Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Klonowa

Gmina Klonowa ogłasza przetarg

  • Adres: 98-273 Klonowa, ul. ks. Józefa Dalaka
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 438 208 493 , fax. 438 208 476
  • Data zamieszczenia: 2020-05-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Klonowa
    ul. ks. Józefa Dalaka 2
    98-273 Klonowa, woj. łódzkie
    tel. 438 208 493, fax. 438 208 476
    REGON: 73093449900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.klonowa.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Klonowa
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Klonowa: Zadanie nr 1 1.Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne z terenu Gminy Klonowa z wyłączeniem właścicieli nieruchomości, na których zlokalizowane są cmentarze oraz wyposażenie wszystkich właścicieli nieruchomości w pojemniki i worki na odpady zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Klonowa (zał. nr 1). 2.Odpady będą odbierane z terenu gminy zgodnie ze szczegółowym wykazem nieruchomości (obejmującym ilość i rodzaj pojemników w które ma być wyposażona każda nieruchomość), który zostanie dostarczony Wykonawcy w dniu podpisania umowy. Informacje w wykazie będą uaktualniane przez Zamawiającego do ostatniego dnia każdego miesiąca. 3.Przekazywane pojemniki na odpady powinny być nowe lub używane, czyste i estetyczne, w dobrym stanie technicznym (nieuszkodzone). 4.Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za utratę, uszkodzenie bądź zniszczenie pojemników dostarczonych przez Wykonawcę do właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz do właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne na terenie Gminy Klonowa. 5.Obowiązkiem Wykonawcy jest naprawa pojemników lub ich wymiana na koszt Wykonawcy w przypadku uszkodzeń powstałych w wyniku normalnego użytkowania lub powstałych z winy Wykonawcy. W przypadku uszkodzeń powstałych z winy osób użytkujących pojemnik, będących następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi użytkownik np. kradzież, spalenie, użytkowanie pojemników do innych celów, niezgodnych z ich przeznaczeniem, naprawa pojemników lub ich wymiana dokonywana jest na koszt użytkownika danego pojemnika. 6.Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych: 1) zmieszanych odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01; 2) segregowanych odpadów komunalnych z podziałem na następujące frakcje: a)odpady ulegające biodegradacji o kodzie 20 02 01, b)zmieszane odpady opakowaniowe o kodzie 15 01 06 (metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe), c)opakowania z papieru i tektury o kodzie 15 01 01, d)opakowania ze szkła o kodzie 15 01 07; 7.Odpady komunalne będą odbierane z następujących pojemników: 1)niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne: a)pojemniki o pojemności od 0,12 m? (120 l) zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku, b)kontenery o pojemności od 7 m3 zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku; 2)segregowane odpady komunalne: a)pojemniki o pojemności od 0,12 m? (120 l) zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku, b)worki na papier o pojemności od 0,12 m3 (120 l) zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku. 8.Wykonawca wyposaży wskazane przez Zamawiającego nieruchomości w pojemniki i worki przyjmując ich minimalną pojemność zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Klonowa. 9.Dopuszcza się stosowanie worków o odpowiednich pojemnościach i odpowiednio oznaczonych w szczególnych wypadkach t. j.: 1)w razie braku dojazdu do posesji; 2)na nieruchomościach zamieszkałych sezonowo; 3)w przypadku nadmiaru odpadów. 10.Odpady komunalne, które są segregowane należy gromadzić w pojemnikach lub workach wyłącznie do tego celu przeznaczonych oznaczonych napisem i kolorem: 1)brązowy pojemnik (worek) oznaczony napisem "Bio" z przeznaczeniem na odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów; 2)zielony pojemnik (worek) oznaczony napisem "Szkło" z przeznaczeniem na odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła; 3)niebieski pojemnik (worek) oznaczony napisem "Papier" z przeznaczeniem na odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury; 4)żółty pojemnik (worek) oznaczony napisem "Metale i tworzywa sztuczne" z przeznaczeniem na odpady z metali, w tym odpady opakowaniowe z metali; odpady z tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe; 5)pojemniki (worki) (o innym kolorze niż w pkt. 1-4 ) oznaczone napisem "Zmieszane" z przeznaczeniem na zmieszane odpady komunalne. 11.Wykonawca wyposaży nieruchomości na terenie gminy w pojemniki oraz worki z zachowaniem zasad określonych w zadaniu 1 ust. 6 zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Klonowa. (zał. nr 1) oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2019 r. poz. 2028) . Wykonawca zobowiązany będzie do dokonania wymiany pojemników na posesjach lub dostarczenia pojemników i worków dodatkowych stosownie do zapotrzebowania, w terminie 7 dni od daty przekazania zapotrzebowania. 12.Zamawiający zastrzega, iż objęcie wszystkich mieszkańców nieruchomości systemem odbioru odpadów komunalnych powinno nastąpić najpóźniej od 01 czerwca 2020 r. 13.Dane dot. liczby ludności, ilości nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych nie są zależne od Zamawiającego. Podane w SIWZ ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając powstawanie nowych nieruchomości oraz migracje ludności. Informacje będą aktualizowane przez Zamawiającego na bieżąco. 14.Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wykaz właścicieli nieruchomości, którym dostarczył pojemniki i worki oraz wskaże listę osób, którym ich nie dostarczono z podaniem przyczyny. 15.Częstotliwość odbierania odpadów komunalnych: 1)odpady komunalne z nieruchomości, na których zamieszkują oraz na których nie zamieszkują mieszkańcy będą odbierane z częstotliwością zgodną z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Klonowa, tzn.: a)zmieszane (niesegregowane) odpady komunalne w okresie od kwietnia do października - nie rzadziej niż 1 raz na 2 tygodnie, a w okresie od listopada do marca - nie rzadziej niż raz w miesiącu, b)bioodpady - w okresie od kwietnia do października nie rzadziej niż 1 raz na 2 tygodnie, a w okresie od listopada do marca - nie rzadziej niż raz w miesiącu, c)metale i tworzywa sztuczne - nie rzadziej niż raz na miesiąc, d)papier -nie rzadziej niż raz na kwartał, e)szkło - nie rzadziej niż raz na kwartał; 2)odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - zbiórka w systemie akcyjnym nie rzadziej niż raz w roku (opis w "Zadaniu nr 3"). 16.Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i dostarczenia do wszystkich nieruchomości harmonogramu wywozu odpadów: 1)I harmonogram obejmujący okres od dnia 1 czerwca 2020 r. do dnia 31 grudnia 2020 r. winien zostać dostarczony mieszkańcom w terminie do dnia 30.05.2020 roku; 2)II harmonogram powinien obejmować okres od dnia 01 stycznia 2021 r. do dnia 31 grudnia 2021 roku i winien zostać dostarczony mieszkańcom w terminie do dnia 31.12.2020 roku. 17.Odbiór odpadów, które odbierane są co najmniej raz w miesiącu powinien zostać ustalony w ten sam dzień miesiąca (np. każdy pierwszy piątek miesiąca). 18.W przypadku, gdy ustalony dzień tygodnia lub miesiąca dla odbioru odpadów przypada w dzień ustawowo wolny od pracy, Wykonawca zapewni odbiór odpadów w następnym dniu nie będącym dniem ustawowo wolnym od pracy. Zadanie nr 2 1.Przedmiotem Zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych gromadzonych w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych. 2.Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie odpadów: 1)przeterminowanych leków o kodzie 20 01 32; 2)chemikaliów (farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe) o kodach 20 01 13*, 20 01 14*, 20 01 15*, 20 01 19*, 20 01 27*, 20 01 29*; 3)zużytych baterii i akumulatorów o kodzie 20 01 34; 4)zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego o kodach 20 01 23, 20 01 35*, 20 01 36; 5)odpadów wielkogabarytowych o kodzie 20 03 07; 6)odpadów budowlano - rozbiórkowych o kodach z grupy 17 - w ilości do 2 m3 w ciągu roku od nieruchomości; 7)zużytych opon o kodzie 16 01 03 (do rozmiaru 1250x400 mm); 8)odpadów biodegradowalnych o kodzie 20 02 01; 9)opakowań ze szkła o kodzie 15 01 07; 10)opakowań z tworzyw sztucznych o kodzie 15 01 02; 11)opakowań z papieru i tektury o kodzie 15 01 01; 12)opakowań z metali o kodzie 15 01 04; 13)opakowania wielomateriałowe o kodzie 15 01 05; 14)odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek. Odpady wytworzone podczas iniekcji domowych będą przyjmowane wyłącznie pod warunkiem dostarczenia ich przez właściciela nieruchomości - ze względu na wymogi sanitarne oraz względy bezpieczeństwa - w specjalnie do tego przeznaczonych pojemnikach, dostępnych w Urzędzie Gminy/PSZOK; 15)odzież o kodzie 20 01 10; 16)tekstylia o kodzie 20 01 11; 3.Wykonawca wyposaży, najpóźniej do 01 czerwca 2020 r. Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w pojemniki do gromadzenia odpadów: 1)przeterminowane leki - pojemnik o pojemności 240 l; 2)chemikalia (farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe) - dwa pojemniki o pojemności 240 l; 3)zużyte baterie i akumulatory - pojemnik o pojemności 120 l; 4)zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - kontener od 5 m3; 5)odpady wielkogabarytowe - kontener od 5 m3; 6)odpady budowlano - rozbiórkowe - kontener od 5 m3; 7)zużyte opony - kontener od 5m3; 8)odpady biodegradowalne - kontener od 7 m3; 9)opakowania ze szkła - pojemnik o pojemności od 1,1 m3; 10)opakowania z tworzyw sztucznych - pojemnik o pojemności od 1,1 m3; 11)opakowania z papieru i tektury - pojemnik o pojemności 1,1 m3; 12)opakowania z metali - pojemnik o pojemności 120l; 13)opakowania wielomateriałowe - pojemnik o pojemności 1,1 m3; 14)Odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek. Odpady wytworzone podczas iniekcji domowych będą przyjmowane wyłącznie pod warunkiem dostarczanie ich przez właściciela nieruchomości - pojemnik o pojemności 120 l. 15)odzież i tekstylia - pojemnik o pojemności 1,1 m3.. 4.Odpady wymienione w "Zadaniu nr 2" będą odbierane z częstotliwością wynikającą z potrzeb z uwzględnieniem stopnia zapełnienia pojemników w terminie 7 dni roboczych od dnia zgłoszenia potrzeby odbioru przez Zamawiającego. Zadanie nr 3 1.Przedmiotem Zamówienia jest zbiórka odpadów wielkogabarytowych, pochodzących z gospodarstw domowych polegająca na przejeździe i załadunku odpadów zgodnie z harmonogramem. 2..Zadanie polega na: 1)zebraniu wystawionych następujących rodzajów odpadów: a) 20 03 07- odpady wielkogabarytowe ( np. wersalki, tapczany, łóżka, fotele, elementy stolarki, okna, dywany, wykładziny), b) 20 01 35* - zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne (telewizory, monitory), c) 20 01 36- zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne (pralki, radia, drukarki, odkurzacze), d) 20 01 23* - urządzenia zawierające freony (lodówki), e) 16 01 03 - zużyte opony ( do rozmiaru 1250 mm x 400 mm) max do 12 sztuk z gospodarstwa domowego; 2)załadunku na środek transportu; 3)zagospodarowaniu odebranych odpadów; 4)posprzątaniu miejsc, z których odbierane są wystawione odpady, jeżeli zanieczyszczenie terenu powstało z winy Wykonawcy. 3.Zbiórka nie obejmuje odpadów powstałych w trakcie prowadzonej działalności przez podmioty gospodarcze. 4.Odpady wielkogabarytowe w ramach zbiórki objazdowej będą odbierane z częstotliwością zgodną z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Klonowa raz w roku tj. jeden raz w II półroczu 2020 r. i jeden raz w 2021 roku. 5.Termin odbioru odpadów wielkogabarytowych zostanie uzgodniony pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą na 2 miesiące przed planowaną zbiórką. 6.Wykonawca przedłoży harmonogram odbioru odpadów w terminie 30 dni przed rozpoczęciem zbiórki. Informacje dodatkowe dot. przedmiotu zamówienia: 1.W granicach administracyjnych gminy Klonowa znajdują się następujące sołectwa: Grzyb, Klonowa I, Klonowa II, Kuźnica Błońska, Kuźnica Zagrzebska, Leliwa Lesiaki, Lipicze, Owieczki, Pawelce, Świątki (mapa Gminy Klonowa stanowi załącznik nr 2 do SIWZ). 2.Gmina w kontekście odbioru i zagospodarowania odpadów: 1)powierzchnia gminy Klonowa wynosi: 95,37 km2.; 2)długość dróg na terenie gminy: drogi asfaltowe - ok.65 km, drogi utwardzone (w większości utwardzone kruszywem) - ok. 44 km, drogi gruntowe - ok. 52 km; 3)łączna liczba osób zameldowanych na terenie Gminy Klonowa wynosi 2 898. Szacunkowa liczba mieszkańców zamieszkujących na terenie gminy (wg złożonych deklaracji), którzy muszą zostać objęci systemem odbioru odpadów - 2 431; 4)szacunkowa ilość nieruchomości zamieszkałych (wg złożonych deklaracji) - 757 nieruchomości. Szczegółowy wykaz z danymi adresowymi nieruchomości, zostanie przekazany Wykonawcy w dniu podpisania umowy. 3.Zamawiający podaje, że w gminie Klonowa w roku 2019 zebrano następujące ilości odpadów komunalnych: L.p. Rodzaj odpadu Kod odpadu Ilość odpadów [Mg] 2019 r. 1. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 20 03 01 196,773 2. Zmieszane odpady opakowaniowe 15 01 06 96,375 3. Odpady wielkogabarytowe 20 03 07 41,031 4. Opakowania ze szkła 15 01 07 67,361 5. Odpady ulegające biodegradacji 20 02 01 0,200 6. Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 17 01 07 10,36 7. Zużyte opony 16 01 03 1,069 8. Opakowania z tworzyw sztucznych 15 01 02 0,310 9. Urządzenia zawierające freony 20 01 23 0,020 4.Wskazane ilości odebranych w 2019 r. odpadów są podane jedynie pomocniczo w celu ułatwienia Wykonawcom wyceny zamówienia. 5.Zakładana ilość wytworzonych odpadów komunalnych na terenie Gmin Klonowa w ramach niniejszego zamówienia wynosi łącznie ok. 830,8 Mg (tj. ok. w 2020 r. - 306,00 Mg, w 2021 - 524,8 Mg). Obowiązki Wykonawcy: 1. Prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. 2. Przekazanie odebranych odpadów komunalnych i zagospodarowanie tych odpadów w instalacjach komunalnych wskazanych w ofercie Wykonawcy. 3. Przekazywanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach. 4. Uzyskanie poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w poszczególnych latach zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2017, poz. 2412). 5. Uzyskanie: a) poziomu recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła, b) poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych w poszczególnych latach zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016, poz. 2167). 6. Kontrolowanie właścicieli nieruchomości pod kątem wypełniania obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz niezwłoczne informowanie Zamawiającego o przypadkach niedopełnienia przez właścicieli nieruchomości ww. obowiązku. 7. W przypadku zaistnienia powyższej sytuacji Wykonawca sporządza protokół wraz z dokumentacją fotograficzną, które stanowią dowód nie wywiązania się właściciela nieruchomości z obowiązku prowadzenia selektywnej zbiórki i przekazuje je Zamawiającemu w ciągu 7 dni roboczych od momentu stwierdzenia naruszenia zasad selektywnej zbiórki odpadów. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do poinformowania właściciela nieruchomości o nieprzestrzeganiu obowiązku segregowania odpadów poprzez umieszczenie na pokrywie pojemnika znacznika (np. samoprzylepnej kartki). 8. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości oraz innych terminów ich odbioru. Informację przekaże mieszkańcom Wykonawca. 9. Odbiór odpadów będzie następował z pojemników i worków wystawionych przez właściciela nieruchomości na zewnątrz posesji do drogi, do której zapewniony jest swobodny dojazd, w terminach ustalonych w harmonogramie usuwania odpadów komunalnych. Wykonawca sporządza, w porozumieniu z Zamawiającym, harmonogramy odbioru odpadów komunalnych z terenu nieruchomości w formie czytelnych kalendarzyków, które zobowiązany jest dystrybuować pomiędzy właścicieli nieruchomości wraz z pojemnikami. Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów z nieruchomości od poniedziałku do soboty w godzinach od 6.00 do 22.00, zakazuje się zbierania odpadów w godzinach nocnych po 22.00. Harmonogram należy tak opracować aby odbiór odpadów następował poza dniami wolnymi od pracy (niedziele i święta). 10. Szacunkowe ilości pojemników i worków, które Wykonawca powinien zabezpieczyć, określa poniższa tabela sporządzona na podstawie danych uzyskanych ze złożonych deklaracji na dzień 31.12.2019 r. Rodzaj odpadu Rodzaj pojemnika Szacowana ilość pojemników i worków na okres zamówienia Odpady komunalne zmieszane 120l 610 (pojemniki) 240l 190 (pojemniki) 1100 10 (pojemniki) Szkło 120 l 800 (pojemniki) Metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe 240 l 800 (pojemniki) Papier 120 l 4800 (worki) Bioodpady 140 l 790 (pojemniki) 11. Worki na odpady zbierane selektywnie przekazywane przez Wykonawcę mieszkańcom powinny mieć nadrukowaną nazwę firmy Wykonawcy. 12. Wykonawca pozostawi przy nieruchomości zamieszkałej worek przeznaczony do gromadzenia odpadów z papieru, w tym tektury, odpadów opakowaniowych z papieru i odpadów opakowaniowych z tektury, po wcześniejszym wystawieniu danego worka przez właściciela nieruchomości zgodnie z Harmonogramem w dzień odbioru odpadów segregowanych. 13. Odbiór odpadów wielkogabarytowych wystawionych przez właściciela nieruchomości przed posesję do drogi dojazdowej w wyznaczonym dniu określonym w harmonogramie. 14. Ważenie wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przechowywania dokumentacji pomiarów do wglądu Zamawiającego przez okres wykonywania zamówienia. 15. Prowadzenie dokumentacji w zakresie sprawozdawczości i przekazywania Zamawiającemu rocznych sprawozdań w terminie do 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy zgodnie z wymaganiami art. 9n-9na Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach zawierających informacje o masie odebranych odpadów i sposobie ich zagospodarowania wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane; liczby właścicieli nieruchomości, od których odebrał odpady zgodnie z art. 9n w/w ustawy do końca miesiąca następującego po okresie, którego dotyczą. 16. Odbiór, na zgłoszenie Zamawiającego, od właścicieli nieruchomości odpadów poza ustalonym harmonogramem, jeżeli odpady te zostaną zebrane i zgromadzone na nieruchomości w terminach innych niż przewiduje termin ich odbioru w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwu życia i zdrowia mieszkańców. 17. Przekazywanie Zamawiającemu miesięcznych Raportów zawierających: 1) informacje o masie poszczególnych rodzajów i zagospodarowaniu odebranych odpadów komunalnych (rodzaj, kod odebranych odpadów komunalnych, masa) wraz z informacją do jakich instalacji lub do jakiego zakładu zagospodarowania odpadów zostały przekazane, które musi jednoznacznie stwierdzać, że odpady pochodzą z terenu gminy Klonowa; 2) wykaz nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne; 3) informacje o ilości i rodzaju przekazanych pojemników wraz z uaktualnionym raportem o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach; 4) inne informacje na temat odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeżeli w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający nałoży taki obowiązek. Obowiązek ten dotyczyć może jedynie informacji, w posiadaniu których będzie Wykonawca. 18. Sporządzanie Raportu w formie elektronicznej uzgodnionej z Zamawiającym oraz przesyłania Raportu do Zamawiającego w terminie do 7 dni od zakończenia miesiąca, którego dotyczy; Zamawiający w terminie 7 dni akceptuje raport lub zgłasza do niego uwagi. Zaakceptowany raport jest podstawą do zapłaty zobowiązań za wykonaną usługę. 19. Ilość odpadów komunalnych odbieranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz niezamieszkałych z terenu Gminy Klonowa nie jest zależna od Zamawiającego. Określone ilości mogą ulec zmianie. 20. Zamawiający nie przewiduje organizacji wizji lokalnej. Wykonawcy w każdym czasie mogą dokonać wizji lokalnej na terenie gminy i zapoznać się z jej specyfiką, strukturą i typami zabudowy w celu uzyskania wszelkich informacji koniecznych do przygotowania oferty i zawarcia umowy. 21. Wykonawca zobowiązuje się do dokonania usługi, z należytą starannością, rozumianą jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia, w oparciu o aktualne unormowania prawne, zgodnie z obowiązującymi standardami, oraz etyką zawodową. 22. Wykonawca nie może zaciągać, w imieniu Zamawiającego, żadnych zobowiązań mogących narazić Zamawiającego na straty finansowe. 23. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą wyłącznie przez ustanowionych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy. 24. Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia w okresie realizacji umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90513100-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 20 000.00, słownie:dwadzieścia tysięcy złotych. Wykonawców obowiązują ustalenia dotyczące wadium zawarte w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek jeżeli: 1) aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej, prowadzonego przez Wójta Gminy Klonowa w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010 z późn. zm.); 2) wpis do rejestru BDO; 3) umowę z instalacjami komunalnymi do przetwarzania odpadów komunalnych, do której będzie przekazywał odebrane od właścicieli nieruchomości odpady komunalne lub oświadczenie dotyczące posiadania własnej instalacji przez Wykonawcę
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę 2. Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz o nie podleganiu wykluczeniu - wypełnione i podpisane przez wykonawcę, które stanowić będzie wstępne potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 3.Zobowiązanie podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów. 4. Dokument potwierdzający wniesienie wadium Składne dokumenty oraz oświadczenia podpisane przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy wymagają załączenia właściwego pełnomocnictwa lub umocowania prawnego. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej: pełnomocnictwo/ upoważnienie z podpisem prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z wykonawców występujących wspólnie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach