Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy i Miasta Przysucha

Gmina i Miasto Przysucha ogłasza przetarg

  • Adres: 26-400 Przysucha, Plac Kolberga
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 48 6752823, , fax. 48 6752106
  • Data zamieszczenia: 2019-12-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina i Miasto Przysucha
    Plac Kolberga 11
    26-400 Przysucha, woj. mazowieckie
    tel. 48 6752823, , fax. 48 6752106
    REGON: 67022337900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.gminaprzysucha.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy i Miasta Przysucha
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.2 Przedmiotem zamówienia jest usługa odbioru wskazanych w opisie rodzajów odpadów komunalnych z wszystkich nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, na terenie Gminy i Miasta Przysucha, transport zebranych odpadów komunalnych oraz ich zagospodarowanie zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996r. (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2010) 3.3 Zakres usługi obejmuje zbiórkę odpadów komunalnych w zabudowie wielolokalowej oraz jednorodzinnej zgodnie z wymogami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz.U. z 2019 r. poz. 2028): 3.3.1 zmieszanych ( kod odpadu 20 03 01) – gromadzonych w pojemnikach lub workach o kolorze czarnym z napisem „ZMIESZANE” w tym popiół (10 01 01, 20 01 99) 3.3.1.1 odpady komunalne (zmieszane) wytworzone w gospodarstwach domowych na terenie zabudowy jednorodzinnej gromadzone będą w workach lub pojemnikach o pojemności min. 60 l/osobę/miesiąc. 3.3.1.2 na terenie zabudowy wielolokalowej rodzaj pojemnika oraz miejsce jego ustawienia Wykonawca ustali w porozumieniu z zarządcą budynków wielolokalowych. 3.3.1.3 odpady komunalne (zmieszane) wytworzone w gospodarstwach domowych w zabudowie wielolokalowej gromadzone będą we właściwie opisanych pojemnikach o pojemności uzgodnionej z zarządcą osiedla/budynku jednak nie mniejszej niż 60 l/osobę/miesiąc. 3.3.2 zbieranych selektywnie: 3.3.2.1 na terenie zabudowy jednorodzinnej w kolorowych workach lub pojemnikach o pojemności min. 60 l/osobę/miesiąc: - metalu i tworzywa sztucznego (kod odpadu 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 20 01 11, 20 01 39, 20 01 40) - gromadzonego w pojemnikach lub workach o kolorze żółtym z napisem „METALE I TWORZYWA SZTUCZNE” - szkła, opakowań szklanych bezbarwnych i kolorowych ( kod odpadu 15 01 07, 20 01 02) - gromadzonego w pojemnikach lub workach o kolorze zielonym z napisem „SZKŁO”, - papieru i tektury ( kod odpadu 20 01 01, 15 01 01 ) – gromadzonego w pojemnikach lub workach o kolorze niebieskim z napisem „PAPIER”, - odpadów biodegradowalnych ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów (kod odpadu 20 02 01, 20 01 08) – gromadzonych w pojemnikach lub workach o kolorze brązowym z napisem „BIO”. 3.3.2.2 na terenie zabudowy wielolokalowej: selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie zabudowy wielolokalowej, odbywać się będzie do specjalistycznych zamykanych pojemników przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów, właściwie opisanych: „SZKŁO” „PAPIER” „METALE I TWORZYWA SZTUCZNE”, „BIO”, o pojemności min. 60 l/osobę/miesiąc. 3.3.3 Charakterystykę gminy zawierającą szacunkowe dane dotyczące liczby mieszkańców oraz ilości budynków z których będą odbierane odpady komunalne i sposób ich odbioru przedstawiono w załączniku nr 1. Dodatkowe informacje: 1. Ilość zmieszanych odpadów komunalnych z gospodarstw domowych [w Mg]: Lata: - 2016 – 1678,96 - 2017 – 1813,16 - 2018 – 1936,64 2. Ilość wyselekcjonowanych odpadów komunalnych (szkło, tworzywa sztucznie, papier i tektura) z gospodarstw domowych [w Mg]: Lata: - 2016 – 336,55 - 2017 – 458,26 - 2018 – 544,40 Uwaga 1: Ilość wytworzonych na terenie gminy i miasta Przysucha odpadów jest niezależna od Zamawiającego. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając ilość odpadów wytworzonych przez producentów. Podane wyżej ilości odpadów należy traktować jako orientacyjne i Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia i/lub odszkodowania za osiągnięcie innych wielkości. Uwaga 2: Wykonawca ma obowiązek dostarczyć – na własny koszt: – worki na odpady komunalne, w systemie 1:1 czyli nie mniej niż 1 szt. pozostawioną za jedną sztukę odebraną, - pojemniki na odpady komunalne (w zabudowie wielolokalowej), przez cały okres trwania umowy w dniach odbioru worków lub pojemników napełnionych z tym, że po raz pierwszy ma to nastąpić przed pierwszym dniem obowiązywania umowy. Worki na odpady zmieszane Wykonawca zobowiązuje się zastąpić pojemnikami na odpady zmieszane o pojemności nie mniejszej niż 120 litrów, w terminie 30 dni od dnia podpisania umowy. 3.4. Nomenklatura wg Wspólnego Słownika Zamówień CPV. Przedmiot zamówienia jest zgodny z Nomenklaturą wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV), to jest: Główny przedmiot zamówienia (CPV) - 90511000-2 90512000-9 90513100-7 90533000-3 3.5. Miejsce wykonania przedmiotu zamówienia Miejsce wykonania przedmiotu zamówienia: Gmina i Miasto Przysucha. 3.6. Termin realizacji zamówienia. 3.6.1. Termin realizacji zamówienia: od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r. 3.7. Obowiązki Wykonawcy i Zamawiającego przed rozpoczęciem i w trakcie realizacji umowy: 3.7.1 Wymogi dotyczące przekazywania odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych do instalacji komunalnych 3.7.1.1. Wykonawca jest zobowiązany do przekazania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania, do zagospodarowania wyłącznie do instalacji komunalnych do tego przeznaczonych. Jeśli jest to możliwe i przemawiają za tym względy finansowe, to w pierwszej kolejności zgodnie z ogólną zasadą bliskości i hierarchią sposobów gospodarowania odpadami, powinny być kierowane do instalacji komunalnej wpisanej na listę marszałka województwa, położonej najbliżej miejsca wytworzenia odpadów. Odpady zielone i bioodpady mogą zostać przekazane do dowolnej kompostowni funkcjonującej w danym województwie lub poza nim. 3.7.1.2. Jeżeli odpady odebrane z terenu Gminy i Miasta Przysucha będą zagospodarowywane w innych instalacjach komunalnych niż te wymienione w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami 2024 uchwalonym w dniu 22 stycznia 2019 r. uchwała nr 3/19 Sejmiku Województwa Mazowieckiego, dla regionu południowego, Wykonawca zobowiązany jest w swojej ofercie, wskazać Zamawiającemu instalacje do których będzie przekazywać odpady. (art. 6d ust. 4 pkt 5 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach). Lista instalacji komunalnych znajduje się pod adresem: https://bip.mazovia.pl/zaatwspraw/prawo--przepisy/ewidencje-rejestry-archiwa/lista-instalacji-komunalnych/ 3.7.2. Rodzaje odpadów komunalnych odbieranych selektywnie od właścicieli nieruchomości oraz częstotliwość ich odbioru 3.7.2.1 Minimalna częstotliwość odbioru odpadów komunalnych: 1. z obszarów zabudowy wielolokalowej: –odpady zmieszane – co najmniej 1 raz na tydzień, z obowiązkiem odebrania odpadów dodatkowo 1 raz na tydzień po zgłoszeniu takiej konieczności przez „zarządcę” lub właściciela, - odpady zbierane selektywnie – z częstotliwością zapewniającą nie przepełnianie się pojemników, jednak nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu, 2. z obszarów zabudowy jednorodzinnej: -worek czarny - odpady zmieszane - co najmniej 2 razy w miesiącu, z obowiązkiem odebrania odpadów dodatkowo 1 raz na tydzień po zgłoszeniu takiej konieczności przez właściciela, na terenach wiejskich i co najmniej 1 raz na tydzień na terenie miasta. - worki kolorowe – wyselekcjonowane odpady komunalne - co najmniej 1 raz w miesiącu na terenie całej gminy. 3.7.2.2. Odbiór odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych, zużytych opon i wyeksploatowanego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, popiołu i żużlu, odpadów zielonych odbywać się będzie: 1. w zabudowie jednorodzinnej: poprzez odbieranie wystawionych ww. odpadów przez właścicieli przed swoimi nieruchomościami w terminach ustalonych przez Wykonawcę, jednak nie rzadziej niż 2 razy w roku. 2. w zabudowie wielolokalowej: poprzez odbieranie ww. odpadów z miejsc wyznaczonych przez zarządców budynków, nie rzadziej niż 2 razy w roku. Miejsce odbioru i ilość pojemników do gromadzenia odpadów Wykonawca ustali bezpośrednio z zarządcami poszczególnych osiedli/budynków. UWAGA: Zamawiający wymaga aby Wykonawca lub Podwykonawca odbierał odpady zmieszane co najmniej 2 razy w miesiącu na terenach wiejskich i co najmniej 1 raz na tydzień na terenie miasta. 3.7.3. Standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska. 3.7.3.1. Przedmiot zamówienia Wykonawca zobowiązany jest wykonywać zgodnie z przepisami prawa ochrony środowiska praz przepisami sanitarnymi. 3.7.3.2. Wykonawca odpowiada za stan techniczny i sanitarny pojemników i kontenerów do gromadzenia odpadów będących jego własnością. Na wezwanie Zamawiającego jest zobowiązany do ich napraw, systematycznych konserwacji, mycia i dezynfekcji oraz wymiany uszkodzonych lub zniszczonych pojemników, 3.7.3.3.Wykonawca jest zobowiązany do zebrania także odpadów, leżących obok pojemników, jeśli jest to wynikiem jego działalności, 3.7.3.4. wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno – prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. 3.7.3.5. Wykonawcę obowiązuje: a. zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, b. zakaz mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych. 3.7.4. Obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem: 3.7.4.1. Prowadzenie i przedkładanie Zamawiającemu wymaganej przepisami dokumentacji, a w szczególności: 1. dokumentów sporządzonych na potrzeby ewidencji odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz przedkładania ich Zamawiającemu, 2. innych informacji dotyczących odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzenia innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu których będzie Wykonawca a nie Zamawiający, 3.7.4.2. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu bieżących informacji o adresach nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy i powstają odpady komunalne, a nie ujętych w bazie danych prowadzonej przez Zamawiającego. 3.7.4.3. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu kwartalnych raportów zawierających informacje o: 1. ilości i rodzajach odpadów komunalnych odebranych z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy. 2. sposobach zagospodarowania odpadów, o których mowa w pkt 1. 3.7.4.4. Wykonawca przesyła raport do Zamawiającego w terminie do 10 dnia następnego miesiąca, następującego po kwartale, którego dotyczy raport. 3.7.4.5. Wykonawca na potwierdzenie wykonania usługi – w zakresie ilości odebranych odpadów zmieszanych [Mg] – udokumentuje Zamawiającemu przekazanie odpadów przedkładając Karty przekazania odpadów w formie kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem, do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym były przekazane odpady komunalne, 3.7.4.6. Wykonawca na potwierdzenie wykonania usługi – w zakresie ilości odebranych odpadów selektywnie zbieranych z podziałem na frakcje [Mg] – każdorazowo w terminie do 30 dnia miesiąca następującego po zakończonym kwartale, w którym były przekazane odpady komunalne udokumentuje Zamawiającemu przekazanie odpadów przedkładając: 1. Karty przekazania odpadów w formie kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem, sporządzone pomiędzy Wykonawcą a instalacją odzysku/recyklerem, 2. Karty przekazania odpadów w formie kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem, sporządzone pomiędzy Wykonawcą a innym zbierającym odpady oraz innym zbierającym odpady a instalacją odzysku/recyklerem, 3. Dokumenty potwierdzające odrębnie odzysk i odrębnie recykling (DPO/DPR) uzyskane przez Wykonawcę na rzecz Gminy i Miasta Przysucha, 4. Oświadczenia podmiotów prowadzących odzysk lub recykling odnoszące się do mas poszczególnych rodzajów odpadów i zastosowanych procesów odzysku/recyklingu – uzyskane przez Wykonawcę na rzecz Gminy i Miasta Przysucha, 5. Dostarczenie dokumentów o których mowa w pkt 3.7.4.3., 3.7.4.5 -3.7.4.6 stanowi podstawę do wystawienia przez Wykonawcę faktury, 3.7.4.7. prowadzenie ewidencji gospodarstw domowych, obejmującej ilość osób zamieszkałych w poszczególnych nieruchomościach. Zamawiający posiada i udostępni Wykonawcy ewidencję gospodarstw domowych określającą ilość osób zamieszkałych w tych nieruchomościach, 3.7.5. Szczegółowe wymagania stawiane przedsiębiorcom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. Do obowiązków Wykonawcy należy w szczególności: 1. organizacja odbioru i odbiór gromadzonych odpadów komunalnych, 2. ważenie odebranych odpadów, w tym wyselekcjonowanych, w punkcie wagowym zlokalizowanym w miejscu przekazania odpadów do utylizacji bądź zagospodarowania, 3. terminowy odbiór i zagospodarowanie odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami; w przypadku, gdy odpady nie zostały odebrane w wymaganym dniu, Wykonawca jest zobowiązany odebrać odpady niezwłocznie po otrzymaniu reklamacji od Zamawiającego, lecz nie później niż w dniu następnym. Reklamacje będą przesyłane faxem, pocztą elektroniczną lub pisemnie, 4. dokonywanie odbioru i transportu odpadów również w przypadkach, kiedy dojazd do miejsc gromadzenia odpadów będzie utrudniony np. z powodu remontów dróg, anomalii pogodowych itp., bez dodatkowego wynagrodzenia, 5. zapewnienie odbioru odpadów również w trudnych warunkach terenowych tzw. „trudne dojazdy” np. wąskie ulice, podjazdy, poprzez zastosowanie mniejszych środków transportu dowożących odpady do ulic głównych, lub też poprzez zastosowanie odpowiednich środków technicznych, bez dodatkowego wynagrodzenia, 6. przygotowanie harmonogramu zbiórki odpadów na cały okres trwania umowy ze wskazaniem, do której godziny powinny być wystawiane odpady, oraz z podaniem numeru telefonu pod który mieszkańcy będą mogli bezpośrednio zgłaszać zapotrzebowanie dotyczące odbioru odpadów bądź składać reklamacje w zakresie ich odbioru, 7. opracowanie szczegółowej instrukcji segregacji odpadów zgodnej z treścią Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i miasta Przysucha w celu rozpropagowania wśród gospodarstw domowych. Informacja ma być zamieszczona na odwrotnej stronie harmonogramów przekazywanych mieszkańcom, 8. harmonogram powinien być dostarczony każdemu właścicielowi nieruchomości przed rozpoczęciem świadczenia usługi przez Wykonawcę. O terminach odbioru odpadów komunalnych Wykonawca ma obowiązek poinformować również Zamawiającego, o każdej zmianie w harmonogramie mieszkańcy oraz Zamawiający powinni być poinformowani z odpowiednim wyprzedzeniem, 9. Wykonawca jest zobowiązany do zagospodarowania zebranych odpadów w sposób, który zapewni osiągnięcie w trakcie realizacji Przedmiotu umowy, poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2016 r. poz. 2167), następujących frakcji odpadów: papier, metale, tworzywa sztuczne, szkło, inne niż niebezpieczne odpady budowlane i rozbiórkowe. 10. Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne w sposób zapewniający osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 2010) i rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy, wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. 11. Wykonawca zobowiązany jest do ochrony danych osobowych zawartych w ewidencji właścicieli nieruchomości. Dane zawarte w ewidencji Wykonawca wykorzystywać będzie wyłącznie do celów realizacji niniejszej umowy, zgodnie z RODO i innymi przepisami obowiązującego prawa. 12. Wykonawca nie może wykorzystywać pozyskanych danych w żaden inny sposób lub w innym celu niż dla wykonywania Umowy, w szczególności zakazuje się wykorzystywania danych w celach reklamowych lub marketingowych 13. stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający wymaga aby Wykonawca lub Podwykonawca zatrudniał wszystkie osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji niniejszego przedmiotu zamówienia, wskazane w załączniku nr 7 do oferty „Wykaz osób, które będą uczestniczyć przy realizacji zamówienia” na podstawie umów o pracę w oparciu o art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (j.t. Dz.U. z 2019 r., poz. 1040 ze zm.), 14. w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia osób wymienionych w załączniku nr 7 do oferty, odnośnie spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, 15. Każdorazowo na żądanie Zamawiającego w terminie wskazanym przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązuje się przedłożyć do wglądu wskazane poniżej dokumenty – dowody, z których wynikać będzie fakt zawarcia umów o pracę z osobami wykonującymi czynności związane z przedmiotem umowy: 1. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinni zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. 2. poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umów powinna zostać zanonimizowane. Informacje dotyczące imienia i nazwiska, daty zawarcia umowy, rodzaj umowy, wymiar czasu pracy, rodzaj czynności powinny być możliwe do zidentyfikowania. 3. zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy. 4. poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę osób wykonujących czynności, do których odnosi się obowiązek zatrudnienia, za ostatni okres rozliczeniowy 16. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów- dowodów w terminie wskazanym przez Zamawiającego, bądź też przedstawienie dokumentów – dowodów, które nie będą potwierdzać spełnienia wymienionych wymagań będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę. 17. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w § 6 umowy w sprawie zamówienia publicznego. 18. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 19. Uporczywe uchylanie się Wykonawcy od wykonania nałożonych na niego umową obowiązków może stanowić podstawę do odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z winy Wykonawcy. 20. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności: 1. Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 701 ze zm.) 2. Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 2010) 3. Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie: szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz.U. z 2019 r. poz. 2028) 4. Uchwały Nr XII/104/2019 Rady Gminy i Miasta Przysucha z dnia 31 października 2019r. w sprawie: przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy i miasta Przysucha 3.7.6. Szczegółowy sposób postępowania w przypadku stwierdzenia nieselektywnego zbierania odpadów: 3.7.6.1. Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania ciążącego na właścicielu nieruchomości, obowiązku segregowania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako zmieszane odpady komunalne, następnie sporządza notatkę i dokumentację fotograficzną. 3.7.6.2. O zaistniałej sytuacji Wykonawca zawiadamia Zawiadamiającego oraz właściciela nieruchomości, UWAGA: Zamawiający wymaga aby Wykonawca lub Podwykonawca zatrudniał minimum 3 osób, które posiadają uprawnienia do prowadzenia pojazdów przystosowanych do odbierania odpadów komunalnych kat. C, na podstawie umów o pracę w oparciu o art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (j.t. Dz.U. z 2019 r. poz. 1040 ze zm.) Sposób dokumentowania, uprawnienia w zakresie kontroli oraz sankcje zostały uregulowane w załączniku nr 8 stanowiącym projekt umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90511000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości:10 000,00zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych)
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 10.2.1. Zamawiający uzna spełnienie tego warunku w oparciu o treść oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu złożonego zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ oraz w oparciu o przedstawiony: a) Aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy i Miasta Przysucha. b) Numer rejestrowy wydany przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska na zbierane zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2015 o zużytym sprzęcie elektronicznym i elektronicznym (t.j. Dz.U. z 2018 poz. 1466), c) Posiada zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów, wydane na podstawie art. 41 ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 701 ze zm.) w związku z art. 233 tejże ustawy d) Posiada wpis do Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 11. Dokumenty składane przez Wykonawców wraz z ofertą. Do wypełnionego i podpisanego formularza oferty – załącznik nr 2 do SIWZ należy dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenia: 11.1. oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania – załącznik nr 4 do SIWZ, 11.2. oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 3 do SIWZ, 11.3. w przypadku powoływania się na zasoby innych podmiotów należy przedstawić zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu niezbędnych zasobów – załącznik nr 11 do SIWZ. 11.4. w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie oświadczenia składa każdy z Wykonawców ubiegających się o zamówienie. 11.5. potwierdzenie wniesienia wadium w formie pieniężnej lub niepieniężnej – oryginał dokumentu – zgodnie z zasadami określonymi w pkt. 16 niniejszej SIWZ. 11.6. Pełnomocnictwo (składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia np. konsorcjum, spółka cywilna) o treści zgodnej z załączonym do SIWZ wzorem.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach