Przetargi.pl
ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY BRZEŹNIO

Gmina Brzeźnio ogłasza przetarg

  • Adres: 98-275 Brzeźnio, ul. Wspólna
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 043 8203026, 043 8203024 , fax. 438 203 671
  • Data zamieszczenia: 2019-11-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Brzeźnio
    ul. Wspólna 44
    98-275 Brzeźnio, woj. łódzkie
    tel. 043 8203026, 043 8203024, fax. 438 203 671
    REGON: 73093443000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.brzeznio.finn.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY BRZEŹNIO
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.1. Ogólny opis przedmiotu zamówienia. 1.1.1 Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych pochodzących od wszystkich właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne z terenu gminy Brzeźnio oraz wyposażenie wszystkich właścicieli nieruchomości w pojemniki na odpady. System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej. 1.1.2 Kody CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami 90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych. 90533000-2 - Usługi zagospodarowania odpadów 1.2.Informacje ogólne mające wpływ na wycenę zamówienia: 1.2.1 W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać i zagospodarować odpady komunalne ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych oraz niezamieszkałych na terenie Gminy Brzeźnio. 1.2.2 Powierzchnia gminy: 128,73 km² . 1.2.3 Łączna ilość osób według złożonych deklaracji na dzień 23.10.2019 r. wynosi 5221. 1.2.4. Załącznikiem nr 12 do SIWZ jest wykaz wszystkich nieruchomości niezamieszkałych. Wykaz załączony jest pomocniczo w celu oszacowania zakresu zamówienia. W okresie realizacji zamówienia dane objęte wykazem mogą ulec zmianie. Nie wpłynie to na cenę jednostkową zamówienia (1Mg), która w okresie realizacji umowy jest niezmienna. 1.2.5 Ilości odpadów zebranych w 2018 r. na terenie gminy przez firmę odbierającą odpady: Lp. kod odpadu Ilość Mg 1 200199 67,091 2 200201 55,300 3 200301 595,293 4 200203 39,46 5 200307 112,840 6 150107 123,984 7 150106 178,855 9 150101 3,917 Razem 1176,74 Wskazane ilości odebranych w 2018 r. odpadów są podane jedynie pomocniczo. 1.2.6 Ilość deklaracji na wywóz odpadów złożonych przez mieszkańców wg stanu na dzień 23.10.2019 r. wynosiła 1731zt. Ilość deklaracji na wywóz odpadów złożonych przez przedsiębiorców według stanu na dzień 23.10.2019 r. wynosiła 98 szt. 1.2.7 Na dzień ogłoszenia postępowania przetargowego według złożonych przez mieszkańców deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi 99% zadeklarowało segregację odpadów. 1.3 W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać i zagospodarować następujące rodzaje odpadów: 1) z zamieszkałych i nie zamieszkałych nieruchomości: a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, b) segregowane odpady komunalne z podziałem na następujące frakcje: - papier i tektura, - metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe (odpady suche), - opakowania ze szkła, - odpady ulegające biodegradacji (bioodpady), - popiół z palenisk gospodarstw domowych. 2) z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) pozostałe odpady komunalne: a) przeterminowane leki, b) zużyte baterie i akumulatory, c) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, d) odpady wielkogabarytowe, e) odpady budowlano-rozbiórkowe, f) zużyte opony, g) odpady ulegające biodegradacji (zielone), h) opakowania ze szkła, i) opakowania z tworzyw sztucznych, j) opakowania z papieru i tektury, k) chemikalia, l) opakowania z metali, ł) opakowania wielomateriałowe, m) popiół z palenisk gospodarstw domowych. 1.4. Wyposażenie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK). 1.4.1 W ramach zamówienia w miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego (utwardzony teren ul. Sieradzka 8, 98-275 Brzeźnio) Wykonawca wyposaży PSZOK w odpowiednie pojemniki tak aby zapewnić prawidłową segregację odpadów zgodnie z uchwałą Rady Gminy Brzeźnio w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz uchwałą Rady Brzeźnio w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Brzeźnio. Wykonawca wyposaży Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w pojemniki: a) przeterminowane leki – pojemnik o pojemności 0,12 m³, b) chemikalia – pojemnik o pojemności 0,24 m³, c) zużyte baterie i akumulatory – pojemnik o pojemności 0,24 m³, d) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny – kontener o pojemności 1,1 m³, e) odpady wielkogabarytowe – kontener o pojemności 20 m3 lub 3 po 7 m3 w zależności od potrzeb, f) odpady budowlano – rozbiórkowe – kontenery 3 sztuki o pojemności 7 m3, g) zużyte opony – kontener o pojemności 7 m3, h) odpady zielone – pojemnik o pojemności 1,1m3, i) opakowania ze szkła – pojemnik o pojemności 1,5 m3 np. typ IGLOO, j) opakowania z tworzyw sztucznych – pojemnik o pojemności 2,5 m3 np. typ SIATKA, k) opakowania z papieru i tektury – pojemnik o pojemności 1,1m3, l) opakowania z metali – pojemnik o pojemności 0,24 m³, ł) opakowania wielomateriałowe - pojemnik o pojemności 1,1 m³ , m) popiół z palenisk domowych – kontener o pojemności 7 m3. 1.4.2 Za zorganizowanie i obsługę PSZOK odpowiada Zamawiający. 1.4.3 PSZOK będzie odbierał odpady od mieszkańców raz w miesiącu. 1.4.4 Do PSZOK mieszkańcy mogą oddawać odpady zgodnie z uchwałą Rady Gminy Brzeźnio w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz uchwałą Rady Gminy Brzeźnio w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Brzeźnio. 1.4.5 Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia bądź zmniejszenia ilości pojemników jeśli będzie to wynikać z uzasadnionej potrzeby ich regulacji. 1.5. Obowiązek zapewnienia pojemników 1.5.1. Na czas realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do nieodpłatnego zapewnienia posiadaczom nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych worków i pojemników. Worki i pojemniki powinny mieć określone pojemności oraz oznaczenia i kolorystykę, przy uwzględnieniu okresów przejściowych, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2019 r. poz. 2028). Odpady komunalne, które są segregowane należy gromadzić w pojemnikach wyłącznie do tego celu przeznaczonych i tak frakcje: 1) papier i tektury oraz odpady z tektury oraz odpady opakowaniowe z tektury zbiera się w pojemniki lub worki oznaczone napisem „Papier”, 2) szkła oraz odpady opakowaniowe ze szkła zbiera się w pojemniki oznaczone napisem „Szkło” 3) metale i tworzywa sztuczne, w których skład wchodzą odpady metali w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady z tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych, oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe zbiera się w pojemniki oznaczone napisem „Metale i tworzywa sztuczne”, 4) bioodpady zbiera się w pojemniki oznaczone napisem „BIO”, 5) zmieszane odpady komunalne zbiera się w pojemniki oznaczone napisem „Zmieszane” 6) popiół z palenisk gospodarstw domowych zbiera się w okresie od listopada do marca w pojemniki oznaczone napisem „BIO”. Przekazywane pojemniki powinny być nowe lub używane, czyste i estetyczne. Do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych dopuszcza się inne oznakowanie kolorystyczne niż do odpadów selektywnie zbieranych. 1.5.2. Ilości i objętości pojemników dla nieruchomości winny być dopasowane do ilości osób zamieszkałych bądź przebywających na niej przy użyciu następującego stałego zestawu pojemników: 1) w zabudowie jednorodzinnej dla nieruchomości zamieszkałej przez od 1 osoby do 4 osób: a) pojemnik 0,12 m3 na odpady komunalne zmieszane, oznaczony napisem „zmieszane” b) pojemnik 0,24 m3 na odpady suche, oznaczony napisem „metale i tworzywa sztuczne” c) pojemnik 0,12 m3 na szkło w formie zmieszanej, oznaczony napisem „szkło” d) pojemnik 0,14 m3 na odpady ulegające biodegradacji, oznaczony napisem „bio” f) pojemnik lub worek 0,12 m3 na papier, oznaczony napisem „papier”; 2) w zabudowie jednorodzinnej dla nieruchomości zamieszkałej przez więcej niż 4 osoby: a) pojemnik 0,12 m3 lub 0,24 m3 na odpady komunalne zmieszane, oznaczony napisem „zmieszane” b) pojemnik 0,24 m3 na odpady suche, oznaczony napisem „metale i tworzywa sztuczne” c) pojemnik 0,12 m3 lub 0,24 m3 na szkło w formie zmieszanej, oznaczony napisem „szkło” d) pojemnik 0,14 m3 lub 0,28 m3 na odpady ulegające biodegradacji, oznaczony napisem „bio” f) pojemnik lub worek 0,12 m3 lub 0,24 m3 na papier, oznaczony napisem „papier”; 3) w zabudowie wielorodzinnej w pergolach oraz pojemniki w gniazdach do selektywnej zbiórki – 1,5 m3 na szkło mieszane oznaczone napisem „szkło” i 2,5 m3 na tworzywa sztuczne, metale, odpady wielomateriałowe, oznaczone napisem „metale i tworzywa sztuczne” pojemnik od 1,1 m3 – na papier, odpady z papieru w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, oznaczony napisem „papier”, pojemnik od 1,4 m3 na odpady ulegające biodegradacji, oznaczony napisem „bio”, pojemnik od 0,12 m3 na odpady komunalne oznaczony napisem „zmieszane”. Dopuszcza się w zabudowie wielorodzinnej również pojemniki o pojemności od 0,12 m3. 4) z nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku – stały zestaw pojemników jak dla nieruchomości jednorodzinnej lub wielorodzinnej. 1.5.3. Pojemniki będą przez Wykonawcę dostarczane posiadaczom nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w terminie od dnia zawarcia umowy do 31 grudnia 2019 roku. W terminie do 15 stycznia 2020 roku wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu raport o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach według stanu na dzień 31 grudnia 2019 roku wraz z informacją o posesjach, do których pojemników nie dostarczono (z podaniem przyczyny niedostarczenia). W sytuacji, kiedy osoba dostarczająca pojemniki nie zastanie właściciela nieruchomości zobowiązana jest 2–krotne ponowić próbę dostarczenia pojemników. Zamawiający zastrzega prawo skontrolowania powyższej sytuacji przez osobę wyznaczoną przez Wójta Gminy. 1.5.4. Obowiązkiem Wykonawcy jest naprawa pojemników lub ich wymiana na koszt Wykonawcy w przypadku uszkodzeń powstałych w wyniku normalnego użytkowania lub powstałych z winy Wykonawcy. W przypadku uszkodzeń powstałych z winy osób użytkujących pojemnik, będących następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi użytkownik tj.: spalenie, użytkowanie pojemników do innych celów, niezgodnych z ich przeznaczeniem, naprawa pojemników lub ich wymiana dokonywana jest na koszt użytkownika danego pojemnika, wg cen rynkowych. 1.5.5. Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania worków zamiast pojemników dla gospodarstw domowych czasowo zamieszkałych. Dodatkowo należy zapewnić 50 sztuk worków miesięcznie na odpady zmieszane dla gospodarstw w trudnej sytuacji oraz 30 sztuk na odpady suche. 1.6. Częstotliwość i zasady odbioru i wywozu odpadów. 1.6.1. Odbiór i wywóz odpadów komunalnych wykonawca będzie realizował z częstotliwością: 1) odbiór odpadów komunalnych zmieszanych dla nieruchomości zamieszkałych oraz sezonowych: a) z obszaru zabudowy jednorodzinnej - raz w miesiącu, a w okresie od kwietnia do października raz na 2 tygodnie; b) z obszaru zabudowy wielorodzinnej - raz w miesiącu, a w okresie od kwietnia do października raz na 2 tygodnie. 2) odbiór selektywnie zbieranych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości: a) szkło –raz na kwartał; b) papier –raz na kwartał; c) tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe –raz w miesiącu; d) bioodpady – w okresie od kwietnia do października raz na 2 tygodnie; e) popiół z palenisk gospodarstw domowych – w okresie od listopada do marca raz w miesiącu. W przypadku nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, częstotliwość odbioru odpadów komunalnych zmieszanych powinna odbywać się raz w miesiącu. Przy czym pierwszy wywóz odpadów zmieszanych, tworzyw sztucznych, metali, opakowań wielomateriałowych nie później niż 1 miesiąc od ostatniego wywozu poprzedzającego okres umowy oraz szkła nie później niż 3 miesiące od ostatniego wywozu poprzedzającego okres umowy. 1.6.2. Odbiór i wywóz odpadów komunalnych Wykonawca będzie realizował w poszczególnych miejscowościach zgodnie z harmonogramem. W sytuacji, gdy dzień wywozu jest ustawowo dniem wolnym od pracy (święto), wywóz odpadów nastąpi w pierwszym dniu roboczym po dniu wolnym lub przesunie się o jeden dzień. Odstępstwa od wyżej wymienionych zasad muszą na bieżąco być uzgadniane z Zamawiającym. 1.6.3. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i dostarczenia do wszystkich nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych harmonogramu/ów wywozu odpadów w terminie do 31.12.2019 roku od dnia podpisania umowy. Harmonogram/y powinien/nny dotyczyć odbioru odpadów komunalnych zmieszanych oraz gromadzonych selektywnie na podstawie, którego będzie realizowany odbiór. Harmonogram/y musi/ą określać godziny odbioru od … do … . 1.6.4. Harmonogram/y należy wykonać na papierze utwardzonym formatu A5 (Zamawiający dopuszcza inny format papieru, ale nie mniejszy niż A5 i nie większy niż A4), w kolorze, w sposób przejrzysty i czytelny. Musi zawierać nazwę „Gmina Brzeźnio” wraz z danymi teleadresowymi, telefonem wykonawcy i zamawiającego oraz nazwę firmy odbierającej odpady, informację dotyczącą segregacji odpadów i konsekwencje w przypadku nieprzestrzegania zasad segregacji. Wzór harmonogramu-kalendarza odbioru odpadów musi być zaakceptowany przez zamawiającego. Zakazuje się umieszczania na harmonogramie-kalendarzu reklam. Mogą znaleźć się wyłącznie informacje z zakresu edukacji ekologicznej. 1.6.5 Na harmonogramie-kalendarzu odbioru odpadów, zamawiający zleci wykonawcy umieszczenia informacji o dniu i godzinach dostarczania odpadów do PSZOK w Brzeźniu, terminu płatności przez mieszkańców za odbiór odpadów oraz innych dotyczących odpadów. 1.6.6. Wykonawca zobowiązany jest do sukcesywnego wywozu odpadów z PSZOK, tak aby zapewnić możliwość ciągłego odbioru odpadów od mieszkańców. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów z PSZOK w terminie do 3 dni od powiadomienia przez Zamawiającego e-mailem lub telefonicznie. 1.6.7. Odbiór i wywóz odpadów będzie odbywał się ściśle według harmonogramu, sporządzonego przez Wykonawcę i zatwierdzonego przez Zamawiającego. Odbiór musi się odbywać w dni robocze od poniedziałku do soboty: - rozpoczęcie: nie wcześniej niż od godz. 6.00, - zakończenie: nie później niż do godziny 20.00. W wyjątkowych sytuacjach np. awaria sprzętu lub inne zdarzenie losowe, niezależne od Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza odbiór odpadów po godz. 20.00 jednak zastrzeżenie o możliwości wystąpienia powyższej sytuacji musi znaleźć się w harmonogramie odbioru odpadów, który otrzymają właściciele nieruchomości. 1.6.8. Podczas realizacji umowy niedopuszczalne jest mieszanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych z odpadami niesegregowanymi. 1.6.9. Odbiór odpadów będzie następował z pojemników lub worków wystawionych przez właściciela nieruchomości na zewnątrz posesji, do drogi dojazdowej lub ustawionych w pergolach śmietnikowych. 1.6.10. W sytuacjach nadzwyczajnych (zamknięcie drogi) gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z harmonogramem, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości, zastępczych pojemników (np. worków) oraz innych terminów ich odbioru – taki sposób spełnienia świadczenia wynikającego z umowy może być wykonywany jedynie po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji Zamawiającego. 1.6.11. Wykonawca zobowiązany jest do porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków, pojazdów podczas realizacji usługi wywozu oraz kontroli. 1.7. Kontrola obowiązku segregowania odpadów. 1.7.1. Wykonawca zobowiązany jest do kontrolowania właścicieli nieruchomości pod kątem wypełniania obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz niezwłocznego (najpóźniej w terminie do 7 dni roboczych) informowania Zamawiającego o przypadkach niedopełnienia przez właścicieli nieruchomości w/w obowiązku. W przypadku zaistnienia powyższej sytuacji Wykonawca sporządza protokół wraz z dokumentacją fotograficzną, które stanowią dowód nie wywiązania się właściciela nieruchomości z obowiązku prowadzenia segregacji odpadów i zawiadamia Zamawiającego drogą elektroniczną, faxem lub pisemnie. Protokół musi określać: dzień wywozu, miejscowość, ulicę i numer posesji oraz krótki opis obrazujący podstawę udzielenia ostrzeżenia właścicielowi nieruchomości. 1.7.2. W w/w przypadku Wykonawca przekazuje informację ostrzegającą właściciela nieruchomości o stwierdzonych nieprawidłowościach w zakresie przestrzegania obowiązku segregowania odpadów oraz o konsekwencjach, jeśli przypadek ten się powtórzy. Treść informacji musi zostać wcześniej zaakceptowana przez Zamawiającego. 1.7.3. W przypadku wystąpienia uzasadnionej potrzeby Wykonawca zobowiązany jest do komisyjnego objazdu z udziałem przedstawiciela gminy. 1.8. Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia i przekazania Zamawiającemu dokumentacji związanej z przedmiotem zamówienia: 1) raportu uwzględniającego wszystkie nieruchomości na koniec IV kwartału 2020 r. (tj. do 31 grudnia 2020 roku) o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach. 2) raportów kwartalnych zawierających zmiany w ilości i rodzajów przekazywanych i odebranych pojemników w danym kwartale (załącznik do faktury). 3) sprawozdań, o których mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 4) innych informacji na temat odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeżeli w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający nałoży taki obowiązek. Obowiązek ten dotyczyć może jedynie informacji, w posiadaniu których będzie Wykonawca. 5) do 15 dnia po zakończonym kwartale wykonawca prześle karty przekazania odpadów uwzględniające datę, kod, rodzaj, wagę przekazanych odpadów komunalnych. Karty przekazania odpadów, o których mowa w zdaniu poprzednim muszą jednoznacznie stwierdzać, że odpady pochodzą z terenu gminy Brzeźnio. 1.9. Pozostałe obowiązki Wykonawcy: 1.9.1. Wykonawca podczas realizacji przedmiotu umowy zobowiązany jest do osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu odbieranych odpadów komunalnych zgodnie z art. 3b i 3c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz rozporządzeniami wykonawczymi. 1.9.2. Prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w tym zakresie. 1.9.3. W sytuacjach nadzwyczajnych (zamknięcie drogi) gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z harmonogramem, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości, zastępczych pojemników (np. worków) oraz innych terminów ich odbioru – taki sposób spełnienia świadczenia wynikającego z umowy może być wykonywany jedynie po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji Zamawiającego. 1.9.4. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania pisemnego potwierdzenia odbioru przez każdego właściciela nieruchomości pojemników i harmonogramu. 1.10. Obowiązujące przepisy prawa. Odbiór odpadów komunalnych Wykonawca będzie świadczył zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności: 1) Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2019 r., poz. 1396 - ze zmianami), 2) Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019, poz. 2010 – ze zmianami), 3) Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701 – ze zmianami), 4) Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 – ze zmianami), 5) Ustawa z dnia 11 września 2015 o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2019 r. , poz. 1895 – ze zmianami), 6) Ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2019 r., poz. 521 – ze zmianami), 7) Ustawa z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2018 r. , poz. 2268 – ze zmianami), 8) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. , poz. 2167), 9) W sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi zgodnie z obowiązującymi przepisami w danym roku, 10) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z 2017 r. , poz. 2412), 11) Obowiązujące na terenie gminy akty prawa miejscowego. 2. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 paragraf 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy. Szczegółowy sposób dokumentowania osób o których mowa w art. 29 ust. 3 a, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3 a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, rodzaju czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia zawarte są w projekcie umowy i rozdziale XXI niniejszej siwz.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych) 2. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: 1) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy w Banku Spółdzielczy w Sieradzu, O/Brzeźnio: 28 9267 0006 0030 1950 3000 0040 Bank Spółdzielczym w Sieradzu, Oddział w Brzeźniu, ul. Wspólna 39, 98-275 Brzeźnio z adnotacją „wadium w postępowaniu: ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH” 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, 3) w gwarancjach bankowych, 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310), w terminie: do dnia i godziny składania ofert. W zakresie pkt. od 2) do 5) Wykonawca zobowiązany jest załączyć oryginalny dokument potwierdzający wniesienie wadium do oferty. 3. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. 4. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca zobowiązany jest wykazać , że: - jest wpisany do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami Ustawy z dn. 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (Dz. U. z 2019 r., poz. 2010 ze zmianami), - posiada aktualne zezwolenie na transport, zbieranie i przetwarzanie odpadów komunalnych zgodnie z wymogami Ustawy z dn. 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz. U. z 2019 roku poz. 701) lub równoważne, w tym wydane na podstawie wcześniejszych przepisów, - wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, wymagany zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) formularz ofertowy – sporządzony zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej SIWZ; b) Oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (dalej jako: ustawa Pzp), DOTYCZĄCE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU (oświadczenie składane przez wykonawcę w celu wstępnego potwierdzenia, że spełnia warunki udziału w postępowaniu) – załącznik nr 2 do siwz c) Oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (dalej jako: ustawa Pzp), DOTYCZĄCE PRZESŁANEK WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA (oświadczenie składane przez wykonawcę w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu) – załącznik nr 3 do siwz d) oryginał pełnomocnictwa udzielanego osobom podpisującym ofertę lub kserokopia pełnomocnictwa poświadczona notarialnie za zgodność z oryginałem, o ile prawo do reprezentowania Wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentu rejestrowego; e) w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia – pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (w przypadku spółki cywilnej, jeśli z umowy tej spółki wynika sposób jej reprezentowania do stwierdzenia czego niezbędne będzie załączenie do oferty umowy spółki cywilnej); Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym, jako pełnomocnik pozostałych. Oferta musi być podpisana w taki sposób, aby prawnie zobowiązywała wszystkie podmioty występujące wspólnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. f) informacja o obowiązku podatkowym u Zamawiającego – załącznik nr 4 do siwz g) wykaz części zamówienia, które Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom lub oświadczenie, że Wykonawca wykona zamówienie własnymi siłami – załącznik nr 5 do SIWZ; h) dokument potwierdzający wniesienie wadium i) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i niepodleganiu wykluczeniu składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Wszystkie powyższe dokumenty winny być przedstawione w formie oryginałów, natomiast dokument z pkt d) może być kserokopią poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach