Przetargi.pl
„Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Fabianki, w tym z punktu selektywnej zbiórki odpadów”

Gmina Fabianki ogłasza przetarg

  • Adres: 87-811 Fabianki, Fabianki
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 542 517 210, , fax. 542 517 229
  • Data zamieszczenia: 2018-12-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Fabianki
    Fabianki 4
    87-811 Fabianki, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 542 517 210, , fax. 542 517 229
    REGON: 91086684400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: gm-fabianki.rbip.mojregion.info

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Fabianki, w tym z punktu selektywnej zbiórki odpadów”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Fabianki. Zakres zamówienia dotyczy wszystkich zamieszkałych nieruchomości z terenu Gminy Fabianki. Wspólny Słownik Zamówień CPV: 90000000-7 Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, oczyszczania/sprzątania i usługi ekologiczna. 90513100-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych. 90500000-2 Usługi związane z odpadami. 90533000-2 Usługi zagospodarowania odpadów. 90514000-3 Usługi recyklingu odpadów. A. Ogólna charakterystyka Gminy Fabianki w kontekście odbioru i zagospodarowania odpadów. 1. Liczba mieszkańców zameldowanych na pobyt stały na terenie Gminy Fabianki – na dzień 31.10.2018 r. wynosi około 9809, na pobyt czasowy – 83 Liczba ludności w poprzednich latach: - 2011 r. – pobyt stały: 9374, pobyt czasowy: 135 - 2012 r. – pobyt stały: 9478, pobyt czasowy: 134 - 2013 r. – pobyt stały: 9544, pobyt czasowy: 122 - 2014 r. – pobyt stały: 9664 pobyt czasowy: 119 - 2015 r. - pobyt stały: 9703 pobyt czasowy: 99 - 2016 r. – pobyt stały: 9737 pobyt czasowy:87 - 2017 r. – pobyt stały: 9764 pobyt czasowy:80 2. Na terenie Gminy Fabianki znajduje się ok. : budynków jednorodzinnych na terenach wiejskich- 2398 szt. + 14 budynków – oddane w I kwartale 2018 r., budynków wielorodzinnych na terenach wiejskich - 48 szt., W minionych latach w gminie oddano do użytku następujące ilości budynków jednorodzinnych: 2011 – 55 szt. 2012 r. – 69 szt. 2013 r. – 65 szt. 2014 r. – 46 szt. 2015 r. - 53 szt. 2016 r. – 43 szt. 2017 r. – 27 szt. 3. Powierzchnia gminy – 76 km2, w tym 50,4 km2 terenów rolnych. W Gminie Fabianki w minionych latach zebrano następujące ilości odpadów komunalnych - dane na podstawie zawartych umów. Rok 2011 - 200301 – 1158,807 Mg - w tym z selektywnej zbiórki i segregacji – 532,947 Mg. Rok 2012 - 200301 – 1089,58 Mg - w tym z selektywnej zbiórki i segregacji – 337,74 Mg. Rok 2013 - segregacja 817 Mg, - zmieszane 234 Mg, - bio 363 Mg Rok 2014 - segregacja 216,69 Mg, - zmieszane 1439,44 Mg, - bio 92,44 Mg Rok 2015 r. - segregacja 199,800 Mg, - zmieszane 1520,700Mg, -bio 68,900 Mg Rok 2016 r. - segregacja 117,491 Mg, - zmieszane 2143,200Mg, - bio 7,360 Mg Rok 2017 r. - segregacja 348,14 Mg, - zmieszane 2340,48 Mg, - bio 0,000 Mg do 31. 10. 2018 r. - segregacja 315,48 Mg, - zmieszane 1822,14 Mg, - bio 16,10 Mg B. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia 1. Wymogi dotyczące przekazywania odpadów: a) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia przepisów prawa, w szczególności takich jak: ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U z 2010 r., Nr 220. poz. 1447 z późn. zm), ustawa z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21), ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r., poz. 391 z późn. zm.), ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r., Nr 25, poz. 150 z późn. zm), ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2005 r., Nr 180, poz. 1495), ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2009 r., Nr 79, poz. 666), ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne ( Dz. U. z 2012r., poz. 145), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. 2009r., nr 104 poz. 868), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji i odpadów (Dz. U. 2010r., nr 249 poz. 1673), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzania i przekazywania zbiorowych zestawień danych o odpadach (Dz. U. 2010r., nr 249 poz. 1674), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. 2001r., nr 112 poz. 1206), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U z dnia 11 czerwca 2012 r., poz. 645), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z dnia 5 czerwca 2012 r., poz. 630), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z dnia 18 czerwca 2012 r., poz. 676), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z dnia 25 stycznia 2013 r. poz. 122), rozporządzenie Ministra Środowiska z 29.12.2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego odbierania wybranych frakcji ( Dz.U. z 2017 r. poz. 19), uchwała nr XXIII/166/2013 Rady Gminy Fabianki z 15 marca 2013 r. w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Fabianki z późniejszymi zmianami, uchwała nr XXIII/163/2013 Rady Gminy Fabianki z 15 marca 2013 w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowanie tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi z późniejszymi zmianami, uchwała Nr XXVI/434/12 Sejmiku Województwa Kujawsko –Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie uchwalenia „Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2012 – 2017 z perspektywą na lata 2018 – 2023”, uchwała Nr XXVI/435/12 Sejmiku Województwa Kujawsko – Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie wykonania „Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2012 – 2017 z perspektywą na lata 2018 – 2023” ( Dz. Urz. Woj. Kuj. – Pom. z 2012 r., poz. 2028),uchwała Nr XLVI/740/14 Sejmiku województwa Kujawsko – Pomorskiego z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie zmiany uchwały w sprawie wykonania „Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko –pomorskiego na lata 2012-2017 z perspektywa na lata 2018-2023”. uchwała Nr XIII/286/15 Sejmiku województwa kujawsko – Pomorskiego z dnia 26 października 2015 r. zmieniająca uchwałę w sprawie wykonania „Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2012-2017 z perspektywą na lata 2018 – 2023” . b) Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt.7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r., poz. 391 z późn. zm.), rozporządzeniem Ministra Środowiska z 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, rozporządzeniem Ministra Środowiska z 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów, uchwałą Nr XXVI/434/12 Sejmiku Województwa Kujawsko – Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie uchwalenia „Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2012 – 2017 z perspektywą na lata 2018 – 2023”, uchwałą Nr XXVI/435/12 Sejmiku Województwa Kujawsko – Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie wykonania „Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2012 – 2017 z perspektywą na lata 2018 – 2023”. c) Wykonawca ma obowiązek wyposażenia miejsc gromadzenia odpadów w niezbędne worki do gromadzenia odpadów zbieranych selektywnie zgodnie z rozporządzenie Ministra Środowiska z 29.12.2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego odbierania wybranych frakcji (Dz.U. z 2017 r. poz. 19) przed pierwszym dniem obowiązywania umowy na odbiór odpadów zawartej z Zamawiającym. d) W trakcie realizacji umowy Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczania właścicielom nieruchomości i innym użytkownikom według złożonych deklaracji worki na odpady zbierane selektywnie zgodnie z rozporządzenie Ministra Środowiska z 29.12.2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego odbierania wybranych frakcji ( Dz.U. z 2017 r. poz. 19) w zamian za worki zapełnione, w częstotliwości zgodnej z częstotliwością odbioru odpadów zbieranych selektywnie. e) Wykonawca otrzyma od Zamawiającego szczegółowy wykaz właścicieli nieruchomości, z których odbierane będą stałe odpady komunalne – najpóźniej na 7 dni przed dniem wejścia w życie umowy. O ewentualnych zmianach w trakcie trwania umowy Wykonawca zostanie niezwłocznie powiadomiony f) Jeśli podczas odbierania odpadów niesegregowanych (zmieszanych) dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia z winy Wykonawcy pojemników na odpady zmieszane, Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia zobowiązany będzie do dostarczenia pojemników nowych na swój koszt. g) Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. h) Wykonawca zobowiązany będzie także do zebrania odpadów przygotowanych do odebrania obok pojemnika. i) Wykonawca zobowiązany będzie w ramach umowy do przygotowania kalendarza z harmonogramami odbioru odpadów oraz do jego dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości i innych użytkowników wg złożonych deklaracji nie później niż tydzień przed planowaną pierwszą zbiórką odpadów komunalnych. Wykonawca zobowiązany będzie również do dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości innych dokumentów związanych z Systemem Gospodarki Odpadami o ile nie będą one wymagały potwierdzenia odbioru. j) Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia materiałów informacyjnych o zmianie sposobu segregacji odpadów zgodnie z rozporządzenie Ministra Środowiska z 29.12.2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego odbierania wybranych frakcji ( Dz.U. z 2017 r. poz. 19). k) Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi. l) Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację (zawierającą np. nagranie wykonane kamerą lub dokumentację zdjęciową) i protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. m) Wykonawca zobowiązany będzie do ważenia odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze (samochodowej lub stacjonarnej) przed wyjazdem z terenu gminy – podczas okresowych kontroli sprawowanych przez Zamawiającego lub upoważnioną przez niego osobę. n) Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii regionalnej instalacji. 2. Instalacja do jakiej mogą trafić odpady: Wykonawca wskaże w ofercie instalacje, do której trafią odpady. 3. Rodzaj i częstotliwość odbioru stałych odpadów komunalnych odbieranych selektywnie: Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne ( kod 20 03 01). Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, do których zalicza się popiół zbierane będą do pojemników i worków ustawionych w miejscach wskazanych przez właściciela nieruchomości (altanki śmietnikowe i wyznaczone miejsca na pojemniki i worki). Wykonawca odbiera od właścicieli nieruchomości zamieszkałych każdą ilość niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych. 1) W zabudowie jednorodzinnej, Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych – co 2 tygodnie 2) W zabudowie wielorodzinnej; Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych – co 2 tygodnie. Selektywnie zbierane odpady komunalne 1) odpady odbierane od mieszkańca z terenu jego nieruchomości (kody 20 01 01, 20 01 39, 20 01 40, 20 01 02, ex. 20 01 99, 20 02 01, 20 01 08, 15 01 01, 15 01 03, 15 01 05, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 07) Powstające w gospodarstwie domowym odpady komunalne: papier i tekturę, tworzywa sztuczne i odpady wielomateriałowe, metale, szkło i odpady opakowaniowe ze szkła, mieszkańcy zbierają w workach lub pojemnikach, które w terminach odbioru odpadów udostępniają przedsiębiorcy odbierającemu odpady komunalne. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę selektywnie zebranych odpadów komunalnych: z terenów zabudowy jednorodzinnej 1raz w miesiącu, z terenów zabudowy wielorodzinnej 1 raz w miesiącu. Odpady ulegające biodegradacji mieszkańcy zbierają w workach lub pojemnikach, które w terminach odbioru odpadów udostępniają przedsiębiorcy odbierającemu odpady komunalne. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów biodegradowalnych: z terenów zabudowy jednorodzinnej w okresie od 1 kwietnia do 31 października co dwa tygodnie, w pozostałym okresie raz na 4 tygodnie ( terminie odbioru odpadów zmieszanych). z terenów zabudowy wielorodzinnej w okresie od 1 kwietnia do 31 października co dwa tygodnie, w pozostałym okresie raz na 4 tygodnie (w terminie odbioru odpadów zmieszanych). Worki do selektywnie zbieranych odpadów komunalnych zapewnia Wykonawca (także do biodegradowalnych). Powyższe odpady mogą być także przewożone przez mieszkańców gminy na teren Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych. 2) pozostałe odpady selektywnie zbierane przez właścicieli wszystkich nieruchomości, odbierane w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych – z tym, że w min. 1 dzień w kwartale uzgodniony z Zamawiającym, Wykonawca odbierze meble i odpady wielkogabarytowe bezpośrednio z ogłoszonych publicznie punktów zbierania odpadów wielkogabarytowych w ramach usługi mobilnego PSZOK. Odpady zielone (kod 20 02 01), przeterminowane leki (kod 20 01 31, 20 01 32), chemikalia (kody 20 01 13, 20 01 14, 20 01 15, 20 01 17, 20 01 19, 20 01 26, 20 01 27, 20 01 28, 20 01 29, 20 01 30, 20 01 80, 15 01 10), baterie i akumulatory (kody 20 01 33, 20 01 34), wyeksploatowany sprzęt elektryczny i elektroniczny (kody 20 01 23, 20 01 35 i 20 01 36), odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07), odpady budowlane i rozbiórkowe (kody 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 02 01, 17 02 02, 17 02 03, 17 03 02, 17 04 01, 17 04 02, 17 04 03, 17 04 04, 17 04 05, 17 04 06, 17 04 07, 17 04 11, 17 05 08, 17 06 04, 17 08 02, 17 09 04, ex. 20 03 99 – inne niż niebezpieczne odpady budowlane i rozbiórkowe), zużyte opony (kod 16 01 03), filie po kiszonkach i worki po nawozach (kody 15 01 02, 15 01 05, 20 01 39) popiół (kod ex. 20 01 99 – popiół) ex. 10 01 01 – żużle, popioły paleniskowe oraz odpady problemowe Wykonawca zobowiązany jest do opróżniania pojemników i kontenerów zlokalizowanych na terenie PSZOK. Częstotliwość wywozu odpadów z PSZOK będzie ustalana w porozumieniu z Zamawiającym i wynikać będzie z rzeczywistych potrzeb jednak nie mniej niż 1 raz na kwartał. Punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK) zlokalizowany będzie w miejscowości Wilczeniec Fabiański. 4. Standardy sanitarne dotyczące wykonywania zamówienia: Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia uwzględniając zapisy ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach, rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie wymagań odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi, Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Fabianki. Do standardów sanitarnych zaliczamy opróżnianie kontenerów KP-7 z dala od domostw po uprzednim uzgodnieniu z zarządcą - dotyczy to też mycia kontenerów przez wykonawcę (szczególnie po odpadach zmieszanych i biodegradowalnych. 5. Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia: a) Wykonawca jest zobowiązany do przedkładania Zamawiającemu raportów kwartalnych zawierających informacje o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na nieruchomościach, które obsługuje Wykonawca. Ponadto, Wykonawca zobowiązany będzie sporządzić i przekazać Zamawiającemu imienny wykaz zmian w ilości i rodzaju pojemników, które nastąpiły w danym kwartale. b) Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań kwartalnych o jakich mowa w art. 9 n ustawy o Utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. c) W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu, których będzie Wykonawca a nie Zamawiający. d) Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu informacji, o jakich mowa w pkt. B.1. lit. m opisu przedmiotu zamówienia. e) Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu najpóźniej wraz z fakturą za dany okres rozliczeniowy raportów wagowych zawierających wyszczególnienie miejsca odbioru odpadów oraz ilości i rodzaju odebranych odpadów (zgodnie z obowiązująca klasyfikacją odpadów), na których znajdować się winna adnotacja, że odpady pochodzą z terenu Gminy Fabianki. f) Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do RIPOK-ów bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów stosowanych na potrzeby ewidencji i odpadów, rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzania i przekazywania zbiorczych zestawień danych o odpadach. C. Wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów. 1. Urządzenia do gromadzenia odpadów: 1. Wielkości pojemników i worków: Do zbierania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych mogą być stosowane pojemniki o pojemności: 110 l., 120 l., 240 l., 1100 l., kontenery o pojemności minimalnej 7 m3. Każda nieruchomość musi być wyposażona w co najmniej 1 pojemnik o pojemności minimum 110 l. na zmieszane odpady komunalne. Zabezpieczenie pojemników – w gestii mieszkańców. Wykonawca na wniosek i koszt właściciela nieruchomości sprzeda lub wydzierżawi pojemnik (tylko, kiedy zajdzie taka potrzeba). Worki na odpady segregowane i bio muszą być odpowiedniej wytrzymałości i wielkości tzn. min. 120 l. Na każdą posesję komplet worków 4 szt. Segregacja zgodnie z rozporządzenie Ministra Środowiska z 29.12.2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego odbierania wybranych frakcji ( Dz.U. z 2017 r. poz. 19), (plastik, szkło, makulatura) plus 1 Bio, w przypadku gdy na jednej posiadłości jest kilka oddzielnych deklaracji to po komplecie na każdą z nich. Każda nieruchomość musi być wyposażona w min. komplet worków do selektywnego zbierania odpadów. W przypadkach, gdy ilość ta okaże się niewystarczająca – Wykonawca dostarczy worki według rzeczywistych potrzeb. Wszystkie worki powinny charakteryzować się odpowiednią wytrzymałością mechaniczną. 2. Charakterystyka i ilość worków: materiał – folia polietylenowa LDPE; grubość – co najmniej 60 mikronów, liczba deklaracji dla zbiórki selektywnej 2561 na dzień 24.11.2013r. worki powinny mieć kolory i opisy odpowiednie do danych odpadów zgodnie z rozporządzenie Ministra Środowiska z 29.12.2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego odbierania wybranych frakcji ( Dz.U. z 2017 r. poz. 19) 2. Sprzęt techniczny: W zakresie utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń należy zapewnić, aby urządzenia te utrzymane były we właściwym stanie technicznym i sanitarnym. Pojazdy i urządzenia muszą być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich magazynowania, przeładunku a także transportu. Pojazdy i urządzenia muszą być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim, nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie – Wykonawca zobowiązany będzie posiadać dokumenty potwierdzające wykonanie tych czynności. Pojazdy muszą na koniec dnia roboczego być opróżnione z odpadów i być zaparkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo – transportowej. Baza magazynowo – transportowa usytuowana będzie na terenie Fabianki lub w odległości nie większej niż 60 km od granic tej gminy. Baza powinna być usytuowana na terenie, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny. Teren bazy musi być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym. Miejsce do parkowania pojazdów na bazie powinno być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu. Na terenie bazy muszą być zabezpieczone miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych w przypadku gdy na terenie bazy będą magazynowane odpady, które będą zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych. Teren bazy magazynowo – transportowej musi być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi w przepisach ustawy Prawo wodne. Baza magazynowo – transportowa musi być wyposażona w: • miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, • pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające ilości zatrudnionych osób, • miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, • legalizowaną samochodową wagę najazdową – w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów. Na terenie bazy powinny znajdować się także: • punkt bieżącej konserwacji i naprawy pojazdów, • miejsca do mycia i dezynfekcji pojazdów (o ile czynności te nie będą wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy). Na terenie bazy muszą znajdować się urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania. 3. Zamawiający wymaga, aby: - personel bazy magazynowo – transportowej, - koordynator umowy, którymi Wykonawca będzie się posługiwał przy wykonywaniu niniejszego zamówienia na rzecz Zamawiającego, w całym okresie obowiązywania umowy z Zamawiającym, były zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502 z późn. zm.) przez Wykonawcę lub przez podwykonawcę. Wykonawca zobowiązany jest zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane w niniejszym punkcie czynności. 4. Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli wykonywania tego obowiązku oraz sankcje z tytułu jego niewykonania określone zostały we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ. 5. Zamawiający dokonał analizy przedmiotu zamówienia pod kątem dostępności dla osób niepełnosprawnych i ustalił, iż w przedmiotowym zamówieniu nie zachodzi potrzeba określania szczegółowych wymagań w tym zakresie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp i spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego. 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: I. Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, tj. Wykonawcy, którzy: a) są wpisani do rejestru działalności regulowanej w Gminie Fabianki zgodnie z art. 9 c ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ; b)posiadają wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. z 2013 r., poz. 21) o odpadach lub zezwolenie na transport odpadów zgodnie z art. 28 ustawy z 27 kwietnia 2001 r. o odpadach. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie dokumentów załączonych przez Wykonawców do oferty stosując formułę spełnia/nie spełnia. c) dysponują aktualnym zezwoleniem na przetwarzanie odpadów, odzyskiwanie i unieszkodliwianie odpadów z wyszczególnionymi przede wszystkim kodami: 150101,150102,150103,150104,15010,150107,150109,160103,170101,170102,170103,170107,170904,200101,200108,200113,200114,200115,200119,200125,200126,200128,200129,200130,200132,200134,200136,200139,200140,200180,200307,200301,200199,200201,200399, zgodnie z art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. Z 2013 r. poz. 21 z późn. zm) obowiązującego dla regionu 3 lipnowsko - rypińskiego; (w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie ww. warunek podmioty mogą spełniać łącznie)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: I. Składanych wraz z ofertą – formularzem ofertowym (wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszej siwz) 1) Oświadczenie wykonawcy dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania – wzór stanowi załącznik nr 2 do niniejszej siwz. W przypadku podmiotów występujących wspólnie oświadczenie składa każdy wykonawca 2) Oświadczenie wykonawcy dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu - wzór stanowi załącznik nr 3 do niniejszej siwz. W przypadku podmiotów występujących wspólnie oświadczenie podpisuje pełnomocnik/lider lub każdy z wykonawców. 3) Upoważnienie – pełnomocnictwo do podpisania oferty – wzór stanowi załącznik nr 5 do niniejszej specyfikacji.(jeżeli dotyczy). 4) W przypadku, gdy wykonawca polega na zdolnościach zawodowych innych podmiotów, celem udowodnienia , ze będzie dysponował zasobem tych podmiotów w szczególności składa pisemne zobowiązanie tych podmiotów, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – wzór stanowi załącznik nr 4 do niniejszej siwz. Zamawiający wymaga, aby składany dokument w szczególności zawierał następujące informacje: - zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu - sposobu wykorzystania zasobu innego podmiotu przez wykonawcę, przy wykonaniu zamówienia - zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonaniu zamówienia, - czy podmiot, na zdolności którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty, których wskazane zdolności dotyczą (podwykonawstwo) II. Oświadczenie składane bez wezwania Zamawiającego w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (o której mowa w ustawie z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów – Dz. U. z 2015 r. poz. 184, 1618, 1634) z innymi wykonawcami biorącymi udział w postępowaniu – wykonawca składa, bez wezwania, w terminie trzech dni od dnia zamieszczenia przez zamawiającego na stronie internetowej informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych – wzór stanowi załącznik nr 9 do niniejszej siwz W przypadku składania oferty przez wykonawców występujących wspólnie oświadczenie musi złożyć każdy wykonawca. III. Składanych na wezwanie Zamawiającego: 7. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, złożenia na wezwanie zamawiającego w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w § 5 pkt. 1-9 Rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, tj.” 1) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; Uwaga: prosimy o ułożenie dokumentów w ofercie wg powyżej wymienionej kolejności Ofertę należy złożyć w oryginale. Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzaju dokumentów jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126 z późn. zm.), dotyczące wykonawcy, innych podmiotów na których zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega za zasadach określonych w ustawie Pzp należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów lub oświadczeń, które każdego z nich dotyczą. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje przez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii oświadczenia, sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w art. § 5 pkt 4 rozporządzenia jw.: składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania , potwierdzające że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, które dokument dotyczy , nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby lub osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć , złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym lub organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokument ten powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. W przypadku, gdy zachodzi sytuacja wskazana w pkt. III.3 – w stosunku do podmiotów mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – obowiązują odpowiednie przepisy rozporządzenia w sprawie rodzaju dokumentów jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach