Przetargi.pl
ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY POŚWIĘTNE W OKRESIE OD 1 LIPCA 2019 R. DO 31 GRUDNIA 2020 R.

Urząd Gminy Poświętne ogłasza przetarg

  • Adres: 26-315 Poświętne, Akacjowa
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 447 564 034, , fax. 447 564 034
  • Data zamieszczenia: 2019-05-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Poświętne
    Akacjowa 4
    26-315 Poświętne, woj. łódzkie
    tel. 447 564 034, , fax. 447 564 034
    REGON: 54991500000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.bip.poswietne.pl/zamowienia-publiczne

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY POŚWIĘTNE W OKRESIE OD 1 LIPCA 2019 R. DO 31 GRUDNIA 2020 R.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Charakterystyka Gminy Poświętne w kontekście odbioru i zagospodarowania odpadów. • Liczba mieszkańców zamieszkałych (pobyt stały i czasowy) na terenie Gminy Poświętne wg stanu na dzień 31 grudnia 2018 r. wynosi 3 261. • W oparciu o złożone deklaracje ilość osób zamieszkujących wynosi ok. 3 084. • Na terenie Gminy Poświętne znajduje się ok. 827 nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców. • Na terenie Gminy Poświętne znajduje się ok. 255 nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno – wypoczynkowe. • Powierzchnia Gminy Poświętne wynosi 14 087 ha. • Z terenu Gminy Poświętne w roku 2018 zebrano następujące ilości odpadów: Kod odpadu 15 01 01 – opakowania z papieru i tektury – 12,700 Mg Kod odpadu 15 01 02 – opakowania z tworzyw sztucznych – 48,090 Mg Kod odpadu 15 01 07 – opakowania ze szkła – 59,630 Mg Kod odpadu 20 03 01 – niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – 339,040 Mg Kod odpadu 20 03 07 – Odpady wielkogabarytowe – 29,65 Mg • Odpady komunalne z PSZOK zebrane w 2018 roku: Meble i inne odpady wielkogabarytowe – 9,72 Mg Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny – 0,27 Mg Zużyte opony – 4,38 Mg Odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne – 1,76 Mg Na koniec grudnia 2018 roku, deklaracje na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Poświętne złożyło 1 082 właścicieli nieruchomości. Wyżej wymienione wartości są określone w oparciu o dotychczasowe dane, na ich zmianę mogą mieć wpływ: migracja mieszkańców, powstanie i likwidacja budynków. 5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1) Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie) stałych odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Poświętne, nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz z nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno – wypoczynkowe. Usługa realizowana będzie w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z obowiązującymi w trakcie realizacji umowy przepisami prawa, w tym prawa miejscowego, m.in. Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Poświętne oraz uchwały Rady Gminy Poświętne w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania odpadów, w zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 2) Odpady będą odbierane z terenu wszystkich miejscowości Gminy Poświętne. Wykaz miejscowości, wraz z określeniem orientacyjnej liczby gospodarstw domowych zawiera dodatek nr 7 do SIWZ. 3) Zaleca się, aby każdy z Wykonawców dokonał wizji lokalnej, celem sprawdzenia warunków terenowych związanych z wykonywaniem usług będących przedmiotem zamówienia oraz celem uzyskania wszelkich dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do oceny wykonywania usług. 4) Zamawiający wyklucza możliwości roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonywania przedmiotu zamówienia. 5) Wszelkie koszty związane z przeprowadzaniem wizji lokalnej ponosi Wykonawca. 6) Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru wszystkich odpadów przygotowanych do wywozu, z terenu posesji zamieszkałej, pod warunkiem zgromadzenia ich, przez właściciela tej nieruchomości, w odpowiednich urządzeniach do gromadzenia odpadów lub workach. Wykonawca będzie zobowiązany również do zebrania odpadów znajdujących się obok urządzeń, jeżeli jest to skutkiem jego działania. 7) Harmonogram odbioru odpadów a) Odbiór poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych winien być realizowany według harmonogramu ramowego, określającego trasy i terminy odbioru poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych. b) Adresy nieruchomości zamieszkanych, które muszą zostać wyposażone w urządzenia do gromadzenia odpadów, ich rodzaj oraz ilość Zamawiający dostarczy Wykonawcy, który złoży najkorzystniejszą ofertę niezwłocznie po zawarciu umowy na odbiór i zagospodarowanie odpadów wraz ze szczegółowym wykazem punktów odbioru objętych przedmiotem zamówienia. c) Harmonogram ramowy odbioru odpadów komunalnych z uwzględnieniem poszczególnych rodzajów odpadów, obejmujący okres od 1 lipca 2019 r. do 31 grudnia 2019 r., powinien być opracowany i przekazany Zamawiającemu przez Wykonawcę w wersji elektronicznej w ciągu 15 dni od daty zawarcia umowy. d) Zamawiający nie później niż w ciągu 5 dni od otrzymania harmonogramu od Wykonawcy ma prawo wnieść uwagi, które Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić i przekazać Zamawiającemu w ciągu 5 dni poprawiony harmonogram, a Zamawiający ma kolejne 5 dni roboczych na sprawdzenie czy uwagi zostały wniesione i zaakceptowanie harmonogramu, e) Harmonogram ramowy odbioru odpadów komunalnych z uwzględnieniem poszczególnych rodzajów odpadów, obejmujący realizację usługi w roku 2020, powinien być opracowany w wersji elektronicznej i przedstawiony Zamawiającemu do 15 listopada 2019 roku. f) Zamawiający nie później nie później niż w ciągu 5 dni od otrzymania harmonogramu ramowego od Wykonawcy ma prawo wnieść uwagi, które Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić i przekazać Zamawiającemu w ciągu 5 dni poprawiony harmonogram, a Zamawiający ma kolejne 5 dni na sprawdzenie czy uwagi zostały wniesione i zaakceptowanie harmonogramu ramowego, g) Zaakceptowany przez Zamawiającego harmonogram ramowy odbioru odpadów komunalnych z uwzględnieniem poszczególnych rodzajów odpadów, Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć właścicielom nieruchomości w formie papierowej, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od zaakceptowania przez Zamawiającego, 8) Urządzenia do gromadzenia odpadów a) Wykonawca ma obowiązek wyposażenia miejsc gromadzenia odpadów w niezbędne urządzenia do gromadzenia odpadów (kontenery, pojemniki, worki), bez dodatkowej opłaty, do dnia 30 czerwca 2019 r. b) Na potwierdzenie dostarczenia urządzeń, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu w terminie do dnia 1 lipca 2019 r. potwierdzenia od właścicieli nieruchomości opatrzone datą przekazania i podpisem właściciela bądź jego przedstawiciela. c) W przypadku niemożności spełnienia tego warunku z przyczyn niezależnych od Wykonawcy wskaże on Zamawiającemu te przyczyny na piśmie i udokumentuje ich zaistnienie. d) Za dowód mogą być uznane wskazania urządzeń kontrolujących czas ich przebieg tras pojazdów takich jak tachograf czy GPS. e) Za przyczyny niezależne od Wykonawcy można będzie uznać w szczególności co najmniej trzykrotne nie zastanie właściciela nieruchomości pod wskazanym adresem w odstępach co najmniej trzydniowych w godzinach 7:00 – 20:00. 9) W przypadku zmian w wykazie, który określa dodatek nr 7 do SIWZ, skutkujących zwiększeniem listy punktów odbioru lub urządzeń do gromadzenia odpadów nieujętych w omawianym wykazie Wykonawca zobowiązany będzie do: a) wyposażenia nieruchomości w urządzenia do gromadzenia odpadów, ich oznaczenie potwierdzające przynależność do gminnego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, b) odbioru odpadów komunalnych z tych nieruchomości/punktów odbioru począwszy od tygodnia następującego po tygodniu, w którym Zamawiający poinformował Wykonawcę o zmianie wykazu. 10) W przypadku zmian w wykazie stanowiącym dodatek nr 7 do SIWZ skutkujących zmniejszeniem listy punktów wywozowych lub urządzeń do gromadzenia odpadów ujętych w w/w wykazie, Wykonawca będzie zobowiązany do: a) odebrania urządzeń do gromadzenia odpadów z nieruchomości, b) zakończenie świadczenia usług odbioru odpadów komunalnych z tych nieruchomości, począwszy od tygodnia następującego po tygodniu, w którym otrzymał informację o wykreśleniu punktu wywozowego z wykazu. 11) Wykonawca odpowiada za stan techniczny i sanitarny urządzeń do gromadzenia odpadów. Co najmniej raz na kwartał jest obowiązany do ich naprawy, systematycznych konserwacji, mycia i dezynfekcji oraz wymiany uszkodzonych lub zniszczonych pojemników. 12) Wykonawca jest zobowiązany do naprawy lub ponoszenia kosztów napraw szkód wyrządzonych podczas lub w związku z wykonywaniem usługi. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu lub zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas lub w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. 13) Wykonawca w terminie 30 dni od dnia podpisania umowy zobowiązany będzie do jednorazowego przygotowania, wydruku oraz i dystrybucji wśród mieszkańców, ulotek informacyjnych na temat prawidłowej segregacji odpadów komunalnych. Ulotki w ilości 200 szt. Wykonawca dostarczy również do siedziby Zamawiającego, celem propagowania informacji wśród mieszkańców. Wykonawca prześle również koordynatorowi umowy projekt ww. informacji, celem zamieszczenia jej na stronie internetowej Zamawiajacego. 14) Zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi, odbieranymi od właścicieli nieruchomości oraz selektywnie zebranych odpadów komunalnych różnych rodzajów ze sobą. 15) Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości, w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane ( zmieszane) odpady komunalne i informuje o tym fakcie właściciela nieruchomości. Wykonawca zobowiązany jest w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany jest załączyć dokumentację – nagrania bądź zdjęcia wykonane kamerą, aparatem fotograficznym, telefonem bądź innym urządzeniem rejestrującym obrazy ( z funkcją rejestracji obrazów wysokiej jakości) i protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. Dokumentacja musi być wykonana na poziomie umożliwiającym wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. 16) Wykonawca zobowiązany jest do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze. 17) W przypadku stwierdzenia przez Wykonawcę występowania nieruchomości, na których powstają odpady komunalne, a które nie są ujęte w bazie prowadzonej przez Zamawiającego, jest on zobowiązany do niezwłocznego powiadomienia Zamawiającego o tym fakcie. 18) Rodzaj i częstotliwość odbioru stałych odpadów komunalnych: a) Niesegregowane, zmieszane odpady komunalne Kod: 20 03 01  Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę – 1 raz na miesiąc;  Zbierane będą do odpowiednio oznaczonych pojemników ustawionych w miejscach wskazanych przez właściciela nieruchomości; b) Selektywnie zbierane odpady komunalne:  Bioodpady (Kod: 20 01 08, 20 02 01)- zbierane w workach koloru brązowego oznaczone napisem „BIO”;- na zgłoszenie Zamawiającego, jednak nie częściej niż raz na kwartał. Uwaga: Bioodpady odbierane będą przez Wykonawcę po wcześniejszym zgłoszeniu przez Zamawiającego, jednak nie częściej niż raz na kwartał. Zamawiający w zgłoszeniu wskaże miejsce z którego należy odebrać zgromadzone w workach odpady.  Papier, w tym odpady z tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury (Kod: 15 01 01)- zbierane w workach koloru niebieskiego, oznaczonych napisem „Papier”,- 1 raz na miesiąc;  Szkło, w tym odpady opakowaniowe ze szkła (Kod: 15 01 07)- zbierane w workach koloru zielonego oznaczonych napisem „Szkło”-1 raz na miesiąc;  Metale i tworzywa sztuczne, w tym odpady opakowaniowe z metali i odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych (Kod: 15 01 02, 15 01 04, 15 01 06)- zbierane w pojemnikach koloru żółtego oznaczonych napisem „metale i tworzywa sztuczne- 1 raz na miesiąc. c) Odbiór i wywóz odpadów komunalnych Wykonawca będzie realizował również z punktów zbiorczych zlokalizowanych w miejscowości Ponikła i Wólka Kuligowska ze zmienną częstotlowością wynikającą z ilością powstałych odpadów w danym okresie roku kalendarzowego. Odbiory będą realizowane z częstotliwością zapewniającą możliwość stałego dostarczania odpadów do punktów zbiorczych przez właścicieli nieruchomości rekreacyjnych (letniskowych) tj. w terminie 2 dni od momentu zgłoszenia przez Zamawiającego takiej potrzeby drogą elektroniczną, telefoniczną lub faksem. Ogólna liczba odbiorów odpadów z ww, punktów zbiorczych ( Ponikła, Wólka Kuligowska) w danym roku kalendarzowym wyniesie maksymalnie 28 odbiorów (14 w stosunku półrocznym). 19) Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia: a) Wykonawca będzie zobowiązany do przekładania Zamawiającemu miesięcznych protokołów z realizacji usługi zawierających informacje o:  masie odebranych poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych, ich kod ( kwity wagowe);  sposobie zagospodarowania odpadów ze wskazaniem instalacji, na którą zostały przekazane, potwierdzone kartami przekazania odpadów, sporządzonych zgodnie z obowiązującymi przepisami.  W karcie przekazania odpadów winna znajdować się adnotacja, że przedmiotowe odpady pochodzą z terenu Gminy Poświętne. Ilość przekazanych odpadów do instalacji powinna odpowiadać ilości określonej w ppkt. 19) lit a);  informacje o zaobserwowanych nieprawidłowościach dot. prowadzonej przez właścicieli nieruchomości selektywnej zbiórki odpadów; b) Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu sprawozdań, o których mowa w art. 9n ustawy z 13 września 1996 r.o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. c) Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z zapisami rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2018 r. poz. 1627); d) W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Wykonawca zobowiązany będzie przekazywać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. e) Wykonawca zobowiązany będzie również do przekazania Zamawiającemu innych informacji dotyczących odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. f) Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do RIPOK-ów bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z 12 grudnia 2014r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji i odpadów (Dz. U. z 2014 r., poz. 1973). 20) Charakterystyka i wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów a) Odpady zmieszane  pojemniki – pojemność 1 100l – nie mniej niż 10 szt.  pojemniki – pojemność 120l – nie mniej niż 794 szt.  pojemniki – pojemność 240l – nie mniej niż 134 szt. b) Odpady selektywnie zbierane  worki – folia polietylenowa LDPE o grubości co najmniej 60 mikronów, przeźroczyste z napisem ,, SZKŁO’’, pojemność 120l – nie mniej niż 2.000 szt.  worki – folia polietylenowa LDPE o grubości co najmniej 60 mikronów, przeźroczyste z napisem ,, PAPIER’’, pojemność 120l – nie mniej niż 2.000 szt.  worki – folia polietylenowa LDPE o grubości co najmniej 60 mikronów, przeźroczyste z napisem ,, BIO’’, pojemność 120l – nie mniej niż 2.000 szt.  worki – folia polietylenowa LDPE o grubości co najmniej 60 mikronów, przeźroczyste z napisem ,, METALE I TWORZYWA SZTUCZNE’’, pojemność 120l – nie mniej niż 2.000 szt.  pojemniki na odpady o pojemności min. 1100 l, kolor zielony z napisem „SZKŁO”- min. 5 szt.;  pojemniki na odpady o pojemności min. 1100 l, kolor żółty z napisem „PLASTIK”- min. 7 szt.;  pojemniki na odpady o pojemności min. 1100 l, kolor niebieski z napisem „PAPIER”- min. 3szt.; c) Przy jednorazowym odbiorze worków na odpady segregowane (SZKŁO, PLASTIK, PAPIER, METALE I TWORZYWA SZTUCZNE) z każdego punktu odbioru, w zabudowie jednorodzinnej, Wykonawca odbierający odpady zobowiązany jest do pozostawienia tej samej ilości worków danego rodzaju tj. SZKŁO, PLASTIK, PAPIER, METALE I TWORZYWA SZTUCZNE, w jakiej zostały odebrane pełne worki. d) Wykonawca dodatkowo, jednorazowo dostarczy do dnia 30 czerwca 2019 r. do siedziby Zamawiającego po 1 000 sztuk worków do selektywnej zbiórki odpadów rodzaju: SZKŁO, PLASTIK, PAPIER, METALE I TWORZYWA SZTUCZNE, które w razie potrzeby będą rozdysponowane pomiędzy właścicieli nieruchomości. e) Wykonawca do dnia 30 czerwca 2019 r. dostarczy do siedziby Zamawiającego 1 000 szt. worków do selektywnej zbiórki odpadów rodzaju BIOODPADY, które będą wydawane mieszkańcom Gminy, na zgłoszenie, przez pracownika Urzędu Gminy w Poświętnem, w celu prawidłowej segregacji odpadów z rodzaju Bioodpady. W przypadku wystąpienia konieczności rozdysponowania pomiędzy właścicielami nieruchomości większej ilości worków na bioodpady, Wykonawca dostarczy do siedziby Zamawiającego wymaganą przez niego ilość Warków. 21) Sprzęt techniczny: Szczegółowe wymagania w zakresie sprzętu jak również w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości określa Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 22) Wykonawca zobowiązany jest do rejestrowania trasy przejazdu pojazdów odbierających odpady, w systemie monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego. Wykonawca przekaże Zamawiającemu zapisy z systemu pozycjonowania satelitarnego w postaci czytelnych map z zaznaczoną trasą przejazdu pojazdu odbierającego odpady lub zapewni zdalny dostęp do systemu informatycznego rejestrującego trasy przejazdów. Mapy będą przekazywane Zamawiającemu w formie elektronicznej na wskazany przez niego adres e-mail niezwłocznie po odebraniu odpadów z danych miejscowości. 23) W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca będzie również odbierał i zagospodarowywał odpady z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK). 24) PSZOK znajduje się w miejscowości Stefanów 2a – Baza Referatu Usług Komunalnych. 25) Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK) obejmuje następujące grupy odadów: a) meble i inne odpady wielkogabarytowe; b) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; c) zużyte baterie i akumulatory; d) przeterminowane leki i chemikalia; e) zużyte opony; f) odpady zielone; g) odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne 26) Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia oraz oznakowania urządzeń do gromadzenia odpadów wymienionych w ppkt 25 z podziałem na poszczególne kategorie odpadów. 27) Wykonawca jest zobowiązany przy dokonywaniu odbioru odpadów do uporządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami PSZOK w trakcie realizacji usługi odbioru. 28) Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć odebrane odpady do miejsc unieszkodliwiania odpadów. 29) Wykonawca zobowiązany jest do ważenia zebranych odpadów w PSZOK w obecności pracownika Urzędu Gminy w Poświętnem. 30) Częstotliwość odbioru odpadów: a) Odbiór odpadów z PSZOK odbywać się będzie w miarę potrzeb na telefoniczne lub e – mailowe zgłoszenie przez Zamawiającego. Wykonawca odbierze odpady z PSZOK w ciągu 7 dni od dnia dokonania zgłoszenia. 31) Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia: a) Po każdorazowym odbiorze odpadów, Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu protokół zawierający sprawozdanie z wykonanych prac, z podaniem ilości odebranych odpadów, z podziałem na rodzaj odpadów, nie później niż w terminie 7 dni od dnia odbioru odpadów; b) Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu karty przekazania odpadów z miejsc unieszkodliwienia odpadów. W karcie przekazania odpadów winna znajdować się adnotacja, że przedmiotowe odpady pochodzą z terenu Gminy Poświętne; c) Dla każdego rodzaju odpadów Wykonawca dostarczy Zamawiającemu odrębną kartę przekazania odpadów; d) Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu w wersji papierowej i elektrycznej sprawozdań rocznych, o jakich mowa w art. 9na ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone z rozporządzeniem Ministra Środowiska z 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystości ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków; e) Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu sprawozdań, o których mowa w art. 9na ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach; f) Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z zapisami rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2018 r. poz. 1627); 7. Instalacja do jakiej mogą trafić odpady: 1) Wykonawca usług odbierania i zagospodarowania odpadów jest obowiązany do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości odpadów komunalnych do instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wskazanych w złożonej ofercie, przy czym Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych bezpośrednio do instalacji wskazanych w Planie Gospodarki Odpadami Województwa Łódzkiego, oraz przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz.992 ze zm.). 2) Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w ofercie instalacji do recyklingu, odzysku i unieszkodliwiania odpadów, z uwzględnieniem zapisów wskazanych w ppkt.1). 8. Baza transportowo-magazynowa, punkt obsługi mieszkańców 1) Przez cały czas realizacji zamówienia Wykonawca ma obowiązek dysponowania bazą magazynowo – transportową usytuowaną na terenie Gminy Poświętne lub w odległości nie większej niż 60 km od granic tej gminy. Baza powinna spełniać wszystkie wymogi rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122). 2) Baza magazynowo- transportowa powinna znajdować się na trenie nieruchomości, do której Wykonawca posiada tytuł prawny; 3) W zakresie wyposażenia bazy magazynowo- transportowej Wykonawca powinien zapewnić, aby: a) teren bazy magazynowo- transportowej był zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym; b) miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów były zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu; c) miejsca magazynowania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych były zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych; d) teren bazy magazynowo- transportowej był wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy, zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 20001 r.- Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r. poz. 145, 951 i 1513 oraz 2013 r. poz. 21); 4) baza magazynowo- transportowa wyposażona była w: a) miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów; b) pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób, c) miejsca do magazynowania selektywnie zbieranych odpadów z grupy odpadów komunalnych; d) legalizowaną samochodową wagę najazdową- w przypadku, gdy na ternie bazy następuje magazynowanie odpadów. 5) Na ternie bazy powinny znajdować się także: a) Punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów; b) Miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów o ile czynności te nie będą wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza teren bazy magazynowo- transportowej. 6) Wykonawca, w okresie realizacji zamówienia winien utworzyć Biuro Obsługi, na terenie Gminy Poświętne lub w odległości nie większej niż 60 km od granic tej gminy, umocowane do rozwiązywania bieżących problemów związanych z obsługą mieszkańców Gminy. Adres i numery kontaktowe zostaną przekazane do Urzędu Gminy na co najmniej 10 dni przed rozpoczęciem realizacji umowy. 7) Przed podpisaniem umowy Zamawiający dokona kontroli u Wykonawcy w zakresie dysponowania bazą magazynowo- transportową wynikającą z Rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r. poz. 122). 9. Pojazdy: Szczegółowe wymagania w zakresie sprzętu jakim powinien dysponować Wykonawca, jak również w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właściciel nieruchomości określa Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U,. z 2013 r. poz. 122). 10. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących bezpośrednio prace związane z wykonaniem zamówienia: - załadunek odpadów, - prowadzenie samochodu wywożącego odpady, - wykonywanie czynności administracyjno-biurowych. 1) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:  żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,  żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,  przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 2) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w opisie przedmiotu zamówienia wskazane czynności w trakcie realizacji zamówienia:  oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy;  poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych(t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1000 ze zm.) Informacje takie jak: imię i nazwisko, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania;  zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy;  poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych(t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1000 ze zm.) 3) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w opisie przedmiotu zamówienia czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. 4) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: a) jest wpisany do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach, w zakresie transportu i zbierania odpadów objętych przedmiotem zamówienia, b) jest wpisany do rejestru działalności regulowanej prowadzony przez Wójta Gminy Poświętne, o którym mowa w art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 z późn. z m.) w zakresie odpadów objętych przedmiotem zamówienia;  potwierdzenia spełnienia tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w Rozdziale VII pkt. 1. ppkt.1) SIWZ oraz dokumentów wymienionych w Rozdziale VII pkt. 2. ppkt 2) lit a) i b) SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Dokumenty, które należy złożyć wraz z ofertą: 1) oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Dodatek nr 2 do SIWZ; 2) w zakresie wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia z art. 24 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Dodatek nr 3 do SIWZ; 3) wypełniony formularz ofertowy - o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym Dodatek nr 1 do SIWZ 4) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, w przypadku, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innych podmiotów - z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Dodatek Nr 7 do SIWZ; 5) pełnomocnictwo określające jego zakres w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik; 6) pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego Wykonawców występujących wspólnie (w tym: konsorcja, spółki cywilne) w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia; 7) oświadczenia czy zamierza wykonać przedmiot zamówienia osobiście czy poprzez podwykonawców - z wykorzystaniem oświadczenia zawartego w Formularzu ofertowym.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach