Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Pcim

Urząd Gminy Pcim ogłasza przetarg

  • Adres: 32-432 Pcim, 563 563
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 012/2748050
  • Data zamieszczenia: 2013-04-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Pcim
    563 563 563
    32-432 Pcim, woj. małopolskie
    tel. 012/2748050
    REGON: 00054323200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pcim.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Pcim
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Pcim Charakterystyka gminy Pcim: Powierzchnia gminy Pcim wynosi: 88,59 km Liczba mieszkańców gminy Pcim wynosi 10807 osób Szacunkowa liczba nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne w Gminie Pcim wynosi: 2450 nieruchomości. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w Gminie Pcim z następujących sołectw: Pcim Centrum Pcim Sucha Pcim Krzywica Stróża Górna Stróża Dolna Trzebunia Szczegółowy Wykaz ról stanowi załącznik do SIWZ Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór z przed posesji indywidualnie od każdego gospodarstwa domowego całej masy odpadów komunalnych zarówno zmieszanych jak i gromadzonych w sposób selektywny, bez względu na warunki atmosferyczne. Zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania, przeznaczone do składowania, należy przekazać do regionalnej instalacji przetwarzana odpadów komunalnych zgodnie z uchwałą Nr XXV.398.12 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 2 lipca 2012 r. w sprawie Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego z późn. zm. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje: Wykonawca zobowiązany jest bez względu na warunki atmosferyczne do odbioru i zagospodarowania każdej ilości odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości gromadzonych w sposób opisany w załączniku do SIWZ Sposób segregacji. Szacunkowa liczba nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne w Gminie Pcim wynosi: 2450 nieruchomości. Worki o pojemności od 80 l do 120 l z folii LDPE grubość min. 60 mikronów na: odpady pozostałe oraz na odpady segregowane w poszczególnych posesjach bezpłatnie zapewnia Wykonawca. W przypadku zgłoszenia przez gospodarstwa domowe zapotrzebowania na pojemniki na odpady ulegające biodegradacji w kolorze brązowym o pojemności 80 l oraz zgłoszenia zapotrzebowania na pojemniki w zamian za worki na odpady pozostałe i odpady zbierane w sposób selektywny o pojemności od 80 l do 120 l (wskazany w załączniku do SIWZ Sposób segregacji), koszt zakupu lub najmu pokrywa właściciel nieruchomości. Wykonawca do dnia 24 czerwca 2013 r. wyposaży właścicieli nieruchomości wskazanych przez Zamawiającego w worki z folii LDPE grubość min. 60 mikronów o pojemności od 80 l do 120 l w szacowanej ilości 2450 kompletów przeznaczone na gromadzenie odpadów, tj.: odpady pozostałe, szkło papier, tekturę, tworzywa sztuczne, odpady wielomateriałowe, pieluchy jednorazowe, odpady zielone. Komplet worków składa się z pięciu sztuk z podziałem wyszczególnionym w załączniku do SIWZ sposób segregacji. Worki pojemniki powinny być w kolorach wskazanych w załączniku do SIWZ Sposób segregacji oraz oznaczone informacją o rodzaju gromadzonych w nich odpadach nazwą, adresem, numerem telefonu wykonawcy. Worki należy przekazywać na bieżąco właścicielowi nieruchomości w systemie: za każdy odebrany napełniony worek danej frakcji odpadów wykonawca na posesji pozostawia worek pusty. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania bezpośrednio z terenu nieruchomości zamieszkałych, odpadów komunalnych z częstotliwością zawartą w załączniku do SIWZ Harmonogram odbioru odpadów. Wykonawca dostarczy do każdego gospodarstwa domowego, które zgłosiło zapotrzebowanie pojemnik na odpowiedni rodzaj odpadów zgodnie z przedstawionym przez Zamawiającego wykazem gospodarstw domowych, do 14 dni po otrzymaniu informacji od Zamawiającego. Przekazanie nastąpi podpisaniem protokołu zdawczo odbiorczego. Wykonawca w dniu odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości ma obowiązek sprawdzić przyjmowane odpady pod kątem selektywnej zbiórki, w przypadku stwierdzenia nieprawidłowej segregacji wykonawca niezwłocznie zawiadomi Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć wskazane placówki oświaty zlokalizowane na terenie Gminy Pcim, w szacunkowej ilości 10 sztuk w specjalnie oznakowane pojemniki przeznaczone na zbieranie zużytych baterii i akumulatorów, innych niż przemysłowe i samochodowe oraz opróżniać je po zgłoszeniu o ich wypełnieniu w najbliższym terminie odbioru odpadów komunalnych w danej miejscowości. Odbiór odpadów wielkogabarytowych i problematycznych będzie się odbywać poprzez odbieranie wystawionych ww. odpadów przez właścicieli przed swoimi nieruchomościami w terminach ustalonych przez Zamawiającego z Wykonawcą 2 razy w roku. O terminie odbioru odpadów wielkogabarytowych mieszkańcy gminy zostaną powiadomieni w sposób zwyczajowo przyjęty. Na zbiórkę odpadów wielkogabarytowych problematycznych z terenu całej gminy Zamawiający zakłada 7 dni roboczych. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia ewidencji nieruchomości, z których zostały odebrane zmieszane i selektywnie zebrane frakcje odpadów. Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane odbiorem odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. Wykonawca zobowiązany jest posiadać bazę magazynowo transportową usytuowaną w Gminie Pcim, lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Pcim, na terenie, do którego posiada tytuł prawny. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych oraz pozostałości z sortowania do instalacji regionalnych do przetwarzania odpadów wskazanych w uchwale Nr XXV.398.12 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 2 lipca 2012 r w sprawie Planu Gospodarki Odpadami Woj. Małopolskiego z późn. zm. Szczegółowe dane charakteryzujące zamówienie: Szacunkowa liczba nieruchomości (gospodarstw domowych) 2450. W trakcie trwania zamówienia przewiduje się wzrost liczby gospodarstw domowych oraz liczby mieszkańców o 5%. Ilość wytworzonych odpadów na terenie gminy Pcim nie jest zależna od Zamawiającego. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając ilość odpadów wytworzonych przez gospodarstwa domowe. Szacunkowa ilość odpadów przewidzianych do zbiórki i transportu wynosi: odpady zmieszane 1200 Mg.18 miesięcy, odpady segregowane 450 Mg.18 miesięcy, odpady wielkogabarytowe i problematyczne 75 Mg.18 miesięcy, odpady ulegające biodegradacji 50 mg.18 miesięcy. Wykonawca zobowiązany jest: posiadać co najmniej trzy pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, a także co najmniej dwa pojazdy do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej trwale i czytelnie oznakować pojazdy, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne, posiadać na terenie bazy magazynowo transportowej urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania, zapewnić, aby pojazdy były zarejestrowane i dopuszczone do ruchu oraz posiadały aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, zapewnić, aby konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizowała oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady zabezpieczyć pojazdy i urządzenia przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu, dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych. Wykonawca zobowiązany jest kontrolować realizowane przez właściciela nieruchomości obowiązki w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, a w przypadku jego niedopełnienia Wykonawca zobowiązany jest przyjąć odebrane odpady komunalne jako zmieszane odpady komunalne oraz pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną (poczta email) powiadomić o tym Zamawiającego, niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 3 dni. Zakazuje się Wykonawcy mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych(segregowanych) ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Pcim. Wykonawca, zobowiązany jest do przekazywania Zamawiajacemu sprawozdań zgodnie z art. 9 n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm.) W przypadku stwierdzenia, że usługi wykonywane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy z naliczeniem kary umownej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 10 000,00zł (słownie: dziesięć tysięcy zlotych 00/100)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wrotamalopolski.pl/bip/pcim
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach