Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Czudec w 2015 roku

Gmina Czudec ogłasza przetarg

  • Adres: 38-120 Czudec, ul. Starowiejska 6
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 017 2771090 , fax. 017 2771090
  • Data zamieszczenia: 2014-11-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Czudec
    ul. Starowiejska 6 6
    38-120 Czudec, woj. podkarpackie
    tel. 017 2771090, fax. 017 2771090
    REGON: 00053333400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.czudec.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Czudec w 2015 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie Gminy Czudec oraz ich zagospodarowaniu. 2.2. Odpady będą odbierane z ok. 3200 nieruchomości z terenu gminy Czudec, liczącej obecnie ok. 10 500 mieszkańców oraz ok. 400 podmiotów prowadzących działalność gospodarczą na terenie 8 sołectw: Czudec, Przedmieście Czudeckie, Pstrągowa, Pstrągowa Wola, Nowa Wieś, Babica, Wyżne i Zaborów. 2.3. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie: 2.3.1 Zmieszanych niesegregowanych odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 zgromadzonych w workach i pojemnikach z budynków mieszkalnych, zakładów pracy, punktów handlowych, punktów usługowych, szkół, instytucji i innych podmiotów w ilości ok. 700 Mg. 2.3.2 Segregowanych odpadów komunalnych, gromadzonych w odpowiednio oznakowanych workach lub pojemnikach i wystawionych na trasie odbioru, podanych poniżej rodzajów odpadów w ilości ok. 400 Mg: a) Papier i tektura, opakowania wielomateriałowe, odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji (kod 20 01 01, 15 01 01, 15 01 05, 15 01 06), b) Szkło ( kod 20 01 02, 15 01 07), c) Tworzywa sztuczne ( kody 20 01 39, 15 01 02), d) Odpady kuchenne i ogrodowe ( kod 20 01 08, 20 02 01), e) Metal ( kod 15 01 04, 20 01 40) 2.3.3 Pozostałych odpadów zebranych dwukrotnie w ciągu roku w łącznej ilości ok. 150 Mg: a) Zużytych opon o kodzie 16 01 03, b) Odpadów wielkogabarytowych kodzie 20 03 07, c) Zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego o kodach 20 01 35*, 20 01 36, d) Odpadów niebezpiecznych powstających w gospodarstwach domowych (tj. chemikalia, farby, środki ochrony roślin, detergenty) o kodach 20 01 13*, 20 01 14*, 20 01 15*, 20 01 19*, 20 01 27*, 20 01 29* 2.4. Odpady odbierane z terenu gminy będą gromadzone w następujących urządzeniach: 1) Pojemniki o poj. 120 l lub ich wielokrotności, 2) Worki o poj. 120 l i 60 l. 2.5. Worki do gromadzenia odpadów komunalnych posiadać będą następujące kolory : a) kolor niebieski na papier i tekturę, opakowania wielomateriałowe, odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji, b) kolor żółty na tworzywa sztuczne, c) kolor biały na szkło, d) kolor czerwony na metale, e) kolor zielony na odpady kuchenne i ogrodowe, f) kolor czarny na odpady niesegregowane (zmieszane), wraz z naniesioną informacją o rodzajach odpadów które można w nich umieścić. 2.6. Worki na odpady segregowane i zmieszane Wykonawca dostarczy właścicielom nieruchomości w dwóch pakietach: - I pakiet w terminie do 31grudnia 2014 r; - II pakiet w terminie do 30 czerwca 2015 r. w ilości podanej przez Zamawiającego. Szczegółowy wykaz zawierający dane nieruchomości wraz z ilością worków jaką należy przekazać, Zamawiający dostarczy Wykonawcy po podpisaniu umowy. Ponadto w przypadku nowych deklaracji pakiety zostaną dostarczone przez Wykonawcę właścicielom nieruchomości niezwłocznie tj. do dwóch tygodni od daty otrzymania informacji od Zamawiającego. 2.7. Wykonawca zbiera worki posiadające umieszczone przez właścicieli nieruchomości numery identyfikacyjne. Numer identyfikacyjny zwany dalej kodem, dostarczy właścicielom nieruchomości wraz z workami na odpady Wykonawca w ilości podanej przez Zamawiającego. Wymaga się aby ilość kodów była zwiększona w stosunku do ilości worków o 30% (wartość wyliczona w pkt. 2.8.1.). 2.8. Według średniej ilości odpadów wytwarzanych przez mieszkańca Gminy Czudec zapotrzebowanie na worki, w czasie wykonywania zadania wyniesie: a) worek niebieski (papier, tektura, opakowania wielomateriałowe, odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji): - 120 l - ok. 9900 szt. - 60 l - ok. 750 szt. b) worek biały (szkło): - 120 l - ok. 9600 szt. - 60 l - ok. 750 szt. c) worek czerwony (metale): - 120 l - ok. 9000 szt. - 60 l - ok. 750 szt. d) worek żółty (tworzywa sztuczne) - 120 l - ok. 35300 szt. - 60 l - ok. 2900 szt. e) worek zielony (odpady kuchenne i ogrodowe) - 60 l - ok. 10000 szt. f) worek czarny (odpady zmieszane) - 120 l - ok. 41500 szt. - 60 l - ok. 5700 szt. 2.8.1. Szacunkowa ilość kodów w trakcie wykonywania usługi wyniesie: a) na odpady zmieszane- ok. 61360 szt. b) na odpady segregowane - ok. 102635 szt. 2.8.2. Podane ilości są szacunkowe mogą ulec zmianie w trakcie wykonywania usługi. Wykonawcy nie przysługuje z tego tytułu dodatkowe wynagrodzenie. 2.9. Odbiór odpadów komunalnych odbywać się będzie raz na tydzień lud raz na dwa tygodnie, zgodnie z harmonogramem ustalonym pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym po podpisaniu umowy. W miejscowości Czudec, Przedmieście Czudeckie, Zawisłocze, Wyżne Rędziny zbiórka odpadów komunalnych będzie odbywać się raz na tydzień. W miejscowości Babica, Wyżne, Zaborów, Pstrągowa, Pstrągowa Wola, Nowa Wieś zbiórka odpadów będzie raz na dwa tygodnie. 2.10. Odpady wielkogabarytowe, opony, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, chemikalia wystawione przez mieszkańców na trasie odbioru odpadów, zebrane będą dwa razy w roku, w terminach ustalonych pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą po podpisaniu umowy. 2.11. Trasa przejazdu Wykonawcy naniesiona została na mapę poglądową stanowiącą załącznik nr 11 do SIWZ i wynosi ok.: a) Czudec i Przedmieście Czudeckie - ok. 51,7 km, b) Pstrągowa - ok. 49,9 km, c) Nowa Wieś i Pstrągowa Wola - ok. 26,5 km, d) Wyżne - ok. 25 km, e) Zaborów - ok. 18,1 km, f) Babica - ok. 18,3 km, 2.12. Wykonawca przed zakwalifikowaniem odpadów segregowanych do zmieszanych wynikającym z niedopełnienia przez mieszkańca obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, sporządza na tą okoliczność dokumentację (np. oświadczenie, notatka, dokumentacja fotograficzna) umożliwiającą wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. Wykaz numerów identyfikacyjnych nieruchomości wraz dokumentacją poświadczającą nieprawidłową segregację odpadów, Wykonawca przekaże niezwłocznie Zamawiającemu. 2.13. W ramach zagospodarowania odpadów podmiot odbierający odpady zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do Regionalnej lub Zastępczej Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych, właściwej dla Regionu Centralnego województwa podkarpackiego, zgodnie z Uchwałami Sejmiku Województwa Podkarpackiego: - Uchwałą nr XXIV/409/12 z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie przyjęcia projektu Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego i uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego, - Uchwałą nr XXVIII/540/12 z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie zmiany Uchwały nr XXIV/409/12 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie przyjęcia projektu Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego i uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego, - Uchwałą nr XXIV/410/12 z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego, - Uchwałą nr XXVI/478/12 z dnia 29 października 2012 r. w sprawie zmiany uchwały nr XXIV/410/12 sejmiku województwa podkarpackiego z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie wykonania planu gospodarki odpadami dla województwa podkarpackiego, - Uchwałą nr XXVIII/541/12 z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie zmiany Uchwały NR XXIV/410/12 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego zmienionej Uchwałą nr XXVI/478/12 z dnia 29 października 2012 r. - Uchwałą nr XXXVII/703/13 z dnia 26 sierpnia 2013 r. w sprawie zmiany Uchwały NR XXIV/410/12 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego. 2.14. W przypadku selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w ramach zagospodarowania odpadów, Wykonawca zobowiązany jest do ich przekazywania do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 poz. 21 j.t.). 2.15. W zakres zamówienia wchodzi także porządkowanie terenu w miejscu gromadzenia odpadów w przypadku jego zanieczyszczenia oraz odbiór posiadających kody, rozerwanych worków z odpadami. 2.16. Odbiór odpadów komunalnych przez Regionalną lub Zastępczą Instalację do Zagospodarowania Odpadów uwzględnioną z WPGO zapewnia sobie Wykonawca. 2.17. Wykonawca jest zobowiązany do odbioru i gospodarowania odpadami w taki sposób aby osiągnąć na rzecz Gminy odpowiednie poziomy recyklingu i odzysku wynikające z art. 3b Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. 2013 r. poz. 1399 z zm.) oraz ograniczyć masę odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z Art. 3c ww. ustawy 2.18. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno - prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. 2.19. Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników wynikłe z winy Wykonawcy, ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy. 2.20. W celu realizacji przedmiotu umowy wykonawca musi dysponować specjalistycznymi środkami technicznymi umożliwiającymi odbiór odpadów: 2.20.1 Co najmniej dwa samochody przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych 2.20.2 Co najmniej dwa samochody przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych 2.20.3 Co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej 2.20.4 Odpowiednio usytuowanej i wyposażonej bazy magazynowo - transportowej 2.21. Wykonawca jest zobowiązany do spełnienia wszystkich wymagań z art. 9d ustawy o utrzymaniu czystości porządku w gminach. 2.22. Odbiór odpadów segregowanych może być realizowany jednym wyspecjalizowanym pojazdem, pod warunkiem, że poszczególne selektywnie zebrane frakcję odpadów nie będą mieszane. 2.23. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości, oraz innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. 2.24 Wykonawca zobowiązany jest do spełniania przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, dotyczących odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych. 2.25. Wykonawca będzie prowadził i przedkładał Zamawiającemu dokumentację z realizacji przedmiotu zamówienia, tj.: a) Kwartalne Karty przekazania odpadów, sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami - do końca miesiąca następującego po kwartale. b) Sprawozdania zgodnie z art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. c) Kwartalną informację o ilości odebranych odpadów z poszczególnych nieruchomości (numer nieruchomości, ilość odebranych odpadów segregowanych, ilość odpadów zmieszanych) - do końca miesiąca następującego po kwartale. d) Potwierdzenie zakupu określonej ilości worków - do 14 dni od dnia wystąpienia przez Zamawiającego z takim wnioskiem.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905110002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. 2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 10 000,00 zł, słownie: dziesięć tysięcy złotych i 00/100. 3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: 1) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy, 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, 3) w gwarancjach bankowych, 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275. Dokumenty, o których mowa w ppkt 2) - 5) muszą zachować ważność przez cały okres związania ofertą. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: BS Strzyżów Oddział Czudec Nr 20 9168 1014 3900 0286 2000 0250, z adnotacją wadium na: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Czudec w 2015 roku 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć z odpowiednim wyprzedzeniem, tak aby wpłynęło ono na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Powyższe zalecenie wynika z czasu trwania rozliczeń międzybankowych. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. 7. Wadium wniesione w pieniądzu, zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku banko?wego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 8. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą w osobnej kopercie. 9. Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami specyfikacji istotnych warunków zamówienia, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta / poręczyciela. 10. W przypadku niezabezpieczeni oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 12. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy. 13. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, w przypadku wystąpienia przesłanek określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 15. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46 Prawa zamówień publicznych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Ilość dodatkowych worków
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.czudec.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach