Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie miasta Mszana Dolna

Urząd Miasta Mszana Dolna ogłasza przetarg

  • Adres: 34-730 Mszana Dolna, ul. Józefa Piłsudskiego 2
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 018 3310417 , fax. 018 3311555
  • Data zamieszczenia: 2013-04-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miasta Mszana Dolna
    ul. Józefa Piłsudskiego 2 2
    34-730 Mszana Dolna, woj. małopolskie
    tel. 018 3310417, fax. 018 3311555
    REGON: 00052548700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mszana-dolna.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie miasta Mszana Dolna
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    A. POSTANOWIENIA OGÓLNE:1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych sprzed każdej nieruchomości położonej na terenie Miasta Mszana Dolna, na której zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowanie ich /odzysk lub unieszkodliwienie/, bez względu na warunki atmosferyczne, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach /Dz.U. z 2012 r. poz. 391/, zapisami uchwały sejmiku Województwa Małopolskiego Nr XXV/397/12 z dnia 2 lipca 2012 r. - Plan Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego oraz postanowieniami Uchwały NR XXXIII/230/2013 Rady Miasta Mszana Dolna z dnia 28 stycznia 2013 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Mszana Dolna. Dla potrzeb niniejszego zamówienia przez odpady komunalne rozumie się odpady powstające w gospodarstwach domowych, z wyłączeniem pojazdów wycofanych z eksploatacji, a także odpady nie zawierające odpadów niebezpiecznych pochodzące od innych wytwórców odpadów, które ze względu na swój charakter lub skład są podobne do odpadów powstających w gospodarstwach domowych, w rozumieniu ustawy o odpadach /Dz. U. z 2001 r., Nr 62, poz. 628 z późn. zm./. 2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie: a) zbieranych regularnie w oddzielnych pojemnikach/workach na nieruchomościach: - 20 03 01 niesegregowanych /zmieszanych/ odpadów komunalnych, - ex 20 03 01 zmieszanych odpadów: papieru i tektury, tworzyw sztucznych, metali (w tym opakowań z tych materiałów), - ex 20 01 02 szkła opakowaniowego, - ex 20 02 01 kuchennych, ogrodowych i roślinnych odpadów ulegających biodegradacji b) zbieranych nieregularnie w miejscach zbierania odpadów komunalnych - 20 01 13*, 20 01 14*, 20 01 15*, 20 01 17*, 20 01 19*, 20 01 21*, 20 01 27*, 20 01 29*, 20 01 33* odpadów niebezpiecznych powstające w gospodarstwach domowych ( tj. chemikalia, zużyte baterie i akumulatory i inne), - 20 01 33 przeterminowanych leków, - 20 01 35*, 20 01 36 zużytych sprzętów elektrycznych i elektronicznych, - ex 20 03 07 odpadów wielkogabarytowych w tym zużytych opon, - ex 20 03 99 inne niż niebezpieczne odpady budowlano-rozbiórkowe. 3. W ramach zagospodarowania odpadów podmiot odbierający odpady zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, właściwej dla regionu południowego zgodnie z uchwałą Nr XXV/397/12 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 2 lipca 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego. 4. W przypadku selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w ramach zagospodarowania odpadów, zobowiązany jest do ich przekazywania do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 5. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłową gospodarkę odpadami, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dotyczy to między innymi przeładunku, transportu, organizacji bazy magazynowo - sprzętowej oraz wszelkich spraw formalno-prawnych, związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy, prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. 6. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności: a) Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach /Dz. U. z 2012 r. poz. 391/ b) Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach /Dz. U. 2013 , poz. 21/ c) Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości d) Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 września 2012 r. w sprawie mechaniczno-biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych e) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości f) Uchwały nr XXXIII/230/2013 Rady Miasta Mszana Dolna z dnia 28 stycznia 2013 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Mszana Dolna; g) Uchwały nr XXXII/226/2012 Rady Miasta Mszana Dolna z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów h) Uchwały XXV/397/12 z dnia 2 lipca 2012 roku Sejmiku Województwa Małopolskiego w sprawie przyjęcia Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego; i) Uchwały nr XXV/398/12 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 2 lipca 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego. 7. Wykonawca przed przystąpieniem do wykonywania zamówienia jest zobowiązany do szczegółowego zapoznania się z -Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Mszana Dolna-, o którym mowa w pkt. d oraz z zasadami odbierania odpadów, o którym mowa w pkt. e. B. CHARAKTERYSTYKA MIASTA MSZANA DOLNA: Powierzchnia: 27,1 km2. Liczba mieszkańców: ok 8.000, dokładna liczba zostanie podana po otrzymaniu deklaracji złożonych przez mieszkańców miasta. Mieszkańcy zamieszkują: 18 budynków wielorodzinnych (ok 384 gospodarstw) i ok.1580 budynków jednorodzinnych. C. GROMADZENIE ODPADÓW: 1. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić pojemniki do selektywnej zbiórki i na zmieszane odpady komunalne, zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Mszana Dolna 2. Spełnienie powyższego obowiązku następuje poprzez dostarczenie worków do zbierania odpadów, a w przypadku nieruchomości zabudowanej budynkami wielorodzinnymi poprzez dostarczenie odpowiednich pojemników. 3. Dopuszcza się gromadzenie odpadów w pojemnikach niebędących workami w zabudowie jednorodzinnej oddanymi w najem bądź w użyczenie właścicielom nieruchomości na zasadach uzgodnionych z właścicielem. 4. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia 2 kompletów worków (brązowych, żółtych, szarych, zielonych) właścicielom nieruchomości zabudowy jednorodzinnej przed 01.07.2013 r., oraz do sukcesywnego uzupełniania worków po każdorazowym odbiorze na zasadzie -worek za worek. Wykonawca ponadto zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu po 200 worków z każdego koloru. 5. Określa się następujące rodzaje pojemników: 1) brązowy - odpady ulegające biodegradacji (ex 20 02 01) 2) szary - odpady pozostałe, niesegregowane (zmieszane) (20 03 01) 3) żółty - papier i tekturę, tworzywa sztuczne, odpady wielomateriałowe, metal, tekstylia (w tym opakowania z tych materiałów) (ex 20 03 01) 4) zielony - szkło opakowaniowe (białe i kolorowe) (ex 20 01 02) 6. Określa się charakterystykę worków/pojemników do odbioru odpadów komunalnych: a) worek wykonany z foli o grubości dostosowanej do ilości i rodzaju odpadów, wykluczającej rozerwanie się worka, przeźroczysty (umożliwiający kontrolę u źródła) - pojemność - 120l - szary, żółty, zielony, brązowy, b) rodzaj i pojemność pojemników (szary, żółty, zielony, brązowy) służących do gromadzenia odpadów w budynkach wielorodzinnych zostanie określony w uzgodnieniu z właścicielem nieruchomości c) oznakowanie - pojemniki w tym worki muszą być opatrzone nadrukiem na jaki rodzaj odpadów są przeznaczone (BIOODPADY, ODPADY POZOSTAŁE, PAPIER, PLASTIK, METAL, TEKSTYLIA, SZKŁO, ODPADY ZIELONE) dodatkowo na workach musi widnieć adres i dane kontaktowe Zamawiającego (URZĄD MIASTA MSZANA DOLNA, UL. MARSZAŁKA PIŁSUDSKIEGO 2, 34-730 MSZANA DOLNA, TEL; (18)33-10-622, 33-10-059) oraz Wykonawcy. 7. Na potwierdzenie dostarczenia pojemników/worków Wykonawca przedłoży Zamawiającemu potwierdzenia od właścicieli, posiadaczy albo zarządców nieruchomości opatrzone datą przekazania i podpisem właściciela bądź jego przedstawiciela. W przypadku niemożności spełnienia tego warunku z przyczyn niezależnych od Wykonawcy wskaże on Zamawiającemu te przyczyny na piśmie i udokumentuje ich zaistnienie. Za dowód mogą być uznane wskazania urządzeń kontrolujących czas i przebieg tras pojazdów takich jak GPS. Za przyczyny niezależne od Wykonawcy można będzie uznać w szczególności co najmniej trzykrotne nie zastanie właściciela nieruchomości pod wskazanym adresem w odstępach co najmniej 3 dniowych w godzinach 7.00 - 20.00. 8. Zamawiający nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów z tytułu udostępnienia przez Wykonawcę pojemników do gromadzenia odpadów komunalnych. 9. Podmiotowe koszty opisane w pkt. 8 zostaną wliczone w ryczałtową opłatę. D. CZĘSTOTLIWOŚĆ ODBIORU ODPADÓW: 1. Wykonawca zobowiązany jest wykonać harmonogram realizacji zamówienia zgodnie wytycznymi znajdującymi się w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Mszana Dolna, w uzgodnieniu z Zamawiającym 2. Odbiór odpadów wielkogabarytowych, opon, odpadów niebezpiecznych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego będzie następował raz w okresie zamówienia, na zasadzie jednodniowej -akcji- ogłoszonej wcześniej przez Zamawiającego w uzgodnieniu z Wykonawcą, ze specjalnie do tego wyznaczonych miejsc zbiórki, na które Wykonawca zobowiązany jest odebrać odpady. Odbiór odpadów wielkogabarytowych, a zwłaszcza mebli zezwala się odbiór również sprzed posesji, indywidualnie od każdej nieruchomości w terminie ww (ok 1 wrzesień, a 31 październik). E. ODBIÓR ODPADÓW: 1. Wykonawca odpowiedzialny jest za osiąganie poziomów odzysku odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomów odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2012r., poz. 391), Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 roku w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U z 2012r., poz. 645), oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U z 2012r. poz. 676). 2. Wykonawca zapewni odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych w sposób zapewniający właściwy stan sanitarno-porządkowy na terenie nieruchomości. Z budynków zabudowy wielorodzinnej odpady komunalne będą odbierane bezpośrednio z altan śmietnikowych i miejsc ich gromadzenia, natomiast z budynków jednorodzinnych z terenu przy nieruchomości. 3. Wykonawca zapewni odbiór odpadów komunalnych ze wszystkich zamieszkanych nieruchomości na terenie Miasta Mszana Dolna, w tym celu będzie używał odpowiedniego sprzętu oraz wykonywał odpowiednie czynności, które będą uwzględniały warunki terenowe oraz pogodę. 4. Wykonawca zobowiązany jest do: a) zapoznanie się z warunkami terenowymi związanymi z realizacją zamówienia - Zamawiający będzie wymagał, aby na drogach będących w Zarządzie zamawiającego i dojazdach do posesji był użyty właściwy tabor transportowy, nie powodujący niszczenia dróg. b) dokonywania odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do nieruchomości zamieszkanych będzie utrudniony z powodu np. prowadzonych remontów dróg, dojazdów, zamknięcia drogi, warunków atmosferycznych itp. W takich przypadkach Wykonawca powinien odebrać odpady w inny sposób i nie przysługują mu roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. c) ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych w punkcie wagowym zlokalizowanym w miejscu przekazywania odpadów do składowania. d) terminowego zbierania i wywożenia odpadów. e) do kontroli zawartości pojemników i worków w celu określenia prawidłowości posegregowania odpadów - zgodnie z obowiązującym Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Mszana Dolna. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowej segregacji Wykonawca zobowiązany jest do wykonania dokumentacji fotograficznej, niezwłocznego powiadomienia o zaistniałym fakcie Zamawiającego oraz właściciela, posiadacza albo zarządcę nieruchomości oraz odbioru odpadów nieprawidłowo posegregowanych jako zmieszane odpady komunalne. Dokumentacja fotograficzna, o której mowa powyżej, winna zostać dostarczona Zamawiającemu przez Wykonawcę w terminie 3 dni od daty jej sporządzenia, w formie elektronicznej na zewnętrznym nośniku danych lub za pomocą poczty e-mail: gospodarkaodpadami@mszana-dolna.pl f) do spełniania przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, dotyczących odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych. g) porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu h) naprawiania i ponoszenia kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych (uszkodzenia chodników osiedlowych, punktów do składowania odpadów, uszkodzenie lub zniszczenie pojemników itp.); za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. F. TRANSPORT ODPADÓW KOMUNALNYCH: 1. Wykonawca powinien posiadać co najmniej trzy pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, a także co najmniej dwa pojazdy do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. 2. W zakresie wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów należy zapewnić, aby pojazdy były wyposażone w system: a) monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz b) czynników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów. 3. W związku z powyższym Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił Zamawiającemu niewyłącznej, nieodpłatnej licencji na korzystanie z oprogramowania do obsługi systemu rejestrującego pracę pojazdów przez okres trwania umowy. Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć i zainstalować oprogramowanie Zamawiającemu najpóźniej do 15.06.2013 r. wraz z elektronicznym planem miasta Mszana Dolna z siecią dróg oraz trasą do regionalnej instalacji, natomiast sam system monitoringu powinien funkcjonować od dnia 01.07.2013 r. do dnia zakończenia umowy. Koszty związane z korzystaniem z programu będą wliczone w ofertę na świadczenie usługi w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych. Wykonawca w wycenie winien uwzględnić, także wszystkie koszty związane z przeszkoleniem 2 pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi programu. Program winien umożliwić Zamawiającemu pozyskanie na bieżąco (on line) informacji dotyczących pracy pojazdów w zakresie podanym powyżej oraz powinien również umożliwiać wizualizację pokonanych tras na planie miasta, sporządzanie raportów, określających ilość odcinków pokonanych na trasach przez pojazdy, czas pracy pojazdów oraz ilość pojazdów wraz z numerem rejestracyjnym w ujęciu dziennym, tygodniowym, miesięcznym i rocznym. Wyposażenie pojazdów w monitoring ma służyć Zamawiającemu jako system kontroli realizacji zamówienia. W ostatnim dniu obowiązywania umowy dane zostaną zarchiwizowane na nośniku zewnętrznym i przekazane Zamawiającemu. Wykonanie archiwizacji Wykonawca wliczy w koszt oferty. 4. Wykonawcę, w trakcie transportu zbieranych odpadów, obowiązuje : a) zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, b) zakaz mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych, c) zakaz odbioru odpadów w niedziele, dni ustawowo wolne od pracy oraz poza ustalonym harmonogramem. d) zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem na zewnątrz. 5. Wszystkie pojazdy będące w dyspozycji Wykonawcy, winny być trwale i czytelnie oznakowane (nazwa firmy, dane adresowe i numery telefonu), winny być zarejestrowane, dopuszczone do ruchu, posiadać aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu. G. BAZA MAGAZYNOWO - TRANSPORTOWA : 1. Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany posiadać bazę magazynowo - transportową usytuowaną na terenie miasta Mszana Dolna, lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy miasta, na terenie, do którego posiada tytuł prawny. 2. Baza magazynowo - transportowa będzie miejscem postoju i garażowania pojazdów do realizacji usługi i będzie służyć zachowaniu właściwego stanu sanitarnego użytkowanych pojazdów (mycie, dezynfekcja sprzętu, które powinno odbywać się w warunkach spełniających wymagania z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej); 3. Baza magazynowo - transportowa musi spełniać wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości; H. SPRAWOZDAWCZOŚĆ: 1. Wykonawca jest zobowiązany do: 1) sporządzania kwartalnych sprawozdań, zgodnie ze wzorem określonym w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzoru sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi i przekazywania Zamawiającemu w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy. 2) sprawozdanie powinno zawierać: a) informacje o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały one przekazane, b) informacje o masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji: 6)przekazanych do składowania na składowisku odpadów, 7)nieprzekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie ich zagospodarowania c) liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne; d) wskazania właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem (w tym nie zbierają selektywnie odpadów). 3) dostarczania Zamawiającemu zestawienia raportów wagowych i kart przekazania odpadów, w terminie do 7 dni po zakończeniu każdego miesiąca i 7 dni po zakończeniu okresu rozliczeniowego wraz z fakturą. I. INNE OBOWIĄZKI: 1. Zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy dostatecznej liczby środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w ilości co najmniej takiej, jak w złożonej w postępowaniu przetargowym ofercie; 2. Ponoszenie pełnej odpowiedzialności za należyte wykonanie powierzonych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami; 3. Okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa; 4. Ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wysokość wadium - każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 10.000,00 zł (dziesięć tysięcy złotych). 2.Forma wadium. 2.1Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). Wadium wnoszone w w/w formach musi być opatrzone adnotacją:Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie miasta Mszana Dolna. 2.2 W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b)określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c)kwotę gwarancji, d)termin ważności gwarancji e)obowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; 2.3 Postanowienia pkt 2.2. stosuje się odpowiednio do poręczeń, określonych powyżej w pkt 2.1.b) i 2.1.e). 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: Urząd Miasta w Mszanie Dolnej, Bank Spółdzielczy w Mszanie Dolnej Nr konta 04 8808 0006 0010 0000 0563 0007 Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. Inna niż pieniężna forma wadium (art. 45 ust. 6 ustawy PZP powinna być wnoszona w oryginale jako odrębny załącznik do oferty, umożliwiający łatwe oddzielenie od pozostałych dokumentów ofertowych. Kopia tego dokumentu powinna być dołączona do oferty. Wadium wniesione w formie innej niż pieniężnej należy dołączyć do złożonej oferty. 5.Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu, za pomocą przelewu bankowego, Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. W przypadku gdy wadium zostanie zwrócone, a w wyniku rozstrzygnięcia odwołania oferta Wykonawcy zostanie wybrana jako najkorzystniejsza Wykonawca wniesie ponownie wadium w terminie do 3 dni po otrzymaniu zawiadomienia o wyborze. 5. Zwrot wadium. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ust. 1 -4a ustawy PZP 6. Utrata wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP (Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mszana-dolna.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach