Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Wielgomłyny

Gmina Wielgomłyny ogłasza przetarg

  • Adres: 97-525 Wielgomłyny, ul. Rynek 1
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 044 7871087 , fax. 044 7871082
  • Data zamieszczenia: 2014-11-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wielgomłyny
    ul. Rynek 1 1
    97-525 Wielgomłyny, woj. łódzkie
    tel. 044 7871087, fax. 044 7871082
    REGON: 00055200100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wielgomlyny.bip.net.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Wielgomłyny
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Świadczenia usług odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach zamieszkałych na terenie Gminy Wielgomłyny. I. Opis Przedmiotu Zamówienia. 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług polegających na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych gromadzonych na terenie wszystkich nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych w obszarze Gminy Wielgomłyny. 2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w całym okresie realizacji zamówienia odbiór z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, i zagospodarowanie 1) zmieszanych niesegregowanych odpadów komunalnych zgromadzonych w pojemnikach, 2) odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny, w pojemnikach lub workach w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej, obejmujących a. szkło opakowaniowe z wyłączeniem opakowań po środkach ochrony roślin, środkach medycznych i truciznach, b. papier, c. opakowania z tworzyw sztucznych z wyłączeniem opakowań po chemikaliach, środkach ochrony roślin, środkach owadobójczych, środkach medycznych i truciznach, d. metal, e. opakowania wielomateriałowe, z zastrzeżeniem, że odpady wymienione w ppkt. b, c i d mogą być zbierane łącznie w jednym pojemniku lub worku, f. odpady ulegające biodegradacji. 3) odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny ze zbiorczego punktu selektywnego zbierania odpadów urządzonego w msc. Wielgomłyny a. zużyte baterie i akumulatory, b. meble i inne odpady wielkogabarytowe, c. farby , lakiery, środki ochrony roślin, środki owadobójcze, d. odpady budowlane i rozbiórkowe, e. przeterminowane leki. 3. Zamówienie nie obejmuje odbioru i zagospodarowania powstających na zamieszkałych nieruchomościach odpadów komunalnych w postaci zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, opon i pozostałych frakcji odpadów nie wymienionych w pkt. 2 ppkt 2 i 3. 4. Realizując zagospodarowanie odebranych z zamieszkałych nieruchomości odpadów komunalnych, o których mowa w pkt 2 i 3, podmiot odbierający odpady zobowiązany jest do przekazania 1) zmieszanych odpadów komunalnych do regionalnych instalacji przetwarzania odpadów komunalnych lub instalacji zastępczych, określonych dla regionu III w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Łódzkiego na lata 2012-2017z uwzględnieniem perspektywy na lata 2018-2023. 2) selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, określoną w obowiązujących przepisach prawa, w szczególności w ustawie o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r., art. 17, z zastrzeżeniem, że jeżeli przed przekazaniem odebranych selektywnie odpadów do instalacji odzysku i unieszkodliwiania zostały one skierowane przez podmiot odbierający odpady do przesortowania, to powstałe pozostałości z sortowania - odpad o kodzie 19 12 12, przeznaczone do składowania, muszą zostać przekazane do regionalnych instalacji przetwarzania odpadów komunalnych lub instalacji zastępczych, o których mowa w ppkt. 1). 5. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje transport odebranych odpadów do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów lub do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych bądź instalacji zastępczych. 6. Zgodnie z podjęta uchwałą Rady Gminy Wielgomłyny nr XXVI/36/2013 z dnia 25 kwietnia 2013 roku w sprawie zmiany uchwały nr XXV/23/2013 z dnia 14 marca 2013 roku w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, Wykonawca w ramach realizacji zamówienia wyposaża zamieszkałe nieruchomości w pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych oraz worki do zbiórki selektywnej, które muszą odpowiadać wymogom określonym w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Wielgomłyny. II. Realizacja przedmiotu zamówienia. 1. Przedmiot zamówienia będzie realizowany w szczególności przez 1) cykliczny odbiór z nieruchomości zamieszkałych zebranych w pojemnikach odpadów komunalnych zmieszanych, 2) cykliczny odbiór z nieruchomości zamieszkałych zebranych selektywnie w pojemnikach lub workach, w przypadku zabudowy jednorodzinnej odpadów wymienionych w rozdziale I pkt 2 ppkt 2), 3) cykliczny odbiór z punktu selektywnego zbierania odpadów, 4) uporządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników lub worków w trakcie realizacji usługi odbioru, 5) transport odpadów zmieszanych do regionalnych instalacji przetwarzania odpadów komunalnych lub instalacji zastępczych, określonych dla regionu III w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Łódzkiego na lata 2012-2017z uwzględnieniem perspektywy na lata 2018-2023. 6) transport odpadów zebranych selektywnie do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, celem ich zagospodarowania w sposób, o którym mowa w rozdziale I pkt. 4. 7) każdorazowe informowanie Zamawiającego o stwierdzonych przypadkach niezgodnego gromadzenia odpadów z postanowieniami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Wielgomłyny w szczególności w zakresie selektywnego sposobu gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości. 8) dokumentowanie nieprawidłowości, o których mowa w ppkt 7, poprzez wykonywanie zdjęć lub zapisów wideo, w sposób umożliwiający jednoznaczne potwierdzenie nieprawidłowości i identyfikację miejsca, daty oraz właściciela nieruchomości, 9) bieżące przekazywanie raportów w formie elektronicznej o stwierdzonych przez Wykonawcę nieprawidłowościach, które to raporty zawierają a. nr raportu, b. dane kontaktowe sporządzającego raport, c. datę sporządzenia raportu, d. adres punktu wywozowego, e. datę i godzinę stwierdzenia nieprawidłowości, f. opis stwierdzonej nieprawidłowości, g. opis sposobu postępowania z odpadami, których gromadzenie zostało zakwestionowane, h. opis sposobu udokumentowania nieprawidłowości, i. liczbę załączników do raportu. 2. Szczegółowy wykaz punktów wywozowych wraz z danymi adresowymi punktów wywozowych, które powinny zostać wyposażone w pojemniki i worki, ich rodzaj oraz ilość Zamawiający przed zawarciem umowy na odbiór i zagospodarowanie odpadów dostarczy Wykonawcy. Zamawiający w okresie trwania umowy z częstotliwością jeden raz w miesiącu zobowiązuje się informować Wykonawcę o zmianach danych objętych niniejszym wykazem. 3. W przypadku zmian w wykazie, o którym mowa w pkt. 2, skutkujących rozszerzeniem listy punktów wywozowych lub pojemników i worków nie ujętych w wykazie, o którym mowa w pkt. 2, Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru odpadów komunalnych z tych nieruchomości, począwszy od miesiąca następującego po miesiącu, w którym umieszczono w systemie informację o złożeniu deklaracji. 4. W przypadku zmian w wykazie, o którym mowa w pkt. 2, skutkujących zmniejszeniem listy punktów wywozowych lub pojemników ujętych w wykazie, o którym mowa w pkt. 2, Wykonawca zobowiązany będzie do zakończenia świadczenia usług odbioru odpadów komunalnych z tych nieruchomości, począwszy od miesiąca następującego po miesiącu, w którym otrzymał informację o wykreśleniu punktu wywozowego z wykazu. 5. Zamawiający określa częstotliwość odbioru odpadów komunalnych dla poszczególnych ich rodzajów i tak 1) zmieszanych niesegregowanych odpadów komunalnych zgromadzonych w pojemnikach przez cały rok jeden raz w miesiącu, 2) odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny, w pojemnikach lub workach w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej, obejmujących a. szkło opakowaniowe z wyłączeniem opakowań po środkach ochrony roślin, środkach medycznych i truciznach przez cały rok jeden raz na sześć miesięcy, b. papier i tektura przez cały rok jeden raz na trzy miesiące, c. opakowania z tworzyw sztucznych z wyłączeniem opakowań po chemikaliach, środkach ochrony roślin, środkach owadobójczych, środkach medycznych i truciznach przez cały rok jeden raz na trzy miesiące, d. metal przez cały rok jeden raz na trzy miesiące, e. opakowania wielomateriałowe przez cały rok jeden na trzy miesiące, f. odpady ulegające biodegradacji przez cały rok jeden raz na trzy miesiące, g. zużyte baterie i akumulatory przez cały rok jeden raz na sześć miesięcy, h. meble i inne odpady wielkogabarytowe jeden raz w roku, i. farby , lakiery, środki ochrony roślin środki owadobójcze, przez cały rok jeden raz na trzy miesiące, j. odpady budowlane i rozbiórkowe jeden raz w roku, k. przeterminowane leki przez cały rok jeden raz na trzy miesiące. 6. Harmonogram wywozu odpadów komunalnych przed podpisaniem umowy sporządzi Wykonawca, którego oferta zostanie oceniona jako oferta najkorzystniejsza. Przy sporządzaniu harmonogramu wykonawca musi uwzględnić listę punktów wywozowych, o której mowa w pkt. 2., oraz częstotliwość odbioru odpadów, o której mowa w pkt. 5. Harmonogram musi zostać zaakceptowany przez Zamawiającego i stanowić będzie integralną część umowy. 7. Każdorazowa zmiana harmonogramu wywozu odpadów wymaga akceptacji ze strony Zamawiającego. Zaktualizowany harmonogram sporządza Wykonawca. 8. Wykonawca jest zobowiązany odbierać odpady w każdej zebranej ilości przez właściciela nieruchomości. 9. Przed wykonaniem usługi odbioru odpadów z punktu wywozowego Wykonawca jest zobowiązany do kontroli rodzaju odpadów i zgodności ich z przeznaczeniem pojemnika. W przypadku, w którym właściciel nieruchomości, który złożył deklarację o selektywnym sposobie gromadzenia odpadów a odpady na terenie nieruchomości nie są gromadzone w sposób selektywny, Wykonawca odbierać będzie wszystkie odpady z nieruchomości jako zmieszane i zobowiązany będzie do powiadomienia o tym fakcie Zamawiającego. Przed zabraniem odpadów wykonawca sporządza dokumentację fotograficzną, która potwierdza zastrzeżenia wykonawcy dotyczące nieprowadzenia zbiórki w sposób selektywny. 10. Wykonawca jest zobowiązany do naprawy lub ponoszenia kosztów napraw szkód wyrządzonych podczas lub w związku z wykonywaniem usługi. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu lub zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas lub w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. III. Sposób potwierdzania realizacji usługi i jej rozliczania. 1. W ramach dokumentowania usług odbioru i zagospodarowania odpadów z nieruchomości zamieszkałych objętych niniejszym zamówieniem oraz w związku z wymogami w zakresie sprawozdawczości określonymi w Ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, podmiot realizujący usługę zobowiązany jest do 1) ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej samochodowej wadze najazdowej na terenie własnej bazy magazynowo - transportowej celem ich dalszego zagospodarowania w sposób określony w rozdziale I pkt 4, 2) przechowywania dokumentów potwierdzających ważenie, o którym mowa w ppkt. 1) oraz zagospodarowanie odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz udostępnianie ich Zamawiającemu na jego żądanie w trybie określonym umową, 3) bieżącego prowadzenia ewidencji odpadów odebranych od właścicieli nieruchomości w ramach realizacji umowy z Zamawiającym, zgodnie z przepisami prawa, 4) sporządzania i przekazywanie Zamawiającemu w formie papierowej i elektronicznej miesięcznych sprawozdań zawierających informacje o a. masie poszczególnych rodzajów odebranych w ramach realizacji umowy odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania b. masie poszczególnych rodzajów odebranych w ramach realizacji umowy odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny oraz sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane, c. osiągniętym poziomie recyklingu, przygotowania do ponownego użycia odpadów papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła, d. liczbie punktów wywozowych, z których zostały odebrane odpady komunalne w ramach realizacji umowy, e. wskazanie punktów wywozowych w których właściciele zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem. 2. Rozliczanie usługi odbywa się w cyklu miesięcznym na podstawie łącznej masy odpadów komunalnych zmieszanych oraz masy odpadów odebranych selektywnie od właścicieli nieruchomości. 3. Podstawą określenia masy dla celów rozliczenia jest zbiorcze zestawienie ważeń sporządzonych dla potrzeb dokumentowania przekazania i zagospodarowania odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 4. Wykonawca przedstawia zestawienie, o którym mowa w pkt. 3 w podziale na odpady zmieszane i segregowane. IV. Dane ilościowe pozwalające ocenić wartość oferty 1. Dla potrzeb złożenia oferty Zamawiający szacuje łączną masę odpadów komunalnych do odbioru i zagospodarowania z terenu nieruchomości zamieszkałych na poziomie GMINA WIELGOMŁYNY Ilość mieszkańców 4064 Ilość budynków wielorodzinnych 4 Ilość budynków jednorodzinnych 1174 Ilość odpadów rocznie (Mg) 423,43 Masa zmieszanych niesegregowanych odpadów komunalnych, (Mg) Masa selektywnie zebranych odpadów komunalnych, (Mg) 52,27 Ilość punktów wywozowych w gminie 1178
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905100005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wielgomlyny.bip.net.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach