Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Dobrzyń nad Wisłą

Gmina Dobrzyń nad Wisłą ogłasza przetarg

  • Adres: 87610 Dobrzyń nad Wisłą, ul. Szkolna
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 54 253 05 00 , fax. 54 2531006
  • Data zamieszczenia: 2016-11-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dobrzyń nad Wisłą
    ul. Szkolna 1
    87610 Dobrzyń nad Wisłą, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 54 253 05 00, fax. 54 2531006
    REGON: 00052743490991
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Dobrzyń nad Wisłą
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Dobrzyń nad Wisłą gromadzonych przez właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. 2.Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 2.1.odbiór odpadów komunalnych bezpośrednio z nieruchomości od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Dobrzyń nad Wisłą w oparciu o system segregacji odpadów z podziałem na: a) odpady mokre, b) odpady suche oraz zmieszanych odpadów komunalnych, w przypadku nie prowadzenia przez właściciela selektywnej zbiórki, 2.2. zagospodarowanie odpadów wymienionych w pkt 2.1. Wykaz orientacyjnych punktów adresowych odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych stanowi załącznik nr 8 do SIWZ i może ulec zmianie. Dokładny wykaz zostanie przekazany Wykonawcy w dniu podpisania umowy. 2.3.odbiór i zagospodarowanie odpadów problemowych dostarczonych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych do stałego lub mobilnych Punktów Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, tj.: a) meble i inne odpady wielkogabarytowe, b) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, c) zużyte baterie i akumulatory, d) przeterminowane leki i chemikalia, e) zużyte opony, f) odpady budowlane i rozbiórkowe. 2.4.odbiór i zagospodarowanie przeterminowanych leków z 1 funkcjonującego punktu stacjonarnego, tj. Apteki „Viktoria” w Dobrzyniu nad Wisłą przy ul. Służba Polsce nr 3 - 2 pojemniki o pojemności 60l każdy – z zastrzeżeniem, że liczba ww. punktów i/lub pojemników w czasie realizacji umowy może ulec zmianie (nie więcej niż o 1 punkt – i 1 pojemnik o pojemności 60l). Pojemniki na leki zapewnia Zamawiający. 3.W ramach zamówienia Wykonawca ma obowiązek wyposażyć właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Dobrzyń nad Wisłą, w pojemniki do zbiórki odpadów komunalnych na czas trwania umowy. 3.1.Szacunkowa liczba i pojemność pojemników jest następująca: - 120 l – ok. 1200 szt., w tym ok. 600 szt. na odpady zmieszane i mokre oraz ok. 600 szt. na odpady suche, - 240 l – ok. 2260 szt., w tym ok. 1130 szt. na odpady zmieszane i mokre oraz ok. 1130 szt. na odpady suche, - 1100l – ok. 50 szt. , w tym ok. 25 szt. na odpady zmieszane i mokre oraz ok. 25 szt. na odpady suche. Pojemniki na odpady winny być nowe lub w dobrym stanie technicznym (używane) oznaczone odpowiednim napisem określającym rodzaj odpadów. Wykonawca jest zobowiązany do naprawy i ewentualnej wymiany pojemników uszkodzonych nie z winy użytkownika. W ramach zamówienia Wykonawca powinien dysponować workami celem przekazania właścicielom nieruchomości w przypadku zwiększonej ilości odpadów ponad pojemność posiadanych pojemników. Szacunkowa liczba worków o pojemności 120 l – ok. 3000 szt. Worki winny być wykonane z folii o grubości dostosowanej do rodzaju odpadów, uniemożliwiającej rozerwanie się worka.Dokładna liczba i pojemność pojemników do gromadzenia odpadów zostanie przekazana Wykonawcy najpóźniej na dzień podpisania umowy. Wykonawca ma obowiązek wyposażenia właścicieli nieruchomości w niezbędne pojemniki po podpisaniu umowy z Zamawiającym, jednak nie później niż do 31 grudnia 2016 r. Przekazanie ww. urządzeń zostanie potwierdzone podpisaniem protokółu zdawczo-odbiorczego przez Wykonawcę i właściciela nieruchomości. W przypadku niemożności spełnienia tego warunku z przyczyn niezależnych od Wykonawcy wskaże on Zamawiającemu przyczyny na piśmie. Za przyczyny niezależne od Wykonawcy można uznać w szczególności co najmniej trzykrotne niezastanie właściciela nieruchomości pod wskazanym adresem, w odstępach co najmniej 3-dniowych, w godzinach 700 - 2000. Charakterystyka pojemników dla: a) nieruchomości zabudowanej budynkiem jednorodzinnym: - materiał – polietylen niskociśnieniowy wysokiej gęstości, metal - pojemność : 120l, 240l, - wyposażony w kółka jezdne, b) nieruchomości zabudowanej budynkiem wielorodzinnym: - materiał – polietylen niskociśnieniowy wysokiej gęstości, metal, - pojemność - 1100l, - wyposażony w kółka jezdne. 4.W ramach zamówienia Wykonawca zorganizuje w miesiącu październiku 2017r. dwa mobilne Punkty Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych - problemowych (meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte baterie i akumulatory, przeterminowane leki i chemikalia, zużyte opony, odpady budowlane i rozbiórkowe) i wyposaży każdy z nich w następujące kontenery i pojemniki: - 1 kontener odkryty na meble i inne odpady wielkogabarytowe o pojemności minimum 7000l, - 1 kontener na zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny o pojemności minimum 3000l, - 1 pojemnik na zużyte baterie i akumulatory o pojemności minimum 240l, - 1 pojemnik na przeterminowane leki o pojemności minimum 120l, - 1 pojemnik na chemikalia o pojemności minimum 240l, - 1 kontener odkryty na zużyte opony o pojemności minimum 7000l, - 1 kontener odkryty na odpady budowlane i rozbiórkowe o pojemności minimum 7000l. W przypadku większej ilości odpadów problemowych ponad pojemność pojemników i kontenerów Wykonawca dostawi dodatkowe pojemniki i kontenery. Wymienione odpady problemowe zostaną dostarczone do mobilnych PSZOK-ów przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych. Określa się miejsce lokalizacji mobilnych PSZOK-ów w miejscowościach: Chalin, Krojczyn. Mobilne punkty muszą funkcjonować przez dwa dni zgodnie z przyjętym harmonogramem uzgodnionym z Zamawiającym (np. od piątku godz. 800 do godz. 1800 w sobotę) w miejscach wskazanych przez Zamawiającego. Wykonawca przygotuje harmonogram udostępnienia mieszkańcom mobilnych punktów zbiórek odpadów problemowych i przekaże go Zamawiającemu w formie elektronicznej, który będzie publikowany na stronie internetowej www.dobrzyn.pl, a Wykonawca w formie ulotek (wydruk czarno - biały, w ilości ok. 2000 sztuk) rozprowadzi wśród mieszkańców co najmniej na 14 dni przed datą zbiórki odpadów i dodatkowo w formie plakatów na tablicach ogłoszeń. Wykonawca zobowiązany jest do dozoru mobilnych punktów oraz utrzymania czystości i porządku wokół w/w punktów po zakończonej zbiórce. 5.Przy uruchomieniu przez Zamawiającego w I kwartale 2017 r. stałego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych na terenie Gminy Dobrzyń nad Wisłą Wykonawca zobowiązany będzie do przeszkolenia wskazanych przez Zamawiającego pracowników w zakresie obsługi punktu, zasad kierowania poszczególnych frakcji odpadów do określonych kontenerów oraz wyposażenia punktu w kontenery i pojemniki do zbiórki odpadów problemowych: - 1 kontener odkryty na meble i inne odpady wielkogabarytowe o pojemności minimum 7000l, - 1 kontener na zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny o pojemności minimum 3000l, - 1 pojemnik na zużyte baterie i akumulatory o pojemności minimum 240l, - 1 pojemnik na przeterminowane leki o pojemności minimum 120l, - 1 pojemnik na chemikalia o pojemności minimum 240l, - 1 kontener odkryty na zużyte opony o pojemności minimum 7000l, - 1 kontener odkryty na odpady budowlane i rozbiórkowe o pojemności minimum 7000l. Częstotliwość wywozu odpadów z PSZOK – uzależniona będzie od ilości dostarczanych odpadów (nie rzadziej niż raz na 2 miesiące). Każdy wywóz odpadów z PSZOK zlecany będzie telefonicznie z podaniem ilości pojemników lub kontenerów oraz asortymentu odpadów. Termin wywozu odpadów w ciągu 2 dni od daty zgłoszenia. 6. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów do instalacji regionalnej zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami województwa kujawsko-pomorskiego na lata 2012-2017 z perspektywą na lata 2018-2023, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego Nr XXVI/434/12 z dnia 24 września 2012 r. W przypadku selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w ramach zagospodarowania odpadów, zobowiązany jest do ich przekazywania do instalacji odzysku i unieszkodliwiania zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami określonej w art.17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 z późn.zm.). Wykonawca jest zobowiązany przedstawić Zamawiającemu za każdy miesiąc realizacji zamówienia dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. 7. Wykonawca ma obowiązek odbierania odpadów komunalnych: a) w sposób ciągły, nie zakłócający ciszy nocnej, b) w terminach wynikających z przyjętego harmonogramu odbioru, c) niezależnie od warunków atmosferycznych, d) z posesji o utrudnionym dojeździe ze względu na nieutwardzone lub wąskie drogi. Wykonawca powinien zapewnić takie środki techniczne, aby odebrać odpady komunalne. W związku z powyższym zaleca się, aby Wykonawca posiadał samochód mały tj. na podwoziu do 6t przystosowany do odbioru odpadów z posesji i miejsc o utrudnionym dojeździe lub ewentualnie posiadać inne alternatywne środki. 8.W ramach zamówienia Wykonawca ma obowiązek odbierać odpady komunalne z następującymi częstotliwościami: 1) Odpady mokre lub odpady zmieszane odbierane są: a) raz w miesiącu od właścicieli nieruchomości zabudowanej budynkiem jednorodzinnym z terenu miasta i wsi, b) raz na dwa tygodnie w okresie od kwietnia do października od właścicieli nieruchomości zabudowanej budynkiem jednorodzinnym z terenu miasta, c) raz w tygodniu od właścicieli nieruchomości zabudowanej budynkiem wielorodzinnym z terenu miasta i wsi, 2) Odpady suche odbierane są: a) raz w miesiącu od właścicieli nieruchomości zabudowanej budynkiem jednorodzinnym z terenu miasta i wsi, b) raz w tygodniu od właścicieli nieruchomości zabudowanej budynkiem wielorodzinnym z terenu miasta i wsi. 3)Odpady suche, mokre i zmieszane odbierane są od właścicieli nieruchomości w każdej ilości. 9.Wykonawca jest zobowiązany do ustalenia z Zamawiającym harmonogramu odbioru odpadów komunalnych gromadzonych w sposób zmieszany i selektywny z nieruchomości zamieszkałych zlokalizowanych na terenie Gminy Dobrzyń nad Wisłą. Harmonogram musi uwzględniać częstotliwość odbioru wskazaną w rozdziale III pkt 8. Wykonawca jest zobowiązany do aktualizowania harmonogramu w miarę zaistniałych potrzeb. Odbiór odpadów przez Wykonawcę musi odbywać się w stałe dni tygodnia za wyjątkiem niedziel w godzinach od 700 do 2000. W przypadku, gdy odbiór przypada na dzień świąteczny, odpady należy odebrać dzień wcześniej. Wykonawca odpowiada za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. Wykonawca przekaże Zamawiającemu harmonogram odbioru odpadów komunalnych w formie elektronicznej, który będzie publikowany na stronie internetowej www.dobrzyn.pl, a Wykonawca w formie ulotek (wydruk czarno - biały, w ilości 2000 sztuk) rozprowadzi wśród mieszkańców przed pierwszym odbiorem odpadów. 10. Wykonawca jest zobowiązany kontrolować realizowanie przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, a w przypadku jego niedopełnienia Wykonawca ma obowiązek przyjąć odebrane odpady komunalne jako zmieszane oraz pisemnie powiadomić niezwłocznie o tym Zamawiającego, wskazując datę odbioru oraz adres nieruchomości, z której odebrano odpady oraz przekazując dokumentację fotograficzną z datą i godziną na zdjęciach. 11. Wykonawca ma obowiązek na bieżąco przekazywać Zamawiającemu drogą elektroniczną adresy nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i powstają odpady, a nie są one ujęte w bazie danych prowadzonej przez Zamawiającego oraz informować o niemożności odebrania odpadów z nieruchomości ze względu na brak współdziałania właściciela. 12.Wykonawca jest zobowiązany do naprawienia szkód wyrządzonych podczas lub w związku z wykonywaniem przedmiotu zamówienia. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody w mieniu lub zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas lub w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. 13.W ramach realizowanego zamówienia Wykonawca nie może odbierać odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych. 14. Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U.z 2012r., poz. 645) – poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku frakcji odpadów: - papier, metal, tworzywa sztuczne, szkło – co najmniej 20% w 2017r., - inne niż niebezpieczne odpady budowlane i rozbiórkowe – co najmniej 45 % w 2017r. 15. Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012r., poz. 676) poziomów ograniczenia masy odpadów ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w stosunku do masy tych odpadów wytworzonych w 1995r. co najmniej 45% w 2017r. 16.W zakresie sprawozdawczości Wykonawca zobowiązany jest do: przekazywania Zamawiającemu zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach półroczne sprawozdania, do końca miesiąca następującego po upływie półrocza, którego dotyczy. Sprawozdanie zawiera: 1)Informację o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania oraz odpadów segregowanych. 2)Informację o masie odpadów komunalnych odebranych, ulegających biodegradacji: przekazanych do składowania na składowisko odpadów oraz nieprzekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie ich zagospodarowania. 3)Liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne. 4)Wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem oraz z zadeklarowanym sposobem zbierania odpadów. 5)Adresy nieruchomości, na których powstają odpady komunalne, a nie są ujęte w bazie danych prowadzonej przez Zamawiającego. 17.Wykonawca jest zobowiązany do uporządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami wysypanymi z pojemników, kontenerów i pojazdów w trakcie realizacji usługi odbioru. 18. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowej części zamówienia na usługę, tj. transportu odpadów. 19.Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę co najmniej 2 osób, które będą wykonywać czynności bezpośrednio związane z realizacją zamówienia przez cały okres jego trwania. a)Wykonawca przed podpisaniem umowy przedstawi Zamawiającemu kopie umów zawartych z osobami, które będą wykonywać czynności bezpośrednio związane z realizacją zamówienia. b)W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli zatrudnienia osób o których mowa w pkt. 19 Wykonawca w terminie 5 dni na każde żądanie Zamawiającego przedstawi Zamawiającemu kopie umowy o pracę osób zatrudnionych, o których mowa w pkt. 19 Wykonawca powinien uzyskać od zatrudnionych pracowników, o których mowa w pkt 19 zgodę na dostęp do danych osobowych przez Zamawiającego w celu prawidłowej realizacji umowy. c)W przypadku nie zatrudnienia przy realizacji zamówienia wymaganej przez Zamawiającego liczby osób na umowę o pracę lub nie przedstawienia Zamawiającemu na jego żądanie umów o pracę, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 1 000,00 zł. Kara będzie naliczana za każdy miesiąc, w którym Wykonawca nie wypełnił zobowiązania zatrudnienia na umowę o prace osób o których mowa w pkt 19
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 26.000 PLN (słownie: dwadzieścia sześć tysięcy złotych).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach