Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Dobrzany

Gmina Dobrzany ogłasza przetarg

  • Adres: 73130 Dobrzany, Ul. Staszica
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 91 562 02 01 , fax. 91 561 02 04
  • Data zamieszczenia: 2017-01-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dobrzany
    Ul. Staszica 1
    73130 Dobrzany, woj. zachodniopomorskie
    tel. 91 562 02 01, fax. 91 561 02 04
    REGON: 81168567400000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Dobrzany
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi: 1) odbierania odpadów komunalnych zmieszanych oraz gromadzonych w sposób selektywny z terenu Gminy Dobrzany zgodnie z aktualnym regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dobrzany oraz uchwałą o której mowa w art. 6 r ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2016 r. poz . 250 ze zm.), 2) transport zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych do Regionalnej Instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, 3) transport selektywnie zebranych odpadów do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2016 r. poz. 1987 ze zm.), 4) zagospodarowanie odpadów, o których mowa w pkt od 1 do 3, zgodnie z obowiązującymi przepisami, a w szczególności z ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. oraz Uchwałą Nr XVIII/321/16 Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego z dnia 27 grudnia 2016 r. w sprawie uchwalenia aktualizacji Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2016-2022 z uwzględnieniem perspektywy na lata 2023-2028 5) zgodnie z art. 6 d ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Wykonawca zobowiązany jest do wskazania instalacji, a w szczególności regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, do których będzie przekazywać odpady komunalne odebrane od właścicieli nieruchomości zgodnie z załącznikiem nr 8 do SIWZ. 2. Rodzaj odpadów stanowiących przedmiot zamówienia wraz ze wskazaniem ich kodów: 1) niesegregowane odpady komunalne (kod 20 03 01), 2) szkło (kod 15 01 07; 20 01 02), 3) tworzywa sztuczne (15 01 02; 20 01 39), 4) opakowania wielomateriałowe (15 01 05 ), 5) zmieszane odpady opakowaniowe (15 01 06), 6) metal (20 01 40; 15 01 04), 7) papier, tektura (20 01 01;15 01 01); 8) odpady wielkogabarytowe (20 03 07 ), 9) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (20 01 21*; 20 01 23*; 20 01 35*;20 01 36), 10) przeterminowane leki (20 01 31; 20 01 32), 11) chemikalia i opakowania po nich (20 01 14*; 20 01 15*; 20 01 19*; 20 01 27*; 20 01 28; 20 01 29*; 20 01 30; 20 01 80; 15 01 10; 15 01 11), 12) baterie i akumulatory (20 01 33* ;20 01 34), 13) odpady budowlane i rozbiórkowe (17 01 01; 17 01 02; 17 01 03; 17 01 07; 17 02 01;17 02 02; 17 02 03; 17 09 04), 14) odpady zielone i ulegające biodegradacji (20 01 08; 20 02 01) 15) zużyte opony (16 01 03). 3. Na terenie gminy Dobrzany obowiązywać będzie system zbiórki odpadów komunalnych, na niżej opisanych zasadach: 1) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne będą gromadzone w pojemnikach w kolorze szarym, czarnym lub innym jeżeli będą odpowiednio oznaczone, o pojemnościach 60l, 80l, 110l, 120l, 240l i 1100l. Odpady odbierane będą bezpośrednio od właścicieli nieruchomości. 2) Pojemniki na odpady niesegregowane zapewnia Zamawiający. Za wszelkie uszkodzenia pojemników na odpady zmieszane, wynikające z wykonywania przedmiotu zamówienia, odpowiada Wykonawca, natomiast za uszkodzenia pojemnika wynikające z winy właściciela nieruchomości odpowiedzialność ponosi właściciel nieruchomości. 3) Odpady niesegregowane odbierane będą: a) na terenie miejskim z nieruchomości zamieszkałych z częstotliwością 1 raz na 2 tygodnie, z zastrzeżeniem lit b., b) na terenie miejskim w zabudowie wielorodzinnej, 1 raz w tygodniu, c) na terenach wiejskich z nieruchomości zamieszkałych 1 raz na 2 tygodnie; d) na terenie całej gminy z nieruchomości niezamieszkałych 1 raz na 2 tygodnie lub 1 raz na 4 tygodnie - zgodnie z wykazem przekazanym Wykonawcy przez Zamawiającego; e) wykaz nieruchomości niezamieszkałych z zadeklarowaną ilością odbiorów będzie przekazany Wykonawcy na 7 dni przed pierwszym odbiorem; o zmianach w wykazie Wykonawca będzie poinformowany najpóźniej na 2 dni przed kolejnym odbiorem, f) wykaz nieruchomości, o których mowa w lit. b zostanie przekazany Wykonawcy na 7 dni przed pierwszym odbiorem. 4) Jeżeli 1 listopada wypadnie na więcej niż 3 dni po ostatnim odbiorze, Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia dodatkowego odbioru z cmentarzy komunalnych w Dobrzanach i w Lutkowie na dzień przed 1 listopada. 5) Selektywnie zbierane odpady komunalne będą gromadzone w pojemnikach o pojemnościach 1100l, w następujących kolorach: a) kolor żółty - odpady z tworzyw sztucznych i metali oraz opakowania wielomateriałowe, b) kolor zielony-szkło, c) kolor niebieski –papier, tektura Pojemniki, o których mowa w lit. a-c zapewnia Zamawiający, 6) Odpady, o których mowa w pkt 5 odbierane będą z częstotliwością 1 raz na 2 tygodnie z terenu całej Gminy. 7) Szczegółowe terminy odbiorów zostaną określone w harmonogramie, o którym mowa w ust. 5 pkt 7, zwanym dalej „harmonogramem”: 8) Szacowana ilość pojemników do segregacji (wykaz) Zestaw obejmuje 1 poj. koloru zielonego, 1 poj. koloru żółtego, 1 poj. koloru niebieskiego. a. Miasto Dobrzany: 45 zestawów b. Obszar wiejski: - Szadzko – 6 zestawów - Kozy- 5 zestawów - Kolonia Kozy – 1 zestaw - Odargowo- 4 zestawy - Ognica - 5 zestawów - Sierakowo - 4 zestawy - Błotno 5 zestawów - Bytowo – 4 zestawy - Krzemień – 4 zestawy - Dolice – 2 zestawy - Grabnica –2 zestawy - Biała – 5 zestawów - Lutkowo – 5 zestawów - Mosina – 2 zestawy - Kępno –2 zestawy 9) Dokładna lokalizacja pojemników zostanie podana Wykonawcy na 7 dni przed pierwszym wywozem określonym w harmonogramie z zastrzeżeniem możliwości dostawiania pojemników stanowiących własność Zamawiającego do istniejących punktów lub zmiany ich lokalizacji, o czym Wykonawca będzie informowany najpóźniej na 3 dni przed kolejnym odbiorem. 10) W sumie ilość dużych pojemników do selektywnego zbierania odpadów nie przekroczy 120 zestawów. 11) Dopuszcza się gromadzenie odpadów wysegregowanych przez mieszkańców w workach przy pojemnikach przeznaczonych do selektywnej zbiórki na dzień przed wywozem. 12) Wykonawca ma obowiązek załadunku odpadów wskazanych w pkt 11 oraz uporządkowania miejsca ustawienia pojemników do segregacji. W przypadku gdy koło pojemnika znajdują się odpady inne niż papier, metal, plastik, szkło, Wykonawca ma obowiązek poinformować Zamawiającego o tym fakcie najpóźniej w następnym dniu roboczym po dokonaniu odbioru. 13) Wykonawca odpowiada za uszkodzenia pojemników do selektywnej zbiórki odpadów, stanowiących własność Zamawiającego, powstałe w wyniku realizacji przedmiotu zamówienia. 14) Wykonawca ma obowiązek odstawić pojemniki na miejsce, z którego zostały przestawione w celu dokonania odbioru oraz zamknąć klapę pojemnika. Dotyczy to zarówno pojemników do selektywnej zbiórki odpadów, jak i pojemników na zmieszane odpady komunalne. 15) Odbiór odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz opon odbywać się będzie poprzez: a) odbieranie wystawionych ww. odpadów przez właścicieli przed swoimi nieruchomościami w ustalonym przez Zamawiającego z Wykonawcą terminie – 1 raz w każdym okresie od marca do kwietnia oraz 1 raz w każdym okresie od września do października. Termin realizacji zostanie określony w trakcie wykonywania umowy, najpóźniej na 3 tygodnie przed realizacją. O terminie odbioru mieszkańcy gminy zostaną powiadomieni w sposób zwyczajowo przyjęty. Na zbiórkę wskazanych odpadów z terenu całej gminy Zamawiający zakłada 4 dni robocze, b) odbiór z Gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Dobrzanach zlokalizowanego na działce ewid. nr 407 obręb 3 Dobrzany (przy oczyszczalni ścieków w Dobrzanach) zwanego dalej „PSZOK”. 16) Zamawiający zastrzega możliwość zorganizowania dodatkowych zbiórek na zasadach określonych w pkt 15 lit. a, w terminie ustalonym z Wykonawcą co najmniej na 3 tygodnie przed planowaną zbiórką. 17) Odbiór: a) baterii, akumulatorów, przeterminowanych leków, chemikaliów i opakowań po nich, b) odpadów budowlanych i rozbiórkowych, c) odpadów zielonych i biodegradowalnych, realizowany będzie z PSZOK po zgłoszeniu dokonanym przez Zamawiającego w chwili zebrania odpowiedniej ilości do transportu (ustalonej przez Zamawiającego z Wykonawcą). 18) Odbiory z PSZOK następować będą w terminie maksymalnie 7 dni od dnia dokonania zgłoszenia. 19) Pojemniki na wszystkie odpady gromadzone selektywnie w PSZOK zapewnia Wykonawca, w ilości zapewniającej ekonomiczne ich wykorzystanie z uwzględnieniem kosztów transportu oraz standardów sanitarnych wykonywanych usług. 20) Wykonawca wyposaży PSZOK w pojemniki najpóźniej w pierwszym dniu realizacji umowy. 4. Szczegółowe dane charakteryzujące zamówienie: 1) powierzchnia Gminy Dobrzany wynosi 134,73 km2, 2) charakterystykę wsi Gminy Dobrzany oraz miasta Dobrzany pod względem liczebności mieszkańców i ilości punktów odbioru zostały określone w SIWZ. Ilość punktów odpowiada liczbie właścicieli nieruchomości, którzy złożyli deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami w Urzędzie Miejskim w Dobrzanach. 3) W trakcie trwania zamówienia przewiduje się wzrost liczby gospodarstw domowych oraz liczby mieszkańców o ok. 1,5 %. 4) Ilość wytworzonych odpadów niesegregowanych i segregowanych na terenie gminy Dobrzany nie jest zależna od Zamawiającego. Ustalone ilości- przedstawione w poniżej są szacunkowe i mogą ulec zmianie. Zostały one określone na podstawie ilości odpadów odebranych z terenu Gminy Dobrzany w 2016 r., a w przypadku odpadów, o których mowa w wierszach od 7 do 10 natomiast w pkt 2 szacunkową ilość określono na podstawie średniej ilości odpadów odbieranych w gminach o charakterystyce podobnej do Gminy Dobrzany. Od momentu uruchomienia PSZOK odbierano z niego średnio 2,5 Mg odpadów wielkogabarytowych miesięcznie. Był to jedyny rodzaj odpadów odebrany z PSZOK. Rodzaj odpadów wraz z szacowaną ilością odpadów do odbioru i zagospodarowania w ciągu 12 miesięcy trwania umowy [Mg] 1 Zmieszane odpady komunalne 726 2 Papier 56,15 230 3 Szkło 91,36 4 Zmieszane odpady opakowaniowe 82,49 5 zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 27 6 Odpady wielkogabarytowe 27 7 Odpady rozbiórkowe i budowlane 20 8 Chemikalia i opakowania po nich 0,05 9 Zużyte opony 5 10 Zużyte baterie i akumulatory 0,05 11 Przeterminowane leki 0,05 11 Odpady zielone i biodegradowalne 5 5) Podane wyżej szacunkowe ilości odpadów należy przyjąć do obliczenia ceny, Wykonawca rozliczy miesięcznie rzeczywistą ilość odpadów. 5. Obowiązki Wykonawcy w trakcie realizacji zamówienia: 1) Wykonawca jest zobowiązany do przedkładania Zamawiającemu następujących dokumentów w terminie 14 dni od zakończenia miesiąca, którego dokumenty dotyczą: a) Karty przekazania odpadów dotyczące każdego rodzaju odpadów odebranych z terenu Gminy Dobrzany, b) Zestawienie ważeń - zawierające informację o ilości odebranych odpadów, rodzaju odpadów- kod odpadu, dacie odbioru i dacie przekazania do instalacji, nazwę instalacji, z wyszczególnieniem odpadów odbieranych z PSZOK, c) Zestawienie wagowe odpadów odebranych z terenu gminy z wyszczególnieniem kodów odpadów odbieranych z PSZOK, d) Oświadczenie, że wszystkie odpady pochodzą z Gminy Dobrzany i zostały odebrane ze wszystkich wskazanych przez Zamawiającego punktów, ze wskazaniem adresów nieruchomości, które nie znajdowały się w wykazie przekazanym Wykonawcy przez Zamawiającego, a z których odebrano odpady komunalne, e) Wydruk z systemu wskazującego informacje o położeniu pojazdów i miejscach ich postojów w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia od ostatniej miejscowości w Gminie Dobrzany do miejsca ich ważenie, na żądanie Zamawiającego. 2) Wykonawca zobowiązany jest do informowania o każdym przypadku niewykonania usługi oraz przyczynach jej niewykonania, w terminie 2 dni roboczych od dnia realizacji wyznaczonego harmonogramem, zgłoszeniem lub warunkami niniejszej SIWZ z podaniem terminu do realizacji. Każdy niezgłoszony we wskazanym terminie przypadek niewykonania usługi będzie mógł podlegać naliczeniu kary umownej. 3) Wykonawca ma obowiązek odpowiedzieć, w formie elektronicznej na adres mailowy wskazany przez Zamawiającego na reklamację, właściciela nieruchomości dotyczącą niewłaściwie wykonanej usługi lub jej niewykonania, przekazaną mu przez Zamawiającego. Odpowiedź na reklamację następuje w ciągu 2 dni roboczych od jej otrzymania. 4) Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych: a) w sposób ciągły, b) w terminach wynikających z przyjętego harmonogramu odbioru, c) niezależnie od warunków atmosferycznych, d) pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów, w sposób wykluczający mieszanie odpadów, e) z nieruchomości do których dojazd jest utrudniony, ze względu na stan drogi tj.: Błotno 58, Błotno 59, Błotno 60, Kozy 32, Kozy 33, Kozy 35, Krzemień 49, Ognica 62, Ognica 63/1, Ognica 63/2, Ognica 65, Sierakowo 10, Sierakowo 11, Sierakowo 28, Sierakowo 29, Sierakowo 36. 5) W okresie od 1 maja do 30 września, w dni odbioru odpadów wyznaczone harmonogramem, Zamawiający zastrzega możliwość wskazania dodatkowego odbioru odpadów z maksymalnie 3 nieruchomości, nie podlegających odbiorowi w danym dniu wyznaczonym harmonogramem. 6) Na 7 dni przed rozpoczęciem realizacji zamówienia Zamawiający dostarczy Wykonawcy szczegółowy wykaz adresów nieruchomości objętych umową odbioru odpadów oraz miejsc do gromadzenia odpadów (w formie elektronicznej – plik Word). 7) Wykonawca zobowiązany jest sporządzić harmonogramy (w formie papierowej i elektronicznej) na wszystkie miesiące trwania umowy. Harmonogram na rok 2017 Wykonawca musi przedstawić Zamawiającemu do akceptacji na co najmniej 3 dni przed pierwszym odbiorem, a na rok 2018 do 1 grudnia 2017 r. Obowiązek sporządzenia harmonogramu dotyczy odbiorów odpadów zmieszanych oraz odbiorów odpadów segregowanych. 8) Zamawiający zastrzega możliwość zwiększenia częstotliwości odbioru odpadów zmieszanych w grudniu. 9) Usługa odbioru odpadów będzie wykonywana w dni robocze zgodnie z harmonogramem w godzinach od 7:00 do 17:00. 10) Wykonawca w dni zbiórki odpadów zmieszanych w danej miejscowości zobowiązany jest również do zbiórki odpadów z koszy znajdujących się przy przystankach autobusowych oraz na placach zabaw jak również odpadów leżących obok wymienionych pojemników. Obecnie znajduje się 21 koszy mających swoją lokalizację przy przystankach autobusowych, zgodnie z informacją wskazaną w tabeli ust. 4 pkt 2. Dopuszcza się możliwość zwiększenia ilości koszy na przystankach. 11) Załadunek i transport odpadów będzie odbywał się za pomocą odpowiedniego sprzętu oraz środków transportu, które muszą być w dyspozycji Wykonawcy. 12) Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania porządku w miejscach załadunku odpadów. 13) W trakcie trwania umowy w uzasadnionym przypadku Zamawiający na wniosek mieszkańców może zmienić harmonogram wywozu odpadów komunalnych. 14) Wykonawca zapewni usługi sprzedaży i dzierżawy pojemników na odpady zmieszane mieszkańcom Gminy Dobrzany na podstawie bezpośredniej umowy między Wykonawcą a mieszkańcem. Dostępne w ofercie Wykonawcy będą pojemniki o pojemnościach 120 l, 240 l, 1100 l. 6. Zamawiający odpowiada za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. 7. Zamawiający nie przewiduje możliwości zwiększenia wynagrodzenia ze względu na wzrost opłat związanych z przekazaniem odpadów komunalnych do instalacji oraz wszelkich innych opłat związanych z zagospodarowaniem odpadów komunalnych. 8. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie umowy przepisów prawa, a w szczególności: 1) Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 584 z późn. zm.), 2) Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2016 r. poz. 1987 z późn. zm.), 3) Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z późn. zm.), oraz rozporządzenia wykonawcze, 4) Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 672 z późn. zm.), 5) Ustawa z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym. (Dz. U. poz. 1688), 6) Ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 687 z późn. zm.), 7) Ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 469 z późn. zm.), 8) Obowiązujący Plan Gospodarki Odpadami dla Województwa Zachodniopomorskiego wraz z załącznikami, 9) Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 922), 10) Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 z późn. zm.). Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego stosowania przepisów, a także śledzenia ewentualnych zmian w wyżej wymienionych przepisach oraz nowo wprowadzanych. Przed złożeniem oferty Zamawiający zaleca dokonanie przez Wykonawcę wizji lokalnej terenu gminy w celu zlokalizowania zakresu usług, ze szczególnym uwzględnieniem oceny dojazdu do nieruchomości, o których mowa w ust. 5 pkt 4 lit e.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach