Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców w Gminie Świercze

Gmina Świercze ogłasza przetarg

  • Adres: 06-150 Świercze, ul. Pułtuska 47
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 023 6916045 , fax. 023 6916045
  • Data zamieszczenia: 2013-05-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Świercze
    ul. Pułtuska 47 47
    06-150 Świercze, woj. mazowieckie
    tel. 023 6916045, fax. 023 6916045
    REGON: 13037849100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: swiercze.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców w Gminie Świercze
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1. Przedmiotem zamówienia jest: Odbieranie i zagospodarowanie wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Świercze, w których zamieszkują mieszkańcy, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, w okresie od 01.07.2013 r. do 30.06.2015 r. 2.2. Przedmiot zamówienia obejmuje: -wywóz i zagospodarowanie odpadów zmieszanych pochodzących z gospodarstw domowych, -odbiór odpadów segregowanych z gospodarstw domowych, -odbiór przedmiotów wielkogabarytowych, zużytych opon, budowlano-remontowych i rozbiórkowych do 120 l na gospodarstwo domowe, -transport odpadów, -dostarczanie do gospodarstw domowych pojemników na niesegregowane ( zmieszane) odpady komunalne oraz pojemników do selektywnej zbiórki odpadów do dnia 30.06.2013r, wraz z harmonogramem wywozu. Zamawiający i Wykonawca wspólnie odpowiadają za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu Wykonawca będzie sporządzać harmonogramy odbioru, które Zamawiający będzie po akceptacji publikował na stronie internetowej Gminy Świercze, a Wykonawca w formie wydruków, będzie zobowiązany przekazać właścicielom nieruchomości podczas pierwszego odbioru odpadów 2.3. Odbiór i zagospodarowanie odpadów na terenie gminy obowiązywać będzie system pojemnikowy zbiórki odpadów komunalnych. Ustala się, iż od właścicieli nieruchomości zamieszkałych odbierana będzie każda ilość wytworzonych odpadów komunalnych. 1) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01) a) Obowiązkiem Wykonawcy będzie: - zagospodarowanie odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych poprzez ich przekazanie do odzysku lub unieszkodliwiania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, - przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. - zapewnienie kontaktu telefonicznego co najmniej w godzinach 8:00-16:00 celem nadzorowania przez Zamawiającego odbierania odpadów na terenie gminy, - posprzątanie terenu zanieczyszczonego odpadami w trakcie wykonywania usługi wokół pojemników i pojazdów, - gdy zajdzie taka potrzeba, zebranie wszystkich dostawionych worków/pojemników gdy pojemność pojemników w danym okresie odbioru będzie niewystarczająca dla danej nieruchomości, b) częstotliwość załadunku i wywozu odpadów przez Wykonawcę - jeden raz w miesiącu a z miejscowości Świercze i Strzegocin Centrum 2 razy w miesiącu. c) zmieszane odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach PCV o poj. 120 - 240 l w kolorze czarnym lub zielonym. Dopuszcza się zbieranie odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych w workach, wyłącznie w sytuacji gdy ilość wytworzonych w danym gospodarstwie odpadów zmieszanych przekracza pojemność pojemnika przeznaczonego na ten rodzaj odpadów. d) jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemnika wynikłe z winy Wykonawcy, jego naprawienie lub wymiana i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy. 2) selektywnie zbierane odpady komunalne (kody odpadów: 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 08, 20 01 40) a) obowiązkiem Wykonawcy będzie: - zagospodarowanie selektywnie zebranych odpadów poprzez przekazanie ich do odzysku zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności tj. karty przekazania odpadów. - odpady selektywne odbierane będą w tym samym dniu, co odpady zmieszane, innym środkiem transportu lub tym samym jeśli będzie technologicznie przystosowany do odbierania różnych rodzajów odpadów (np. dwu komorowy samochód), nie dopuszcza się zmieszania poszczególnych rodzajów odpadów, - odbioru wszystkich odpadów zmieszanych oraz selektywnie zebranych, - zapewnienie kontaktu telefonicznego co najmniej w godzinach 8:00-16:00 celem nadzorowania przez Zamawiającego odbierania odpadów na terenie gminy, - w przypadku stwierdzenia niewłaściwej segregacji Wykonawca przyjmuje te odpady jako zmieszane. Przed zakwalifikowaniem odpadów selektywnych do zmieszanych w wypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, Wykonawca sporządza na tę okoliczność dokumentację (np. oświadczenie i dokumentację fotograficzną, zeznanie świadka) i przekazuje ją Zamawiającemu, najpóźniej w ciągu 7 dni roboczych. Uchylanie się od obowiązku zgłaszania Zamawiającemu informacji dotyczącej zaistniałych nieprawidłowości w sposobie segregacji odpadów będzie stanowić naruszenie postanowień umowy. b) Odpady komunalne zbierane w sposób selektywny (tzw. odpady suche) obejmujące: makulaturę, metale, tworzywa sztuczne, odpady opakowaniowe i wielomateriałowe, szkło i gromadzone w pojemniku do selektywnej zbiórki łącznie dla wymienionych frakcji odpadów, odbierane będą od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu całej gminy jeden raz w miesiącu w dniu wywozu odpadów niesegregowanych. 3) Odbiór odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon, budowlano-remontowych do 120 l/gospodarstwo będzie miał miejsce w terminach wyznaczonych przez Wykonawcę odbierającego odpady komunalne z częstotliwością dwa razy w roku z przed posesji, - odpady budowlane powstałe w takcie budowy, przebudowy, modernizacji budynku nie są przedmiotem niniejszego zamówienia, ich odbiór odbywać się będzie w oparciu o indywidualne umowy pomiędzy właścicielem nieruchomości a uprawnionym do odbioru odpadów przedsiębiorstwem. 4) Wykonawca zobowiązany jest do składania sprawozdań zgodnie ze wzorami i terminami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Środowiska w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, i ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 2.4. Zagospodarowanie odpadów a) Zagospodarowanie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych poprzez ich zagospodarowanie we własnej instalacji lub przekazanie ich do odzysku podmiotowi posiadającemu stosowne zezwolenie w tym zakresie. Fakt ten udokumentowany zostanie poprzez przedstawienie zamawiającemu raz w miesiącu dokumentów potwierdzających odebranie tych odpadów. Karta przekazania odpadów przekładana będzie w formie kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem, b) zagospodarowanie selektywne odebranych odpadów komunalnych poprzez poddanie ich odzyskowi lub przekazanie ich do odzysku czy też przygotowanie do ponownego użytku zostanie udokumentowane poprzez przedstawienie Zamawiającemu, jeden raz w miesiącu, dokumentów potwierdzających dokonanie tej czynności tj. karty przekazania odpadu potwierdzonej za zgodność z oryginałem, kart przekazania odpadów lub w przypadku władania instalacją do zagospodarowania tych odpadów oświadczenia o dokonaniu takiej czynności. c) zmieszane odpady komunalne oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych powinny być poddane zagospodarowaniu w instalacji regionalnej lub zastępczej spełniających wymagania najlepszej dostępnej techniki lub technologii, o której mowa w art. 143 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. prawo ochrony środowiska wskazanych w Uchwale Nr 211/12 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 22 października 2012 r. w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 z załącznikami. Według WPGO dla Mazowsza na lata 2012-2017 Gmina Świercze wchodzi w skład ciechanowskiego regionu gospodarki odpadami, d) obowiązkiem wykonawcy jest osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do odpowiedniego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych na składowiska. 2.5. Wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów i sprzętu technicznego: Zmieszane jak i segregowane odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach PCV o poj. 120 - 240 l Do wyceny zadania należy przyjąć orientacyjna liczbę pojemników: a) odpady zmieszane (kolor czarny lub zielony) - 120 l - 820szt. - 240 l - 350 szt, b) odpady segregowane (kolor pomarańczowy) - 120 l - 670 szt. - 240 l - 280 szt. 2.6. Dane pomocne przy sporządzaniu oferty przetargowej: 1) Powierzchnia Gminy Świercze wynosi 9 300 ha. 2) Liczba mieszkańców Gminy Świercze objętych zamówieniem wynosi ok. 4720 osób z czego: 100% w zabudowie jednorodzinnej . 3) Liczba gospodarstw domowych objętych zamówieniem wynosi: 1150, z czego 200 gospodarstw zadeklarowało zmieszane odpady komunalne do odbioru, a 950 gospodarstw zadeklarowało segregowane odpady komunalne do odbioru. 4) zamawiający zaleca aby Wykonawca zapoznał się z warunkami terenowymi związanymi z realizacją zamówienia, aby na drogach powiatowych, gminnych, czy też dojazdowych do posesji był użyty właściwy tabor transportowy, umożliwiający odbiór odpadów komunalnych z posesji, również kiedy będzie utrudniony dojazd do poszczególnych gospodarstw (wzmożone odpady deszczu, śniegu, prowadzone roboty drogowe, wąskie drogi, itp.)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905110002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 14 000,00 zł, słownie: czternaście tysięcy złotych

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: swiercze.biuletyn.net
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach