Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Raba Wyżna w latach 2015/2016.

Gmina Raba Wyżna ogłasza przetarg

  • Adres: 34-721 Raba Wyżna, Raba Wyżna 41
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 018 2691250 , fax. 018 2691251
  • Data zamieszczenia: 2015-06-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Raba Wyżna
    Raba Wyżna 41 41
    34-721 Raba Wyżna, woj. małopolskie
    tel. 018 2691250, fax. 018 2691251
    REGON: 00055197000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.rabawyzna.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Raba Wyżna w latach 2015/2016.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Usługa polegająca na odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Raba Wyżna oraz ich zagospodarowanie w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz.U. z 2013 poz. 1399 ze zm.) 2. Zakres przedmiotu zamówienia: Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie każdej zebranej ilości odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Raba Wyżna, w tym: 2.1.1. Zmieszanych niesegregowanych odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 zgromadzonych w pojemnikach lub workach, usytuowanych przy budynkach mieszkalnych, 2.1.2. Następujących odpadów komunalnych segregowanych: a) Papier i tektura ( kod 20 01 01, 15 01 01), b) Szkło ( kod 20 01 02, 15 01 07), c) Tworzywa sztuczne ( kody 20 01 39, 15 01 02) i opakowania wielomateriałowe ( kod 150105 ) d) Metal ( kod 15 01 04, 20 01 40) e) Zużyte opony o kodzie 16 01 03 i popiół o kodzie 10 01 02, f) Odpady wielkogabarytowe o kodzie 20 03 07, h) Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny o kodach 20 01 35, 20 01 36, g) Odpady niebezpieczne powstające w gospodarstwach domowych ( tj. chemikalia, zużyte baterie i akumulatory i inne) o kodach 20 01 13, 20 01 14, 20 01 15, 20 01 19, 20 01 21, 20 01 27, 20 01 29, 20 01 33, h) Przeterminowane leki o kodzie 20 01 33, i) Odpady zielone o kodzie 20 02 01, j) Pozostałe odpady biodegradowalne gromadzone w workach lub pojemnikach usytuowanych przy budynkach mieszkalnych i w PSZOK w Rabie Wyżnej. 3. Gromadzenie i odbiór odpadów: 3.1 Odpady odbierane przez Wykonawcę gromadzone będą w workach i pojemnikach o pojemności 120 l i 80 l oraz 60 l. 3.2 Odpady segregowane gromadzone będą w pojemnikach lub workach w następujących czterech frakcjach : a) papier i tektura. b) tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe. c) szkło. d) metal. 3.3 Odpady niebezpieczne, przeterminowane leki, odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny odbierane będą w wyznaczonych punktach nie rzadziej niż dwa razy w roku. Termin odbioru uzgadnia Zamawiający z Wykonawcą. Zamawiający podaje termin zbiórki do publicznej wiadomości. Wykonawca będzie zobowiązany również do odbioru wszystkich wymienionych wyżej segregowanych odpadów w PSZOK w Rabie Wyżnej. 3.4 Worki winny spełniać normowe warunki wytrzymałości. 3.5. Worki na odpady segregowane i pojemniki na odpady niesegregowane dostarczy właścicielom nieruchomości Wykonawca na swój koszt. Wykonawca dostarczy również worki do siedziby Zamawiającego lub do miejsc przez niego wskazanych po każdorazowym zgłoszeniu przez Zamawiającego. 3.6 Worki (pojemniki) winny posiadać miejsce na identyfikator (numer). 3.7 Wykonawca odnotuje numer znajdujący się na worku (pojemniku) oraz ilość odebranych worków (pojemników) z danej nieruchomości zamieszkałej . 3.8 Wykonawca zobowiązany będzie do odbierania odpadów od mieszkańców z ok. 3200 gospodarstw domowych, szacunkowa ilość odpadów do odebrania w ciągu jednego roku: odpadów zmieszanych - 820Mg odpadów segregowanych - 230Mg Liczba gospodarstw domowych będzie określona na dzień podpisania umowy. 3.9. Odbiór odpadów będzie dotyczył terenu Gminy Raba Wyżna i wszystkich nieruchomości zamieszkałych . 3.10 Odbiór odpadów odbywać się będzie zgodnie z harmonogramami sporządzonymi przez Wykonawcę i zaakceptowanymi przez Zamawiającego w okresach: a) odpady zmieszane - minimum 1 raz na mc, b) odpady segregowane - minimum 1 raz na mc, a) odpady pozostałe - jak w p. 3.3. Wykonawcę obowiązują zasady określone uchwałą Nr XXX 221 2013 Rady Gminy Raba Wyżna z dnia 21.03.2013r. w sprawie ustalenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych. 3.11 Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników wynikłe z winy Wykonawcy, ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy. 3.14 Wykonawca przed zakwalifikowaniem odpadów segregowanych do zmieszanych w wypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, sporządzaną na tą okoliczność dokumentację (np. informację, dokumentację fotograficzną) o szczegółowości umożliwiającej wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. Dokumentację wraz z wykazem właścicieli nieprawidłowo segregujących odpady oraz fakturą miesięczną za wykonaną usługę Wykonawca przekaże Zamawiającemu raz w miesiącu. 4. Zagospodarowanie odpadów: 4.1 W ramach zagospodarowania odpadów podmiot odbierający odpady zobowiązany jest do: a) cyklicznego przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej lub zastępczej regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, właściwej dla regionu zgodnie z uchwałą Nr XXV 398 12 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 2 lipca 2012r. W sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego. b) w przypadku selektywnie zebranych odpadów komunalnych zobowiązany jest do ich przekazywania do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami określoną w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2013r. poz. 21 z póź. zm). Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w ofercie instalację lub instalacje, w szczególności regionalne instalacje do przetwarzania odpadów komunalnych, do których będą przekazywane odpady komunalne. c) porządkowania terenu w miejscu gromadzenia odpadów w przypadku jego zanieczyszczenia wynikającego z przepełnienia pojemnika, oraz raz w roku mycie pojemników systemem wody zamkniętej. 4.2 Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno - prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. 5. Wykonawca zobowiązany jest do: 5.1 Ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych w punkcie wagowym zlokalizowanym w miejscu przekazywania odpadów do składowania. 5.2 Uzyskania u uprawnionego przedsiębiorcy wykonującego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów potwierdzenia odbioru odpadów zebranych z terenu gminy Raba Wyżna na karcie przekazania odpadów. 5.3 Terminowego zbierania i wywożenia odpadów. 5.4 Przeładowywania odpadów w legalnym i przystosowanym do tego miejscu. 5.5 Przekazywania odpadów do uprawnionego przedsiębiorcy wykonującego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. 5.6 Niezwłocznego zawiadomienia Zamawiającego o okolicznościach przeszkadzających w prawidłowym wykonaniu usługi. 5.7 Rozliczania się z wykonywanych usług poprzez przedstawienie wymaganych dokumentów. 5.8 Utrzymania w należytym stanie sanitarnym i porządkowym narzędzi i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby realizacji umowy. 5.9 W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości, oraz innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. 5.10 Wykonawca zobowiązany jest do spełniania przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, dotyczących odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych. 6. Obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z odbiorem i zagospodarowaniem odpadów: 6.1 Wykonawca będzie prowadził i przedkładał Zamawiającemu dokumentację z realizacji przedmiotu zamówienia, na którą składają się następujące dokumenty: a) Miesięczne zestawienie odebranych odpadów komunalnych zmieszanych . b) Miesięczne zestawienie odebranych odpadów komunalnych segregowanych , c) zestawienie odebranych odpadów komunalnych segregowanych pochodzących ze zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon, przeterminowanych lekarstw, chemikaliów, zużytych baterii i akumulatorów, odpadów wielkogabarytowych, d) Raport dzienny z odbioru odpadów segregowanych gromadzonych w workach i pojemnikach, e) Wykaz odebranych worków i pojemników (sczytanych z kodów kreskowych nadanych właścicielom nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy), f) Dzienny Raport Wagowy, g) Kartę przekazania odpadów sporządzonych zgodnie z obowiązującymi przepisami, h) Kwartalną informację o masie poszczególnych rodzajów odpadów segregowanych i zmieszanych (z podaniem kodów odpadów zgodnie z obowiązującą klasyfikacją), stanowiących pozostałość po przerobie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, kierowaną do składowania wraz z podaniem instalacji, do której zostały one przekazane. Informacja ta ma być składana do końca miesiąca po upływie kwartału którego dotyczy, za wyjątkiem IV kwartału, za który informacja ma być złożona do 15 stycznia roku następnego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia przed upływem terminu do składania ofert wadium w wysokości 20 000 zł. ( Słownie: dwadzieścia tysięcy złotych). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym c) gwarancjach bankowych d) gwarancjach ubezpieczeniowych e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.) 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 18 8815 0002 0000 0000 0260 0003 z dopiskiem wadium na odbiór i zagospodarowanie odpadów. 4. Dla Zamawiającego dokumentem potwierdzającym dokonania wpłaty wadium jest uznanie kwoty wadium na rachunku Zamawiającego (wpływ środków na rachunek Zamawiającego). Za skuteczność operacji finansowo - bankowych odpowiada Wykonawca. 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium wniesione w formie niepieniężnej należy zdeponować w Urzędzie Gminy Raba Wyżna 7. Wadium wniesione w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej będzie akceptowane pod warunkiem: a) gwarancja będzie zawierała wszystkie przypadki utraty wadium przez Wykonawcę określone w art. 46 ust.4a oraz ust. 5 Ustawy Prawo zamówień publicznych, b) okres ważności gwarancji będzie nie krótszy niż okres związania z ofertą określony w niniejszej specyfikacji. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, z zastrzeżeniem art.46 ust. 4a. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt.8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami również, jeżeli: a) Wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy. b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 15. Gwarancje, o których mowa w ust. 2 pkt c i d powinny być gwarancjami bezwarunkowymi, płatnymi na pierwsze żądanie Zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: częstotliwość odbioru odpadów wielkogabarytowych
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.rabawyzna.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach