Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Sabnie

Gmina Sabnie ogłasza przetarg

  • Adres: 08-331 Sabnie, ul. Główna
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 025 787 41 90 , fax. 025 787 42 49
  • Data zamieszczenia: 2020-02-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sabnie
    ul. Główna 73
    08-331 Sabnie, woj. mazowieckie
    tel. 025 787 41 90, fax. 025 787 42 49
    REGON: 71158206100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: sabnie.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Sabnie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na Odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Sabnie zgromadzonych w pojemnikach, w tym w workach spełniających minimalne wymagania określone w Regulaminie utrzymanie czystości i porządku na terenie gminy Sabnie w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. 2. Wykaz miejscowości na terenie Gminy Sabnie z liczbą nieruchomości zamieszkałych oraz liczbą mieszkańców wynikająca ze złożonych deklaracji stanowi załącznik Nr 1 do SIWZ. Szczegółowy wykaz nieruchomości z adresem oraz liczbą mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość (dane na dzień 20.01.2020 r.) stanowić będzie załącznik do umowy i zostanie przekazany Wykonawcy po jej podpisaniu. Na terenie Gminy Sabnie zlokalizowane są 2 nieruchomości w zabudowie wielolokalowej, w których mieszkańcy składają deklaracje takie, jak właściciele nieruchomości jednorodzinnych. Odbiór odpadów odbywał się będzie w sposób przewidziany dla pozostałych nieruchomości zamieszkałych. Zamawiający w okresie trwania umowy zobowiązuje się informować na bieżąco Wykonawcę o zmianach danych objętych wykazem, o którym mowa powyżej. Zmiany dotyczą nowych nieruchomości, na których powstają odpady komunalne lub wykreśleniu nieruchomości (opuszczenie nieruchomości przez jej mieszkańców). 3. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać i zagospodarować następujące rodzaje odpadów: 1) odpady komunalne niesegregowane /zmieszane/ o kodzie 20 03 01, 2) odpady komunalne zbierane w sposób selektywny w podziale na następujące frakcje: a) papier i tektura (kod 20 01 01, 15 01 01), b) opakowania metalowe , drobny złom (kod 15 01 04, 20 01 40) , c) opakowania z tworzyw sztucznych, plastik i opakowania wielomateriałowe (kod 15 01 02, 20 01 39, 15 01 05) d) szkło opakowaniowe (kod 20 01 02, 15 01 07), e) bioodpady stanowiące odpady komunalne, f) odpady niebezpieczne powstające w gospodarstwach domowych, (15 01 10),(20 01 13),(20 01 14), (20 01 15),(20 01 17), (20 01 19),(20 01 26), (20 01 28),(20 01 29),(20 01 30),(20 01 80) w tym przeterminowane leki ( 20 01 31),( 20 01 32); g) zużyte baterie i akumulatory, 20 01 33, 20 01 34), h) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny w tym RTV i AGD, i) meble i inne odpady wielkogabarytowe pochodzące z gospodarstwa domowego (kod 20 03 07), j) zużyte opony(16 01 03), k) popiół pochodzący z instalacji grzewczych budynków mieszkalnych l) odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z remontów i innych robót budowlanych wykonywanych przez właściciela nieruchomości we własnym zakresie, na wykonanie, których nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę, lub na wykonanie których nie jest wymagane zgłoszenie do administracji architektoniczno- budowlanej.(kod 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 02 01, 17 02 02, 17 02 03, 17 04 17, 17 08 02, 17 09 04, 20 03 99). 3) Wykonawca obowiązany jest wyposażyć właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Sabnie w worki do gromadzenia odpadów: a)Dostarczane worki o pojemności 120l powinny być wykonane z tworzywa sztucznego o wytrzymałości nie mniejszej, niż dla tworzywa sztucznego LDPE, o grubości minimum 0,06 mm i zawierać odpowiednie oznaczenie: - czarny z napisem „ODPADY NIESEGREGOWANE” – na odpady niesegregowane - brązowy z napisem „BIOODPADY” na odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów, - niebieski z napisem „ PAPIER” na odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, - żółty z napisem „PLASTIK” – na odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych, puszki aluminiowe oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe, - zielony z napisem „ SZKŁO” – na odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła, - szary z napisem „ POPIÓŁ” – na odpady popiołu z palenisk domowych. b) Wykonawca ma obowiązek odebrać z nieruchomości zamieszkałych każdą zgromadzoną w nich ilość odpadów komunalnych przygotowaną bezpośrednio do odbioru. 4. Podstawowe wymagania Zamawiającego dotyczące sposobu i częstotliwości odbierania odpadów komunalnych pochodzących z gospodarstw domowych 1) Wykonawca odbierał będzie odpady z nieruchomości zamieszkałych przez cały okres objęty zamówieniem w następujący sposób: Tabela Nr 1 Rodzaj odpadów komunalnych Sposób odbioru Częstotliwość odbioru Nieruchomości zamieszkałe Komunalne odpady zmieszane Pojemniki, w tym worki-bezpośrednio z nieruchomości 1 raz na m-c w tym, że w okresie od kwietnia do października odpady będą odbierane jeden raz na dwa tygodnie Bioodpady stanowiące odpady komunalne Brązowe worki bezpośrednio z nieruchomości 1 raz na m-c w tym, że w okresie od kwietnia do października odpady będą odbierane jeden raz na dwa tygodnie Papier i tektura Niebieskie worki bezpośrednio z nieruchomości 1 raz na m-c Tworzywa sztuczne, drobny złom metalowy, puszki aluminiowe i opakowania wielomateriałowe Żółte worki lub pojemniki 120 l. bezpośrednio z nieruchomości 1 raz na m-c Szkło i odpady opakowaniowe ze szkła Zielone worki lub pojemniki 120 l. bezpośrednio z nieruchomości 1 raz na 2 m-ce Żużel i popiół z palenisk domowych Szare worki bezpośrednio z nieruchomości 1 raz w okresie: od października do kwietnia włącznie Przeterminowane leki W wyznaczonej aptece, w godzinach jej pracy. Do zadań Wykonawcy będzie należało odebranie tych odpadów z apteki. W miarę potrzeb – „na zgłoszenie” nie dopuszczając do przepełnienia pojemników i zagrożenia sanitarnego. Zużyte baterie i akumulatory inne niż przemysłowe i samochodowe We wskazanych punktach użyteczności publicznej, gdzie znajdować się będą pojemniki do zbierania odpadów –w godzinach ich pracy. Do zadań Wykonawcy będzie należało odebranie tych odpadów ze wskazanych miejsc. W miarę potrzeb – „na zgłoszenie” nie dopuszczając do przepełnienia pojemników i zagrożenia sanitarnego. Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny „wystawka” bezpośrednio od mieszkańców nieruchomości 1 raz w roku Meble i inne odpady wielogabarytowe „wystawka” bezpośrednio od mieszkańców nieruchomości 1 raz w roku Zużyte opony i chemikalia „wystawka” bezpośrednio od mieszkańców nieruchomości 1 raz w roku a) Zmieszane odpady komunalne gromadzone będą w czarnych workach o pojemności 120l lub pojemnikach o poj. 240l. Takie pojemniki posiada około 75% gospodarstw domowych. Wykonawca zapewni odbiór odpadów komunalnych zmieszanych z pojemników i czarnych worków o pojemności 120l, b) Selektywnie zbierane odpady ze szkła i plastiku gromadzone będą w workach o pojemności 120l lub pojemnikach 120l. Na terenie Gminy Sabnie 95 % właścicieli nieruchomości, którzy zdeklarowali segregowanie odpadów posiada pojemniki 120l do gromadzenia odpadów ze szkła i plastiku. Wykonawca zapewni odbiór tych odpadów zarówno z pojemników 120l jak i zielonych oraz żółtych worków. 2) W trakcie realizacji usługi Wykonawca jest zobowiązany do kontroli zgodności sposobu przekazywania odpadów ze złożoną deklaracją przez porównanie zawartości worka z jego przeznaczeniem. W przypadku, w którym właściciel nieruchomości złożył deklarację o selektywnym sposobie gromadzenia odpadów, a odpady z nieruchomości nie są przekazywane w sposób selektywny, Wykonawca odbierać będzie wszystkie odpady z nieruchomości jako zmieszane i zobowiązany będzie do powiadomienia o tym fakcie Zamawiającego. W opisanej powyżej sytuacji, przed odebraniem odpadów lub po stwierdzeniu takiego faktu wykonawca sporządza dokumentację, która umożliwi w sposób jednoznaczny potwierdzenie nieprawidłowości i identyfikację miejsca, daty oraz właściciela nieruchomości (zdjęcia , video, protokół potwierdzony przez świadków, itp.). Powiadamianie, o którym mowa powyżej, Wykonawca realizuje poprzez niezwłoczne zawiadamianie telefoniczne upoważnionego pracownika Zamawiającego oraz przekazywanie raportów, o których mowa w ust. 8 pkt.1. 3) W przypadku zmian w wykazie nieruchomości zamieszkałych, który stanowić będzie załącznik do umowy, skutkujących rozszerzeniem listy punktów wywozowych (nieruchomości zamieszkałych), Wykonawca zobowiązany będzie do: a) wyposażenia nieruchomości w odpowiednią liczbę worków, o których mowa w ust.5. b) odbioru odpadów komunalnych z tych nieruchomości, począwszy od najbliższej zbiórki odpadów następującej po dniu, w którym otrzymał informację o umieszczeniu dodatkowej pozycji w wykazie nieruchomości. 4) W przypadku zmian w wykazie, o którym mowa w ust.2, skutkujących zmniejszeniem listy nieruchomości ujętych w wykazie, Wykonawca zobowiązany będzie do zakończenia świadczenia usług odbioru odpadów komunalnych z tych nieruchomości, począwszy od zbiórki następującej po dniu, w którym otrzymał informację o wykreśleniu nieruchomości z wykazu. 5) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania Harmonogramu odbierania odpadów zwanego w dalszej treści ,,harmonogramem” z uwzględnieniem poszczególnych rodzajów odpadów i wymagań określonych w Uchwale nr XVII/78/2016 Rady Gminy Sabnie dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Sabnie Dz.Urz.Woj.Maz.z 2016 r. poz. 2002 z późn zm), Uchwale nr XVII/79/2016 Rady Gminy Sabnie z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz. Urz.Woj.Maz. z 2016 r. poz. 2003 z późn.zm.) oraz w tabeli nr 1. 6) Harmonogram powinien być sporządzony zgodnie z następującymi wytycznymi: a) odbiór odpadów nie może następować w dni ustawowo wolne od pracy, b) odbiór odpadów, które odbierane są raz w miesiącu powinien zostać ustalony dla danej nieruchomości w ten sam dzień miesiąca (np. każdy pierwszy poniedziałek miesiąca) przez cały okres trwania umowy, c) winien być opracowany w sposób przejrzysty, jasny i pozwalający na szybkie zorientowanie się co do konkretnych dat odbierania odpadów, jak również regularności i powtarzalności odbioru odpadów poszczególnych rodzajów, d) winien wskazywać daty odbierania poszczególnych rodzajów odpadów z nieruchomości, d)posiadać oznaczenie Wykonawcy (nazwa, adres, telefon kontaktowy dla mieszkańców, adres strony internetowej -o ile Wykonawca takową posiada), e)nie może zawierać żadnych dodatkowych treści ponad informacje związane z wykonywaniem zamówienia, a w szczególności reklam. 7) W terminie 7 dni od podpisania umowy Wykonawca przedkłada Harmonogram do zaakceptowania Zamawiającemu. Po ewentualnym uzgodnieniu zmian i zaakceptowaniu harmonogramu przez Zamawiającego, Wykonawca dostarczy harmonogram do wszystkich nieruchomości zamieszkałych objętych systemem, zamieści Harmonogram na swojej stronie internetowej -o ile posiada stronę internetową oraz zapewni do niego łatwy dostęp w całym okresie realizacji usługi. 8) W przypadku nieprzewidzianych okoliczności, za zgodą Zamawiającego dopuszcza się możliwość dokonania zmian terminu odbioru odpadów w stosunku do zatwierdzonego Harmonogramu. W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany jest poinformować właścicieli nieruchomości o takiej zmianie z odpowiednim wyprzedzeniem(co najmniej 2 dni). 9) Wykonawca ma obowiązek uprzątnięcia terenu z zanieczyszczeń powstałych w wyniku opróżniania pojemników, rozerwania worków itp. 10) Wykonawca ma obowiązek odebrania odpadów komunalnych u ,,źródła” tzn. z każdej nieruchomości zamieszkałej. W dniu zbiórki odpadów wynikającej z Harmonogramu właściciele nieruchomości wystawią worki lub pojemniki z odpadami przy granicy nieruchomości skąd Wykonawca ma obowiązek ich odebrania. 11) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za zniszczenie lub uszkodzenie pojemników do zbierania odpadów należących do właścicieli nieruchomości, powstałych z winy Wykonawcy w związku z realizacją usługi, na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym. 12) Wykonawca ponosi odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy w zakresie określonym w Kodeksie Cywilnym i innych ustawach. 5. Wymagania Zamawiającego dotyczące zaopatrzenia nieruchomości w worki 1)Wykonawca w ramach ustalonego w umowie wynagrodzenia zaopatrzy nieruchomości zamieszkałe w komplety worków do gromadzenia odpadów komunalnych zgodnie z kolorystyką i opisem gromadzonej frakcji (patrz Tabela nr 1).Na każdym worku powinny być umieszczone dane identyfikacyjne Wykonawcy: nazwa, adres oraz nr telefonu. 2)Pierwsze zaopatrzenie nieruchomości w worki do gromadzenia odpadów przez Wykonawcę nastąpi w terminie 5 dni roboczych od dnia zawarcia umowy 3) Na terenie gminy Sabnie odpady odbierane będą w workach o pojemności 120 l. Zamawiający dopuszcza gromadzenie odpadów zmieszanych /niesegregowanych/oraz pozostałości po segregacji w pojemnikach do 240 l. 4)Worki do gromadzenia odpadów powinny być wykonane z tworzywa sztucznego LDPE o grubości zapobiegającej rozrywaniu minimum 0,06 mm dla odpadów niesegregowanych (zmieszanych), szkła opakowaniowego oraz opakowań wykonanych z różnych materiałów i popiołu oraz grubości min. 0,04mm dla pozostałych odpadów. 5) Wykonawca dodatkowo przekaże Zamawiającemu w terminie 5 dni od dnia zawarcia umowy worki w następujących ilościach: -Worek czarny z napisem „ODPADY NIESEGREGOWANE” –50 szt. -Worek żółty z napisem „PLASTIK” –100 szt. -Worek niebieski z napisem „PAPIER” –50 szt. -Worek zielony z napisem „SZKŁO” –50 szt. - Worek szary z napisem „POPIÓŁ” – 30 szt. - Worek brązowy z napisem „BIOODPADY” – 30 szt. Będą one dostępne w Urzędzie Gminy na dodatkowe zgłoszenie mieszkańców, w miarę potrzeb. 6) Przy każdym odbiorze odpadów Wykonawca zostawi dla nieruchomości objętej systemem odbioru odpadów worki na frakcje odpadów, które zostały w danym odbiorze odebrane z nieruchomości, w liczbie wynikającej z liczby oddanych worków(worek za worek). 5.Wymagania Zamawiającego co do sposobu zagospodarowania odpadów 1)Wykonawca zobowiązany jest do przekazania: a) zmieszanych odpadów komunalnych do instalacji komunalnych, znajdujących się na liście Marszałka Województwa Mazowieckiego, prowadzonej na podstawie art. 38b ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. b) selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, określoną w obowiązujących przepisach prawa, w szczególności w ustawie o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r., z zastrzeżeniem, że jeżeli przed przekazaniem odebranych selektywnie odpadów do instalacji odzysku i unieszkodliwiania zostały one skierowane przez podmiot odbierający odpady do przesortowania, to powstałe pozostałości z sortowania -odpad o kodzie 19 12 12 -przeznaczone do składowania, muszą zostać przekazane do instalacji komunalnych, znajdujących się na liście Marszałka Województwa Mazowieckiego, prowadzonej na podstawie art. 38b ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 2) Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne w sposób zapewniający osiągnięcie, za okres objęty zamówieniem, określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (DZ.U. z 2016 r. poz.2167) zgodnie z którym poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku następujących frakcji odpadów wynosi : - papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła, tj. w 2020 r. - co najmniej 50%, - innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych – w roku 2020 co najmniej 70 %, 3) Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne ulegające biodegradacji w sposób zapewniający osiągnięcie, za okres realizacji zamówienia, określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz.U z 2017 r. poz. 2412) 4) Osiągane przez Wykonawcę poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku, o których mowa w pkt 2) obliczane będą na podstawie wzorów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 poz. 2167), 5) Osiągnięty przez Wykonawcę poziom ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, o których mowa w pkt 3) obliczony będzie na podstawie wzorów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 2412). 6. Wymagania dotyczące posiadanych pojazdów, urządzeń oraz bazy magazynowo transportowej 1) Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany dysponować bazą magazynowo – transportową usytuowaną na terenie gminy Sabnie lub w odległości do 60 km od jej granicy administracyjnej. 2) Wyposażenie bazy magazynowo – transportowej, wyposażenie pojazdów, utrzymanie odpowiedniego stanu technicznego i sanitarnego pojazdów i urządzeń powinno spełniać wymagania zawarte w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. 2013. 122) 3) Wykonawca zobowiązany jest przez cały okres obowiązywania umowy dysponować pojazdami w ilości niezbędnej do prawidłowej realizacji umowy, przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów, w sposób wykluczający mieszanie się odpadów. 4) Dysponowanie pojazdami w liczbie niezbędnej do prawidłowej realizacji umowy, przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów (co najmniej 5 pojazdów), w sposób wykluczający mieszanie się odpadów, w tym: - przynajmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, - przynajmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania nieselektywnie zebranych odpadów komunalnych, - przynajmniej jednym pojazdem do odbierania pojazdów bez funkcji kompaktującej. 7. Wymagania Zamawiającego dotyczące transportu odpadów odebranych z nieruchomości zamieszkałych. 1.)Wykonawca zobowiązany jest do spełniania wymagań określonych w art. 9d ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2019r., poz.10 2010) oraz rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013, poz. 122). 2) Pojazdy przeznaczone do odbioru odpadów muszą posiadać aktualny przegląd techniczny potwierdzający dopuszczenie pojazdu do ruchu. 3) Wykonawca zobowiązany jest do utrzymywania pojazdów w odpowiednim stanie sanitarnym zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 4) Samochody winny być oznakowane w sposób umożliwiający identyfikację Wykonawcy: na zewnętrznej powierzchni drzwi kabiny kierowcy po obu stronach pojazdu powinny posiadać napis zawierający nawę firmy, dane adresowe, telefon kontaktowy. Inny sposób oznakowania wymaga akceptacji zamawiającego. 5) Odpady muszą być odbierane i transportowane w sposób uniemożliwiający zmieszanie poszczególnych frakcji odpadów zebranych w sposób selektywny, a zwłaszcza uniemożliwiający zmieszanie odpadów niesegregowanych/zmieszanych/ z odpadami zebranymi w sposób selektywny. 6) W czasie transportu wykonawca zobowiązany jest do bezwzględnego zapobiegania przedostaniu się transportowanych odpadów do środowiska(zapewnienie szczelności pojazdu, uniemożliwienie wypadania śmieci podczas jazdy) 7) Zamawiający zastrzega, że podczas zbiórki odpadów komunalnych z nieruchomości objętych wykazem Wykonawca nie może odbierać odpadów z nieruchomości niezamieszkałych i nieobjętych wykazem będącym załącznikiem do umowy, o którym mowa w ust. 1. Naruszenie tego warunku stanowi istotne naruszenie umowy. 8.Wymagania Zamawiającego dotyczące sprawozdawczości oraz kontaktów z Zamawiającym w sprawie stwierdzonych nieprawidłowości 1)Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego i niezwłocznego przekazywania raportów o stwierdzonych nieprawidłowościach w formie elektronicznej lub pisemnej. Raporty te winny zawierać: a. nr raportu, b. dane kontaktowe sporządzającego raport, c. datę sporządzenia raportu, d. identyfikator nieruchomości (poz. wykazu) na której stwierdzono nieprawidłowości, e. datę i godzinę stwierdzenia nieprawidłowości, f. opis stwierdzonej nieprawidłowości, g. opis sposobu postępowania z odpadami, których gromadzenie zostało zakwestionowane, h. dokumentację nieprawidłowości / zdjęcia, nagranie video, protokół podpisany przez świadków) i. wykaz załączników do raportu j. inne uwagi Raport powinien być przekazany w ciągu 5 dni roboczych po stwierdzeniu nieprawidłowości. 2) Wykonawca w przypadku zauważenia nieprawidłowości w przekazywaniu odpadów komunalnych z nieruchomości natychmiast powiadamia o tym fakcie Zamawiającego, 3) Wykonawca dokonuje na bieżąco rejestru nieruchomości zamieszkałych, na których nie wystawiono odpadów oraz nieruchomości, w których odpady pojawiają się w ilości znacznie większej niż to wynika z zadeklarowanej liczby mieszkańców. Wykonawca wpisuje te informacje w raporcie w pozycji (j.) inne uwagi 4) Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego prowadzenia ewidencji odpadów odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w ramach realizacji umowy z Zamawiającym, zgodnie z przepisami prawa. 5) W związku z wymogami w zakresie sprawozdawczości określonymi w Ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Wykonawca zobowiązany jest do: a) przekazania Zamawiającemu sprawozdania rocznego, o którym mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. b)przekazywania Zamawiającemu wszelkich danych i informacji dotyczących realizacji przedmiotu zamówienia, które będą niezbędne do sporządzenia rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach; c) przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do instalacji komunalnych albo do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach –zgodnie z obowiązującymi wzorami (Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów, Dz.U. 2019 poz. 819). 9. Pozostałe informacje dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia 1)W celu oszacowania ilości odpadów jakie mogą być odbierane w ramach przedmiotowego zamówienia Zamawiający udostępnia Wykonawcy szacunkowe dane uzyskane ze sprawozdania rocznego podmiotów odbierających odpady komunalne na terenie gminy Sabnie w roku 2018 oraz sprawozdania półrocznego z roku 2019 r. o ilości zebranych odpadów. Zostały one udostępnione w Załączniku nr 1 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Dane te mogą być wykorzystane pomocniczo. Szacowania ilości odpadów jakie mogą być wytworzone w nieruchomościach zamieszkałych w czasie trwania realizacji zamówienia, których odbiór i zagospodarowanie są przedmiotem zamówienia Wykonawca dokonuje zgodnie ze swoją wiedzą i doświadczeniem. 2)Zamawiający informuje, że na wszystkich drogach publicznych na terenie Gminy Sabnie dopuszczony jest ruch pojazdów dokonujących zbiórki odpadów. Ograniczenia i utrudnienia mogą wystąpić jedynie na niektórych drogach dojazdowych, na których z uwagi na parametry techniczne nie będzie możliwy ruch pojazdów o dużej ładowności lub kubaturze. 3)Zamawiający zaleca Wykonawcom zapoznanie się w sposób dla siebie dogodny z topografią terenu gminy(Internet np. Geoportal, objazd terenu). 10. Przepisy prawa powszechnego oraz akty prawa lokalnego mające wpływ na realizację przedmiotu zamówienia 1) Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/98/WE z dnia 19 listopada 2008 r. w sprawie odpadów oraz uchylającej niektóre dyrektywy (Dz. U. UE. L 312/3), 2) Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2019 r., poz. 2010) 3) Rozporządzenie Ministra Środowiska z 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz.U. z 2019 r. poz. 2028) 4) Ustawa z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.) 5) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 poz. 2167), 6) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz.U z 2017 r. poz. 2412) 7) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122), 8) Uchwałą nr XVII/78/2016 Rady Gminy Sabnie dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Sabnie, wraz z późniejszymi zmianami, 9) Uchwałą nr XVII/79/2016 Rady Gminy Sabnie z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi z późniejszymi zmianami 10) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przed upływem terminu składania ofert Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 4.000 zł (słownie: cztery tysiące złotych 00/100).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada kompetencje do prowadzenia działalności umożliwiającej realizację przedmiotu zamówienia jeżeli : -Wykonawca posiada aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych objętych przedmiotem zamówienia od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Sabnie zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2019 r., poz. 2010)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach