Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Starcza

Gmina Starcza ogłasza przetarg

  • Adres: 42-261 Starcza, Gminna
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. (34) 3140334 , fax. (34) 3140334
  • Data zamieszczenia: 2017-11-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Starcza
    Gminna 4
    42-261 Starcza, woj. śląskie
    tel. (34) 3140334, fax. (34) 3140334
    REGON: 151398178
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.starcza.akcessnet.net

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Starcza
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.1. Przedmiotem zamówienia jest : 1) odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Starcza 2) dostarczenie do gospodarstw domowych pojemnika na zmieszane odpady komunalne oraz worków do selektywnej zbiórki odpadów. 3) odbiór z PSZOK odpadów komunalnych i odpadów zbieranych selektywnie Szczegółowe dane dotyczące liczby gospodarstw domowych na terenie Gminy Starcza, na podstawie danych wskazanych w rozdziale 1.4 Na terenie Gminy Starcza obowiązywać będzie system mieszany pojemnikowo – workowy zbiórki odpadów komunalnych tj. odpady gromadzone będą w pojemnikach i workach. 1.2 Charakterystyka przedmiotu zamówienia 1.2.1 Zmieszane odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01) Zmieszane odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach o pojemności 120l, 240l. Orientacyjna ilość pojemników na odpady zmieszane: - pojemniki 120l - 350 sztuk - pojemniki 240l - 420 sztuk Wykonawca ma obowiązek wyposażenia właścicieli wszystkich nieruchomości objętych zbiórką odpadów w pojemniki do gromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych przed pierwszym dniem obowiązywania umowy na odbiór odpadów zawartej z Zamawiającym (czyli przed 1 stycznia 2018r.). Poszczególni właściciele nieruchomości zobowiązani są do wystawiania pojemników z odpadami w dniu przejazdu samochodu przystosowanego do ich odbioru przed posesjami, zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów sporządzonym przez Wykonawcę. Częstotliwość odbioru i wywozu odpadów komunalnych przez Wykonawcę – 1 raz w miesiącu. 1.2.2 Selektywne zbieranie odpadów komunalnych Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie Gminy Starcza będzie odbywać się w systemie workowym i pojemnikowym. Oznaczenie worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych: - worki przezroczyste w kolorze niebieskim z napisem ,,papier’’ – przeznaczone na papier i tekturę (kod odpadu 150101, 200101) - worki przezroczyste w kolorze żółtym z napisem ,,tworzywa sztuczne’’ lub ,,plastik’’ – przeznaczone na tworzywa sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe (kod odpadu 150102, 200139, 150104, 200140(puszki, drobny złom), 150105) - worki przezroczyste w kolorze zielonym z napisem ,,szkło’’ – przeznaczone na szkło (kod odpadu 150107, 200102) - pojemniki na odpady biodegradowalne o pojemności 240 l (ilość 45 sztuk) oraz worki w kolorze brązowym z napisem ,,odpady biodegradowalne’’ przeznaczone na odpady komunalne ulegające biodegradacji (kod odpadu 200201) Wykonawca ma obowiązek wyposażenia właścicieli wszystkich nieruchomości objętych zbiórką odpadów w worki do gromadzenia odpadów przed pierwszym dniem obowiązywania umowy na odbiór odpadów zawartej z Zamawiającym. Wykonawca dostarcza właścicielom worki w ilości: 1 niebieski, 3 żółte, 2 zielone, potem za każdy odebrany worek zostawia pusty tego samego koloru. Posesje należy wyposażyć w pojemniki o pojemności 240l i worki brązowe o pojemności 60 l na odpady biodegradowalne . 1 pojemnik i 3 worki na odpady biodegradowalne należy dostarczyć właścicielom wg. osobnego wykazu sporządzonego przez Zamawiającego. Odpady biodegradowalne będą odbierane z ok. 45 posesji. Nieruchomości należy wyposażyć w worki na segregowane odpady komunalne i odpady biodegradowalne o pojemności co najmniej 60l (materiał folia polietylenowa). Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów zebranych selektywnie – 1 raz w miesiącu. 1.2.3. Wykonawca raz na rok zorganizuje zbiórkę bezpośrednio od właścicieli nieruchomości: - odpadów wielkogabarytowych, - odpadów remontowo – budowlanych typu okna, drzwi, urządzenia sanitarne, kabina prysznicowa, itp. - zużytych opon, - sprzętu elektrycznego i elektronicznego. 1.2.4.Przed rozpoczęciem wykonywania usługi Wykonawca sporządzi harmonogram wywozu odpadów z Gminy Starcza, który po zatwierdzeniu przez Zamawiającego zostanie doręczony w formie ulotki właścicielom nieruchomości przez Wykonawcę. 1.2.5. Szacunkowa ilość odpadów od 01.01.2018 do 31.12.2019r. Kod odpadów Ilość odpadów w Mg Zmieszane odpady komunalne 700 Papier i tektura 6 Tworzywa sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe 90 Szkło 105 Odpady komunalne ulegające biodegradacji i odpady zielone 15 Odpady wielkogabarytowe 20 1.2.6 Ilość wytworzonych i odebranych z terenu Gminy Starcza odpadów nie jest zależna od Zamawiającego. Podane wyżej ilości odpadów należy traktować jako orientacyjne i Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia czy odszkodowania za osiągnięcie innych wielkości. 1.3 . Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć PSZOK w odpowiednie pojemniki wymienione poniżej: Rodzaj odpadów Pojemniki/ilość/pojemniki Przeterminowane leki i chemikalia 50l – 1 pojemnik Zużyte baterie i akumulatory 50l – 1 pojemnik Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 6000l – 1 pojemnik z pokrywą Odpady z budowy, remontów i demontażu obiektów budowlanych - gruz budowlany, szkło, drewno, materiały pokryciowe (np. odpadowa papa), materiały izolacyjne (np. wełna, styropian) 6000l – 1 pojemnik Zużyte opony Luzem na terenie PSZOK Inne odpady niebezpieczne 1100l – 1 pojemnik z pokrywą Odpady wielkogabarytowe Luzem na terenie PSZOK Zmieszane odpady komunalne 1100l – 2 pojemniki z pokrywą Częstotliwość odbioru odpadów z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK): według potrzeb, co najmniej jeden raz w miesiącu. 1.4 Szczegółowe dane charakteryzujące zamówienie 1.4.1 Zakres rzeczowy objętego niniejszym postępowaniem przetargowym zamówienia obejmuje odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Starcza tj. od 770 gospodarstw zlokalizowanych w sołectwach: Klepaczka, Łysiec, Rudnik Mały, Starcza, Własna. W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia liczba gospodarstw może ulec zmianie. Trasy przejazdu samochodów odbierających odpady komunalne zaznaczono na mapie Gminy Starcza stanowiącej załącznik nr 9 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ). 1.4.2 Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest zobowiązany do spełniania wymagań określonych w przepisach ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2017r poz. 1289), w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, w tym zgodnie z art. 9d ust. 1 oraz ust. 2 tej ustawy oraz zgodnie z rozporządzeniem z dnia 25.01.2013r. wydanym przez ministra właściwego do spraw środowiska w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw gospodarki o szczegółowych wymaganiach (Dz. U. z dnia 25 stycznia 2013r. poz. 122), o których mowa w art. 9d ust. 1, w tym: 1) posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnienia jego odpowiedniego stanu technicznego 2) utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości 3) spełniania wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości 4) zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo – transportowej 5) spełniać wymagania określone w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 9d ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do: 1) przekazania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy o odpadach (Dz. U. 2016, poz. 1987 ze późniejszymi zmianami) 2) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych lub zastępczych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wynikających z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami komunalnymi. Ponadto zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości. 1.4.3 Przedmiot zamówienia należy wykonywać zgodnie z przepisami prawa ochrony środowiska oraz przepisami sanitarnymi, w tym ww. rozporządzeniem wydanym na podstawie art. 9d ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach 1.5 Obowiązki Wykonawcy przed rozpoczęciem i w trakcie realizacji zamówienia 1. W terminie do 7 dni od dnia podpisania umowy Zamawiający dostarczy Wykonawcy wykaz obsługiwanych nieruchomości zamieszkałych. W przypadku zmian (zmniejszenia lub zwiększenia) w wykazie, o którym mowa powyżej, Zamawiający każdorazowo będzie informował wykonawcę w formie pisemnej. 2. Wykonawca ma obowiązek wyposażenia właścicieli wszystkich nieruchomości objętych zbiórką odpadów w worki i pojemniki do gromadzenia odpadów przed pierwszym dniem obowiązywania umowy na odbiór odpadów zawartej z Zamawiającym. Wykonawca dostarcza właścicielom worki w ilości: 1 niebieski, 3 żółte, 2 zielone, potem za każdy odebrany worek zostawia pusty tego samego koloru. Posesje należy wyposażyć w pojemniki o pojemności 240 l i worki brązowe o pojemności 60 l na odpady biodegradowalne . 3. 1 pojemnik i 3 worki na odpady biodegradowalne należy dostarczyć właścicielom wg. osobnego wykazu sporządzonego przez Zamawiającego. 4. Na potwierdzenie dostarczenia worków i pojemników przed dniem obowiązywania umowy, Wykonawca winien posiadać potwierdzenie ich odbioru przez właściciela nieruchomości. 5. Wykonawca ma obowiązek przekazywania w comiesięcznych raportach, dołączanych do faktury, danych o ilości zagospodarowanych odpadów. 6. W przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych podmiot odbierający odpady komunalne przyjmuje je jako niesegregowane odpady komunalne i powiadamia o tym gminę. 7. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru w terminach ustalonych w rocznym harmonogramie zarówno niesegregowanych odpadów komunalnych, jak również odpadów segregowanych wystawionych przed każdą nieruchomością. 8. Ponoszenie całkowitej odpowiedzialności za prawidłową gospodarkę odpadami, zgodnie z obowiązującymi przepisami. W szczególności w zakresie odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów oraz osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2017r poz. 1289). 9. Usługa będzie wykonywana w dni robocze w godzinach od 7:00 do 20:00. 10. Załadunek jak i transport odpadów będzie odbywał się za pomocą odpowiedniego sprzętu oraz środków transportu, które muszą być w dyspozycji Wykonawcy. 11. Wykonawca jest zobowiązany do przedkładania Zamawiającemu raportów kwartalnych zawierających informacje o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na nieruchomościach, które obsługuje Wykonawca. Ponadto, Wykonawca zobowiązany będzie sporządzić i przekazać Zamawiającemu imienny wykaz zmian w ilości i rodzaju pojemników, które nastąpiły w danym kwartale. 12. Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań półrocznych, o jakich mowa w art. 9n ustawy o Utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z 17 czerwca 2016 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. 13. W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu, których będzie Wykonawca a nie Zamawiający. 14. Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu najpóźniej wraz z fakturą za dany okres rozliczeniowy raportów wagowych zawierających wyszczególnienie miejsca odbioru odpadów oraz ilości i rodzaju odebranych odpadów (zgodnie z obowiązującą klasyfikacją odpadów), na których znajdować się winna adnotacja, że odpady pochodzą z terenu Gminy Starcza. 15. Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do RIPOK-ów bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2014r., poz. 1973), 16. Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane odbiorem odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca w przypadkach zawinionych przez Wykonawcę. 17. Wykonawca zachowa uzyskane w trakcie realizacji umowy dane, a w szczególności dane osobowe, w poufności, będzie przestrzegał zasad wynikających z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. z 2016r. , poz. 922), i nie wykorzysta ich do innych celów niż wykonywanie umowy. 18. Wykonawca będzie przetwarzał dane w rozumieniu ustawy o ochronie danych osobowych wyłącznie w zakresie i celu przewidzianym w umowie
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. jest wpisany do rejestru działalności regulowanej Gminy Starcza 2. posiada zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu i zbierania odpadów, wydane przez właściwy organ zgodnie z ustawą o odpadach 3. posiada wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska zgodnie z ustawą o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym; 4. posiada aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych lub gotowość przyjęcia odpadów komunalnych przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów. Miejsca odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, o których mowa wyżej powinny spełniać warunki określone w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach i ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zobowiązania podmiotów, na których zdolnościach technicznych, zawodowych, sytuacji finansowej lub ekonomicznej Wykonawca polega do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 2. Pełnomocnictwo udzielone przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (3 dni od zamieszczenia informacji art. 86 pkt. 5 Pzp)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach