Przetargi.pl
ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH Z TERENU GMINY MIKOŁAJKI POMORSKIE

Urząd Gminy Mikołajki Pomorskich ogłasza przetarg

  • Adres: 82433 Mikołajki Pomorskie, ul. Dzierzgońska
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 055 6404357 w. 20 , fax. 556 404 461
  • Data zamieszczenia: 2016-12-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Mikołajki Pomorskich
    ul. Dzierzgońska 2
    82433 Mikołajki Pomorskie, woj. pomorskie
    tel. 055 6404357 w. 20, fax. 556 404 461
    REGON: 53451700000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH Z TERENU GMINY MIKOŁAJKI POMORSKIE
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy Gminy Mikołajki Pomorskie, w sposób zgodny z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250 ze zm.), Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r poz.122), uchwałą Sejmiku Województwa Pomorskiego w sprawie uchwalenia Planu gospodarki odpadami dla Województwa Pomorskiego 2018, przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Mikołajki Pomorskie, a także innymi przepisami prawa. 1) Zmieszane odpady komunalne (kod 20 03 01) , odpady zielone (20 02 01) oraz pozostałości z sortowania, przeznaczone do składowania, Wykonawca jest obowiązany przekazać do instalacji posiadającej status regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych dla Regionu zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Pomorskiego lub w przypadku awarii tej instalacji do instalacji przewidzianych do zastępczej obsługi tego regionu, wskazanych w uchwale w sprawie wykonania wojewódzkiego planu gospodarki odpadami. 2) Odpady selektywne Wykonawca zobowiązany jest przekazać do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy o odpadach z 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 ze zm.). 3) Zbiórka odpadów komunalnych będzie miała miejsce bezpośrednio z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz gniazd zlokalizowanych na terenie Gminy (liczba gospodarstw - załącznik nr 11). a) odpady komunalne zmieszane w pojemnikach o minimalnej pojemności 110 litrów; b) odpady komunalne segregowane – wyselekcjonowane z odpadów komunalnych , zbierane w pojemnikach odpady opakowaniowe bez zawartości takie jak: papier i tektura; tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metale; szkło, odbierane z „gniazd” w miejscowościach w wyznaczonych przez Zamawiającego z pojemników o minimalnej pojemności 110 litrów; c) odpady ulegające biodegradacji (odpady zielone) - kompostowane przez właścicieli nieruchomości przy pomocy kompostowników przydomowych (nie są przedmiotem zamówienia); d) odpady wielkogabarytowe oraz sprzęt elektryczny i elektroniczny – odpady, które nie mogą być umieszczone ze względu na swoje rozmiary lub masę w typowych pojemnikach – odbierane akcyjnie przez Wykonawcę o częstotliwości – dwa razy w roku we wszystkich sołectwach; e) popiół i żużel – w okresie grzewczym 7 razy w sezonie raz w miesiącu od października do kwietnia; Odpad jest gromadzony w workach o pojemności od 30 litrów do 60 litrów. Odpad ten może być gromadzony w pojemnikach o minimalnej pojemności 110 litrów. 7) Odbiór odpadów dokonywany będzie zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem. 8) Usuwanie odpadów zgromadzonych luzem lub w workach, w miejscach do tego nieprzeznaczonych tzw. dzikie wysypiska (szacunkowa ilość - 1 Mg/rok). Wykonawca zobowiązany jest do usunięcia odpadów z tych miejsc z częstotliwością 2 razy w ciągu roku z miejscowości Cieszymowo, Wilczewo i Dworek. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia minimum 52 000 sztuk worków do gromadzenia popiołu i żużli w okresie trwania umowy. 9) Odbiór worków z odpadami zebranymi przez dzieci i młodzież w akcjach „Sprzątania Świata” z miejsc wskazanych przez Zamawiającego ( szacunkowa ilość – 0,5/rok Mg). 10) Częstotliwość odbioru odpadów – załącznik nr 12. 11) Ilość odpadów odebrana przez wykonawców w 2015 r. oraz w okresie od I - VI 2016 r. - załącznik nr 10. 12) Usługi należy wykonywać w godzinach od 7.00 do 18.00 . 3. Wykonawca powinien zapewnić odbiór odpadów z punktów trudno dostępnych (szczególnie zimą, w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu ) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o problematycznej lokalizacji. Dojazd do niektórych posesji objętych niniejszym zamówieniem jest utrudniony ze względu na nieutwardzone lub wąskie drogi. Wykonawca powinien zapewnić takie środki techniczne, aby odebrać odpady komunalne. W związku z powyższym zaleca się, aby Wykonawca posiadał samochód mały tj. na podwoziu do 6 t przystosowany do odbioru odpadów z posesji i miejsc o utrudnionym dojeździe lub ewentualnie posiadać inne alternatywne środki. 4. Wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia w danym roku kalendarzowym w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami papieru, metalu, tworzyw sztucznych, szkła zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (wymagane poziomy recyklingu w roku 2017 – co najmniej 20%; w 2018r. – najmniej 30%, w 2019r. – najmniej 40 %). 5. Wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami frakcji odpadów innych niż niebezpieczne odpady budowlane i rozbiórkowe zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (wymagane poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku wskazanych powyżej frakcji odpadów wynoszą w roku 2017 – co najmniej 45%, 2018 roku- najmniej 50%. w 2019r. – najmniej 60 % ). 6. Wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia w danym roku kalendarzowym w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (wymagane ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji w roku 2017 – co najmniej 45%, w 2018r. – najmniej 40% ; w 2019r. - najmniej 40 %). 7. Załadunek i transport odpadów powinien odbywać się za pomocą odpowiedniego sprzętu, który musi być w dyspozycji Wykonawcy zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz.122),: 1) Zapewnienie przez cały czas trwania umowy dla właściwej realizacji przedmiotu umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w ilości minimum jak w złożonej w postępowaniu przetargowym ofercie. 2) Użytkowanie pojazdów specjalistycznych dla tego typu usług. Pojazdy te winny być we właściwym stanie technicznym i oznakowane w sposób czytelny i widoczny, umożliwiający łatwą identyfikację przedsiębiorcy poprzez umieszczenie na nich nazwy firmy, adresu i numeru telefonu przedsiębiorcy. 3) Odbieranie i transportowanie odpadów pojazdami bezpylnymi i kontenerowymi zgodnie z przepisami art. 61 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 ze zm.), transport odpadów wielkogabarytowych, odpadów umieszczonych w szczelnych workach plastikowych, może odbywać się pojazdami ciężarowymi. 4) Zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem na drogę, a także przed wydzielaniem nieprzyjemnego zapachu. 5) Zachowanie właściwego stanu sanitarnego użytkowanych pojazdów (mycie, dezynfekcja sprzętu winno odbywać się w warunkach spełniających wymagania z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej); pojazdy do odbierania odpadów komunalnych winny być myte z zewnątrz i wewnątrz oraz odkażane. 6) Pojazdy wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwiającego trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju, czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów, wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. 8. Wykonawca będzie prowadził ilościową i jakościową ewidencję odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 9. Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach półroczne sprawozdania, do końca miesiąca następującego po upływie półrocza, którego dotyczy. Sprawozdanie zawiera: 1) Informację o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania oraz odpadów segregowanych. 2) Informację o masie odpadów komunalnych odebranych, ulegających biodegradacji: przekazanych do składowania na składowisko odpadów oraz nieprzekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie ich zagospodarowania. 3) Liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne. 4) Wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem oraz z zadeklarowanym sposobem zbierania odpadów. 5) Adresy nieruchomości, na których powstają odpady komunalne, a nie są ujęte w bazie danych prowadzonej przez Zamawiającego. 10. Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do dostarczenia w razie konieczności pojemników do segregacji odpadów PAPIER, PLASTIK i SZKŁO o pojemności 1100 litrów, w miejscach tzw. „ gniazda” wskazanych przez Zamawiającego, w okresie trwania umowy w ilości 10 szt. na PLASTIK , 5 szt. na SZKŁO i 5 szt. na PAPIER. 11. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ograniczenia bądź zwiększenia zakresu zleconego do wykonania zamówienia, zgodnie z bieżącymi potrzebami.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 15 000,00 PLN (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składani ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach określonych w art.45 ust.6 ustawy Pzp. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Sztumie 66 8309 0000 0000 0130 2000 0020 z adnotacją „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Mikołajki Pomorskie”. 5. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 6. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw, lub niw wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust.2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) Odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie. 2) Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach