Przetargi.pl
„Odbiór i zagospodarowanie odpadów niebezpiecznych z miejsca do tego nieprzeznaczonego”.

URZĄD GMINY W PSARACH ogłasza przetarg

  • Adres: 42-512 Psary, ul. Malinowicka 4
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. +48 32 2944921
  • Data zamieszczenia: 2023-08-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: URZĄD GMINY W PSARACH
    ul. Malinowicka 4
    42-512 Psary, woj. śląskie
    tel. +48 32 2944921
    REGON: 000537243
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.psary.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Odbiór i zagospodarowanie odpadów niebezpiecznych z miejsca do tego nieprzeznaczonego”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbiorze i zagospodarowaniu (unieszkodliwieniu) odpadów niebezpiecznych znajdujących się na nieruchomości w Preczowie na działce nr 35, obręb Preczów (działka ewidencyjna 240106_2.0007.35). Zamawiający wymaga unieszkodliwienia odpadów niebezpiecznych będących przedmiotem zamówienia w procesie D10 - przekształcanie termiczne na lądzie. 2. Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie w szczególności: a) odbiór (załadunek oraz transport) i zagospodarowanie (unieszkodliwienie) odpadów niebezpiecznych wraz z opakowaniami znajdujących się na terenie działki nr 35 obręb Preczów. b) przygotowanie odpadów do transportu - należy wykonać w sposób zapewniający bezpieczeństwo dla ludzi i środowiska, należy zważyć i oznakować każdy ładunek odpadów, c) transport odpadów do miejsca ich unieszkodliwienia zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym (Dz.U.2022 poz. 2201 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. 2022 poz. 2147 ),a w przypadku wywozu odpadów poza teren Polski, zgodnie z ustawą z dnia 29 czerwca 2007 r. o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów (Dz. U. 2020 poz. 1792), d) przetworzenie odpadów w ostatecznych procesach unieszkodliwiania zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz.U.2022.699 ze zm.). Zamawiający wymaga unieszkodliwienia odpadów niebezpiecznych będących przedmiotem zamówienia w procesie D10 - przekształcanie termiczne na lądzie,e) sporządzenia dokumentacji odzwierciedlającej zakres prac wykonanych w ramach realizacji usługi w tym: - kart przekazania odpadów,- raportu końcowego, zawierającego dane o ilości usuniętych i poddanych unieszkodliwieniu odpadów, i sposobie ich przetworzenia, opatrzonego podpisem osoby upoważnionej do reprezentowania Wykonawcy i jego przedłożenia Zamawiającemu wraz z kartami przekazania odpadów, potwierdzającymi, że usunięte odpady zostały dostarczone do miejsca przetwarzania i dokumentami potwierdzającymi, iż odpady zostały poddane ostatecznemu procesowi unieszkodliwienia,f) dostarczenia w dniu podpisania umowy harmonogram działań, zawierający wykaz planowanych do podjęcia czynności od chwili załadunku do unieszkodliwienia, daty podejmowanych czynności, osoby odpowiedzialne za wykonanie poszczególnych czynności (z podaniem imienia, nazwiska oraz numerów telefonów). Dopuszcza się wprowadzenie korekt do harmonogramu działań, za zgodą Zamawiającego, w przypadku zaistnienia okoliczności niemożliwych do przewidzenia w dniu zawarcia umowy,g) przekazania protokołu z ilości odebranych i zagospodarowanych odpadów, będącego podstawą do rozliczenia usługi,h) przekazania Zamawiającemu dokumentów potwierdzających ostateczne zagospodarowanie odebranych odpadów.3. Odpady niebezpieczne znajdują sie w zabezpieczonym garażu w pustostanie położonym na działce nr 35 w Preczowie, ulica Polna, obok budynku oznaczonego nr 26.4. Wykonawca odpowiada za zabezpieczenie osób przebywających na terenie nieruchomości oraz zapewnienie bezpieczeństwa, w tym chemicznego i ekologicznego w trakcie realizacji całości przedmiotu zamówienia.5. Wykonawca zapewnia taki sposób załadunku, aby nie doszło do wycieków i zanieczyszczenia podłoża. W przypadku zanieczyszczenia środowiska powstałego na skutek prowadzenia prac objętych zamówieniem Wykonawca zobowiązany jest usunąć niezwłocznie i unieszkodliwić powstałe zanieczyszczenia. 6. Wykonawca zobowiązany jest do zastosowania adekwatnego do zagrożenia sposobu zabezpieczenia i działania na wypadek rozszczelnienia pojemników. Zapewnienia rezerwy zastępczych pojemników transportowych, folii stretch, palet transportowych i taśmy i innych potrzebnych materiałów (na wypadek stwierdzenia uszkodzeń opakowań, w których obecnie znajdują się odpady) oraz wszelkich środków służących do neutralizacji oraz zapewnienia bezpieczeństwa pożarowego, chemicznego i ekologicznego adekwatnych do stopnia zagrożenia wynikającego z charakterystyki odpadów oraz uwzględnienia zabezpieczenia środowiska w przypadku uszkodzenia pojemników. 7. Zamawiający nie dopuszcza zmiany sposobu zagospodarowania odpadów w inny sposób niż poprzez unieszkodliwienie. Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Katowicach w wydanej opinii dot. odpadów zmagazynowanych na przedmiotowym terenie wykazał, że ich właściwym zagospodarowaniem jest unieszkodliwienie w procesie D10 – przekształcenie termiczne na lądzie.8. Brak danych o ilości poszczególnych rodzajów odpadów.9. Z treści opinii nr FD 993/2022 z dnia 10 lutego 2023 r. Laboratorium FedaLab Katowice, stanowiącej załącznik do OPZ, opracowanej przez biegłego dr. n. chem. Łukasza Wojtal, po przeprowadzonej analizie fizykochemicznej oraz z doświadczenia biegłego z zakresu fizykochemii, toksykologii środowiskowej, ochrony środowiska i chemii przypisano prawdopodobne kody odpadów:Grupa 07 - odpady z produkcji, przygotowania, obrotu I stosowania produktów przemysłu chemii organicznej; - w tym:- w tym:07 07 - odpady z produkcji, przygotowania, obrotu i stosowania innych niewymienionych produktów chemicznych,07 07 01* - wody popłuczne i ługi macierzyste; 07 07 03* - rozpuszczalniki chlorowcoorganiczne, roztwory z przemywania i ciecze macierzyste,07 07 04* - inne rozpuszczalniki organiczne, roztwory z przemywania i ciecze macierzyste,07 07 07* - pozostałości podestylacyjne i poreakcyjne zawierające związki chlorowców,07 07 08* - inne pozostałości podestylacyjne i poreakcyjneZ uwagi na brak możliwości dokładnego ustalenia rodzaju odpadów w poszczególnych pojemnikach i z uwagi na brak ekonomicznego uzasadnienia potrzeby ich dokładnej identyfikacji, odpady, zgodnie z sugestią Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska w Katowicach, można zakwalifikować pod kodem 19 12 11* – inne odpady (w tym zmieszane substancje i przedmioty) z mechanicznej obróbki odpadów zawierające substancje niebezpieczne i docelowo przekazane do unieszkodliwiania.10. Szacowana ilość łączna 16 Mg odpadów. Ilość odpadów objętych zamówieniem ma charakter szacunkowy i może ulec zmianie. Odpady znajdują się w pojemnikach o pojemności 20-30 litrów, w ilości około 800 sztuk. Nie dopuszcza się przepompowania ani przepakowania w miejscu ich magazynowania. Pojemniki ułożone są niestabilnie, piętrowo jeden na drugim, na wysokość około 1 metra. Pojemniki ułożone są bezpośrednio na podłożu betonowym. Brak jest swobodnego przejścia między pojemnikami.11. Przetworzeniu należy poddać wszystkie odpady, w tym opakowania i palety oraz zużyte środki zabezpieczające (np. sorbenty, odzież ochronną itp.).12. Rozliczenie zadania będzie dotyczyć ilości faktycznie odebranych, przetransportowanych i unieszkodliwionych odpadów. Wynagrodzenie płatne jest po potwierdzeniu zagospodarowania odpadów.13. Okres realizacji zamówienia w terminie nie później niż 30 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy.14. Zamawiający nie jest wytwórcą, ani właścicielem odpadów.15. Zamawiający nie jest właścicielem, ani użytkownikiem nieruchomości, na której znajdują się odpady.16. Zamawiający wydał decyzję administracyjną w której ustalono:- zakres i sposób prowadzenia działań mających na celu usunięcie odpadów- termin udostępnienia.17. Wykonawcy nie przysługuje odszkodowanie z tytułu zwiększenia lub zmniejszenia wskazanych ilości odpadów przewidzianych do odbierania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90520000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 3. Warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego spośród warunków, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy:3.1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający nie formułuje warunku udziału w tym postępowaniu.3.2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,o ile wynika to z odrębnych przepisów.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy którzy posiadają wpis do rejestru BDO(o którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U z 2022, poz. 699 z późn. zm. ) w zakresie transportu odpadów objętych zamówieniem i decyzję zezwalającą na przetwarzanie w ostatecznych procesach unieszkodliwienia odpadów objętych zamówieniem w ilości wystarczającej na realizację przedmiotu zamówienia.3.3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowaZamawiający nie formułuje warunku udziału w tym postępowaniu.3.4. Zdolność techniczna lub zawodowa:Za minimalny poziom zdolności uznane zostanie, wykazanie przez Wykonawcę, żew okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał i prawidłowo ukończył lub wykonuje co najmniej dwie usługi, z których każda polega na transporcie i unieszkodliwieniu co najmniej 5 ton odpadów niebezpiecznych (w rozumieniu rozporządzenia Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 (Dz.U. z 2020, poz.10 lub przepisów równoważnych obowiązujących w kraju pochodzenia Wykonawcy).W przypadku usług będących w trakcie realizacji Zamawiający wymaga, by ilość co najmniej 5 ton odpadów niebezpiecznych (w rozumieniu rozporządzenia Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 (Dz.U. z 2020, poz. 10 lub przepisów równoważnych obowiązujących w kraju pochodzenia Wykonawcy) została przetransportowanai unieszkodliwiona do dnia złożenia oferty.Uwaga nr 2:1) Mając na uwadze art. 117 ust. 1 ustawy Zamawiający zastrzega, że w sytuacji składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz analogiczniew sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 118 ustawy, warunek o którym wyżej mowa, musi zostać spełniony w całości przez Wykonawcę (jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę) lub podmiot, na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca – brak możliwości tzw. sumowania zasobóww zakresie doświadczenia.2) Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólniez innymi wykonawcami, należy wykazać usługę, w której Wykonawca bezpośrednio uczestniczył.3) Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnianie warunku w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych (BZP) na portalu internetowym Urzędu Zamówień Publicznych.4) Jeżeli zakres usługi przedstawiony w dokumencie złożonym na potwierdzenie, że usługi zostały wykonane w sposób należyty i prawidłowo ukończone jest szerszy od opisanego i wymaganego przez Zamawiającego, należy w wykazie usług podać wartość usług odpowiadających zakresowi warunku określonego przez Zamawiającego w SWZ.5) W przypadku, gdy Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów przy wykazaniu spełniania warunku doświadczenia, zobowiązany jest wykazać udział tych podmiotów w wykonaniu zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-09-06

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach