Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz organizacja i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych na terenie miasta Kostrzyn nad Odrą w miesiącu lutym 2019r.

Miasto KOstrzyn nad Odrą ogłasza przetarg

  • Adres: 66470 Kostrzyn, ul. Graniczna
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 95 727 81 47
  • Data zamieszczenia: 2018-12-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto KOstrzyn nad Odrą
    ul. Graniczna 2
    66470 Kostrzyn, woj. lubuskie
    tel. 95 727 81 47
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kostrzyn.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz organizacja i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych na terenie miasta Kostrzyn nad Odrą w miesiącu lutym 2019r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.1. Zadanie 1 – Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie miasta Kostrzyn nad Odrą na warunkach określonych w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami. Zakres usług obejmuje: 1.1.1 Odbieranie, transport i zagospodarowanie (zgodnie z Regulaminem utrzymania czysto¬ści i porządku na terenie miasta Kostrzyn nad Odrą) następujących rodzajów odpadów komunalnych: a) zmieszanych (niesegregowanych), b) papieru i tektury, c) szkła, w tym szkła bezbarwnego oraz szkła kolorowego, d) tworzyw sztucznego, metali i opakowań wielomateriałowych, e) kuchennych biodegradowalnych, f) wielkogabarytowych, g) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, h) zużytych opon, i) wystawionych po świętach Bożego Narodzenia obok pojemników lub wiat na pojemniki choinek, j) wszelkich innych, poza gruzem budowlanym, odpadów komunalnych zalegających obok pojemników do selektywnej zbiórki odpadów, k) lekarstw zbieranych w pojemnikach umieszczonych w następujących punktach na terenie Kostrzyna nad Odrą: aptece „ESKULAP” - ul. Jagiellońska 16/2, aptece „NOWA” - ul. Wodna 6, aptece „CENTRUM” - ul. Sikorskiego 35, aptece „CORAX” - ul. Sikorskiego 12, aptece „CORAX” - ul. M. Konopnickiej 1, holu Urzędu Miasta - ul. Graniczna 2. Wymienione w ust.1 rodzaje odpadów będą odbierane: od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych, zgodnie z wykazem adresów właścicieli wskazanych w załączniku nr 9 do SIWZ (wykaz właścicieli nieruchomości) i od właścicieli nieruchomości, które zostaną zamieszkałe w trakcie obowiązywania niniejszej umowy. 1.1.2. Wyposażenie przez Wykonawcę wszystkich nieruchomości zamieszkałych w pojemniki o parametrach spełniających zapisy Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Kostrzyn nad Odrą i w worki do zbierania odpadów komunalnych na następujących zasadach: 1) zabudowa wielorodzinna a) pojemniki na odpady komunalne zmieszane (niesegregowane) z napisem „zmieszane”, b) pojemniki do zbierania odpadów z papieru w tym tektury, odpadów opakowaniowych z papieru i odpadów opakowaniowych z tektury w kolorze niebieskim z napisem „papier”, c) pojemniki do zbierania odpadów opakowaniowych ze szkła bezbarwnego i kolorowego w kolorze zielonym z napisem „szkło”, d) pojemniki do zbierania tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych i z metali w kolorze żółtym z napisem „metale i tworzywa sztuczne”, e) pojemniki do zbierania ulegających biodegradacji odpadów kuchennych i opakowań ulegających biodegradacji w kolorze brązowym z napisem „bio”. Zamiast ustawienia pojemników o podanych w podpunktach b-e kolorach Zamawiający dopuszcza możliwość ustawienia posiadanych przez Wykonawcę pojemników o innych kolorach pod warunkiem ich oznaczenia (naklejką lub farbą) odpowiednimi dla poszczególnych frakcji kolorami o powierzchni nie mniejszej niż 30% zewnętrznej, całkowitej powierzchni pojemnika, w sposób widoczny dla korzystających z pojemników. Zastosowane oznaczenie musi być odporne na warunki atmosferyczne. Na zamieszczonym na pojemniku tle (oznaczeniu) należy także zamieścić odpowiadające danej frakcji napisy wymienione w podpunktach b-e. Udostępnione przez Wykonawcę pojemniki muszą być czyste. W przypadku ustawienia przez Wykonawcę w zabudowie wielorodzinnej pojemników do selektywnego zbierania odpadów typu IGLOO lub siatkowych Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania ich zamiany na inny typ pojemników. Rodzaje możliwych do zastosowania pojemników określają zapisy regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Kostrzyn nad Odrą. Wniosek o zamianę pojemników IGLOO lub siatkowych na inne będzie wystosowany jeśli będą w danej ich lokalizacji zachodzić utrudnienia w terminowym odbiorze odpadów (np. brak możliwości dojazdu pojazdu z wysięgnikiem, ryzyko uszkodzenia mienia osób postronnych przy odbiorze i zaparkowanych samochodów) albo nie będzie możliwości wytyczenia miejsca spełniającego wymogi. Wszystkie wyposażone w klapę pojemniki o pojemności 1100 dm3 i 660dm3 ustawione do selektywnego zbierania odpadów z napisem „papier”, ‘szkło” oraz „metale i tworzywa sztuczne” muszą mieć otwory wrzutowe i być wyposażone w zamknięcie (np. kłódkę) uniemożliwiające podnoszenie klapy przez osoby wrzucające do nich odpady. 2) zabudowa jednorodzinna a) pojemniki na odpady komunalne zmieszane (niesegregowane) z napisem „zmieszane”, b) worki do zbierania papieru i tektury w kolorze niebieskim z napisem „papier”, c) worki do zbierania szkła bezbarwnego i kolorowego w kolorze zielonym z napisem „szkło”, d) worki do zbierania tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych i z metali w kolorze żółtym z napisem „metale i tworzywa sztuczne”, e) worki do zbierania ulegających biodegradacji odpadów kuchennych i opakowań ulegających biodegradacji w kolorze brązowym z napisem „bio”. Wszystkie worki przeznaczone do selektywnej zbiórki odpadów dostarczane przez Wykonawcę powinny być półprzeźroczyste i wykonane z folii polietylenowej LDPE o grubości zapewniającej ich wytrzymałość, tj. co najmniej 60 mikronów. Ustala się minimalną pojemność worków: - niebieski - 120 dm3, - zielony - 120 dm3, - żółty - 120 dm3, - brązowy - 60 dm3. 1.1.3. Dostarczanie, przy okazji odbioru odpadów, do nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej lub szeregowej przygotowanych przez Zamawiającego ulotek, broszur, itp. informujących o zaistniałych w trakcie wykonywania zamówienia zmianach zasad gospodarowania odpadami lub świadczonych usług (np.: zmiana przepisów prawnych, zmiana wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami lub metody jej naliczania, zmiana zakresu świadczonych usług, zmiana harmonogramu odbioru odpadów, druki deklaracji, itp.). Zadanie 2 – Organizacja i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (dalej „PSZOK”) na terenie miasta Kostrzyn nad Odrą na warunkach określonych w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami. 1.2.1. Organizacja i wyposażenie. 1) Organizacja i przygotowanie Punktu Selektywnej Zbiórki Opadów Komunalnych (dalej PSZOK) należy do obowiązków Wykonawcy. Wykonawca musi posiadać tytuł prawny do nieruchomości na której będzie zorganizowany PSZOK co najmniej na okres wykonywania zamówienia; 2) PSZOK musi być zlokalizowany na terenie miasta Kostrzyn nad Odrą w miejscu gdzie nie będzie sprawiał uciążliwości i do którego będzie możliwy dojazd. Teren PSZOKu ma być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający dostęp do niego osobom niepowołanym; 3) Wykonawca oznakuje PSZOK w sposób widoczny dla mieszkańców, poprzez umieszczenie tablicy informacyjnej zawierającej napis: „Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych dla Mieszkańców Miasta Kostrzyn nad Odrą”, terminy i godziny przyjmowania odpadów oraz nazwę i dane teleadresowe Wykonawcy; 4) PSZOK winien być usytuowany na utwardzonym podłożu i wyposażony w niezbędne media, w zależności od pory roku i godzin otwarcia również oświetlony; 5) PSZOK powinien być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych pochodzących z terenu punktu, zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami prawa, m.in. ustawy z 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2017 r. poz. 1566 ze zm.); 6) Zapewnienie niezbędnego terenu oraz dostawa niezbędnych do funkcjonowania PSZOK mediów leży po stronie Wykonawcy; 7) PSZOK powinien spełniać wymagania obowiązujących przepisów prawa w szczególności: ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2018 r. poz. 1202 ze zm.),ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2018 r. poz. 799ze zm.), Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. z 2003 r. Nr 169 poz.1650 ze zm.) oraz ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz.U. z 2018 r. poz. 620 t.j.); Wymagalna powierzchnia PSZOK to minimalnie 700 m2. Koszty organizacji, wyposażenia, eksploatacji, obsługi PSZOK mogą jedynie uwzględniać elementy niezbędne do odbierania odpadów od mieszkańców Miasta Kostrzyn nad Odrą; 8) PSZOK będzie bezpłatnie przyjmował od mieszkańców Kostrzyna nad Odrą pochodzące z gospodarstw domowych odpady: a)zielone z pielęgnacji zieleńców i ogrodów przydomowych, b) niebezpieczne, c) zużyte oleje, d) wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony, e) tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe, f) papier i tekturę, g) szkło, h) biodegradowalne kuchenne, i) odpady budowlane i remontowo-rozbiórkowe w ilości do 100 kg na 1 mieszkańca miasta Kostrzyn nad Odrą rocznie, j) odzież i tekstylia, k) inne wysegregowane odpady komunalne. 9) Wyposażenie i obsługa PSZOK jest obowiązkiem Wykonawcy; 10) Wykonawca wyposaża PSZOK w kontenery i pojemniki do czasowego gromadzenia wszystkich przewidzianych do odbioru w nim odpadów, oraz przygotowuje miejsce do czasowego gromadzenia odpadów, które mogą być składowane poza kontenerami lub pojemnikami. Minimalne ilości urządzeń do czasowego gromadzenia dostarczonych odpadów to: 1 kontener 16 m3 na odpady biodegradowalne, kontener 16 m3 na odpady wielkogabarytowe, kontener 16 m3 na odpady ze szkła, kontener 16 m3 na odpady z papieru i tektury, 1 kontener 16 m3 na odpady z tworzyw sztucznych i opakowania wielomateriałowe, 1 kontener 16m3 oraz1 kontener 6m3 na odpady budowlane i remontowo-rozbiórkowe, kontener 6m3 na zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, pojemnik 0,24m3 na baterie i akumulatory, pojemnik 0,24m3 na przeterminowane lekarstwa, oraz pojemniki przystosowane do gromadzenia zużytych olei i innych odpadów niebezpiecznych. Wykonawca może wyposażyć PSZOK także w kontenery lub pojemniki o większej pojemności. Jednakże rozmiary kontenerów, a szczególnie ich wysokość, nie mogą utrudniać załadunku przez mieszkańców przywiezionych odpadów. 11) Wykonawca ma obowiązek wydania na życzenie osób zdających wysegregowane odpady komunalne do PSZOK worków: a) do zbierania papieru i tektury w kolorze niebieskim z napisem „papier” o minimalnej pojemności 120 dm3, b) worki do zbierania szkła bezbarwnego i kolorowego w kolorze zielonym z napisem „szkło” o minimalnej pojemności 120 dm3 , c) worki do zbierania tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych i z metali w kolorze żółtym z napisem „metale i tworzywa sztuczne” o minimalnej pojemności 120 dm3, d) worki do zbierania ulegających biodegradacji odpadów kuchennych i opakowań ulegających biodegradacji w kolorze brązowym z napisem „bio” o minimalnej pojemności 60 dm3. Wszystkie worki przeznaczone do selektywnej zbiórki odpadów wydawane przez Wykonawcę powinny być półprzezroczyste i wykonane z folii polietylenowej LDPE o grubości zapewniającej ich wytrzymałość, tj. co najmniej 60 mikronów; 12) Zamawiający przewiduje, że minimalna powierzchnia PSZOK powinna wynosić co najmniej 700 m2. Koszty organizacji, wyposażenia, eksploatacji, obsługi PSZOK mogą jedynie uwzględniać elementy niezbędne do odbierania odpadów od mieszkańców Miasta Kostrzyn nad Odrą. PSZOK będzie zapewniał odbiór odpadów w: (zgodnie z ofertą dodatkowy termin), każdą środę i czwartek w godz. 10.00 – 18.00 oraz w sobotę 10.00 – 15.00 (jeżeli środa, czwartek lub sobota będzie dniem wolnym od pracy, to w bezpośrednio następujący po niej dzień roboczy); Do kalkulacji obsługi PSZOK w godzinach jego otwarcia niezbędnej do przyjmowania dostarczonych przez mieszkańców odpadów komunalnych należy przewidzieć co najmniej 1 osoba. Koszty te nie mogą uwzględniać innych funkcji niezwiązanych z odbiorem odpadów od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Kostrzyna nad Odrą; 13) Wykonawca przyjmując odpady do PSZOK będzie zobowiązany do ich zważenia, wystawienia przekazującemu poświadczenia odbioru odpadów z podaniem ich rodzaju, masy i adresu nieruchomości, z której one pochodzą. Zamawiający ma prawo żądać od Wykonawcy przedstawienia zestawienia wydanych poświadczeń odbioru odpadów; 14) Zestawienie odebranych w PSZOK odpadów oraz karty przekazania odebranych w PSZOK odpadów poświadczające ich legalne zagospodarowanie będzie przekazywane Zamawiającemu wraz z fakturą za miesiąc poprzedni; 1.2.2. Zagospodarowanie odebranych odpadów 1) Zagospodarowanie odebranych w PSZOK odpadów należy do obowiązków Wykonawcy; 2) Odebrane od właścicieli nieruchomości selektywnie zebrane odpady komunalne należy przekazać do zagospodarowania podmiotom uprawnionym lub do instalacji odzysku i unieszkodliwiania od¬padów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w ustawie o odpa¬dach oraz zgodnie z obowiązującym Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami Komunalnymi Województwa Lubuskiego. Wykonawca jest zobowiązany wskazać w formularzu ofertowym instalacje lub podmioty uprawnione do których będzie przekazywał poszczególne rodzaje odpadów do zagospodarowania lub utylizacji
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: - dla Zadania 1 a) wymagane jest posiadanie przez wykonawcę aktualnego zaświadczenia o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzonego przez Burmistrza Miasta Kostrzyn nad Odrą; - dla Zadania 2 a) wymagane jest posiadanie przez wykonawcę aktualnego zezwolenie na transport lub zbieranie odpadów, wydane przez właściwy organ oraz aktualnego zaświadczenie o wpisie do rejestru, o którym mowa w art.49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2018 r. poz.992 ze zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz innych dokumentów składających się na ofertę. 1. Formularz ofertowy sporządzony wg. wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ 2. Oświadczenie w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO – Załącznik nr 2 do SIWZ. 3. W celu wstępnego wykazania braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 oraz 24 ust. 5 pkt. 1 i 8 ustawy Pzp, Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą oświadczenia – wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SIWZ. 4. W celu wstępnego wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1b Pzp Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą oświadczenia – wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ. 5. Informacja o wystąpieniu u Zamawiającego obowiązku podatkowego, zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług Załącznik nr 5 do SIWZ. 6. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia przekazania informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 (Załącznik nr 6 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach