Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkanych na terenie gminy Wola Uhruska oraz prowadzenie punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych

Gmina Wola Uhruska ogłasza przetarg

  • Adres: 22-230 Wola Uhruska, ul. Parkowa
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 825 915 003
  • Data zamieszczenia: 2019-03-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wola Uhruska
    ul. Parkowa 5
    22-230 Wola Uhruska, woj. lubelskie
    tel. 825 915 003
    REGON: 55097600000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://ugwolauhruska.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkanych na terenie gminy Wola Uhruska oraz prowadzenie punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    4.1. Przedmiotem zamówienia jest „Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkanych na terenie gminy Wola Uhruska oraz prowadzenie punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych” w okresie od podpisania umowy do dnia 31.03.2021 r. w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2018 poz. 1454 ze zm.), zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Lubelskiego, Nr XXIV/396/16 z dnia 2 grudnia 2016 roku w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa oraz przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Wola Uhruska. Zakresem zamówienia objęta jest m.in. realizacja następujących usług: 1) odbiór odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkanych położonych na terenie gminy Wola Uhruska. Zakres usługi obejmuje: a) dojazd do każdej nieruchomości zamieszkałej wskazanej w wykazie nieruchomości przekazanym przez zamawiającego po zawarciu umowy i aktualizowanym co kwartał, b) załadunek odpadów na pojazd specjalistyczny, c) odwiezienie odpadów do miejsca ich unieszkodliwiania i ich unieszkodliwienie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, 2) prowadzenie punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK) na terenie gminy Wola Uhruska oraz transport tych odpadów do miejsca ich unieszkodliwiania w zakresie odbioru następujących rodzajów odpadów: a) odpady zielone (w ilości 30 kg na osobę w roku kalendarzowym – łącznie z odpadami budowlanymi i rozbiórkowymi, o których mowa w lit. c SIWZ; podstawą wyliczenia ilości odpadów jest wykaz nieruchomości przekazany przez gminę za ostatni kwartał); b) odpady wielkogabarytowe tj. odpady komunalne, które ze względu na swoje rozmiary i masę, nie mogą być umieszczone w typowych pojemnikach przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych z wyłączeniem odpadów z budów i remontów; c) odpady budowlano-remontowe i rozbiórkowe tj. odpady komunalne, które powstały w wyniku prowadzenia drobnych robót, nie wymagających pozwolenia na budowę ani zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót (w ilości 30 kg na osobę w roku kalendarzowym – łącznie z odpadami zielonymi, o których mowa w lit. a SIWZ; podstawą wyliczenia ilości odpadów jest wykaz nieruchomości przekazany przez gminę za ostatni kwartał); d) popiół tj.; pozostałości po całkowitym spaleniu wsadu z pieców używanych na terenie nieruchomości; e) zużyte baterie i akumulatory; f) zużyte żarówki i świetlówki; g) resztki farb, lakierów, rozpuszczalników, środków do impregnacji drewna, środków ochrony roślin i nawozów, pojemniki po aerozolach, olejach mineralnych i syntetycznych, tłuszczach, benzynie, środkach chemicznych, środkach ochrony roślin; h) przeterminowane leki i chemikalia; i) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, w tym tusze do drukarek i tonery, taśmy wideo, kasety magnetofonowe, materiały fotograficzne, taśmy barwiące; j) zużyte opony; k) punkt powinien przyjmować odpady w każdy piątek roboczy w godz. od 8:00 do 16:00, l) punkt utworzony w promieniu do 2,5 km od budynku Urzędu Gminy Wola Uhruska znajdującego się przy ul. Parkowej 5 w Woli Uhruskiej; m) w ramach punktu Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia dodatkowo usługi odbioru odpadów zielonych oraz budowlanych i rozbiórkowych wykraczających poza limit 30 kg na osobę w ciągu roku kalendarzowego, o którym mowa w pkt. 4.1. ppkt. 2 lit. a i c SIWZ – kosztów odbioru tych odpadów nie należy wliczać do ceny ofertowej gdyż za ich przyjęcie obciążani winni być mieszkańcy dokonujący przekazania odpadów wykraczających poza ww. limit. 4.2. Odpady na terenie nieruchomości gromadzone są w pojemnikach lub workach o pojemności określonej w § 5 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Wola Uhruska – Załącznik nr 1a do SIWZ. Częstotliwość odbioru odpadów: 1) papier – raz w miesiącu, 2) metale i tworzywa sztuczne – raz w miesiącu, 3) szkło – raz w miesiącu, 4) odpady ulegające biodegradacji w wyłączeniem odpadów zielonych – raz w miesiącu, 5) pozostałe odpady komunalne i zmieszane odpady komunalne – raz w miesiącu, 6) odpady wielkogabarytowe – raz na pół roku. 4.3. Szczegółowy sposób i zakres usług określa Uchwała nr XXVII/181/2017 Rady Gminy Wola Uhruska z dnia 26 października 2017 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz. Urzęd. Woj. Lubelskiego z 2017 r. poz. 4605), stanowiąca załącznik nr 1b do SIWZ, zmieniona uchwałą Nr XXXI/205/2018 Rady Gminy Wola Uhruska z dnia 8 marca 2018 r. zmieniającą uchwałę w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi - Załącznik nr 1 ba do SIWZ 4.4. Wykonawca jest obowiązany: 1) spełniać wymagania i wykonywać obowiązki określone w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2018 poz. 1454 ze zm.), 2) zebrane zmieszane odpady komunalne oraz przyjęte odpady zielone, zgodnie z art. 9e ust. 1 pkt. 2 w/w ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, przekazać bezpośrednio do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych (RIPOK) lub instalacji zastępczej wyznaczonej do obsługi w razie awarii systemu RIPOK (na podstawie zapisów „Planu gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego 2022” gmina jest przyporządkowana do RIPOK-u: ZPOK Srebrzyszcze, PGO Sp. z o.o., 22-100 Chełm, ul. ks. P. Skargi 11, Srebrzyszcze ul. Dorohuska 70), 3) wskazać w ofercie regionalną instalację do przetwarzania odpadów komunalnych, do której będzie przekazywał zmieszane odpady komunalne oraz odpady zielone oraz może wskazać w ofercie regionalną instalację do przetwarzania odpadów komunalnych lub podmiot odbierający odpady selektywnie zbierane, 4) odbierać od mieszkańców następujące odpady zbierane selektywnie: a) papier (w tym tektura, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury); b) metale i tworzywa sztuczne (w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe); c) szkło (opróżnione opakowania szklane np. butelki, słoiki); d) odpady ulegające biodegradacji (z wyłączeniem odpadów zielonych); e) odpady wielkogabarytowe tj. odpady komunalne, które ze względu na swoje rozmiary i masę, nie mogą być umieszczone w typowych pojemnikach przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych z wyłączeniem odpadów z budów i remontów; f) pozostałe odpady zbierane selektywnie wymienione w 4.1 pkt. 2 oraz regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Wola Uhruska – Załącznik nr 1a do SIWZ, przyjmowane w PSZOK-u. 5) odbierać odpady komunalne zgodnie z w/w Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Wola Uhruska przyjętym Uchwałą Rady Gminy Wola Uhruska nr XXVII/180/2017 z dnia 26 października 2017 r. (Dz. Urzęd. Woj. Lubelskiego z 2017 r. poz. 4604) w sposób ciągły i niezakłócający spoczynku nocnego, w terminach wynikających z przyjętego harmonogramu, a w przypadku naruszeń w/w regulaminu zgłaszać je niezwłocznie dla Zamawiającego, 6) prowadzić dokumentację związaną z działalnością objętą zezwoleniem, w tym składania obowiązkowych sprawozdań półrocznego oraz rocznych zgodnie z art. 9n i 9na w/w ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, przedkładania kart przekazania odpadów oraz innych dokumentów wymaganych obowiązującymi przepisami, 7) dbać o odpowiedni standard sanitarny wykonywanych usług oraz ochrony środowiska, w tym m.in.: a) posiadać pojazdy służące do zbierania odpadów komunalnych, oznakowane w sposób trwały z informacjami o przedsiębiorcy (nazwę, adres, telefon), wyposażone w sprzęt umożliwiający sprzątanie miejsc odbioru odpadów w przypadku ich zanieczyszczenia podczas wykonywania czynności odbioru odpadów oraz przystosowane do odbioru poszczególnych frakcji odpadów w sposób wykluczający mieszanie się odpadów zbieranych selektywnie z odpadami zmieszanymi, b) zapewnić odpowiedni standard bezpieczeństwa i higieny pracy osób zatrudnionych przy świadczeniu usług, 8) zagospodarować odpady komunalne w sposób zapewniający osiągnięcie określonych w  Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167) poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i  odzysku następujących frakcji odpadów oraz wg. informacji zamawiającego: a) papier, metale, tworzywa sztuczne i szkło, tj. w roku 2019 – co najmniej 40%, w roku 2020 i 2021 – po co najmniej 50%, b) inne niż niebezpieczne odpady budowlane i rozbiórkowe, tj. w roku 2019 – co najmniej 60%, w roku 2020 i 2021 – po co najmniej 70%, 9) zagospodarować odebrane odpady komunalne w sposób zapewniający osiągnięcie określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji z dnia 15 grudnia 2017 r. (Dz.U. z 2017 r. poz. 2412), poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz wg. informacji zamawiającego, tj. w roku 2019 – przynajmniej 40 % i w 2020 oraz 2021 przynajmniej 35%, 10) prowadzić indywidualną ewidencję przyjmowanych do PSZOK-u odpadów, o których mowa w pkt. 4.1. ppkt. 2 lit. a i c SIWZ. 4.5. Wykonawca może prowadzić działania mające na celu osiągnięcie w/w w sekcji 4.4 pkt. 8 i 9 poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku, a także ograniczania składowania odpadów zielonych ulegających biodegradacji, w szczególności przez umożliwienie właścicielom nieruchomości wynajmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami i workami do zbierania odpadów komunalnych, jeżeli zgłoszą oni taką potrzebę na podstawie odrębnych umów (bez ponoszenia kosztów przez Zamawiającego) lub innych działań. 4.6. Wykaz miejscowości wraz z podaniem ilości nieruchomości i szacunkowej ilości odpadów zawarto w załączniku 1c, natomiast poglądową mapę z przebiegami dróg w gminie stanowi załącznik nr 1d. 4.7. Klauzula zatrudnienia. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: • załadunku pojemników, worków do pojazdów specjalistycznych przystosowanych do odbioru odpadów, • kierowania pojazdami specjalistycznymi służącymi do wykonania zamówienia, (obowiązek ten nie dotyczy sytuacji, gdy prace te będą wykonywane samodzielnie i osobiście przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w postaci tzw. samozatrudnienia, jako podwykonawcy). Szczegółowy sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art.  29 ust. 3a oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, rodzaju czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia zawarte są § 5a Projektu umowy stanowiącym Załącznik Nr 2 do SIWZ. 4.8. Nazwa/y i kod/y Wspólnego Słownika Zamówień: (CPV): 90510000-5 Usuwanie i obróbka odpadów 90511200-4 Usługi gromadzenia odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90512000-9 Usługi transportu odpadów 90513100-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 4.9. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia w zakresie przedmiotu zamówienia. 4.10. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy, polegające na powtórzeniu tego samego rodzaju usług o wartości do 30% zamówienia podstawowego. 4.11. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90510000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 8.1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 2 000,00 PLN (słownie: dwa tysiące złotych 00/100). 8.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; (wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Leśniowicach o. Wola Uhruska Nr rachunku: 03 8195 0009 2005 0090 0736 0011 z adnotacją „Wadium – Znak sprawy: RRG.271.10.2019” (Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu). 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2018 r. poz. 110, 650, 1000 i 1669). 8.3. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 8.4. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, 2) kwotę gwarancji, 3) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia …….– do dnia ………”, 4) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 8.5. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, zamawiający wymaga oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia). 8.6. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert. 8.7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem przypadku określonego w art. 46 ust. 4a ustawy. 8.8. Zamawiający zwraca wadium wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 8.9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8.10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 8.11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 8.12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 8.13. 6.13. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający określa, że ww. warunek zostanie spełniony, jeśli wykonawca posiada: a) aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej, o którym mowa w art. 9b ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2018 poz. 1454 ze zm.) w zakresie wszystkich rodzajów odpadów objętych niniejszym postępowaniem, b) wpis do rejestru Marszałka Województwa Lubelskiego w zakresie transportu odpadów objętych niniejszym postępowaniem, c) wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, jest zobowiązany do przekazania zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy z podmiotami, które złożyły oferty w postępowaniu. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach