Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z tereny Miasta i Gminy Solec nad Wisłą

Miasto i Gmina Solec nad Wisłą ogłasza przetarg

  • Adres: 27-320 Solec nad Wisłą, Rynek 1
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 783627100
  • Data zamieszczenia: 2022-08-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto i Gmina Solec nad Wisłą
    Rynek 1
    27-320 Solec nad Wisłą, woj. mazowieckie
    tel. 783627100
    REGON: 670224002
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.solec.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z tereny Miasta i Gminy Solec nad Wisłą
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Miasta i Gminy Solec nad Wisłą. Zagospodarowanie zebranych odpadów nastąpi zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2021 r. poz. 779, 784).2. Wyposażenie, odbieranie i zagospodarowanie odpadów z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK).3. Odbieranie i zagospodarowanie zebranych odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, odpadów budowlanych harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego,4. Odbieranie i zagospodarowanie odpadów z Punktów Zbiórki Przeterminowanych Leków oraz Punktów Zbiórki Zużytych Baterii.5. Wyposażenie wszystkich nieruchomości zamieszkałych, na których powstają odpady komunalne w pojemniki na odpady zmieszane.6. Wyposażenie wszystkich nieruchomości zamieszkałych, na których powstają odpadykomunalne w pojemniki lub worki do segregacji odpadów komunalnych oraz dostarczenie nowych worków przy odbiorze odpadów w miarę potrzeb mieszkańców (ilość worków będzierówna ilości odebranych worków z odpadami), Zamawiający przekaże Wykonawcy (utworzony na podstawie zebranych deklaracji) wykaz punktów zbiórki odpadów, które należy wyposażyć w pojemniki lub worki w dniu zawarcia umowy na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych.7. Wyposażenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w kontenery/pojemniki lub wydzielone segmenty do oddzielnego gromadzenia wyselekcjonowanych odpadów.8. Wyposażenie we wskazanych przez Zamawiającego Punktów Zbiórki Przeterminowanych Leków oraz Punktów Zbiórki Zużytych Baterii w pojemniki do selektywnego zbierania przeterminowanych leków i zużytych baterii oraz opróżnianie ich po zgłoszeniu, według potrzeb.9. Przygotowanie i dystrybucja harmonogramu odbioru odpadów wraz z informacją dotyczącą prawidłowej segregacji odpadów.10. Wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia prelekcji dla uczniów szkół, znajdujących się na terenie Miasta i Gminy Solec nad Wisłą w okresie realizacji zamówienia.12. Wykonawca w okresie realizacji umowy w cenie oferowanej usługi, zobowiązany jest dostarczyć do wszystkich gospodarstw pojemniki i worki lub kontenery (z tworzyw sztucznych lub metalowe) na odpady o odpowiednich pojemnościach, spełniających wymogi Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Solec nad Wisłą.Zamawiający zastrzega, że w okresie realizacji umowy ilość worków i pojemników może ulec zmianie –zmniejszeniu lub zwiększeniu stosownie do rzeczywistych potrzeb. W przypadku wystąpienia opisanej sytuacji, wynagrodzenie Wykonawcy pozostaje na niezmienionym poziomie.a) W trakcie realizacji umowy Wykonawca zobowiązany będzie do wyposażenia nieruchomości w odpowiednie pojemniki zgodnie ze zgłoszeniem Zamawiającego w terminie 7 dni od zgłoszenia e-mail zapotrzebowania przez Zamawiającego. Dotyczy to sytuacji zmiany ilości pojemników na danej nieruchomości, bądź nowych nieruchomości jeżeli pojawią się w trakcie realizacji zamówienia.b) Wykonawca jest zobowiązany do naprawy lub wymiany uszkodzonych pojemników na własny koszt w terminie 7 dni od zgłoszenia e-mail zapotrzebowania przez Zamawiającego.c) Wykonawca jest zobowiązany do odbioru odpadów zgromadzonych w pojemnikach i workach wystawionych przed ogrodzenie zamkniętej nieruchomości lub ustawionych na wyodrębnionym, urządzonym na terenie nieruchomości (w rejonie bramy lub furtki wejściowej) miejscu. W przypadku mieszkańców nie będących w stanie samodzielnie wystawić pojemnika przed posesję, obowiązkiem Wykonawcy będzie wejście na teren posesji, odbiór pojemnika z wyznaczonego miejsca, opróżnienie pojemnika i odstawienie go w wyznaczone miejsce. Usługa ta będzie realizowana zgodnie z wykazem adresów nieruchomości dostarczonym przez zamawiającego.13. Usługa obejmuje również zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punktów trudnodostępnych (w szczególności zimą oraz w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o utrudnionej.14. Wykonawca jest zobowiązany do mycia, dezynfekcji pojemników zgodnie z wymaganiami z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej w miejscu odbioru odpadów przy użyciu pojazdu śmieciarki – myjki, o zamkniętym obiegu wody.a) Wykonawca jest zobowiązany do przedstawiania pisemnych raportów z wykonania usługi,zawierających miejsca (adresy) i ilości pojemników poddanych myciu i dezynfekcji. Termin dostarczenia Zamawiającemu raportu wynosi 7 dni od daty wykonania zabiegu.b) Mycie, dezynfekcja pojemników zgodnie z wymaganiami z zakresu ochrony środowiska (z użyciem produktów biobójczych, w rozumieniu ustawy z dnia 9 października 2015 r. o produktach biobójczych) i ochrony sanitarnej w miejscu odbioru odpadów.c) Obowiązek wykorzystywania do mycia i dezynfekcji środków: biodegradowalne i dezynfekujące posiadające atest PZH dopuszczający do obrotu na terenie Polski.d) Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania harmonogramu przeprowadzenia mycia i dezynfekcji pojemników oraz do jego dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości, po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym. Szczegółowe informacje zawarto w dziale IIISWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90533000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Zgodnie z art. 57 ustawy PZP o udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy którzy:1) nie podlegają wykluczeniu,2) spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone w ogłoszeniu o zamówieniu oraz niniejszej specyfikacji warunków zamówienia.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunkidotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający nie stawia warunków w tym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Warunek zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia dotyczące prowadzenia działalności w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych :a) wpis do rejestru działalności regulowanej o którym mowa w art. 9b i 9c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, prowadzonego przez Burmistrza Miasta i Gminy Solec nad Wisłą, w zakresie objętym Przedmiotem zamówienia;b) wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami (BDO), o którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r o odpadach;c) zezwolenie na zbieranie odpadów;d) umowę z instalacją do przetwarzania odpadów komunalnych (IPOK), której będzie przekazywał odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady ulegające biodegradacji ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania;e) umowy z instalacjami odzysku i unieszkodliwiania lub zezwolenia na przetwarzanie odpadów.Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w załączonych dokumentach.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Warunek zostanie spełniony przez wykonawcę, jeżeli wykaże (podmiotowe środki dowodowe):a) posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej na kwotę minimum 500 000,00 zł (pięćset tysięcy złotych 00/100),b) posiadanie opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę minimum 300 000,00 zł (trzysta tysięcy złotych 00/100).Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w złożonych dokumentach.UWAGA: w przypadku potwierdzenia spełnienia przedmiotowego warunku udziału w postępowaniu za pomocą dokumentu informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającego wysokość zdolności kredytowej wykonawcy, ww. dokument musi jednoznacznie potwierdzać fakt posiadania zdolności kredytowej określonej (wymaganej) wysokości, a nie fakt posiadania przez Wykonawcę np. uprzednio przyznanego kredytu.4) zdolności technicznej lub zawodowej:Warunek zostanie uznany za spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że (podmiotowe środki dowodowe) :4.1) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał lub wykonuje co najmniej 1 usługę polegającą na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od co najmniej 1 500 nieruchomości oraz czasie świadczenia tej usługi nie krótszym niż 12 kolejnych miesięcy. Zamawiający uzna, że powyższy rachunek udziału w postępowaniu jest spełniony a Wykonawca gwarantuje należyte wykonanie udzielonego zamówienia, gdy wskazane przez wykonawcę usługi wykonał lub wykonuje należycie.Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w wykazie usług – zał. nr 5Do wykazu usług należy załączyć dokumenty, z których będzie wynikało, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dokumentami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezalenych a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty, (według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ)4.2) dysponuje lub będzie dysponował niżej wymienionym sprzętem z zainstalowanym GPS umożliwiającym śledzenie pojazdu, wraz z programem do odczytu danych:• dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych,• jednym pojazdem przystosowanym do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych,• jednym pojazdem przystosowanym do odbierania i przewozu odpadów niebezpiecznych,• jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej,• jednym pojazdem przystosowanym do odbierania odpadów komunalnych z terenów trudnodostępnych,• jednym pojazdem posiadającym zamontowaną myjkę do pojemników, przystosowany do mycia i dezynfekcji pojemników w miejscu odbioru odpadów.Warunek zostanie uznany za spełniony jeśli wykonawca wykaże posiadanie w/w pojazdów przy pomocy zał. Nr 6 - wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych. Ocena zostanie przeprowadzona wg kryterium spełnia/nie spełnia4.3) posiada bazę magazynowo – transportową z zapleczem techniczno-biurowym, do której ma tytuł prawny, usytuowaną w odległości nie większej niż 60 km od granic Miasta i Gminy Solec nad Wisłą.Warunek zostanie uznany za spełniony jeśli wykonawca wykaże posiadanie bazy magazynowo – transportowej przy pomocy zał. Nr 6 - wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych. Ocena zostanie przeprowadzona wg kryterium spełnia/nie spełniaW odniesieniu do warunku dotyczącego doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielnie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-09-09

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach