Przetargi.pl
"Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Wiśniowa w roku 2020”

Gmina Wiśniowa ogłasza przetarg

  • Adres: 38-124 Wiśniowa, Wiśniowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 172 775 062
  • Data zamieszczenia: 2019-10-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wiśniowa
    Wiśniowa 150
    38-124 Wiśniowa, woj. podkarpackie
    tel. 172 775 062
    REGON: 69058221700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wisniowa.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    "Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Wiśniowa w roku 2020”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Wiśniowa, z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych na terenie Gminy Wiśniowa oraz ich zagospodarowaniu. Odpady będą odbierane z terenu gminy Wiśniowa od mieszkańców, którzy mieszkają stale i czasowo na terenie 13 sołectw: Wiśniowa, Pstrągówka, Szufnarowa, Jaszczurowa, Tułkowice, Kożuchów, Kalembina, Niewodna, Różanka, Jazowa, Kozłówek, Markuszowa, Oparówka. Punkt Selektywnej Zbiórki odpadów Komunalnych ( PSZOK) zlokalizowany jest przy Oczyszczalni ścieków w Wiśniowej. Liczba mieszkańców ok. 6800 osób zamieszkujących ok. 2 000 nieruchomości. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie: 1. Zmieszanych niesegregowanych odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 zgromadzonych w workach i pojemnikach z budynków mieszkalnych, w ilości ok. 390 Mg. 2. Segregowanych odpadów komunalnych, gromadzonych w odpowiednio oznakowanych workach lub pojemnikach i wystawionych na trasie odbioru, podanych poniżej rodzajów odpadów w ilości ok. 280 Mg : a) Papier ( w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury) o kodzie 20 01 01, 15 01 01, 15 01 05, 15 01 06 b) metale, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe, oraz opakowania biodegradowalne o kodzie 20 01 39, 15 01 02, 15 01 04, 20 01 40 c) szkło opakowaniowe kolorowe i bezbarwne o kodzie 20 01 02, 15 01 07 d) odpady ulegające biodegradacji ( odpady kuchenne i ogrodowe) o kodzie 20 01 08, 20 02 01 3. Pozostałych odpadów zebranych w łącznej ilości ok. 150 Mg : a) Zużytych opon o kodzie 16 01 03 b) mebli i odpadów wielkogabarytowych o kodzie 20 03 07 c) odpadów budowlanych i rozbiórkowych (z zastrzeżeniem, iż odpady te pochodzą z drobnych remontów, na które nie jest wymagane uzyskanie stosownego zezwolenia) o kodzie 17 09 04, 17 01 07, 17 01 03, 17 01 01, 17 01 02, 17 06 04 d) Tekstylia i Odzież o kodzie 20 01 11, 20 01 10 e) Odpady ulegające biodegradacji 20 02 01 Odpady odbierane z terenu gminy będą gromadzone w następujących urządzeniach: Pojemnikach o poj. 120 l lub większych, w dowolnej kolorystyce z zastrzeżeniem, że muszą być oznakowane nalepką/nadrukiem w jednoznaczny sposób identyfikującą właściciela nieruchomości (adres nieruchomości) oraz rodzaj przekazywanego odpadu zgodnie z podziałem na frakcje Workach o poj. 120l na odpady segregowane oraz 60l i 120l na odpady zmieszane i odpady biodegradowalne Odpady w PSZOK-u gromadzone będą w kontenerach o pojemności: a) Kontener o pojemności 22 m3 – 3 szt. b) Pojemniki o pojemności 1,1 m3 – 4 szt. Worki do gromadzenia odpadów komunalnych posiadać będą następujące kolory i napisy : 1. kolor żółty oznaczony napisem „ METALE I TWORZYWA SZTUCZNE” na metale, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe, 2. kolor niebieski oznaczony napisem „ PAPIER” na odpady z papieru w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury 3. kolor zielony oznaczony napisem : SZKŁO” na szkło kolorowe i bezbarwne 4. kolor czarny na pozostałe odpady zmieszane, 5. kolor brązowy oznakowany napisem „ BIO” na odpady ulegające biodegradacji ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów. Worki winny być oznakowane (nalepką/nadrukiem w jednoznaczny sposób identyfikującą właściciela nieruchomości (adres nieruchomości) oraz rodzaj przekazywanego odpadu zgodnie z podziałem na frakcje. Worki na odpady segregowane wymienione w ust. 6, oraz nalepki identyfikacyjne dostarczy właścicielom nieruchomości Wykonawca w ilości podanej przez Zamawiającego. Szczegółowy wykaz zawierający dane nieruchomości wraz z ilością worków jaką należy przekazać, Zamawiający dostarczy Wykonawcy po podpisaniu umowy. Kontenery do PSZOK-u o pojemności 22 m3 na czas wykonania umowy dostarczy Wykonawca w terminie ustalonym z Zamawiającym po podpisaniu umowy. Szacunkowe zapotrzebowanie na worki w okresie wykonywania zadania wyniesie: 1) Worek żółty 120 l - ok. 80 700 szt. 2) Worek niebieskie 120 l - ok. 39 200 szt. 3) Worki zielone 120 l – ok. 37 200 szt. 4) Worki brązowe 120 l – 1 000 szt. Ogólna łączna liczba nalepek identyfikujących na odpady segregowane i zmieszane w trakcie wykonywania usługi wyniesie ok. 260 000 szt. podane ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie w trakcie wykonywania usługi. Wykonawcy z tego tytułu nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. Odbiór odpadów komunalnych odbywać się będzie: Odpady zmieszane, segregowane, biodegradowalnych odbierane będą co dwa tygodnie we wszystkich, miejscowościach zgodnie z harmonogramem, ustalonym pomiędzy Wykonawcą, a Zamawiającym po podpisaniu umowy. Odpady z PSZOK wymienione w punkcie 4.2 i 4.3 będą odbierane na telefoniczne zgłoszenie Zamawiającego po zapełnieniu kontenerów w ciągu 7 dni od zgłoszenia. Odpady wielkogabarytowe, opony, odpady remontowe i rozbiórkowe odbierane będą z mobilnych punktów raz w roku w terminie ustalonym z Wykonawcą. Wykonawca wraz z odbiorem odpadów komunalnych zarejestruje ilość worków ( na podstawie odczytu kodów kreskowych umieszczonych na workach) odebranej z danej nieruchomości i sporządzi kwartalny raport, który następnie przekaże w formie elektronicznej Zamawiającemu. Raport będzie zawierał dostępujące dane: kod kreskowy, adres nieruchomości liczbę odebranych worków z podziałem na frakcje. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli ilości i rodzaju odpadów powstających na terenie Gminy Wiśniowa poprzez każdorazowe sprawdzenie ich wagi w miejscu przez siebie wyznaczonym. Trasy zbiórki odpadów przebiegają po drogach wojewódzkich, powiatowych, gminnych a także wewnętrznych drogach wiejskich i osiedlowych. Wykonawca winien posiadać pojazdy umożliwiające poruszanie się po drogach o ograniczeniu tonażowym do 3 ton, ponadto drogi prowadzą często po stromych podjazdach. Szacunkowa długość trasy jaką wykonawca musi pokonać podczas jednego objazdu wynosi ok. 220 km. Wykonawca zobowiązany będzie do kontroli spełniania przez właścicieli nieruchomości, od których odbiera odpady komunalne, obowiązku właściwej segregacji odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia nieprzestrzegania powyższego obowiązku przez właścicieli nieruchomości Wykonawca ma powiadomić o tym fakcie Zamawiającego i właściciela nieruchomości. Wykonawca przed zakwalifikowaniem odpadów segregowanych do zmieszanych wynikającym z niedopełnienia przez mieszkańca obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, sporządza na tą okoliczność dokumentację tj. protokół kontroli (wskazane jest dołączenie dokumentacji fotograficznej). Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości w jakim dniu i jakie odpady znajdowały się w workach. Dokumentację Wykonawca przekaże niezwłocznie Zamawiającemu. W przypadku selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w ramach zagospodarowania odpadów, Wykonawca zobowiązany jest do ich przekazywania do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.) W ramach zagospodarowania odpadów komunalnych Wykonawca zobowiązany jest do przekazania odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych do wskazanej przez siebie w ofercie instalacji komunalnej. W przypadku selektywnie zebranych odpadów komunalnych odbieranych od mieszkańców oraz z PSZOKu w ramach zagospodarowania odpadów Wykonawca zobowiązany jest do ich przekazania do instalacji odzysku i unieszkodliwienia zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami o której mowa w art. 17 i 18 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.) Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia stosownego dokumenty zapewniającego przekazywanie odpadów opisanych w niniejszym punkcie do właściwej instalacji w terminie od ogłoszenia wyników przetargu do dnia podpisania umowy. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno- prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. Wykonawca jest zobowiązany do odbioru i gospodarowania odpadami w taki sposób aby osiągnąć na rzecz Gminy odpowiednie poziomy recyklingu i odzysku, przygotowania do ponownego użycia i odzysku niektórych frakcji odpadów komunalnych, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (DZ. U. z 2016 r. poz. 2167) oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017r. poz. 2412) Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia powierzonych mu przez Zamawiającego danych osobowych właścicieli nieruchomości, zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019r. poz. 1781), a także przetwarzania ich wyłącznie na potrzeby realizacji przedmiotu niniejszego zamówienia.Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników wynikłe z winy Wykonawcy, ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy. Wykonawca jest zobowiązany do spełnienia wszystkich wymagań z art. 9d ustawy o utrzymaniu czystości porządku w gminach. Wykonawca zobowiązany jest do spełniania przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, dotyczących odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości, oraz innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. Wykonawca będzie prowadził i przedkładał Zamawiającemu dokumentację z realizacji przedmiotu zamówienia, tj.: a) miesięczne zestawienie ilości i poszczególnych rodzajów odebranych odpadów z podziałem na odpady odebrane z nieruchomości i PSZOKu, z załączeniem kwitów wagowych potwierdzających rodzaj i ilość zebranych odpadów z adnotacją, że odpady pochodzą z Gminy Wiśniowa b) roczne sprawozdanie o którym mowa w art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( t. j. Dz. U. z 2018 poz. 1545 z późn. zm.) c) kwartalny raport w formie elektronicznej z odbioru odpadów segregowanych i zmieszanych odpadów komunalnych zgodnie z odczytem kodów kreskowych. d) wykaz nieruchomości, których właściciele zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny ze złożoną deklaracją i obowiązującym Regulaminem utrzymania czystości i porządku w Gminie Wiśniowa wraz z protokołem kontroli i materiałem zdjęciowym e) karty przekazania odpadów sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa..Na podst. Art. 29 ust 3a ustawy Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o prace przez Wykonawcę lub/i podwykonawcę wszystkich osób wykonujących czynności przy realizacji niniejszego zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974- Kodeks pracy ( Dz. U. z 2016 poz 1666 z późn. zm.). W terminie 14 dni roboczych od podpisania umowy Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wykaz pracowników wykonujących usługi dotyczących odbioru, załadunku, transportu, rozładowania odpadów . Wykaz pracowników świadczących usługi stanowi załącznik nr 2 do Umowy. ( załącznik nr 7 SIWZ)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90511000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wymagane wadium 8000 -zł (słownie: osiem tysięcy złotych),
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże że posiada wpis do Rejestru Działalności Regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Wiśniowa. wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2018r. poz. 992 ze zm.) wykonawca musi posiadać zawartą umowę lub pisemne zapewnienie na przyjmowanie zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów z pielęgnacji terenów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania przez Regionalną Instalację Przetwarzania Odpadów Komunalnych bądź Zastępcze Instalacje przewidziane do obsługi Regionu Centralnego, zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wypełniony formularz oferty z wykorzystaniem wzoru (zał. Nr 1 do SIWZ); 2) wypełniony formularz cenowy, ( zał. nr 8 do SIWZ) 3) ewentualne pełnomocnictwo, 4) dowód wniesienia wadium (w formie innej niż pieniężna, należy załączyć do oferty w formie oryginału),

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach