Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Solec nad Wisłą

Gmina Solec nad Wisłą ogłasza przetarg

  • Adres: 27-320 Solec nad Wisłą, ul. Rynek
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 48 3761266, 3761257 , fax. 483 761 266
  • Data zamieszczenia: 2020-10-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Solec nad Wisłą
    ul. Rynek 1
    27-320 Solec nad Wisłą, woj. mazowieckie
    tel. 48 3761266, 3761257, fax. 483 761 266
    REGON: 54530800000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.solec.pl, www.solec.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Solec nad Wisłą
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1/ Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Solec nad Wisłą. Zagospodarowanie zebranych odpadów nastąpi zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2020 r. poz. 797, 875 i 322 oraz z 2019 r. poz. 1579). 2/ Dane ilościowe pozwalające ocenić (oszacować) wartość zamówienia: Powierzchnia gminy wynosi 12 983 ha (wg danych GUS za 2017 r.), Liczba miejscowości w gminie Solec nad Wisłą – 24, Liczba mieszkańców zameldowanych na terenie gminy Solec nad Wisłą wg stanu na dzień 31.12.2019 r. wynosi: 5 184 osoby, Orientacyjna liczba osób mieszkających na terenie gminy Solec nad Wisłą na dzień 31.12.2019r. – 3 755 (wg złożonych deklaracji w sprawie odbioru odpadów). Orientacyjna liczba posesji zamieszkałych na terenie Gminy Solec nad Wisłą na dzień 31.12.2019 r. – 1 510. Ilość odpadów odbierana z terenu gminy Solec nad Wisłą: Kod odebranych odpadów komunalnych Rodzaj odebranych odpadów komunalnych Masa odebranych odpadów komunalnych w 2019r. [Mg] Masa odebranych odpadów komunalnych w I półroczu 2020r. [Mg] 15 01 01 Odpady z papieru i tektury 22,89 10,98 15 01 02 Odpady z tworzyw sztucznych - - 15 01 06 Zmieszane odpady opakowaniowe 152,33 52,48 15 01 07 Opakowania ze szkła 49,68 31,08 20 03 01 Niesegregowane odpady komunalne 336,69 179,62 16 01 03 Zużyte opony 6,38 2,52 20 01 35* Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 200121 i 200123 zawierające niebezpieczne składniki 3,22 2,65 200136 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 200121, 20 0123 i 200135 1,08 0,67 20 01 23* Urządzenia zawierające freony 2,30 0,99 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji - 2,14 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 20,62 17,04 17 01 01 Odpady betonowe - - 17 01 02 Gruz ceglany - - 17 01 07 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 170106 - - 20 01 08 Odpady kuchenne ulegające biodegradacji 6,78 - Łącznie 601,97 300,17 Ilość odpadów odbierana z PSZOK z terenu gminy Solec nad Wisłą: Kod zebranych odpadów komunalnych Rodzaj zebranych odpadów komunalnych Masa zebranych odpadów komunalnych w 2019r. [Mg] Masa zebranych odpadów komunalnych w I półroczu 2020r. [Mg] 15 01 01 Odpady z papieru i tektury 0,11 - 15 01 07 Odpady ze szkła - - 15 01 02 Odpady z tworzyw sztucznych 0,48 - 15 01 10 Opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczone (np. środkami ochrony roślin I i II klasy toksyczności-bardzo toksyczne i toksyczne) 0,335 - 16 01 03 Zużyte opony 6,78 1,02 17 01 02 Gruz ceglany - - 17 01 01 Odpady betonowe 3,03 - 17 01 07 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 170106 5,54 2,60 17 01 03 Odpady innych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia 2,44 - 20 01 35* Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 200121 i 200123 zawierające niebezpieczne składniki 0,40 - 20 01 23* Urządzenia zawierające freony 1,10 0,32 20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 200121, 200123 i 200135 - - 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 23,86 3,06 Łącznie 44,075 7,00 Powyższe ilości odpadów są orientacyjne. Dane zostały przygotowane przez Zamawiającego w oparciu o sprawozdania przekazane przez przedsiębiorców odbierających odpady komunalne na terenie Gminy Solec nad Wisłą. Dane te obejmują odpady odebrane z nieruchomości zamieszkałych wytwarzających odpady komunalne. Wykonawca przy sporządzaniu oferty na okres 2021 roku zobowiązany jest uwzględnić ewentualny wzrost ilości odbieranych odpadów w trakcie trwania umowy. 3/ Wykonawca zobowiązany jest do odbioru z terenu nieruchomości i zagospodarowania całej ilości odpadów komunalnych od właścicieli posesji w tym: a) segregowanych odpadów komunalnych (papieru i tektury, szkła i opakowań szklanych, tworzyw sztucznych, metali i opakowań wielomateriałowych, oraz odpadów ulegających biodegradacji ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów); b) odpadów wielkogabarytowych, c) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, d) zużytych opon, e) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych. Wykonawca jest zobowiązany do odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych w gminie Solec nad Wisłą z następujących miejscowości: Boiska, Boiska Kolonia, Dziurków, Glina, Kalinówek, Kazimierówka, Kępa Piotrowińska, Kłudzie, Kolonia Nadwiślańska, Kolonia Raj, Kolonia Wola Pawłowska, Las Gliniański, Marianów, Pawłowice, Przedmieście Bliższe, Przedmieście Dalsze, Raj, Sadkowice, Sadkowice - Kolonia, Słuszczyn, Solec nad Wisłą, Wola Pawłowska, Zemborzyn Drugi, Zemborzyn Pierwszy. Usługa obejmuje również zapewnienie przez Wykonawcę odbioru odpadów z miejsc trudnodostępnych ok. 66 posesji (w szczególności zimą oraz w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o utrudnionej lokalizacji. W sezonie zimowym odbiór odpadów komunalnych odbywać się będzie z dróg objętych stałym zimowym utrzymaniem bez względu na warunki pogodowe, natomiast z pozostałych dróg gdy ze względu na nieprzejezdność, niemożliwy będzie odbiór i wywóz odpadów Wykonawca zobowiązany jest do ich odbioru w terminie do 2 dni od dnia, w którym drogi staną się przejezdne, o czym zostanie poinformowany przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest poinformować Zamawiającego w dniu, w którym powinien być dokonany odbiór o fakcie i przyczynie nie odebrania odpadów z poszczególnych sołectw. 4/ Wykonawca jest zobowiązany do wyposażenia w odpowiednio oznakowane i przystosowane pojemniki następujących punktów : a) do zbierania zużytych baterii: - Urząd Gminy w Solcu nad Wisłą, ul. Rynek 1, - PSZOK w Solcu nad Wisłą przy Al. Kazimierza Wielkiego 6, - Publiczna Szkoła Podstawowa w Solcu nad Wisłą, ul. Kościuszki 20, - Publiczna Szkoła Podstawowa w Pawłowicach, Pawłowice 86, - Niepubliczna Szkoła Podstawowa z Oddziałami Przedszkolnymi w Przedmieściu Dalszym, Przedmieście Dalsze 1. b) do zbierania przeterminowanych leków: - Apteka w Solcu nad Wisłą przy ul. Rynek 11, - Punt apteczny w Pawłowicach, Pawłowice 68, - Ośrodek Zdrowia w Solcu nad Wisłą, ul. Słoneczna 2, - Ośrodek Zdrowia w Pawłowicach - filia, Pawłowice 84. 5/ Wykonawca we własnym zakresie dostarczy pojemniki o pojemności 1,5 m3 przeznaczone na zbierania szkła, które zostaną ustawione w sołectwach, w miejscach uzgodnionych z Zamawiającym. Przewiduje się 21 sztuk takich pojemników. Ewentualna zmiana ilości pojemników w trakcie umowy nie będzie miała wpływu na wysokość wynagrodzenia Wykonawcy. 6/ Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia w pojemniki i odbiór odpadów z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych, zwanego dalej PSZOK. PSZOK (prowadzony przez Zamawiającego) organizuje zbiórkę dostarczonych we własnym zakresie przez właścicieli wszystkich nieruchomości zamieszkałych Gminy Solec nad Wisłą, następujących odpadów komunalnych: Kod zebranych odpadów komunalnych Rodzaj zebranych odpadów komunalnych 15 01 01 Opakowania z papieru i tektury; 05 01 07 Opakowania ze szkła 15 01 10* Opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczone (np. środkami ochrony roślin I i II klasy toksyczności-bardzo toksyczne i toksyczne) 06 01 03 Zużyte opony 17 01 02 Gruz ceglany 17 01 01 Odpady betonowe 17 01 07 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 170106 20 01 35* Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 200121 i 200123 zawierające niebezpieczne składniki 20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 200121, 200123 i 200135 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 20 01 99 Popiół Do obowiązków Wykonawcy w zakresie organizacji PSZOK należy: • wyposażenie PSZOK w kontenery o odpowiedniej pojemności do gromadzenia odpadów lub wydzielone segmenty do oddzielnego zbierania wymienionych w pkt. 6 wyselekcjonowanych frakcji odpadów oraz wagę towarową z ważnym świadectwem zgodności Głównego Urzędu Miar., • wyposażenie PSZOK w odpowiedniej pojemności kontener do gromadzenia popiołów. • Odbieranie zgromadzonych odpadów z PSZOK w terminie do 7 dnia od dnia przekazania informacji od Zamawiającego o konieczności odbioru zgromadzonych odpadów. 7/ Wykonawca będzie zobowiązany odbierać odpady komunalne zgodnie z obowiązującym w czasie trwania umowy Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Solec nad Wisłą, bezpośrednio ze wszystkich nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. Wykonawca w ramach umowy zobowiązany będzie do odbioru odpadów komunalnych z następującą częstotliwością: a) zmieszane odpady komunalne oraz bioodpady stanowiące odpady komunalne - w okresie od 1 kwietnia do 31 października – nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie, w okresie od 1 listopada do 31 marca – nie rzadziej niż raz na miesiąc, zgodnie z ustalonym harmonogramem. b) segregowane odpady komunalne: metale i tworzywa sztuczne - 1 raz w miesiącu, zgodnie z ustalonym harmonogramem. c) segregowane odpady komunalne: papier, szkło - 1 raz na dwa miesiące, zgodnie z ustalonym harmonogramem. d) odpady z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, zlokalizowanego na terenie Zakładu Usług Komunalnych w Solcu nad Wisłą – częstotliwość odbioru uzależniona będzie od tempa zapełniania pojemników dostarczonych przez Wykonawcę. Wykonawca zobowiązany będzie w godzinach pracy Zakładu Usług Komunalnych monitorować stan zapełnienia pojemników i odbierać odpady w takiej częstotliwości, aby nie powodowało to przepełnienia tych pojemników, jednak nie rzadziej niż raz na kwartał. e) szkło z pojemników ustawionych w Sołectwach - częstotliwość odbioru zebranego szkła uzależniona będzie od tempa zapełniania pojemników dostarczonych przez Wykonawcę. Zamawiający będzie zgłaszał (telefonicznie lub mailowo) potrzebę odbioru zapełnionego pojemnika. f) zużyte baterie oraz przeterminowane leki – odbiór z częstotliwością zapobiegającą przepełnieniu pojemników. g) odpady wielkogabarytowe, zużyte opony oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (bezpośrednio sprzed posesji) – odbiór 2 razy w roku (w tym nie częściej niż raz na 6 miesięcy). Zbiórce objazdowej będą podlegały wyłącznie opony z pojazdów o DMC 3,5 Mg, nie pochodzące z prowadzonej działalności gospodarczej, w tym rolniczej i produkcyjnej. Termin odbioru powyższych odpadów zostanie ustalony przez Zamawiającego z Wykonawcą i zapisany w harmonogramie na dany rok kalendarzowy. Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować w godzinach od 6.00 do 20.00. 8/ Wykonawca w ramach umowy zobowiązany jest do: a) przygotowania harmonogramu odbioru odpadów z podziałem na frakcje, zgodnego z częstotliwością ich odbioru (w tym dla miejsc trudnodostępnych) oraz do jego dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości od dnia zawarcia umowy do dnia 31.12.2020r., po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym i zatwierdzeniu przez Zamawiającego przed zawarciem umowy. Wykonawca zobowiązany będzie również opracować (w uzgodnieniu z Zamawiającym) informację (kolorowa ulotka) dla mieszkańców na temat zasad segregacji odpadów. Informacja winna w zrozumiały sposób przedstawiać jakie rodzaje odpadów mogą być gromadzone w poszczególnych pojemnikach i workach oraz zostać dostarczona do wszystkich nieruchomości zamieszkałych do 31.01.2021r. Wykonawca dostarczy właścicielowi nieruchomości harmonogram odbierania odpadów w ciągu 7 dnia od dnia umieszczenia nieruchomości w wykazanie nieruchomości przez Zamawiającego, oraz zgłoszenia droga elektroniczną tego faktu przez Zamawiającego. b) pozostawiania odpadów bez odbioru, umieszczania informacji na pojemniku/worku o przyczynach braku odbioru oraz poinformowania w terminie 7 dni roboczych (pisemnie lub drogą elektroniczną) Zamawiającego o adresacie nieruchomości, w przypadku której odpady gromadzone są : - w pojemnikach lub workach nieodpowiadających obowiązującym normom i wymaganiom sprzętowym operatora lub - w sposób niezgodny z wymaganiami Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2026rr. W sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2017 r. poz. 19), aktualnie obowiązującego Regulaminu utrzymanie czystości i porządku na terenie Gminy Solec nad Wisłą i uchwały w sprawie ustalenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów. Do informacji o ww. nieprawidłowościach Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację (np. nagranie wykonane kamerą znajdującą się na samochodzie odbierającym odpady z nieruchomości lub dokumentację fotograficzną i protokół lub oświadczenie ) z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. c) Wykonawca jest zobowiązany do porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi oraz innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów i pojazdów w trakcie realizacji usługi. d) W celu utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególnie uzasadnionych przypadkach (np. klęska żywiołowa, zagrożenie sanitarno-epidemiologiczne, stan wyjątkowy), Wykonawca zobowiązuje się na żądanie Zamawiającego do zwiększenia częstotliwości odbioru odpadów (w stosunku do częstotliwości opisanej w pkt 7. ze wskazanych przez Zamawiającego miejsc) bez prawa do zmiany wysokości należnego Wykonawcy wynagrodzenia; e) Za szkody w majątku Zamawiającego, właścicieli posesji lub osób trzecich powstałe w efekcie wykonywania usługi odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 9/ Wykonawca w okresie realizacji umowy, w cenie oferowanej usługi, zobowiązany jest dostarczyć do wszystkich posesji zamieszkałych urządzenia do gromadzenia odpadów, tj. pojemniki (z tworzyw sztucznych) oraz worki na odpady o odpowiednich pojemnościach, spełniających wymogi Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Solec nad Wisłą. a) Szacunkowa liczba pojemników: - Pojemniki do gromadzenia odpadów zmieszanych o pojemności 120 l lub 240 l – około 1510 szt. - Pojemniki na tworzywa sztuczne, metal oraz opakowania wielomateriałowe o pojemności co najmniej 240 l oznaczone napisem „Metale i tworzywa sztuczne” - około 1510 szt. b) Szacunkowa liczba worków: - worki przeznaczone na papier i tekturę o pojemności 120 l oznaczone napisem „Papier” - około 1510 szt.; - worki przeznaczone na szkło i opakowania szklane o pojemności 120 l oznaczone napisem „Szkło” - około 1510 szt. - worki przeznaczone na odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów o pojemności 120 l oznaczone napisem „Bio” - około 664 szt. Zamawiający zastrzega, że w okresie realizacji umowy ilość pojemników może ulec zmianie – zmniejszeniu lub zwiększeniu stosownie do rzeczywistych potrzeb. W przypadku wystąpienia opisanej sytuacji, wynagrodzenie Wykonawcy ustalone w ofercie pozostaje na niezmienionym poziomie. c) Zamawiający wymaga od Wykonawcy udokumentowania przekazania pojemników właścicielom nieruchomości zamieszkałych. Potwierdzenie przekazania pojemników Wykonawca zobowiązany jest udostępnić na żądanie Zamawiającego. d) Wykonawca zobowiązany jest do oznakowania pojemników w sposób czytelny i widoczny, umożliwiający łatwą identyfikację przedsiębiorcy, poprzez umieszczenie na nich nazwy jego firmy. Dodatkowo pojemnik z tworzywa sztucznego przeznaczony na metale, tworzywa sztuczne oraz opakowania wielomateriałowe o pojemności 240 l powinien posiadać trwałe i widoczne oznakowanie: „Metale i tworzywa sztuczne”. e) W trakcie realizacji umowy Wykonawca zobowiązany będzie do wyposażenia nieruchomości w odpowiednie pojemniki zgodnie ze zgłoszeniem Zamawiającego w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia e-mail zapotrzebowania przez Zamawiającego. Dotyczy to sytuacji zmiany ilości pojemników na danej nieruchomości, bądź nowych nieruchomości jeżeli pojawią się w trakcie realizacji zamówienia ewentualnie zamiany pojemnika 120 l na odpady zmieszane na pojemnik 240 l w razie takiej potrzeby. f) Wykonawca jest zobowiązany do naprawy lub wymiany uszkodzonych pojemników na własny koszt w terminie 14 dni od zgłoszenia w formie pisemnej zapotrzebowania przez Zamawiającego. g) Wykonawca jest zobowiązany do odbioru odpadów zgromadzonych w pojemnikach oraz workach wystawionych przed ogrodzenie zamkniętej nieruchomości. W przypadku mieszkańców nie będących w stanie samodzielnie wystawić pojemnika przed posesję, Zamawiający dopuszcza możliwość wejścia na teren posesji, odbioru pojemnika z wyznaczonego miejsca, opróżnienie pojemnika i odstawienie go w wyznaczone miejsce przez Wykonawcę. Usługa ta będzie realizowana na zgłoszenie e-mailowe lub telefoniczne. h) Wykonawca jest zobowiązany wyposażyć wszystkie obsługiwane nieruchomości w pojemniki wymienione w pkt 9 ppkt a) w terminie do dnia 31.12.2020 r. Zamawiający przekaże Wykonawcy (utworzony na podstawie zebranych deklaracji) wykaz punktów zbiórki odpadów, które należy wyposażyć w pojemniki. Wykonawca ma obowiązek dostarczyć do wszystkich obsługiwanych nieruchomości jeden zestaw worków składający się z 3 worków wymienionych w pkt. 9 ppkt b) w terminie do dnia 31.12.2020 r. Następne worki należy dostarczać na bieżąco - na wymianę - za każdy oddany pełny worek Wykonawca dostarczy przy odbiorze pusty. Pozostałe pojemniki tj. (do zbierania zużytych baterii, do zbierania przeterminowanych leków, do zbierania szkła w sołectwach, do zbierania odpadów na PSZOK-u), Wykonawca dostarczy do wyznaczonych punktów w terminie do 31.12.2020 r. i) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu raportów miesięcznych zawierających informacje o ilości i rodzaju wydanych pojemników w terminie 10 dni od zakończenia danego miesiąca. j) Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu raportów miesięcznych zawierających informacje o miejscu odbioru, rodzaju i ilości odebranych odpadów komunalnych zebranych z terenu Gminy Solec nad Wisłą w terminie 10 dni od zakończenia danego miesiąca. Wykonawca jest zobowiązany również do przekazywania Zamawiającemu raportów miesięcznych zawierających informacje o ilości i rodzaju odebranych odpadów komunalnych zebranych z terenu Gminy Solec nad Wisłą wraz ze wskazaniem instalacji do której zostały one przekazane. Raport miesięczny jest podstawą do wystawienia faktury za wykonaną usługę w danym miesiącu. Wykonawca każdorazowo do składanej faktury dołączy zestawienie ilościowe w Mg poszczególnych rodzajów odpadów, stawek cenowych za poszczególne rodzaje odpadów wraz z obliczenie łącznej kwoty netto za odebranie i zagospodarowanie odpadów. 10/ Wykonawca jest zobowiązany do mycia i dezynfekcji wszystkich pojemników zgodnie z wymaganiami z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej w miejscu odbioru odpadów co najmniej raz w roku przy użyciu pojazdu śmieciarki – myjki, o zamkniętym obiegu wody, przystosowanym do mycia i dezynfekcji pojemników (120-1100 l) w miejscu odbioru odpadów. a) Wykonawca jest zobowiązany do przedstawiania pisemnych raportów z wykonania usługi, zawierających miejsca (adresy) i ilości pojemników poddanych myciu i dezynfekcji. Termin dostarczenia Zamawiającemu raportu wynosi 10 dni od daty wykonania zabiegu. b) Mycie, dezynfekcja pojemników będzie się odbywać zgodnie z wymaganiami z zakresu ochrony środowiska (z użyciem produktów biobójczych, w rozumieniu ustawy z dnia 9 października 2015 r. o produktach biobójczych) i ochrony sanitarnej w miejscu odbioru odpadów. c) Obowiązek wykorzystywania do mycia i dezynfekcji środków: biodegradowalne i dezynfekujące posiadające atest PZH dopuszczający do obrotu na terenie Polski. d) Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania harmonogramu przeprowadzenia mycia i dezynfekcji pojemników oraz do jego dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości, po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym. e) Obowiązkiem Wykonawcy będzie również posprzątanie miejsca wokół pojemników, gdy zajdzie taka potrzeba, między innymi poprzez zabranie dostawionych przy pojemnikach worków z niesegregowanymi (zmieszanymi) i segregowanymi odpadami komunalnymi, jak również przedstawienie Zamawiającemu raportu z miejsc odbioru tego rodzaju worków (adres i ilość dostawionych worków) potrzebnego do przeprowadzenia kontroli ilości osób zamieszkałych na danej nieruchomości. 11/ Zagospodarowanie odpadów: a) Wykonawca zobowiązany jest do kierowania odpadów komunalnych z terenu gminy Solec nad Wisłą do instalacji przetwarzania odpadów komunalnych (IPOK), wskazanych w ofercie i umowie. Dopiero w przypadku braku wolnych mocy przerobowych IPOK, odpady mogą być kierowane, po uprzednim poinformowaniu Zamawiającego, do innej instalacji, przetwarzającej dany rodzaj odpadów. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany miejsca zagospodarowania ww. odpadów w innych instalacjach w przypadku zamiany przepisów prawa w tym zakresie. b) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych od właścicieli odpadów od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów wskazanych w ofercie zgodnie z hierarchia postępowania z odpadami, o której mowa w art. 18 ustawy o odpadach; c) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach oraz ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. d) Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji elektronicznej rocznych sprawozdań o jakich mowa w art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 26 lipca 2018 roku w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. Powyższe sprawozdanie należy przekazać Wójtowi Gminy Solec nad Wisłą w terminie do końca miesiąca po upływie półrocza, którego dotyczy sprawozdanie. Sprawozdania przekazuje się przez system BDO. e) Wykonawca prowadzący punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji elektronicznej rocznych sprawozdań o jakich mowa w art. 9na ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Powyższe sprawozdanie należy przekazać Wójtowi Gminy Solec nad Wisłą w terminie do 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy. f) W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu, których będzie Wykonawca a nie Zamawiający. g) Na żądanie Zamawiającego, w celu potwierdzenia prawidłowo prowadzonej gospodarki odpadami komunalnymi, Wykonawca przedstawi niezwłocznie poświadczone kopie kart ewidencji odpadów i dowody dostarczania odpadów do IPOK lub do instalacji odzysku i unieszkodliwiania tj. karty przekazania odpadów. h) Wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia na obszarze gminy Solec nad Wisłą w danym roku poziomów recyklingu i przygotowania do ponownego użycia frakcji odpadów komunalnych obejmujących papier, metale, tworzywa sztuczne i szkło wyliczanych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U z 2016 r. poz. 2167). Wypełnienie obowiązku będzie oceniane wyłącznie w odniesieniu do strumienia odpadów odbieranych przez wykonawcę w ramach zwartej umowy. i) Wykonawca w trakcie obowiązywania umowy zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących przepisów prawnych, a w szczególności: - ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U z 2020 r. poz. 797, 875 z późn. zm.), - ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2020 r. poz. 1439), - Uchwały Nr VII/45/2015 Rady Gminy Solec nad Wisłą z dnia 24 kwietnia 2015 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Solec nad Wisłą*. - Uchwały Nr XLII/214/2017 Rady Gminy Solec nad Wisłą z dnia 30 października 2017 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług na terenie Gminy Solec nad Wisłą w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi*. *- Akt prawny będzie zaktualizowany do aktualnie obowiązujących przepisów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90533000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia dotyczące prowadzenia działalności w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych: a) aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, prowadzonego przez Wójta Gminy Solec nad Wisłą w zakresie objętym przedmiotem zamówienia; b) aktualne zezwolenie na zbieranie odpadów; c) wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami (BDO), o którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r o odpadach; d) umowę z instalacją do przetwarzania odpadów (IPOK), która będzie odbierała zmieszane odpady komunalne zebrane od właścicieli nieruchomości, odpady ulegające biodegradacji ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania. e) umowy z instalacjami odzysku i unieszkodliwiania lub aktualne na dzień składania ofert zezwolenia na przetwarzanie odpadów lub pozwolenia zintegrowane, o którym mowa w ustawie z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska(t.j. Dz. U. z 2018r. poz. 799 z późn. zm.). Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w załączonych dokumentach.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na potrzeby oceny ofert oferta musi zawierać: 1) formularz ofertowy (załącznik nr 1) - wypełniony i podpisany przez Wykonawcę, warz z kosztorysem ofertowym sporządzonym na postawie projektu i przedmiaru robot, 2) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie na podstawie art. 25a ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w SIWZ - załącznik nr 2 do SIWZ – wstępne potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu; 3) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie na podstawie art. 25a ust.1 ustawy Pzp, o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust.1 i art. 24 ust. 5 w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w SIWZ - załącznik nr 3 do SIWZ – wstępne potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia; 4) zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (jeżeli dotyczy) - 5) dokumenty, z których wynika umocowanie do podpisania oferty z zastrzeżeniem, że Zamawiający pobierze z elektronicznych rejestrów Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej lub Krajowego Rejestru Sądowego dokumenty rejestrowe dotyczące Wykonawcy. W przypadku Wykonawców, którzy nie podlegają wpisowi do w/w rejestrów w formularzu ofertowym należy podać adres strony internetowej z której Zamawiający pobierze z ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych dokument lub dołączyć do oferty dokumenty wskazujące na uprawnienia do jej podpisania. W przypadku wykonawców zagranicznych należy dołączyć do oferty tłumaczenia niniejszych dokumentów w na język polski 6) dokument określający zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy (jeżeli nie wynikają one z innych dokumentów załączonych przez wykonawcę do oferty), a jeżeli wykonawcę reprezentuje pełnomocnik – także pełnomocnictwo, określające zakres umocowania podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy, 7) zestawienie zaproponowanych rozwiązań równoważnych (jeśli dotyczy), 8) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie (pkt 2 i 3) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, z otwarcia ofert, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach