Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Starcza w 2021 roku

Gmina Starcza ogłasza przetarg

  • Adres: 42-261 Starcza, Gminna
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. (34) 3140334 , fax. (34) 3140334
  • Data zamieszczenia: 2020-10-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Starcza
    Gminna 4
    42-261 Starcza, woj. śląskie
    tel. (34) 3140334, fax. (34) 3140334
    REGON: 15139817800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.starcza.akcessnet.net

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Starcza w 2021 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest Świadczenie usługi odbierania, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Starcza 2. Zakres usługi obejmuje : Przedmiotem zamówienia jest odbiór, transport i zagospodarowanie całego strumienia odpadów komunalnych, powstałych na terenie Gminy Starcza, tj.:  z nieruchomości zamieszkałych, w tym odbiór odpadów wielkogabarytowych sprzed posesji,  z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w tym doposażenia w odpowiednie pojemniki/kontenery przeznaczone do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych, Zamawiający nie dopuszcza możliwości odbierania odpadów komunalnych zleconych przez Zamawiającego wspólnie z odpadami z innej gminy lub z jakimikolwiek innymi odpadami. 3. Odbiór odpadów bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych odbywać się będzie z podziałem na odpady: 3.1. niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, 3.2. papier, 3.3. zbierane łącznie odpady obejmujące następujące frakcje: metale, tworzywa sztuczne i odpady opakowaniowe wielomateriałowe, 3.4. szkło, 3.5. bioodpady, 3.6. meble i inne odpady wielkogabarytowe, 3.7. zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny. 4. Odbiór odpadów z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) następujących frakcji odpadów: 4.1. meble i inne odpady wielkogabarytowe, 4.2. odpady budowlane i rozbiórkowe (gruz, materiały izolacyjne, ociepleniowe, papa, stolarka okienna i drzwiowa, itp.) 4.3. przeterminowane leki i chemikalia, 4.4. zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, 4.5. zużyte baterie i akumulatory, 4.6. zużyte opony (tylko z samochodów osobowych) 4.7. odpady niebezpieczne, 4.8. odpady tekstyliów i odzieży, 4.9. odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek. 5. Pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych 5.1. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne z nieruchomości zamieszkałych odbierane będą w pojemnikach o pojemności 240l 5.2. Bioodpady - z nieruchomości zamieszkałych odbierane będą w pojemnikach o pojemności 240l 5.3. Pozostałe odpady segregowane, tj. papier oraz zbierane łącznie frakcje odpadów: metali, tworzyw sztucznych, odpadów opakowaniowych wielomateriałowych, szkło odbierane będą w workach z zastosowaniem następujących zasad: 5.3.1. każda nieruchomość winna zostać wyposażona przez Wykonawcę w taką ilość worków jaką właściciel nieruchomości wystawi do odbioru na tzw. wymianę. Ilość worków odebranych musi równać się ilości worków pozostawionych, tzn. jeżeli na nieruchomości wystawione do odbioru zostaną 4 worki z tworzywami sztucznymi, Wykonawca ma obowiązek wyposażyć nieruchomość w 4 worki koloru żółtego. Worki mają być dostarczane do poszczególnych gospodarstw regularnie, zgodnie z harmonogramem: -worek koloru niebieskiego oznaczony napisem „Papier” do gromadzenia papieru, -worek koloru żółtego oznaczony napisem „Plastik, metale i tworzywa wielomateriałowe” do gromadzenia odpadów obejmujących następujące frakcje: metale, tworzywa sztuczne i odpady opakowaniowe wielomateriałowe, -worek koloru zielonego oznaczony napisem „Szkło” do gromadzenia szkła, -worek koloru brązowego oznaczony napisem „ BIO” do gromadzenia bioodpadów. Wykonawca ma obowiązek wyposażenia właścicieli wszystkich nieruchomości objętych zbiórką odpadów w worki do gromadzenia odpadów przed pierwszym dniem obowiązywania umowy na odbiór odpadów zawartej z Zamawiającym. Wykonawca dostarcza właścicielom worki w ilości: 1 niebieski, 3 żółte, 2 zielone, potem za każdy odebrany worek zostawia pusty tego samego koloru. Wymiana worków na odpady segregowane w czasie ich odbioru dotyczy również nieruchomości, które wystawiły odpady w workach innych niż worki dostarczone przez Wykonawcę tzn. w przypadku, gdy właściciel nieruchomości wystawi do odbioru 6 worków z tworzywami sztucznymi w tym 5 worków firmowych oraz 1 inny worek Wykonawca zobowiązany jest do pozostawienia na tzw. wymianę 6 worków firmowych. Worki należy pozostawić w takim miejscu i tak zabezpieczone, aby nie uległy zniszczeniu lub nie zostały porwane w przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych tj. pod klapą pojemników, pozostawiane w furtkach. Nie dopuszcza się pozostawiania luzem worków przed nieruchomościami. Dodatkowo Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do dostarczenia dodatkowych worków na początku okresu realizacji umowy (styczeń) w ilości: - worki koloru niebieskiego, oznaczone napisem „Papier” - 200szt. - worki koloru żółtego, oznaczone napisem „Plastik, metale i tworzywa wielomateriałowe” - 200 szt. - worki koloru zielonego, oznaczone napisem „Szkło” – 200 szt. - worek koloru brązowego, oznaczony napisem „Bio” w ilości 100 szt., oraz na każde żądanie Zamawiającego przez cały czas trwania umowy. Miejsce dostarczenia powyższych worków – siedziba Zamawiającego. 6. Częstotliwość odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości 6.1. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne oraz bioodpady należy usuwać zgodnie z następującą częstotliwością: - w okresie od 1 kwietnia 2021r. do 31 października 2021 r. 2 razy w ciągu miesiąca - w okresie od 1 stycznia 2021r. do 31 marca 2021r oraz od 1 listopada 2021r. do 31 grudnia 2021r. 1 raz w ciągu miesiąca 6.2. Odpady komunalne pochodzące z selektywnej zbiórki obejmującej papier należy usuwać zgodnie z następującą częstotliwością: raz na miesiąc, 6.3. Odpady komunalne pochodzące z selektywnej zbiórki obejmującej zbierane łącznie następujące frakcje odpadów: metale, tworzywa sztuczne i odpady opakowaniowe wielomateriałowe, należy usuwać zgodnie z następującą częstotliwością: raz na miesiąc, 6.4. Odpady komunalne pochodzące z selektywnej zbiórki obejmującej szkło należy usuwać zgodnie z następującą częstotliwością: raz na miesiąc, 7. Wytyczne do obliczenia ceny za przedmiot zamówienia 7.1. Powierzchnia gminy konieczna do obsługi to około 20ha o zabudowie jednorodzinnej. Teren Gminy Starcza obejmuje miejscowości: Klepaczka, Starcza, Własna, Łysiec, Rudnik Mały. Trasa przejazdu Wykonawcy w poszczególnych miejscowościach gminy Starcza wynosi około : Lp. Miejscowość Trasa Przejazdu w km 1. Klepaczka 2,672 2. Starcza 8,441 3. Własna 2,587 4. Łysiec 6,560 5. Rudnik Mały 4,052 7.2. Zestawienie liczby osób i gospodarstw objętych zbiórką odpadów wg złożonych deklaracji - stan na dzień 31.08.2020 r.: Miejscowość Liczba gospodarstw objętych zbiórką odpadów Ilość gospodarstw z selektywną zbiórką Ilość gospodarstw ze zbiórką nieselektywną Ilość gospodarstw z BIO Liczba osób objętych zbiórką odpadów wg złożonych deklaracji Klepaczka 48 47 1 0 148 Starcza 350 343 7 30 1114 Własna 113 111 2 3 352 Łysiec 162 160 2 35 516 Rudnik Mały 155 154 1 5 492 RAZEM 828 815 13 73 2622 UWAGA: Zamawiający zastrzega sobie prawo zwiększenia lub zmniejszenia liczby obsługiwanych nieruchomości w zakresie odbioru odpadów komunalnych. Zmiana liczby obsługiwanych nieruchomości nie będzie powodować zmiany zapisów Umowy, ani zmiany wartości zamówienia. Ponadto w Gminie Starcza, odbiór odpadów komunalnych odbywa się przy założeniu braku limitu ilości odbieranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych i odpadów segregowanych. Wykonawca ponosi całkowite koszty związane z odbiorem, transportem i zagospodarowaniem odpadów oraz wszystkie pozostałe koszty zamówienia, w tym koszt zakupu wystarczającej ilości worków do selektywnej zbiórki odpadów. Oferta musi uwzględniać wszystkie koszty związane z prawidłową realizacją zamówienia. Wykonawca winien uwzględnić koszty i wydatki związane z realizacją przedmiotu umowy, biorąc pod uwagę m.in. charakterystykę gminy, możliwość wzrostu ilości odbieranych odpadów w tym bioodpadów w okresie od wiosny do jesieni. Zobowiązuje się Wykonawcę do uwzględnienia w kosztach wykonania usługi wpływów z tytułu uzyskanych zysków ze sprzedaży zebranych surowców wtórnych. Zamawiający nadmienia, iż przy wykonywaniu usługi Wykonawca nie ponosi kosztów wyposażenia nieruchomości zamieszkałych w pojemniki (kubły), ani kosztów wymiany pojemników, chyba, że zniszczenie pojemnika (kubła) wynika z niewłaściwego odbioru odpadów komunalnych. Wykonawca ponosi również koszty wyposażenia Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w pojemniki i kontenery przeznaczone do gromadzenia odpadów segregowanych, koszty odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) oraz koszty wynikające z odbioru i zagospodarowania odpadów wielkogabarytowych odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych – sprzed posesji (w ramach tzw. zbiórki ulicznej). 7.3. Rodzaj/Ilość odebranych odpadów komunalnych od mieszkańców Gminy Starcza na dzień 31 sierpnia 2020r. Wykazane ilości dotyczą również odpadów zebranych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. Lp. Rodzaj odpadu Ilość odebranych odpadów (Mg) 1. Odpady zmieszane 20 03 01 297,46 2. Opakowania z metali 15 01 04 13,02 3. Odpady ulegające biodegradacji 20 02 01 23,74 4. Opakowania z tworzyw sztucznych 15 01 02 19,96 5. Tworzywa sztuczne 20 01 39 18,00 6. Opakowania z papieru 15 01 01 6,62 7. Opakowania ze szkła 15 01 07 44,54 8. Opakowania wielkogabarytowe 20 03 07 20,96 9. Zużyte opony 16 01 03 4,98 10. Odpadowa papa 17 03 80 3,78 11. Materiały izolacyjne 17 06 04 2,62 12. Zmieszane odpady z betonu, gruzu 17 01 07 10,52 13. Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne 20 01 36 2,92 14. Odpady niebezpieczne 15 01 10 0,44 15. Leki 20 01 32 0,02 16. Tworzywa sztuczne 17 02 03 1,82 17. Farby, tusze drukarskie, kleje 20 01 28 0,12 Razem 471,50 Podana ilość odbioru odpadów jest wielkością orientacyjną w celu sporządzenia oferty. Z tytułu ewentualnego zwiększenia ilości odebranych i zagospodarowanych w 2021r. odpadów komunalnych stawka za 1 Mg odpadów nie może ulec zmianie. 8. Zadania Wykonawcy związane z zamówieniem 8.1. Obowiązki Wykonawcy w zakresie sporządzenia harmonogramu 8.1.1. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania harmonogramu odbioru niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz selektywnie zbieranych na terenach nieruchomości zamieszkałych, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzania zmian przez Zamawiającego. Propozycję harmonogramu wywozu należy przedstawić Zamawiającemu w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy. Ulotka winna zawierać w szczególności: terminy odbioru odpadów komunalnych w okresie obowiązywania umowy, dane teleadresowe Wykonawcy oraz ewentualne informacje przygotowane przez Zamawiającego, które Wykonawca zamieści w harmonogramie odbioru odpadów komunalnych m.in.: informacje dot. poprawnej segregacji odpadów, terminach odbioru odpadów wielkogabarytowych sprzed posesji. 8.1.2. W związku z odbiorem kilku frakcji odpadów komunalnych, Zamawiający zastrzega sobie, aby przygotowany harmonogram dla mieszkańców poszczególnych miejscowości w Gminie Starcza obejmował w jednym dniu odpady segregowane (papier, metale, tworzywa sztuczne, odpady opakowaniowe wielomateriałowe) a następnego dnia winny być odbierane niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne i bioodpady. 8.2. Obowiązki Wykonawcy w zakresie wyposażenia nieruchomości zamieszkałych w worki Wykonawca zobowiązany jest dostarczać worki na odpady zbierane selektywnie do poszczególnych gospodarstw domowych regularnie, po każdym odbiorze odpadów segregowanych, zgodnie z przyjętą na terenie Gminy Starcza częstotliwością odbioru odpadów segregowanych. W dniu odbioru odpadów na tzw. wymianę tj. ilość worków oddanych równa się ilości worków otrzymanych. UWAGA: Mieszkańcy/właściciele nieruchomości zostali wyposażeni przez Zamawiającego w odpowiednie pojemniki (kubły) do gromadzenia niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz bioodpadów. 8.3. Obowiązki Wykonawcy w zakresie odbioru odpadów komunalnych: 8.3.1. systematyczne opróżnianie pojemników i wywóz niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz selektywnie zebranych, zgodnie z zapisami określonymi w harmonogramie oraz częstotliwością wywozu, 8.3.2. obsługa każdej nieruchomości, w terminie określonym w harmonogramie, 8.3.3. odebranie od właścicieli nieruchomości zamieszkałych każdej ilości zebranych, niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych i segregowanych odpadów komunalnych. Gmina zapewnia właścicielom nieruchomości zamieszkałych pozbywanie się wszystkich odpadów komunalnych bezpośrednio z terenu nieruchomości, tj. w przypadku kiedy odpady, które nie zmieszczą się do kubła, wystawione będą obok w dodatkowym worku, workach bądź innym kuble, również w ramach niniejszego zamówienia muszą zostać odebrane tego samego dnia. Po złożeniu przez właściciela nieruchomości deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dotyczącej nieruchomości, która dotychczas nie była objęta systemem odbioru odpadów komunalnych, Zamawiający niezwłocznie poinformuje Wykonawcę, a ten od najbliższego terminu odbioru odpadów, zgodnie z harmonogramem, zobowiązany jest do rozpoczęcia ich odbioru ze wskazanej przez Zamawiającego nieruchomości, 8.3.4. Zamawiający za godzinę rozpoczęcia odbioru odpadów komunalnych uznaje godzinę 6:00. 8.3.5. Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania doposażenia nieruchomości w pojemniki (na odpady niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, bioodpady) w przypadku ich udokumentowanego zniszczenia wynikającego z niewłaściwego odbioru odpadów komunalnych, 8.3.6. zabezpieczanie przewożonych odpadów przed ich wysypaniem, 8.3.7. Wykonawca jest zobowiązany do zebrania odpadów, które w trakcie ich odbioru zostaną rozsypane – obowiązek ten winien być realizowany niezwłocznie po opróżnieniu pojemników lub worków, 8.3.8. odbiór odpadów również w przypadku stwierdzenia niemożności dojazdu do pojemnika przez parkujące pojazdy lub inne przeszkody, 8.3.9. niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, bioodpady oraz pozostałości po sortowaniu odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Starcza, Wykonawca zobowiązany jest przekazać do instalacji komunalnych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, 8.3.10. przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r., poz. 701), 8.3.11. zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, 8.3.12. w przypadku, gdy firma świadcząca usługę dla Gminy Starcza odbiera odpady komunalne z nieruchomości, na których prowadzona jest również działalność gospodarcza, odbiór odpadów pochodzących z wykonywanej działalności musi następować w innym terminie niż od mieszkańców tej nieruchomości, 8.3.13. gospodarowanie odebranymi odpadami w sposób zapewniający wywiązywanie się z powierzonych przez Zamawiającego Wykonawcy obowiązków nałożonych Ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 2010), zgodnie z rozporządzeniami wydanymi na podstawie art. 3b ust. 2 i art. 3c ust. 2 ustawy tj.:  Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167),  Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz.U. 2017, poz. 2412), 8.3.14. Zapewnienie osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3b i art. 3c Ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010), Rozporządzeniem Ministra Środowiska z 14 grudnia 2016r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, Rozporządzeniem Ministra Środowiska z 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, wyłącznie w zakresie powierzonych zadań. 8.4. Obowiązki Wykonawcy w zakresie sprawozdawczości: 8.4.1. bieżące prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami Ustawy o odpadach oraz Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, 8.4.2. przez cały okres trwania Umowy Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu raporty miesięczne stanowiące część miesięcznego protokołu odbioru, w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu rozliczeniowym zawierające informacje o:  ilości i rodzaju odpadów komunalnych zebranych z wyszczególnionych nieruchomości,  adresach nieruchomości, z których właściciele nie oddali odpadów komunalnych lub oddali wyłącznie niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne a wykazana przez Zamawiającego nieruchomość zobowiązała się do segregacji odpadów,  sposobie zagospodarowania odpadów ze wskazaniem instalacji, na którą zostały przekazane, potwierdzone kartami przekazania odpadów, 8.4.3. przez cały okres trwania Umowy Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu sprawozdania wynikające z przepisów ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, 8.4.4. przekazywanie kart przekazania odpadów i dowodów wagowych. 8.5. Obowiązki Wykonawcy w zakresie kontroli rzetelności segregacji: 8.5.1. Wykonawca zobowiązany jest do powiadamiania Zamawiającego w przypadku niedopełniania przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, 8.5.2. Wykonawca odbierający odpady komunalne ma obowiązek: - sporządzić protokół w trzech egzemplarzach zawierający datę, adres nieruchomości, rodzaj źle wysegregowanych odpadów, spisany w miejscu zdarzenia, - pozostawić kopię protokołu o źle wysegregowanych odpadach dla właściciela nieruchomości w skrzynce na listy, - wykonać dokumentację fotograficzną z datownikiem, - niezwłocznie przekazać Zamawiającemu jeden egzemplarz protokołu, dokumentację fotograficzną (w wersji elektronicznej lub papierowej – wielokolorowa), odpady takie należy zakwalifikować i odebrać traktując je jako zmieszane. 8.5.3. Wykonawca ma obowiązek powiadomić pisemnie Zamawiającego o każdym przypadku wprowadzania do odpadów komunalnych, odpadów z działalności gospodarczej (odpadów przemysłowych). 8.6. Inne obowiązki Wykonawcy wynikające ze świadczonej usługi odbierania, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach zamieszkałych (w tym mebli i innych odpadów wielkogabarytowych odebranych sprzed posesji) oraz odpadów zebranych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. 8.6.1. wykonanie przedmiotu umowy w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz niedogodności dla mieszkańców, 8.6.2. zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy, dostatecznej liczby środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w liczbie co najmniej takiej, jak w złożonej w postępowaniu przetargowym ofercie, 8.6.3. porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami wysypanymi z pojemników, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi odbioru, 8.6.4. zabezpieczanie przewożonych odpadów przed wysypaniem. Wykonawca jest zobowiązany do zebrania odpadów, które w trakcie ich transportu zostaną rozsypane, 8.6.5. wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież z widocznym logo firmy, 8.6.6. wyposażenie pojazdów do odbierania odpadów (w tym odpadów segregowanych), w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego (np. GPS ), umożliwiający trwałe zapisywanie o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz system czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów w instalacji docelowej, w wersji papierowej jak i elektronicznej, 8.6.7. na każde wezwanie Zamawiającego skontrolowanie masy pojazdów pod wskazanym przez Zamawiającego adresem tj. przed rozpoczęciem odbierania odpadów komunalnych jak i po jego zakończeniu. Odmowa dokonania w/w kontroli skutkować będzie nałożeniem przez Zamawiającego na Wykonawcę kary finansowej. Wysokość kary finansowej określona zostanie w umowie, 8.6.8. Wykonawca musi na każde wezwanie Zamawiającego udostępnić oraz umożliwić kontrolę wagi przez wyznaczonego pracownika Urzędu Gminy 8.6.9. zapisywanie w sposób umożliwiający odczyt oraz przechowywanie w siedzibie Wykonawcy, przez okres obowiązywania umowy i rok po jej zakończeniu danych pochodzących z systemu monitoringu i systemu czujników. Wykonawca powinien posiadać odpowiedni program umożliwiający odczyt, prezentację oraz analizę przechowywanych danych, które powinny być udostępniane na każde żądanie Zamawiającego, 8.6.10. dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do nieruchomości będzie utrudniony (z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów, złych warunków atmosferycznych itp.). O fakcie braku możliwości dojazdu do nieruchomości z przyczyn określonych powyżej Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego celem uzgodnienia sposobu odbioru odpadów. Wykonawcy nie przysługuje wtedy roszczenie z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy, 8.6.11. okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa, 8.6.12. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy, a powstałe wyłącznie z winy Wykonawcy, 8.6.13. naprawa lub ponoszenie kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w gminie (uszkodzenia chodników, ogrodzeń, hydrantów, skrzynek na listy, znaków drogowych oraz innych urządzeń), 8.6.14. naprawa lub wymiana uszkodzonych w trakcie realizacji umowy pojemników na odpady na własny koszt, jeśli powstały z winy Wykonawcy, w terminie do 10 dni od zgłoszenia w formie telefonicznej lub e-mail przez Zamawiającego, 8.6.15. zapewnienie na czas realizacji przedmiotu zamówienia (posiadanie lub dostępność) do bazy magazynowo - transportowej, usytuowanej i wyposażonej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, 8.6.16. umożliwienie wstępu na teren bazy transportowo-magazynowej przedstawicielom Zamawiającego lub pracownikom państwowych instytucji upoważnionych do kontroli realizacji ustawy o odpadach i ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z przepisami wykonawczymi, 8.6.17. Udostępnienie co najmniej jednego numeru telefonu w celu szybkiej komunikacji, tak, aby był możliwy stały kontakt przedstawiciela Zamawiającego z Wykonawcą. 8.7. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust 3a Prawa Zamówień Publicznych 8.7.1. Zamawiający na podstawie art. 29 ust 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia. 8.7.2. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu listę pracowników zatrudnionych na umowę o pracę w powyższym zakresie wraz z oświadczeniem, iż Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zatrudnia w/w osoby na umowę o pracę, najpóźniej na 7 dni przed rozpoczęciem wykonywania usługi. Na każde żądanie zamawiającego, wykonawca przedłoży do wglądu kopie umowy o pracę. Dane wrażliwe podlegające ochronie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity z 2016, DZ.U. poz. 922) należy poddać anonimizacji. Nie podlega anonimizacji imię i nazwisko pracownika. Niedostarczenie wymaganej listy wraz z dokumentami skutkuje zakazem wykonywania robót z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy i nie będzie stanowiło zmiany terminu wykonywania zamówienia. W przypadku konieczności dokonania zmian w liście pracowników zatrudnionych na umowę o pracę, nowe osoby muszą być również zatrudnione przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę na umowę o pracę. W przypadku zmian na liście pracowników Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu Zaktualizowaną listę, a na każde żądanie Zamawiającego przedłożyć również do wglądu kopie umów o pracę. 9. Wyposażenie PSZOK-a w pojemniki i odbiór odpadów Wyposażenie PSZOK-a w w/w pojemniki/kontenery należy do obowiązku Wykonawcy. Dopuszcza się możliwość wstawienia używanych kontenerów i pojemników, muszą one jednak być zdatne do przyjęcia odpadów segregowanych tzn.: - nie mogą posiadać śladów poprzedniego użytkowania, - pojemniki muszą być czyste, - pojemniki oraz klapy pojemników nie mogą posiadać śladów pęknięć, uszkodzeń, - kontenery oraz metalowe klapy nie mogą być pordzewiałe, - kółka jezdne pojemników muszą być sprawne na tyle, aby możliwym było ich bezproblemowe przestawienie, - pojemniki winny posiadać sprawne blokady kółek jezdnych. Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w kontenery i pojemniki wykazane w tabeli. Rodzaj odpadów Pojemnik/ilość/pojemność odpady budowlane i rozbiórkowe 7 000 l (1 szt.) styropian 10 000 l (1 szt.) materiały izolacyjne (np. wełna) 7 000 l (1szt.) okna ze stolarką drewnianą lub stolarką wykonaną z tworzywa sztucznego 7 000 l (1 szt.) zużyte opony (tylko z samochodów osobowych) 7 000 l (1 szt.) przeterminowane leki 50 l ( 1 szt. ) odpady niebezpieczne 1100 l (1 szt.) z pokrywą zużyte baterie i akumulatory 50 l (1 szt. ) meble i inne odpady wielkogabarytowe 10 000 l (1 szt.) odpady tekstyliów i odzieży 1100 l (1 szt.) odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek 240 l (1 szt.) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 7000 l (1 szt.) z pokrywą odpady sanitarne 5000 l (1 szt.) papa 1100 l (2 szt.) szkło budowlane pochodzące z rozbiórki okien, drzwi 5000 l (1szt.) 10. Częstotliwość odbioru odpadów komunalnych zebranych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych Częstotliwość odbioru odpadów z PSZOK w Rudniku Małym - na zgłoszenie pracownika Urzędu Gminy odpowiedzialnego za nadzór nad PSZOK, według potrzeb, co najmniej 1 raz w miesiącu. Odpady komunalne zgromadzone w Pszok-u Wykonawca zobowiązany jest odbierać według potrzeb Zamawiającego, po zapełnieniu pojemnika/kontenera, w nieprzekraczalnym terminie czterech dni roboczych od dokonanego przez Zamawiającego zgłoszenia na podany przez Wykonawcę numer telefoniczny lub adres mailowy, tak aby Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych był zdolny do kolejnego przyjęcia odpadów segregowanych, dostarczanych przez mieszkańców Gminy Starcza. 11. Częstotliwość oraz termin odbioru mebli i innych odpadów wielkogabarytowych sprzed posesji 11.1. W czasie obowiązywania umowy, przewiduje się przeprowadzenie odbioru mebli i innych odpadów wielkogabarytowych od mieszkańców Gminy Starcza (w/w odpadów sprzed posesji tzw. zbiórka uliczna). Terminem zbiórki w 2021 r. musi być w miesiącu wrześniu (termin uprzednio ustalony z Zamawiającym). 11.2. W wyznaczonym terminie odbioru mebli i innych odpadów wielkogabarytowych mieszkańcy Gminy Starcza będą mogli wystawić przed swoją posesję m.in.: szafy, szafki, stoły i krzesła wykonane z drewna lub z tworzywa sztucznego, tapczany, komody, sofy, skrzynki, drzwi i okna drewniane jak i z tworzyw sztucznych, dywany, wykładziny, wózki dziecięce, dziecięce foteliki samochodowe i nosidełka, materace, pierzyny, suszarki na bieliznę, zabawki dużych rozmiarów, rowery, sanki, narty, wieszaki, lampy bez szkła, ogrodowe baseny wykonane z tworzywa sztucznego, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, które następnie Wykonawca zobowiązany będzie odebrać, 11.3. Odbiór mebli i innych odpadów wielkogabarytowych od mieszkańców Gminy Starcza musi zostać zrealizowany zgodnie z wcześniej ustalonym harmonogramem. Harmonogram odbioru odpadów wielkogabarytowych od mieszkańców Gminy Starcza musi zostać ustalony z Zamawiającym odpowiednio wcześniej, tak aby możliwym było przekazanie mieszkańcom informacji dot. przeprowadzenia powyższej zbiórki, 11.4. Zamawiający za godzinę rozpoczęcia zbiórki mebli i innych odpadów wielkogabarytowych uznaje godzinę 6.00. Dopuszcza się możliwość podziału Gminy Starcza na sektory, według sugestii Wykonawcy, tak aby możliwym było szybkie i sprawne odebranie wystawionych odpadów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada : a) aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzonego przez Wójta Gminy Starcza, b) wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. 2019r. poz. 701 ze zm.)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zobowiązania podmiotów, na których zdolnościach technicznych, zawodowych, sytuacji finansowej lub ekonomicznej Wykonawca polega do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 2. Pełnomocnictwo udzielone przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (3 dni od zamieszczenia informacji art. 86 pkt. 5 Pzp) 4. Oświadczenie wykonawcy w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach