Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Ślemień wraz z dostawą worków do zbiórki odpadów, w okresie od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r

Urząd Gminy w Ślemieniu ogłasza przetarg

  • Adres: 34-323 Ślemień, ul. Krakowska
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 338 654 098
  • Data zamieszczenia: 2019-11-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy w Ślemieniu
    ul. Krakowska 148
    34-323 Ślemień, woj. śląskie
    tel. 338 654 098
    REGON: 70010136000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.slemien.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Ślemień wraz z dostawą worków do zbiórki odpadów, w okresie od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Ślemień wraz z dostawą worków do zbiórki odpadów, w okresie od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.” Powierzchnia gminy wynosi 46 km2. W jej skład wchodzą 3 sołectwa: Ślemień, Kocoń, Las. Liczba ludności wg stanu na 17.10.2019 r. - wynosiła 3 517 mieszkańców. Na terenie gminy znajduje się ok. 1300 budynków (domy jednorodzinne, domki letniskowe (lub obiekty wykorzystywane na cele rekreacyjne), obiekty użyteczności publicznej, miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, budynki opuszczone). Na dzień 17.10.2019 r. złożono 1270 deklaracji: 1. Dla nieruchomości zamieszkałych złożono 995 deklaracji, którymi objęto 3127 osób. 2. Dla nieruchomości na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe użytkowane przez część roku złożono 230 deklaracji. 3. Dla nieruchomości niezamieszkałych (budynki użyteczności publicznej, miejsca działalności gospodarczej, cmentarz) złożono 45 deklaracji. Ślemień jest gminą wiejską o zabudowie rozproszonej. Dostęp do niektórych nieruchomości może być utrudniony z uwagi na: niewystarczającą szerokość niektórych dróg dojazdowych do nieruchomości, rodzaj nawierzchni niektórych dróg dojazdowych, ukształtowanie terenu oraz znaczne nachylenie niektórych ulic. Dotyczy to w szczególności: ul. Madahorska w Koconiu oraz w Lasie, ul. Gronik w Lasie, ul. Spacerowa w Ślemieniu, ul. Osiedlowa w Ślemieniu, ul. Gronie w Ślemieniu, ul. Widokowa w Ślemieniu, osiedle Zakocierz i osiedle Groń. Odpady zebrane ze wszystkich nieruchomości objętych gminnym systemem gospodarki odpadami Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować zgodnie z obowiązującym prawem w tym wymaganiami ochrony środowiska. 2. Ilość wytworzonych odpadów Rodzaj odebranych odpadów komunalnych Masa odebranych odpadów komunalnych [Mg] w roku 2018 Masa odebranych odpadów komunalnych [Mg] w I półrocze 2019 r. Przewidywana ilość odpadów w [Mg] w roku 2020 Opakowania z tworzyw sztucznych 76,35 38,97 80,72 Opakowania ze szkła 77,26 40,01 82,09 Opakowania z papieru i tektury 0,18 - 0,12 Inne odpady nieulęgające biodegradacji 16,3 3,82 14,08 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 193,04 85,56 195,02 Odpady ulegające biodegradacji 3,06 5,72 6,15 Popioły z palenisk domowych 307,86 186,76 346,00 Zużyte opony 8,56 4,3 9,00 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 0,58 - 0,40 Odpady wielkogabarytowe 24,94 15,96 28,63 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 200121, 200123 i 200135 2,42 0,38 1,96 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 200121, 200123 zawierające niebezpieczne składniki 3,25 1,15 3,08 Urządzenia zawierające freony 2,59 1,09 2,58 Suma 716,39 383,72 769,83 Szacunkowa masa odpadów, która może zostać odebrana i zagospodarowana w czasie trwania zamówienia to około 770 Mg. Do określenia szacunkowej masy przyjęto średnią miesięczną ilość odpadów w gminie Ślemień w ciągu 18 miesięcy (rok 2018 oraz I półrocze 2019 r.) z założeniem 5% wzrostu. Wyliczenia dokonano na podstawie danych zawartych w sprawozdaniach przedsiębiorcy odbierającego odpady komunalne z wszystkich rodzajów nieruchomości z terenu Gminy Ślemień. 3. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności:  ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (j.t. Dz. U. z 2018 r. poz. 1454, ze zm.),  ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (j.t. Dz. U. z 2019 r., poz. 1396, ze zm.),  ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (j.t. Dz. U. z 2019 r. poz. 701 ze zm.),  Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122)  Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167),  Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (tekst jednolity Dz. U. z 2014 poz. 1923 z późniejszymi zmianami);  Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017 r., poz. 2412),  Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2017 r., poz. 19).  Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (tekst jednolity Dz. U. z 2009 nr 104 poz. 868 z późniejszymi zmianami); Ponadto : Uchwały regulujące gospodarowanie odpadami na terenie Gminy Ślemień: 1. Uchwała Nr LIII.285.2018 Rady Gminy w Ślemieniu z dnia 15 marca 2018 r. w sprawie: Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Ślemień (przewidywana zmiana w 2020 r.) 2. Uchwała Nr XXXI.156.2012 Rady Gminy w Ślemieniu z dnia 20 grudnia 2012 r. w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, 3. Uchwała Nr XXXI.157.2012 r. Rady Gminy w Ślemieniu z dnia 20 grudnia 2012 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości stawki tej opłaty i ustalenia stawki opłaty za pojemnik (przewidywana zmiana przed 01.01.2020 r. lub w 2020 r.), 4. Uchwała Nr LIII.286.2018 r. Rady Gminy w Ślemieniu z dnia 15 marca 2018 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów tych odpadów w zamian za uiszczoną opłatę (przewidywana zmiana w 2020 r.), 5. Uchwała Nr XXXI.161.2012 r. Rady Gminy w Ślemieniu z dnia 20 grudnia 2012 r. w sprawie rodzajów dodatkowych usług świadczonych przez gminę w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli i zagospodarowania tych odpadów oraz wysokości cen za te usługi. 6. Uchwała Nr XV.71.2015 Rady Gminy w Ślemieniu z dnia 27 listopada 2015 r. w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 7. Uchwała Nr XXIV.115.2016 Rady Gminy w Ślemieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości oraz warunków i trybu składania deklaracji za pomocą środków komunikacji elektronicznej (przewidywana zmiana przed 01.01.2020 r. lub w 2020 r.) 8. Uchwała Nr XXIV.116.2016 Rady Gminy w Ślemieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie określenia ryczałtowej stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za rok od nieruchomości na której znajduje się domek letniskowy lub od innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe oraz ustalenie terminu uiszczania tej opłaty (przewidywana zmiana przed 01.01.2020 r.) 4. Częstotliwość odbioru odpadów komunalnych z terenów nieruchomości i terenów przeznaczonych do użytku publicznego : tj. z obszarów zabudowy zagrodowej i jednorodzinnej, z obszarów zabudowy wielorodzinnej, z przedszkoli, ze szkół, z zakładów usługowych, handlowych, usługowo-handlowych, usługowo-produkcyjnych, produkcyjnych, z budynków jednostek publicznych, z punktów handlowych poza lokalem, z lokali gastronomicznych, z budynków letniskowych i rekreacyjnych, z terenu cmentarza oraz opróżniania koszy w miejscach publicznych, określono szczegółowo w §10 pkt. 2 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Ślemień, przyjętego Uchwałą Nr LIII.285.2018 Rady Gminy w Ślemieniu z dnia 15 marca 2018 r. w sprawie: Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Ślemień, który stanowi załącznik nr 9 do SIWZ. Uwaga! Częstość odbioru odpadów komunalnych z obszarów zabudowy wielorodzinnej – 2 razy w miesiącu Częstość odbioru odpadów organicznych - odbiór 2 razy w miesiącu. 5. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi : 5.1. Odbieranie od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Ślemień następujących rodzajów odpadów: a. Szkło, b. Papier, tektura, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, c. Metale, tworzywa sztuczne i odpady opakowań wielomateriałowych, odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, d. Odpady ulegające biodegradacji (odpady kuchenne), e. Odpady zielone w ilości do 2 worków 120 l miesięcznie (240 litrów miesięcznie). PLANUJE SIĘ ZNIESIENIE LIMITU ODBIORU ODPADÓW ZIELONYCH w TRAKCIE TRWANIA UMOWY r. f. Meble i inne odpady wielkogabarytowe, g. Zużyte opony w ilości do 4 sztuk rocznie (opony z samochodów osobowych, motocykli i rowerów), h. Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, i. Popioły paleniskowe powstające w gospodarstwie domowym. j. Odpady budowlane i rozbiórkowe w ilości do 100 kg rocznie na nieruchomość, k. Odpady niesegregowane (zmieszane). 5.2. Akcje zbiórki odpadów wielkogabarytowych i sprzętu elektrycznego oraz zużytych opon i inne. Przeprowadzanie dwa razy w okresie realizacji przedmiotu zamówienia zbiórki z terenów nieruchomości zamieszkałych odpadów wielkogabarytowych (w tym mebli), zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych opon (do 4 sztuk rocznie, tylko opony z samochodów osobowych, rowerów i motocykli). Ponadto Wykonawca jeden raz w okresie realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do bezpłatnej zbiórki z terenów nieruchomości zamieszkałych odpadów remontowo-budowlanych w ilości 100 kg rocznie na nieruchomość. Opróżnianie koszy w miejscach publicznych w ilości ok. 40 sztuk. - jeden raz w tygodniu (w tym kosze przy przystankach autobusowych), - szczegóły zawarto w §10 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Ślemień, przyjętego Uchwałą Nr LIII.285.2018 Rady Gminy w Ślemieniu z dnia 15 marca 2018 r. w sprawie: Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Ślemień, który stanowi załącznik nr 9 do SIWZ, ponadto likwidacja dzikich wysypisk śmieci na zgłoszenie zamawiającego - nie więcej niż 20 zgłoszeń. Przewiduje się odbiór około 5 ton odpadów niesegregowanych o kodzie 20 03 01. 5.2.a. żużle i popioły z kotłów c. o. - wymagany przez Zamawiającego DWA RAZY w miesiącu w okresie realizacji przedmiotu zamówienia (za wyjątkiem okresu od maja do września – odbiór raz w miesiącu) 5.2.b Opróżnianie pojemników 1100 l Wykonawca zobowiązany będzie do opróżniania w okresie od maja do września po zapełnieniu pojemników 1100 l, ustawionych na terenie Gminy Ślemień: - Ślemień, ul. Za Rzeką 1, przy oczyszczalni ścieków W lokalizacji będą ustawione 3 pojemniki 1100 l (jeden na szkło, jeden na tworzywa sztuczne i metal oraz jeden na odpady niesegregowane). Pojemniki są przeznaczone jedynie dla właścicieli domków letniskowych. 5.3. Zagospodarowanie zebranych odpadów komunalnych będzie odbywało się w następujący sposób: 5.3.1. Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie instalacji do której będą przekazywane odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Ślemień. W przypadku niewielkich ilości odebranych odpadów selektywnie zebranych możliwe jest wskazanie podmiotu zbierającego te odpady. 5.4. Uruchomienie Biura Obsługi Klienta W terminie 7 dni od dnia podpisania umowy Wykonawca uruchomi na terenie Gminy Ślemień Biuro Obsługi Klienta (BOK), w którym będą udzielane wszelkie informacje dotyczące systemu gospodarowania odpadami komunalnymi (m.in. harmonogramu wywozu odpadów, sposobu świadczenia usług przez PSZOK i innych) oraz przyjmowane wszelkie zgłoszenia i reklamacje właścicieli nieruchomości. BOK winno być czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 14.00. W celu sprawnej obsługi BOK Wykonawca zapewni odpowiedni personel tego Biura (co najmniej - 1 osoba) oraz wyposaży Biuro w środki łączności, tj. minimum 1 (jeden) numer telefoniczny (telefonia stacjonarna albo komórkowa), numer fax, adres poczty elektronicznej Biura. Koszt utrzymania BOK powinien być skalkulowany w cenie usługi. 5.5. Działania informacyjne Obowiązkiem Wykonawcy jest zamieszczenie na swojej stronie internetowej informacji o gospodarce odpadami komunalnymi w gminie Ślemień. Na przedmiotowej stronie Wykonawca zamieści „Harmonogram odbioru odpadów”. Na przedmiotowej stronie Wykonawca będzie również zamieszczał inne informacje w sprawie zamówienia, przekazane przez Zamawiającego lub zatwierdzone przez Zamawiającego. Ponadto w terminie 14 dni od dnia akceptacji „Harmonogramu odbioru odpadów” przez Zamawiającego, Wykonawca dostarczy do każdego właściciela nieruchomości z której odbierane są odpady „Harmonogram odbioru odpadów” w wersji papierowej. Na swojej stronie internetowej Wykonawca zamieści również numer telefonu, numer fax oraz adres e-mail przeznaczone do kontaktów w czasie realizacji przedmiotu zamówienia, w szczególności dane adresowe Biura Obsługi Klienta. 6. Wymagania Zamawiającego dotyczące wykonania przedmiotu zamówienia: 6.1. Prowadzenie dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem, 6.1.1. Sporządzanie dla Zamawiającego półrocznych sprawozdań (w terminie do końca miesiąca następującego po półroczu, którego sprawozdanie dotyczy) zgodnie ustawą o utrzymaniu porządku i czystości w gminach 6.1.2. Sporządzanie dla Zamawiającego miesięcznych raportów z wykazem ilości odebranych odpadów z nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne objętych gminnym systemem gospodarowania odpadami. Obowiązek ten nie dotyczy nieruchomości zamieszkałych i nieruchomości z domkami letniskowymi. Raport powinien zawierać Imię i Nazwisko/Nazwę właściciela, adres posesji oczyszczanej, ilościowy wykaz odebranych odpadów z podziałem na frakcje zgodnie z regulaminem utrzymania z porządku i czystości. 6.1.3. Sporządzanie dla Zamawiającego miesięcznych wykazów posesji na których stwierdzono nieselektywną zbiórkę odpadów. Wykaz powinien zawierać Imię i Nazwisko właściciela, adres posesji, datę odbioru odpadów, datę poinformowania właściciela o stwierdzeniu nie spełnienia warunków segregacji oraz uzasadnienie nieprawidłowości wraz z dokumentacją fotograficzną. 6.1.4. Sporządzanie dla Zamawiającego miesięcznych raportów o ilości odebranych odpadów dla każdego rodzaju odpadu wraz z kartami przekazania odpadów. 6.1.5. Sporządzanie dla Zamawiającego miesięcznych raportów o ilości zagospodarowanych odpadów dla każdego rodzaju odpadu wraz ze wskazaniem sposobu zagospodarowania odpadów 6.1.6 Ww. sprawozdania i raporty, o których mowa w pkt. od 6.1.2 do 6.1.5 muszą być przekazywane Zamawiającemu w wersji papierowej oraz elektronicznej za wyjątkiem dokumentacji fotograficznej, która powinna być tylko przekazywana w wersji elektronicznej 6.1a Kontrola w zakresie gromadzenia odpadów komunalnych w sposób niezgodny z Regulaminem 6.1a.1 Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz przekazywania Zamawiającemu informacji o niezgodnym z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ślemień gromadzeniu odpadów, w szczególności o każdym przypadku niedopełniania przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych lub przygotowaniu do odbierania odpadów w niewłaściwych pojemnikach/workach. 6.1a.2 W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany jest do poinformowania właściciela o odbiorze odpadów jako niesegregowane poprzez sporządzenie stosownego protokołu w miejscu odbioru z udziałem właściciela lub w razie nie obecności właściciela poprzez powiadomienie pisemne za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. 6.1a.3 Podstawą do stwierdzenia braku segregacji jest: - mieszanie poszczególnych frakcji odpadów, - przekazywanie odpadów w niewłaściwych pojemnikach/workach, - przekazywanie tylko i wyłącznie czarnych worków, - przekazywanie odpadów niezgodnie z wyznaczonym terminem odbioru opadów (np. przekazanie odpadów remontowych jako odpady niewysegregowane w czarnych workach), - dysproporcja między liczbą worków z odpadami niewysegregowanymi (zmieszanymi), a liczbą worków z surowcami wtórnymi (zgodnie z Regulaminem właściciel nieruchomości spełni warunek segregacji o ile średniorocznie na jeden worek czarny przypadają 2 worki z surowcami wtórnymi). 6.1b.4 W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów Wykonawca zobowiązany jest do wykonania zdjęcia w postaci cyfrowej dowodzące, że odpady nie są zbierane w sposób selektywny bądź są przygotowane do odbioru w niewłaściwych pojemnikach/workach; zdjęcia muszą zostać wykonane w taki sposób, aby nie budząc wątpliwości pozwalały na pojemników/worków do konkretnej nieruchomości. 6.2. W zakresie harmonogramu odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych: 6.2.1. Wykonawca będzie odbierał odpady komunalne na podstawie opracowanego przez siebie „Harmonogramu odbioru odpadów”, zatwierdzonego co do treści i formy przez Zamawiającego. Harmonogram obejmie okres od 1 stycznia 2020 r. do dnia 31 grudnia 2020 r. Zaleca się by zachować dotychczasowe terminy (dni) odbioru odpadów. 6.2.2. W terminie 3 dni od dnia podpisania umowy Zamawiający przekaże Wykonawcy szczegółowy wykaz nieruchomości z których następował będzie odbiór odpadów komunalnych. Przedmiotowy Wykaz będzie podstawą do opracowania „Harmonogramu odbioru odpadów” przez Wykonawcę. Wykonawca przekazuje Zamawiającemu projekt „Harmonogramu odbioru odpadów” w formie elektronicznej (wersja edytowalna) w terminie 7 dni od dnia otrzymania ww. wykazu. Zamawiający zatwierdzi „Harmonogram odbioru odpadów” lub przedstawi do niego uwagi w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty otrzymania tego Harmonogramu. Wykonawca w terminie nie dłuższym niż 7 dni wprowadzi uwagi Zamawiającego oraz przedstawi do ponownej akceptacji. 6.2.3. Wykonawca zobowiązany jest do umieszczenia „Harmonogramu odbioru odpadów” na własnej stronie internetowej oraz eksponowania go przez cały okres, na jaki został przygotowany. Zamawiający umieści także Harmonogram na własnej stronie internetowej. Ponadto w terminie 14 dni od dnia akceptacji „Harmonogramu odbioru odpadów” przez Zamawiającego, Wykonawca dostarczy do każdego właściciela nieruchomości z której odbierane są odpady „Harmonogram odbioru odpadów” w wersji papierowej. 6.2.4. Harmonogram musi zawierać trasę objazdu, dni w jakich odbywać się będzie odbiór/ zbieranie poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych w poszczególnych sołectwach lub ich częściach. 6.2.5. Wszelkie zmiany harmonogramu wymagają formy pisemnej, za wyjątkiem zmian jednorazowych wynikających z nadzwyczajnych sytuacji, np. powódź, gwałtowne opady śniegu, nieprzejezdna droga, dni ustawowo wolne. Zmiana harmonogramu nie stanowi zmiany umowy. 6.2.6. Wykonawca poinformuje mieszkańców (w sposób zwyczajowo przyjęty) o terminach odbioru odpadów komunalnych oraz o zmianach terminów odbioru jeżeli takie wystąpią. 6.2.7. Wykonawca ujmie w harmonogramie zgłoszone przez Zamawiającego uwagi oraz nowe punkty wywozowe - w ciągu 7 dni od zgłoszenia. 6.3. W zakresie pojemników na odpady komunalne zmieszane i pojemników/worków na odpady komunalne zbierane selektywnie i odbierane bezpośrednio z nieruchomości: 6.3.1. Wykonawca zaopatrzy bezpłatnie właścicieli nieruchomości w worki na odpady segregowane oraz na niesegregowane odpady komunalne. a) Na komplet worków składa się : - worek w kolorze żółtym z oznakowanym napisem „Metale i tworzywa sztuczne” do gromadzenia odpadów z tworzyw sztucznych, opakowań z tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych oraz metali - w ilości 18 000 sztuk. - worek w kolorze niebieskim z napisem „Papier” do gromadzenia szkła i odpadów opakowaniowych ze szkła - w ilości 12 000 sztuk - worek w kolorze zielonym z napisem „Szkło” do gromadzenia szkła i odpadów opakowaniowych ze szkła - w ilości 12 000 sztuk, - worek w kolorze brązowym z oznaczonym napisem „Bio” do gromadzenia odpadów biodegradowalnych – w ilości 10 000 sztuk. - worek w kolorze czarnym na odpady niewyselekcjonowane tzw. balast - w ilości 18 000 sztuk. b) worki muszą być wykonane z tworzywa o wytrzymałości nie mniejszej niż dla tworzywa LDPE o grubości minimum 0,02 mm c) worki muszą wyglądać estetycznie, być trwale i czytelnie oznakowane nazwą i numerem telefonu przedsiębiorcy. 6.3.2. W przypadkach niedopełniania przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych Wykonawca ma obowiązek przyjąć odpady jako zmieszane i niezwłocznie powiadomić o tym Zamawiającego. 6.3.3. Wykonawca dostarczy mieszkańcom po jednym komplecie worków. Pierwsza dostawa kompletu worków nastąpi w terminie 5 dni od dnia podpisania umowy z wykonawcą. Kolejne, następne dostawy worków, wykonawca dokonywał będzie przy odbiorze odpadów komunalnych w ilości niezbędnej do prawidłowego gromadzenia odpadów. 6.4. W zakresie transportu odpadów komunalnych: 6.4.1. Zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości. 6.4.2. Zakazuje się mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych. 6.4.3.Wykonawca odbiera odpady poza ustalonym harmonogramem (na zgłoszenie Zamawiającego), jeżeli zostaną zebrane i zgromadzone na nieruchomości w terminach innych niż przewiduje termin ich odbioru, a zagraża to bezpieczeństwu życia i zdrowia mieszkańców.- nie więcej niż 5 zgłoszeń w okresie realizacji zamówienia 6.4.4. Wykonawca ma obowiązek zabezpieczenia przewożonych odpadów przed wysypaniem na drogę. 6.4.5.Wykonawca ma obowiązek tak zorganizować transport odpadów, aby nie zagrażały one bezpieczeństwu ruchu drogowego. 6.4.6. Wykonawca ma obowiązek zapewnienia przez cały czas trwania umowy dla właściwej realizacji przedmiotu umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w ilości minimum jak w złożonej w postępowaniu przetargowym ofercie. 6.5. Inne obowiązki wykonawcy: 6.5.1. Wykonanie przedmiotu zamówienia w sposób fachowy, nie powodujący niepotrzebnych przeszkód oraz ograniczenie niedogodności dla mieszkańców Gminy Ślemień do niezbędnego minimum. 6.5.2. Dla właściwej realizacji przedmiotu zamówienia zapewnienie, przez cały czas trwania umowy, dostatecznej ilości odpowiednich środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi na terenie Gminy Ślemień w ilości co najmniej takiej, jak w złożonej w postępowaniu przetargowym ofercie. 6.5.3. Garażowanie pojazdów do realizacji przedmiotu zamówienia na terenie posiadanej bazy magazynowo-transportowej. 6.5.4. Wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież ochronną z widocznym logo wykonawcy. 6.5.5 Dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, złych warunków atmosferycznych; w takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. 6.5.6. Ponoszenie pełnej odpowiedzialności za należyte wykonanie powierzonych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, w szczególności z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Ślemień. 6.5.7. Okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu zamówienia zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa. 6.5.8. Ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. 6.5.9. Naprawa lub ponoszenie kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w Gminie (np. uszkodzenie chodnika, pojemnika na odpady itp.) 6.5.10. Prowadzenie kampanii informacyjnej (ogłoszenia na tablicach informacyjnych, strona internetowa Wykonawcy, informacja na stronę Zamawiającego) o terminach i miejscach zbiórki odpadów wielkogabarytowych oraz o zmianach terminów wywozów wynikających np. z przypadających dni świątecznych. 6.5.11. Uczestnictwo upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy w naradach (sesjach Rady Gminy, Komisjach Gminnych, Radach Sołeckich, zebraniach wiejskich itp.) prowadzonych przez Zamawiającego w przypadku jego zaproszenia, na których omawiane będą zadania związane z realizacją przedmiotu umowy. Zaproszenia na narady będą przekazywane Wykonawcy z wyprzedzeniem nie mniej niż 3-dniowym. 6.5.13. Umożliwienie wstępu na teren bazy transportowej przedstawicielom Zamawiającego lub pracownikom państwowych instytucji upoważnionych do kontroli realizacji ustawy o odpadach, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 6.5.14. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania w trakcie trwania umowy ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1781 ze zm.) 6.6. Standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska 6.6.1. Zanieczyszczenia powstające w wyniku załadunku i transportu odpadów komunalnych pracownicy Wykonawcy mają obowiązek natychmiast usunąć. 6.6.2. Jeżeli miejscem opróżniania pojemników na odpady stałe nie jest miejsce ich ustawienia, to zachowanie porządku i czystości w takim miejscu należy do Wykonawcy. 6.6.3. W przypadku nieterminowego wywozu odpadów, jeśli dojdzie do ich nadmiernego nagromadzenia również poza pojemnikami, uprzątnięcie miejsca ustawienia pojemników należy do Wykonawcy. 6.6.4. Porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu. 6.6.5. Zachowanie właściwego stanu sanitarnego użytkowanych pojazdów i urządzeń (mycie, dezynfekcja sprzętu) winno odbywać się w warunkach spełniających wymagania z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej), w szczególności §4 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca posiada: a) wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Ślemień w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Ślemień b) Aktualny wpis w charakterze podmiotu Transportującego odpady do Rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami (BDO). c) posiada aktualne zezwolenie właściwego organu na zbieranie lub na zbieranie i przetwarzanie odpadów wydane w trybie przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. - o odpadach (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 701 ze zm.) lub pozwolenie zintegrowane, o którym mowa w ustawie z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1396 ze zm.) w zakresie odpadów komunalnych o których mowa w załączniku 1a do SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Oprócz oświadczeń jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu wstępnego potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, zobowiązani są również dołączyć do oferty: a) wypełniony formularz ofertowy ( zał. Nr 1 do SIWZ) i formularz cenowy (zał. Nr 1a do SIWZ) b) Dokumenty, z których będzie wynikało, że oferta podpisana jest przez osoby uprawnione ( np.: aktualny odpis z właściwego rejestru, aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej , aktualny statut spółki itp.) c) Jeżeli uprawnienie do reprezentacji osoby podpisującej ofertę nie będzie wynikało z załączonego dokumentu, należy dołączyć także pełnomocnictwo w oryginale lub w postaci kopii poświadczonej notarialnie. 2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia oraz spełnienia w zakresie w jakim powołuje się na zasoby, warunków udziału w postępowaniu zobowiązany jest zamieścić informację o tych podmiotach we wskazanym wyżej oświadczeniu. Do oświadczenia należy dołączyć zobowiązanie podmiotu trzeciego ( w formie oryginału) zgodnie z treścią opisaną w Rozdziale V pkt. 3 SIWZ). 3. Wykonawca , który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Z zobowiązania potwierdzającego udostępnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie wynikać w szczególności a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia publicznego, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia, d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących , kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach