Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w gminie Turobin

Gmina Turobin ogłasza przetarg

  • Adres: 23-465 Turobin, ul. Rynek
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 846 833 343, , fax. 846 833 335
  • Data zamieszczenia: 2020-10-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Turobin
    ul. Rynek 4
    23-465 Turobin, woj. lubelskie
    tel. 846 833 343, , fax. 846 833 335
    REGON: 95036918400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugturobin.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w gminie Turobin
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w gminie Turobin z następujących sołectw: - Czernięcin Poduchowny, - Czernięcin Główny, - Elizówka, - Gaj Czernięciński, - Gródki Drugie, - Gródki Pierwsze, - Guzówka Kolonia, - Huta Turobińska, - Nowa Wieś, - Olszanka, - Przedmieście Szczebrzeszyńskie, - Rokitów, - Tarnawa Duża, - Tarnawa Kolonia, - Tarnawa Mała, - Tokary, - Turobin, - Wólka Czernięcińska, - Zabłocie, - Zagroble, - Załawcze, - Żabno, - Żabno Kolonia, - Żurawie. Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny jak i zmieszanych oraz ich zagospodarowanie. 2) Wymogi dotyczące przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, oraz odpadów zielonych do instalacji komunalnych do przetwarzania odpadów komunalnych (art. 6d ust. 4 pkt 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach). Wykonawca jest obowiązany do przekazania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Podmiot odbierający selektywnie zebrane odpady komunalne od właścicieli nieruchomości będzie zobowiązany do przekazania odebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 i 20 Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 3) Rodzaje odpadów komunalnych odbieranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Turobin: - niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, - odpady z papieru, tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, - odpady ze szkła, odpady opakowaniowe ze szkła, - odpady metali, odpady opakowaniowe z metali, - odpady tworzyw sztucznych, odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych, odpady opakowaniowe wielomateriałowe, - odpady ulegające biodegradacji, zielone, - zużyte baterie i akumulatory, - opakowania po chemikaliach, - przeterminowane leki, - opony , - zużyta odzież - odpady problematyczne, - wielkogabaryty. 3.3.2 Na terenie Gminy Turobin obowiązywać będzie system zbiórki odpadów komunalnych: od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w gminie Turobin, w workach i w pojemnikach. Na poszczególne frakcje odpadów segregowanych worki i pojemniki mają być oznaczone zgodne z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów. a) Na selektywnie zbierane odpady komunalne wprowadza się 5 rodzaje worków: - worek koloru niebieskiego oznaczony napisem "Papier" na odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, - worek koloru zielonego oznaczony napisem "Szkło" na odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła, - worek koloru żółtego oznaczony napisem "Metale i tworzywa sztuczne" na odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych, oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe, - worek koloru brązowego oznaczony napisem "Bio" na odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów. Nie wydzielamy odpadów zielonych od pozostałych odpadów biodegradowalnych, - worek koloru siwego oznaczony napisem „Popiół” na odpady popiołu. b) Niesegregowane, zmieszane odpady komunalne będą gromadzone workach w kolorze czarnym z napisem „ Zmieszane” Odbiór zmieszanych i selektywnie zebranych odpadów komunalnych prowadzony będzie od właścicieli posesji zgodnie z częstotliwością jak w załączniku nr 9 oraz z harmonogramem wywozu odpadów stanowiącym załącznik Nr 7 do SIWZ, W chwili obecnej na terenie Gminy Turobin jest 2 nieruchomości wielolokalowych. Ilość worków, którą Wykonawca ma dostarczyć w ramach zamówienia podano w pkt 3.3.5 niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Charakterystyka worków w pkt 3.3.4 niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Liczba worków w okresie trwania umowy może ulec zmianie. 3.3.3 Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć i ustawić w wyznaczonych przez Zamawiającego aptekach i budynkach użyteczności publicznej, w terminie 7 dni przed terminem obowiązywania umowy: pojemniki na przeterminowane leki, 2 pojemniki do selektywnego zbierania baterii i małogabarytowych akumulatorów, 2 pojemniki na chemikalia. Pojemniki o pojemności do 60 l powinny posiadać zamknięcie uniemożliwiające otwarcie przez nieuprawnione osoby. Wykonane z trwałego materiału z umieszczonym napisem informującym o rodzaju odpadów. Wykonawca zobowiązany będzie w godzinach pracy aptek i budynków użyteczności publicznej monitorować stan zapełnienia pojemników i odbierać odpady w takiej częstotliwości, aby nie powodowało to przepełnienia tych pojemników. 3.3.4 Charakterystyka worków i pojemników do zbiórki odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych wg sołectw: Worki: - materiał - folia LDPE - pojemność - 120 l - nadruk - jednostronny zgodnie z pkt 3.3.2 lit. a i b Pojemniki: - pojemność 1 100 l - nadruk - jednostronny zgodnie z pkt 3.3.2 lit a i b 3.3.5 Liczba worków do odpadów zmieszanych - czarne - 20 000 szt. Liczba worków do selektywnej zbiórki: - niebieski - 5 500 szt. - żółty – 50 000 szt. - zielony - 20 000 szt. - brązowy – 6 000 szt. - siwy – 6 000 szt. - czarny – 6 000 szt. Natomiast pojemniki w ilości 5 szt. oznaczone napisem i w kolorze jak worki wymienione w pkt. 3.3.2 lit. a i b oraz 3.3.4 należy ustawić w centrum Turobina w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. Szacunkowa ilość odpadów przewidzianych do zbiórki i transportu: a) odpady komunalne niesegregowane (zmieszane) – 320Mg/rok, b) odpady komunalne segregowane – 227Mg/rok, tj: - opakowania z papieru i tektury, odpady z papieru, w tym tektury – 20 Mg/rok, - opakowania z tworzyw sztucznych, wielomateriałowych i metalu, drobnych metali, wielomateriałowe i tworzyw sztucznych – 45 Mg/rok, - opakowania ze szkła, odpady ze szkła – 65 Mg/rok, - odpady ulegające biodegradacji ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów, odpady zielone – 38 Mg/rok, - odpady popiołu - 59 Mg/rok - opony -2 Mg/rok - wiekogabaryty – 3 Mg/ rok -odpady problemowe -2 Mg/rok Podane wyżej ilości odpadów należy traktować jako orientacyjne. 3.3.6 Standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska a) Wykonawca zobowiązany jest wykonywać przedmiot zamówienia zgodnie z przepisami prawa ochrony środowiska w tym m.in. ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy o odpadach i przepisów wykonawczych w tym zakresie, Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Turobin, ustawy Prawo ochrony środowiska oraz przepisów sanitarnych. b) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów komunalnych w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególności do: - zapobiegania wysypywaniu się odpadów z worków podczas dokonywania odbioru odpadów, - odbierania odpadów z miejsc ich gromadzenia i uprzątnięcia terenu w miejscu wystawienia worków z odpadami z powodu zanieczyszczenia wynikającego z uszkodzenia worka, np. przez zwierzęta. c) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami komunalnymi zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. 3.3.7 Reklamacje 1) Reklamacje zgłoszone przez właścicieli nieruchomości, dotyczące braku odbioru odpadów zgodnie w terminie ustalonym w harmonogramie, Zamawiający niezwłocznie przekaże Wykonawcy drogą elektroniczną lub telefonicznie. Wykonawca w ciągu 2 dni roboczych ustosunkuje się do zgłoszenia informując Zamawiającego telefonicznie lub drogą elektroniczną o sposobie załatwienia. 2) Reklamacje nie budzące wątpliwości zostaną natychmiast uwzględnione przez Wykonawcę poprzez wskazanie dodatkowego terminu odbioru odpadów. 3) Reklamacje budzące wątpliwości zostaną udokumentowane poprzez przedłożenie Zamawiającemu dokumentów potwierdzających faktyczne wykonanie usługi na danej nieruchomości w terminie zgodnym z harmonogramem. Dokumentami wymaganymi przez Zamawiającego będą: potwierdzenie z systemu GPS lokalizacji samochodu. 3.3.8 Obowiązki Wykonawcy przed rozpoczęciem i w trakcie realizacji zamówienia 1) Worki w kolorze czarnym, na zbieranie odpadów niesegregowanych (zmieszanych), zostaną dostarczone przez Wykonawcę jednorazowo w ilości wskazanej w pkt 3.3.5 do miejsca wskazanego przez Zamawiającego przy podpisywaniu Umowy z Wykonawcą. Zamawiający wymaga zabezpieczenia worków do selektywnej zbiórki, w poszczególnych kolorach, w ilości 5 % podstawowego zamówienia, które zostanie zdeponowane w siedzibie Zamawiającego oraz u sołtysów poszczególnych miejscowości. Wykonawca dostarczy właścicielom nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Laskowa na 14 dni przed dniem obowiązywania umowy co najmniej dwa worki na każdy rodzaj selektywnie zbieranych odpadów (z wyłączeniem worków czarnych), w przeliczeniu na każde gospodarstwo domowe. Przy odbiorze odpadów będzie dostarczał właścicielom nieruchomości co najmniej tyle worków do selektywnej zbiórki, w odpowiednich kolorach, ile odbierze worków w danym kolorze. 2) W dniu realizacji usługi przed wyjazdem w trasę Wykonawca jest zobowiązany zważyć samochód na legalizowanej wadze w miejscu wskazanym przez Zamawiającego przy obecności upoważnionej osoby ze strony Zamawiającego. Zamawiający przekaże Wykonawcy właściwy dokument potwierdzający legalizację wagi. 3) Wykonawca ma obowiązek prowadzenia ewidencji rodzajowej i ilościowej odpadów poprzez zważenie na legalizowanej wadze ilości zebranych odpadów, a następnie odnotowanie jej w ewidencji. 4) Po dokonaniu zbiórki Wykonawca ma obowiązek zawiadomić Zamawiającego o zakończeniu usługi i w obecności upoważnionej osoby ze strony Zamawiającego dokonać ważenia zebranych odpadów komunalnych. Zestawienie kwitów wagowych z odbioru odpadów zmieszanych jak również odpadów segregowanych, będzie potwierdzeniem ilości zebranych odpadów załączonym do faktury. 5) W sezonie zimowym odbiór odpadów komunalnych odbywać się będzie z dróg objętych stałym zimowym utrzymaniem bez względu na warunki pogodowe, natomiast z pozostałych dróg gdy ze względu na nieprzejezdność, niemożliwy będzie odbiór i wywóz odpadów Wykonawca zobowiązany jest do ich odbioru w terminie do 2 dni od dnia w którym drogi staną się przejezdne. 6) Usługa będzie wykonywana w dni robocze w godzinach od 7:00 do 18:00 zgodnie z harmonogramem. 7) Załadunek jak i transport odpadów będzie odbywał się za pomocą odpowiedniego sprzętu oraz środków transportu, które muszą być w dyspozycji Wykonawcy. 8) Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów, w sposób wykluczający mieszanie odpadów. 9) Bezwzględnie zakazuje się Wykonawcy mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odebranymi od właściciela nieruchomości oraz mieszania odpadów komunalnych odebranych z terenu Gminy Laskowa z odpadami odebranymi z terenu innej gminy. 10) Wykonawca, w celu sprawdzenia przez Zamawiającego, czy właściciel nieruchomości oddaje odpady zgodnie ze złożoną deklaracją, zobowiązany jest do przedkładania Zamawiającemu miesięcznych zestawień do dnia 10 następnego miesiąca, zawierających ilości odebranych worków z odpadami zmieszanymi i segregowanymi od poszczególnych właścicieli nieruchomości. Identyfikacja worków będzie dokonywana poprzez naklejane przez właścicieli nieruchomości na workach naklejki z numerem ewidencyjnym karty założonej dla danej nieruchomości. Właściciele nieruchomości będą zaopatrywani w naklejki przez Zamawiającego. W przypadku nowych zamieszkałych budynków Wykonawca będzie dopisywał je do powyższego zestawienia. 11) Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia podczas odbioru odpadów, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów (np. gdy w worku przeznaczonym na odpady segregowane będą znajdować się odpady zmieszane, gdy w worku przeznaczonym na daną frakcję odpadów segregowanych będą znajdować się odpady innej frakcji) Wykonawca zobowiązany będzie odebrać odpady jako zmieszane, oraz w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej powyżej sytuacji do pisemnego (lub drogą elektroniczną) poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację fotograficzną i protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia w/w zdarzenia.. 12) Wykonawca będzie dostarczać Zamawiającemu sprawozdania w okresach zgodnych z obowiązującymi przepisami. 13) Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane odbiorem odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 14) Zmieszane odpady komunalne, odpady zielone z terenu Gminy Turobin dostarczane będą do instalacji komunalnych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 15) Wykonawca odbierający odpady komunalne jest obowiązany spełnić wymagania dla podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z dnia 11 stycznia 2013 r. 16) Wykonawca w trakcie obowiązywania umowy zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących przepisów prawnych dotyczących odpadów oraz Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Turobin. 17) Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne w sposób: a) zapewniający osiągnięcie określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2016 r. poz.2167): - poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła, - poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych stanowiących odpady komunalne. b) zapewniający osiągnięcie określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, które gmina jest obowiązana osiągnąć w poszczególnych latach. 18) Wykonawca powinien dysponować odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia gwarantującym terminowe i staranne wykonanie zakresu rzeczowego usługi. 19) Wykonawca odbierający odpady komunalne jest obowiązany spełnić wymagania dla podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zgodnie z art. 9d Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz z rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z dnia 11 stycznia 2013 r., a w szczególności: a) posiadać bazę magazynowo - transportową usytuowaną w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Turobin na terenie, do którego posiada tytuł prawny. Baza magazynowo - transportowa musi spełniać następujące warunki: - teren bazy magazynowo - transportowej musi być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym, - miejsce przeznaczone do parkowania pojazdów musi być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, - miejsce magazynowania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych musi być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych, - teren bazy musi być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymogami określonymi przepisami ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. - Prawo wodne. - baza magazynowo - transportowa musi być wyposażona w miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające ilości zatrudnionych osób, miejsce do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych oraz legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku, gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów. Na terenie bazy magazynowo - transportowej powinien znajdować się także punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów oraz miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów, o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo - transportowej, b) część transportowa oraz część magazynowa bazy mogą znajdować się na oddzielnych terenach, przy jednoczesnym spełnieniu warunków określonych w ust. 1 - 3 ww. Rozporządzenia. - w zakresie posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz jego odpowiedniego stanu technicznego należy zapewnić aby: • w posiadaniu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości znajdowały się co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, • pojazdy były trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, - posiadać na terenie bazy magazynowo - transportowej urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania - urządzenia należy utrzymywać we właściwym stanie technicznym i sanitarnym, - zapewnić, aby pojazdy były zarejestrowane i dopuszczone do ruchu oraz posiadały aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, - zapewnić, aby konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed niekontrolowanym wydostaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu, - poddawać pojazdy i urządzenia myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie - Wykonawca winien posiadać aktualne dokumenty potwierdzające wykonanie czynności, - na koniec każdego dnia roboczego opróżniać pojazdy z odpadów i parkować wyłącznie na terenie bazy magazynowo - transportowej, - wyposażyć pojazdy w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników, - konstrukcja pojazdów ma zabezpieczać przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizować oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady. - wyposażyć pojazdy w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz system czujników zapisujących dane o miejscach załadunku i wyładunku odpadów umożliwiający weryfikację tych danych (system GPS). Gmina zastrzega sobie prawo zapoznania się z zapisami sytemu lokalizacji GPS pojazdów obsługujących Gminę Turobin w zakresie przedmiotowego zamówienia celem weryfikacji i kontroli sprawozdań przedstawianych przez Zamawiającego z realizacji zamówienia. - Przechowywać dane pochodzące z systemu monitoringu i systemu czujników, o których mowa w powyższych punktach w siedzibie podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości przez okres 2 lat od dnia ich zapisania. Wykonawca powinien posiadać odpowiedni program umożliwiający odczyt, prezentację oraz weryfikację przechowywanych danych. Dane powinny być udostępnianie na każde żądanie Zamawiającego. 20) W razie awarii pojazdu Wykonawca zobowiązany jest zapewnić pojazd zastępczy o zbliżonych parametrach. 21) Wykonawca winien posiadać w swojej ofercie pojazdy zapewniające odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu całej Gminy Turobin niezależnie od warunków pogodowych. 22) System odbierania odpadów komunalnych obejmuje tylko odpady z nieruchomości zamieszkałych, natomiast nie obejmuje odpadów powstających w instytucjach, szkołach, obiektach użyteczności publicznej i w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej. 23) Wykonawca ma obowiązek posiadać wpis w charakterze podmiotu Transportującego odpady do Rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami (BDO). 3.4. Zgodnie z art. 29 ust. 3 a ustawy Pzp Wykonawca lub wskazany przez Wykonawcę podwykonawca usług objętych niniejszym zamówieniem jest zobowiązany wykonywać zamówienie pracownikami zatrudnionymi na podstawie umowy o pracę, zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonywać będą bezpośrednio czynności związane z wykonywaniem usługi, czyli tzw. Pracowników fizycznych, skierowanych do obsługi sprzętu przeznaczonego do transportu i rozładunku odpadów komunalnych. Dla udokumentowania zatrudnienia osób, które wykonywać będą czynności ww. Wykonawca lub Podwykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu, najpóźniej w dniu zawarcia umowy o zamówienie publiczne, oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy, że osoby te są zatrudnione na podstawie umowy o pracę. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli zawartych umów na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 11.1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 4 000,00 PLN (słownie: cztery tysiące złotych 00/100 PLN). 11.2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert w taki sposób aby do dnia 10.11.2020 r. do godz. 10:00 było ono na koncie Zamawiającego. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz należy złożyć w oryginalnym dokumencie wraz z ofertą w siedzibie Zamawiającego lub przesłać wraz z ofertą pocztą/kurierem itp. Dokument ten powinien być dołączony do oferty jako odrębny dokument. 11.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Krasnystaw O/Turobin 75 8200 1047 2005 4700 0970 0022 z dopiskiem Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w gminie Turobin. Do oferty należy dołączyć kserokopię dowodu wpłaty wadium. b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 11.4. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą. 11.5. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. 11.6. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż w pieniądzu wymagane jest załączenie do oferty oryginalnego dokumentu gwarancji/poręczenia. Beneficjentem wadium wnoszonego w formie innej niż w pieniądzu jest Zamawiający. Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna musi być czynnością jednostronnie zobowiązującą, mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu, obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp oraz zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty kwoty wadium na rzecz Zamawiającego. 11.7. Zamawiający zwróci wadium na zasadach określonych w art. 46 ust.1, 1a, 2 i 4 ustawy Pzp. 11.8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11.9. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Na potwierdzanie spełniania ww. warunku Wykonawca przedłoży ,,Oświadczenie Wykonawcy”. Wzór Oświadczenia stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ oraz na wezwanie Zamawiającego wpis do rejestru działalności regulowanej w Gminie Turobin zgodnie z art. 9 c ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach