Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Puchaczów.

Gmina Puchaczów ogłasza przetarg

  • Adres: 21013 Puchaczów, ul. Lubelska
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 817 575 780 , fax. 817 575 765
  • Data zamieszczenia: 2016-11-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Puchaczów
    ul. Lubelska 22
    21013 Puchaczów, woj. lubelskie
    tel. 817 575 780, fax. 817 575 765
    REGON: 55014300000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Puchaczów.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie wszystkich odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Puchaczów, w okresie od 1 stycznia 2017 r. do 31 grudnia 2017 r., w sposób zapewniający osiągniecie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z późn. zm.) zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Lubelskiego z dnia 30 lipca 2012 r. Nr XXIV/396/2012 w sprawie uchwalenia „planu gospodarki odpadami dla województwa Lubelskiego 2017” z późniejszymi zmianami i załącznikami, oraz przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Puchaczów (uchwała Nr XX/133/16 Rady Gminy Puchaczów z dnia 22 czerwca 2016 r. - Dz. Urz. Woj. Lub. z 2016 r., poz. 2809) oraz uchwałą Nr XXI/136/16 Rady Gminy Puchaczów z dnia 15 lipca 2016 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowani tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz. Urz. Woj. Lub. 2016 r. , poz. 3216) stanowiącą załącznik nr 7 do siwz. 2. Dane charakteryzujące zamówienie: Powierzchnia gminy wynosi 91,7 km2. W skład gminy wchodzi 17 sołectw: Albertów, Bogdanka, Brzeziny, Ciechanki, Ciechanki Kol. , Jasieniec, Nadrybie – Dwór, Nadrybie Ukazowe, Nadrybie – Wieś, Ostrówek, Puchaczów, Stara Wieś, Szpica, Turowola, Turowola Kol., Wesołówka, Zawadów. Liczba mieszkańców gminy zameldowanych na pobyt stały wg stanu na dzień 31.10.2016 r. wynosi 5 384 osób. Przewidywana liczba gospodarstw domowych wynikająca z deklaracji wg stanu na dzień 31. 10.2016 r. wynosi 1552 (z tego 1348 gospodarstw domowych prowadzi selektywną zbiórkę odpadów, a 204 gospodarstwa domowe prowadzą nieselektywną zbiórkę odpadów). Wielkość ta jest szacunkowa i będzie na bieżąco aktualizowana na podstawie składanych deklaracji lub zmian deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 3. Urządzenia do gromadzenia odpadów komunalnych. Na terenie gminy Puchaczów obowiązuje system mieszany workowo – pojemnikowy zbiórki odpadów komunalnych. 3.1 Do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz pozostałości z sortowania odpadów są stosowane pojemniki o pojemności 120 l i 240 l w kolorze zielonym lub czarnym. Pojemniki są zgodne z normą PN-EN 840. 3.2 Do zbierania szkła są stosowane pojemniki o pojemności 120 l i 240 l w kolorze zielonym. Pojemniki są zgodne z normą PN-EN 840. 3.3 Do zbierania papieru i tektury są stosowane worki z folii LDPE lub HDPE o pojemności 120 l w kolorze niebieskim z napisem „Papier”, o wytrzymałości zapewniającej normalną eksploatację, lub pojemniki w kolorze niebieskim o pojemności 120 l i 240 l (zgodne z normą PN-EN 840) 3.4 Do zbierania tworzyw sztucznych, metalu i opakowań wielomateriałowych są stosowane worki z folii LDPE lub HDPE o pojemności 120 l w kolorze żółtym z napisem „Metale i tworzywa sztuczne” o wytrzymałości zapewniającej normalną eksploatację lub pojemniki w kolorze żółtym o pojemności 120 l i 240 l z (zgodne z normą PN-EN 840) 3.5 Do zbierania odpadów biodegradowalnych są stosowane worki z folii LDPE lub HDPE o pojemności 120 l w kolorze brązowym z napisem „Bio”, o wytrzymałości zapewniającej normalną eksploatację lub pojemniki w kolorze brązowym o pojemności 120 l i 240 l (zgodnie z normą PN-EN 840) 3.6 Do zbierania popiołu paleniskowego są stosowane worki z folii LDPE lub HDPE o pojemności 120 l w kolorze czarnym, o wytrzymałości zapewniającej normalną eksploatację. 3.7 Worki przeznaczone do zbieranie tworzyw sztucznych, metalu i opakowań wielomateriałowych (żółte z napisem „Metale i tworzywa sztuczne” o pojemności 120 l), papieru i tektury (niebieskie z napisem „Papier” o pojemności 120 l), odpadów biodegradowalnych (brązowe z napisem „Bio” o pojemności 120 l) oraz popiołu paleniskowego (czarne o pojemności 120l) zabezpiecza Wykonawca, przez przekazanie worków właścicielowi nieruchomości w systemie: za każdy odebrany napełniony worek danej frakcji Wykonawca na posesji pozostawia worek pusty. Worki na pierwszą zbiórkę odpadów zbieranych selektywnie: • worki żółte – w ilości 4 000 szt. • worki niebieskie – w ilości 1500 szt. • worki czarne – w ilości 4 000 szt. • worki brązowe – w ilości 500 szt. Wykonawca dostarczy po podpisaniu umowy do Urzędu Gminy Puchaczów. 3.8. W przypadku zgłoszenia Wykonawcy przez właściciela nieruchomości lub osoby mające do niej inny tytuł prawny, braku wyposażenia nieruchomości w pojemniki do gromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych i szkła, Wykonawca umożliwia wypożyczenie lub wydzierżawienie pojemników 120 l lub 240 l. Przewidywana ilość potrzebnych pojemników to około 200 szt. Ewentualne koszty związane z wypożyczeniem lub wydzierżawieniem i dostarczeniem pojemników nie mogą być wliczone w cenę zamówienia i obciążają właściciela nieruchomości lub osobę mającą do niej inny tytuł prawny, na podstawie odrębnej umowy z Wykonawcą. 4. Zakres zamówienia: 4.1 Odbieranie i zagospodarowanie wszystkich odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Puchaczów. 4.2 W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odebrać następujące rodzaje odpadów: 1) zmieszane odpady komunalne (za odpady zmieszane uznawane są odpady niesegregowane oraz odpady, które pozostały po segregacji) 2) odpady zbierane selektywnie z podziałem na następujące frakcje: a) papier i tektura, b) szkło c), tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe, d) odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone, e) popiół paleniskowy 3) pozostałe odpady zbierane selektywnie (tzw. odpady problematyczne)- z podziałem na: a) meble i inne odpady wielkogabarytowe, b) zużyte opony c) chemikalia i akumulatory d) odpady budowlane i rozbiórkowe, z drobnych remontów prowadzonych we własnym zakresie 4) zmieszane odpady komunalne z akcji „Sprzątanie Świata” /dotyczy Wykonawcy jeżeli w formularzu ofertowym zaznaczy zamiar przeprowadzenia takiej akcji/. 4.3 Wykonawca realizując zagospodarowanie odpadów komunalnych, o których mowa w pkt. 4.2 jest zobowiązany w całym okresie realizacji zamówienia zapewniać transport i zagospodarowanie: 1) zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów biodegradowalnych w instalacjach przetwarzania odpadów komunalnych zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami oraz zasadami, w szczególności z: a) ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ( Dz. U. z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.); b) ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2016 r., poz. 250 z późn. zm.); c) uchwałą nr XXIV/397/2012 Sejmiku Województwa Lubelskiego z dnia 30 lipca 2012 r. w sprawie wykonania „Planu gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego 2017”; d) uchwałą nr XX/133/16 Rady Gminy Puchaczów z dnia 22 czerwca 2016 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Puchaczów (Dz. Urz. Woj. Lubelskiego z 2016 r., poz. 2809) – załącznik nr 7 do siwz. e) uchwałą Nr XXI/136/16 Rady Gminy Puchaczów z dnia 15 lipca 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz. Urz. Woj. Lubelskiego z 2016 r., poz. 3216) – załącznik nr 7 do siwz f) zasadą bliskości wyrażoną w art. 20 ust. 1 i 2 ustawy o odpadach; g) hierarchią postępowania z odpadami wyrażoną w art. 17 i 18 ustawy o odpadach; 2) selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, o których mowa w pkt 3.4.2 ust. 2) i 3) 3) w instalacjach przetwarzania odpadów zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami oraz zasadami, w szczególności z zachowaniem zasady bliskości oraz hierarchią postępowania z odpadami. 4.4 Przewidywana ilość wytworzonych odpadów komunalnych. Przewidywana ilość wytworzonych odpadów komunalnych do odebrania i zagospodarowania w okresie od 1 stycznia 2017 r. do 31 grudnia 2017 r. ustalona w oparciu o ilości odpadów odebranych przez przedsiębiorcę od 1 stycznia 2016 r. do 31 października 2016 r. - niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - 575 Mg - selektywnie zbierane odpady komunalne: a) papier i tektura – 8 Mg b) szkło – 61 Mg c) tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe – 76 Mg d) odpady ulegające biodegradacji – 47 Mg e) popiół paleniskowy – 230 Mg - odpady problematyczne: a) meble i odpady wielkogabarytowe –17 Mg b) zużyte opony – 19 Mg c) chemikalia i akumulatory – 2,5 Mg (2 Mg chemikaliów i 0,5 Mg akumulatorów) d) odpady budowlane z drobnych remontów prowadzonych we własnym zakresie - 50 Mg 4.5 Częstotliwość odbioru przez Wykonawcę odpadów komunalnych bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych: Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne odbierane będą przez Wykonawcę dwa razy w miesiącu w okresie od 1 kwietnia do 31 października i raz w miesiącu od 1 listopada do 31 marca. Selektywnie zbierane odpady komunalne: a) Papier i tektura odbierane będą przez Wykonawcę raz na trzy miesiące. b) Szkło odbierane będzie przez Wykonawcę raz na trzy miesiące. c) Tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe odbierane będą przez Wykonawcę raz w miesiącu. d) Odpady ulegające biodegradacji odbierane będą przez Wykonawcę dwa razy w miesiącu w okresie od 1 kwietnia do 31 października i raz w miesiącu od 1 listopada do 31 marca. e) Popiół paleniskowy odbierany będzie przez Wykonawcę raz na miesiąc w sezonie grzewczym ( od października do kwietnia) 4.6 Częstotliwość odbioru przez Wykonawcę pozostałych selektywnie zbieranych odpadów komunalnych ( tzw. odpadów problematycznych): a) meble i odpady wielkogabarytowe - Wykonawca zobowiązany jest zorganizować dwa razy w roku (w okresie wiosny i jesieni) zbiórkę tych odpadów z terenu wszystkich nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy z terenu gminy Puchaczów w terminach ustalonych harmonogramem w formie wystawek sprzed posesji (z miejsca wystawiania pojemników i worków) b) zużyte opony - Wykonawca zobowiązany jest zorganizować dwa razy w roku (w okresie wiosny i jesieni) zbiórkę tych odpadów z terenu wszystkich nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy z terenu gminy Puchaczów w terminach ustalonych harmonogramem w formie wystawek sprzed posesji (z miejsca wystawiania pojemników i worków) c) chemikalia i akumulatory Wykonawca zobowiązany jest zorganizować dwa razy w roku (w okresie wiosny i jesieni) odbiór do podstawionych przez siebie specjalistycznych pojemników lub pojazdów ustawionych w 15 punktach na terenie gminy w miejscowościach: Albertów, Bogdanka, Brzeziny, Ciechanki, Ciechanki Kol., Jasieniec, Nadrybie Wieś, Ostrówek, Puchaczów, Stara Wieś, Szpica, Turowola, Turowola Kol., Wesołówka, Zawadów. d) odpady budowlane z drobnych remontów prowadzonych we własnym zakresie – Wykonawca zobowiązany jest zorganizować dwa razy w roku (w okresie wiosny i jesieni) odbiór do podstawionych przez siebie specjalistycznych pojemników lub pojazdów ustawionych w 15 punktach na terenie gminy w miejscowościach: Albertów, Bogdanka, Brzeziny, Ciechanki, Ciechanki Kol., Jasieniec, Nadrybie Wieś, Ostrówek, Puchaczów, Stara Wieś, Szpica, Turowola, Turowola Kol., Wesołówka, Zawadów. 4.7. Dotyczy Wykonawcy, który w formularzu ofertowym w części B pkt. 3 zadeklaruje - oświadczy że: 1. Przeprowadzi I część akcji proekologicznej p.n. „ „Jak prawidłowo segregować odpady komunalne” lub 2. Przeprowadzi II część akcji proekologicznej p.n. „Sprzątanie Świata” lub 3. Przeprowadzi I i II części w/w akcji. I część akcji proekologicznej polegać będzie na przygotowaniu ulotki pt. „Jak prawidłowo segregować odpady komunalne”. Ulotka ma być skierowana do osób dorosłych i dostarczona wszystkim właścicielom nieruchomości w maju 2017 r. podczas zbiórki odpadów komunalnych. Wymagana ilość ulotek w formacie A5 to około 1500 sztuk. Treść ulotki wymaga akceptacji Urzędu Gminy Puchaczów – pracownika wskazanego w pkt. 8.6. jako osobę upoważnioną do kontaktowania się z Wykonawcami w zakresie przedmiotu zamówienia. II część akcji proekologicznej polegać będzie na przygotowaniu i przeprowadzeniu akcji „Sprzątania świata” w placówkach oświatowych na terenie Gminy Puchaczów (3 placówki oświatowe). W akcji weźmie udział około 400 osób. Akcja ma być przeprowadzona we wrześniu 2017 r. (termin ostateczny do uzgodnienia z placówkami). Wykonawca zobowiązany będzie: - zapewnić worki do zbierania odpadów - zapewnić rękawice ochronne dla każdego ucznia, przedszkolaka - przygotować i dostarczyć każdemu uczniowi, przedszkolakowi biorącemu udział w akcji „Sprzątania świata” ulotkę pt. „Stop dzikim wysypiskom śmieci”. Treść ulotki wymaga akceptacji Urzędu Gminy Puchaczów – pracownika wskazanego w pkt. 8.6. jako osobę upoważnioną do kontaktowania się z Wykonawcami w zakresie przedmiotu zamówienia. Punkt 4.7. siwz część I nie dotyczy Wykonawcy, który w formularzu oferty zadeklaruje - oświadczy brak przeprowadzenia I części akcji proekologicznych opisanych w pkt. 4.7. Punkt 4.7. siwz część II nie dotyczy Wykonawcy, który w formularzu oferty zadeklaruje - oświadczy brak przeprowadzenia II części akcji proekologicznych opisanych w pkt. 4.7. Punkt 4.7. siwz nie dotyczy Wykonawcy, który w formularzu oferty zadeklaruje - oświadczy brak przeprowadzenia I i II części akcji proekologicznych opisanych w pkt. 4.7. 5. Realizacja przedmiotu zamówienia w zakresie odbierania odpadów. 5.1 Wykonawca jest zobowiązany do odbioru i zagospodarowania całej ilości odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z częstotliwością wskazaną w pkt. 4.5 i 4.6. 5.2 Wykonawca przestrzega ustalonego i zatwierdzonego harmonogramu odbioru, o którym mowa w pkt. 7 5.3 Wykonawca jest zobowiązany zabezpieczyć przewożone odpady przed wysypaniem, rozwianiem lub wyciekiem w trakcie transportu. 5.4 Wykonawca zapewnia, aby wykorzystywane pojazdy dla każdego cyklu załadunek – wyładunek odpadów, obsługiwały wyłącznie nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. 5.5 Wykonawca zapewnia utrzymanie czystości i porządku w miejscach odbioru odpadów poprzez niedopuszczenie w trakcie realizacji usługi do zanieczyszczenia nieruchomości, chodnika lub jezdni oraz niezwłoczne usuwanie zanieczyszczeń powstających w wyniku usuwania odpadów. 5.6 Odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości następuje w dni powszednie w godzinach od 7:00 do 21:00. 5.7 Wykonawca zobowiązany jest kontrolować realizowane przez właściciela nieruchomości obowiązki w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku ich niedopełnienia Wykonawca zobowiązany jest przyjąć odpady jako zmieszane odpady komunalne i niezwłocznie powiadomić o tym pisemnie Zamawiającego, nie później niż w ciągu 5 dni (art. 9f ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach). Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie dołączyć dokumentację fotograficzną umożliwiającą identyfikację nieruchomości. 5.8 Wykonawca jest zobowiązany do odbioru odpadów komunalnych gromadzonych na terenie poszczególnych nieruchomości w pojemnikach o pojemności 120 l i 240 l oraz w workach z folii o pojemności 120 l przeznaczonych na gromadzenie odpadów w sposób selektywny. 5.9 Wykonawca jest zobowiązany również do odbioru i wywozu tzw. „dostawek” tj. odpadów składowanych w workach, pojemnikach, kartonach itp. W wyjątkowych sytuacjach Wykonawca odbierze również odpady zebrane selektywnie umieszczone w innych workach niż dostarczone przez Wykonawcę, do czasu dostarczenia właściwych worków. 5.10 Odbiór i transport odpadów zmieszanych i zebranych selektywnie nie może odbywać się jednocześnie na jeden środek transportowy. Obowiązuje zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów ze zmieszanymi odpadami i mieszania poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych. 5.11 Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu raportów miesięcznych wagowych oraz kart przekazania odpadów potwierdzonych przez prowadzącego regionalną instalację do przetwarzania odpadów komunalnych, instalację odzysku, recyklingu i unieszkodliwiania odpadów. 6. Realizacja przedmiotu umowy w zakresie transportu odpadów. 6.1 Wykonawca zobowiązany jest spełniać warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości ( Dz. U z 2013 r. poz.122) między innymi posiadać: a) co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych b) co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych c) co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów komunalnych bez funkcji kompaktującej d) bazę magazynowo – transportowa usytuowaną na terenie gminy Puchaczów lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy na terenie, do którego posiada lub będzie posiadał tytuł prawny 6.2 Pojazdy Wykonawcy powinny być: a) trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne, b) wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników 6.3 Wykonawca zobowiązuje się, aby wykorzystywane pojazdy były poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc , a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie. 6.4 Wykonawca wszystkie wykorzystywane pojazdy wyposaży w: a) system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów ; b) czujniki zapisujące dane o miejscach wyładunku odpadów – umożliwiające weryfikację tych danych. 7. Harmonogram odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. 7.1 Zamawiający w dacie zawarcia umowy przekaże Wykonawcy szczegółowy wykaz adresów nieruchomości objętych umową z informacją o formie zbierania odpadów komunalnych. 7.2 Wykonawca jest zobowiązany sporządzić i przedstawić do zatwierdzenia Zamawiającemu harmonogram odbiorów odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie gminy Puchaczów w terminie 5 dni roboczych od daty zawarcia umowy. 7.3 Każdorazowa zmiana harmonogramu wywozu odpadów wymaga pisemnej akceptacji ze strony Zamawiającego - pracownika wskazanego w pkt. 8.6. siwz jako osobę upoważnioną do kontaktowania się z Wykonawcami w zakresie przedmiotu zamówienia. 7.4 Zaktualizowany harmonogram sporządza Wykonawca i przekazuje Zamawiającemu do umieszczenia na stronie internetowej www.puchaczow.lubelskie.pl oraz w formie wydruków przekazuje właścicielom nieruchomości w terminie nie przekraczającym 10 dni po akceptacji harmonogramu przez Zamawiającego. 8. Realizacja przedmiotu umowy w zakresie elektronicznego ewidencjonowania realizacji usługi odbioru odpadów. 8.1 System monitoringu bazujący na GPS. 1) Wykonawca wyposaży wszystkie pojazdy w elektroniczny system monitoringu bazujący na GPS rejestrujący przebieg tras – punkty nie rzadziej niż co 100 m i 30 sekund, 2) dane rejestrowane przez dodatkowe urządzenia rejestrujące opisane w poniższych punktach muszą być w pełni zintegrowane z systemem monitoringu GPS, 3) przesył danych z urządzeń dodatkowych musi być jednoczesny z danymi z systemu monitoringu GPS. Wszystkie zarejestrowane zdarzenia ( załadunek, wyładunek, identyfikacja, ważenie, rejestracja i inne) muszą być rozszerzone o dokładną datę i czas [ zgodny z uniwersalnym czasem koordynowanym UTC(PL)] oraz współrzędne geograficzne zdarzeń wyznaczone na podstawie systemu GPS. 8.2 Czujnik załadowania/wyładowania odpadów. 1) Wykonawca wyposaży wszystkie śmieciarki w czujniki: a. czujnik pozwalający określić lokalizacje pojazdu podczas uruchamiania zasypu, b. czujnik pozwalający określić lokalizacje pojazdu podczas otwierania odwłoka w czasie opróżniania zabudowy śmieciarki z odpadów. 8.3 Wymagania dotyczące transmisji danych: 1) Wykonawca zapewni Zamawiającemu pełną informację pozwalającą na pobieranie danych przez oprogramowanie będące w dyspozycji Zamawiającego z usługi internetowej udostępnianej przez Wykonawcę. W szczególności wszelkie parametry połączenia. O ewentualnej zmianie parametrów połączenia Wykonawca jest zobowiązany powiadomić Zamawiającego z co najmniej 14 dniowym wyprzedzeniem. 2) Dane o zarejestrowanych zdarzeniach powinny być dostępne do pobrania przez oprogramowanie Zamawiającego nie później niż po 5 minutach od zarejestrowania zdarzenia. 3) Wszelkie dane musza być dostępne do pobrania przez oprogramowanie Zamawiającego przez co najmniej 30 dni od momentu zarejestrowania. 4) Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za brak dostępu Zamawiającego do danych GPS, który jest spowodowany przyczynami leżącymi po stronie Zamawiającego, jak np. awaria urządzeń Zamawiającego, brak dostępu serwera Zamawiającego do sieci Internet. 8.4 Wykonawca obowiązany jest utrzymywać w pełnej sprawności urządzenia rejestrujące prace pojazdów tj. systemy GPS tak, aby wykonanie każdej usługi odbioru odpadów z nieruchomości zostało przez nie zarejestrowane. 9. Realizacja przedmiotu zamówienia w zakresie zagospodarowania odpadów komunalnych. 9.1 Wykonawca zobowiązany jest do osiągania poziomów odzysku odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomów odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 645) oraz rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz.U. z 2012 r., poz. 676) 10. Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem. 10.1 Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu półrocznych sprawozdań o których mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, sporządzonych zgodnie z wzorem określonym w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2016 r. poz. 934) Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu sprawozdania, o których mowa powyżej w formie papierowej lub elektronicznej. 10.2 Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów sporządzonych zgodnie z obowiązującymi, w tym zakresie przepisami prawa (ustawa o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r.). Zamawiający wymaga sporządzenia zbiorczej karty przekazania odpadów, obejmującej odpady danego rodzaju przekazywane łącznie w okresie miesiąca kalendarzowego. Zbiorcze karty przekazania odpadów sporządza się niezwłocznie po zakończeniu miesiąca, którego dotyczy i w następnym miesiącu dostarcza do Zamawiającego jako obligatoryjny załącznik do faktury VAT. 10.3 Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu raportów miesięcznych wagowych zawierających informacje o ilości odebranych odpadów danego rodzaju przekazywanych łącznie w okresie miesiąca kalendarzowego. Raport taki sporządza się niezwłocznie po zakończeniu miesiąca, którego dotyczy i w następnym miesiącu dostarcza do Zamawiającego jako obligatoryjny załącznik do faktury VAT. 10.4 Wykonawca zobowiązany jest do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przechowywanie dokumentacji pomiarów do wglądu dla Zamawiającego przez okres trwania umowy. W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o których mowa w art. 9q ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Wymóg ten dotyczy tylko informacji w posiadaniu których będzie Wykonawca, a nie Zamawiający. 11. Podwykonawstwo. 11.1 Zamawiający dopuszcza korzystanie z podwykonawców. 11.2 Wykonawca jest zobowiązany wskazać w Formularzu ofertowym, stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy i podać firmy (oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców. 11.3. W przypadku podpisania umowy wykonawca będzie zobowiązany, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia podał - o ile będą znane - nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w usługę. Wykonawca będzie zawiadamiał podczas realizacji umowy zamawiającego o wszelkich zmianach danych dotyczących podwykonawców, a także przekazywał informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację usług. Wykonawca będzie zobowiązany zgłosić podwykonawców na zasadach określonych w przepisach art. 143 b ustawy Prawo zamówień publicznych. 11.4. Jeżeli późniejsza zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wskazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca jest zobowiązany wskazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełniają je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 12. Zatrudnianie pracowników. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy PZP, określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: tj. czynności w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy. Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców - wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o prace wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o prace oraz kontrolowanie tego obowiązku przez zamawiającego zawarto w § 13 wzoru umowy stanowiącym załącznik Nr 4 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90000000-7

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach