Przetargi.pl
„Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Strzyżów w roku 2021 r.”

Gmina Strzyżów ogłasza przetarg

  • Adres: 38-100 Strzyżów, ul. Przecławczyka
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 172 761 354 , fax. 172 763 219
  • Data zamieszczenia: 2020-11-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Strzyżów
    ul. Przecławczyka 5
    38-100 Strzyżów, woj. podkarpackie
    tel. 172 761 354, fax. 172 763 219
    REGON: 59291469200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.strzyzow.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Strzyżów w roku 2021 r.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbiorze i zagospodarowniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Strzyżów w 2021 r. Szczegółowe warunki dotyczące przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Strzyżów według przyjętych szacunkowych danych wyjściowych: 1) Łączna szacunkowa masa odpadów ok.:3 800 Mg; 2) Odbiór odpadów z terenu gminy Strzyżów z 15 miejscowości: Strzyżów, Bonarówka, Brzeżanka, Dobrzechów, Gbiska, Glinik Charzewski, Glinik Zaborowski, Godowa, Grodzisko, Łętownia, Tropie, Wysoka Strzyżowska, Zawadka, Żarnowa, Żyznów, 3) Liczba mieszkańców ok. 16 200 osób zamieszkujących w ok. 5032 nieruchomościach; 4) Obszar Gminy Strzyżów ok.140,23 km2 3.2 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie: 1) Zmieszanych niesegregowanych odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01, gromadzonych przez mieszkańców nieruchomości zamieszkałych w pojemnikach lub workach w ilościach ok. 1 900 Mg, 2) Segregowanych odpadów komunalnych, gromadzonych przez mieszkańców nieruchomości zamieszkałych w odpowiednio oznakowanych pojemnikach lub workach podanych poniżej rodzajów w ilości 1900 Mg a) metale i tworzywa sztuczne (15 01 02, 15 01 04, 15 01 05,15 01 06, 20 01 39, 20 01 40, 20 01 99), b) papier ( kod 20 01 01, 15 01 01), b) szkło ( kod 20 01 02, 15 01 07), c) bioodpady ( kod 20 02 01, ex 20 01 99), d) popioły (kod ex 20 01 99) e) odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07) 3) Ilości odpadów podane powyżej są szacunkowe i zostały podane w celu sporządzenia oferty. 4) Odpady odbierane z terenu gminy będą gromadzone w następujących urządzeniach: a) W workach o pojemności 120 l i 60 l posiadających następującą kolorystykę; • worek niebieski – oznaczony napisem „Papier” przeznaczony do gromadzenia papieru oraz tektury, • worek żółty – oznaczony napisem „Metale i tworzywa sztuczne” przeznaczony do gromadzenia metali i tworzyw sztucznych oraz odpadów opakowaniowych wielomateriałowych, • worek zielony – oznaczony napisem „Szkło” przeznaczony do gromadzenia szkła, • worek brązowy – oznaczony napisem „Bio” przeznaczony do gromadzenia odpadów bioodpadów, • worek czarny – przeznaczony do gromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych b) w pojemnikach o pojemności 120L, 240L, 1100L posiadających nastepująca kolorystykę; • pojemnik niebieski – oznaczony napisem „Papier” przeznaczony do gromadzenia papieru oraz tektury, • pojemnik żółty – oznaczony napisem „Metale i tworzywa sztuczne” przeznaczony do gromadzenia metali i tworzyw sztucznych oraz odpadów opakowaniowych wielomateriałowych, • pojemnik zielony – oznaczony napisem „Szkło” przeznaczony do gromadzenia szkła, • pojemnik brązowy – oznaczony napisem „Bio” przeznaczony do gromadzenia bioodpadów, • pojemnik czarny – przeznaczony do gromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych 5) Worki z odpadami winny zostać oznaczone przez mieszkańców odpowiednią kartką zawierającą dane jednoznacznie identyfikujące właściciela nieruchomości; 6) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru wszystkich odpadów zmieszanych, niesegregowanych oraz selektywnie zebranych w workach zarówno oznaczonych kartką jak i nieposiadającym takiej kartki, jednocześnie zawiadamiając o tym Zamawiającego podając miejsce zabrania nieoznakowanego worka; 7) W przypadku stwierdzenia niewłaściwej segregacji lub nie oznakowania odpadu w odpowiedni sposób, Wykonawca przyjmuje te odpady, jako zmieszane; 8) Harmonogram oraz Kartki/naklejki do oznakowania worków dostarczy właścicielom nieruchomości wykonawca w ilości podanej przez zamawiającego. Orientacyjną ilość kartek/nalejek oraz ich wzór Zamawiający dostarczy Wykonawcy po podpisaniu umowy; 9) Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w zabudowie zagrodowej, jednorodzinnej odbywać się będzie dla następujących frakcji odpadów z częstotliwością: a) odpady zmieszane w miesiącach od kwietnia do października nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie, w pozostałych miesiącach dwa razy w miesiącu; b) opakowania z metali i tworzyw sztucznych – w miesiącach od kwietnia do końca października dwa razy w miesiącu w pozostałych miesiącach raz w miesiącu; c) opakowania z papieru i tektury - raz na kwartał; d) opakowania ze szkła – raz na kwartał; e) bioodpady – w miesiącach od kwietnia do końca października nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie, w marcu i listopadzie raz w miesiącu; f) popioły – (w okresie od października do końca kwietnia raz w miesiącu); g) odpady wielkogabarytowe, meble, dywany, wykładziny, (bez okien i drzwi) – raz w roku; 10) Odbiór odpadów komunalnych z obszarów zabudowy wielolokalowej w granicach miasta odbywać się będzie dla następujących frakcji odpadów z częstotliwością: a) odpady zmieszane – nie rzadziej niż raz w tygodniu; b) opakowania z metali i tworzyw sztucznych – w miesiącach od kwietnia do końca października – raz w tygodniu, a w miesiącach od listopada do końca marca dwa razy w miesiącu, lub w miarę napełniania pojemników; c) opakowania z papieru i tektury - dwa razy w miesiącu lub w miarę napełniania pojemników; d) opakowania ze szkła - dwa razy w miesiącu lub w miarę napełniania pojemników; e) odpady ulegające biodegradacji - w okresie od kwietnia do końca października,– raz w tygodniu, w miesiącach marzec i listopad dwa razy w miesiącu lub w miarę napełniania pojemników; f) odpady wielkogabarytowe, meble, dywany, wykładziny (bez okien i drzwi)– raz w roku 11) Trasy zbiórki odpadów przebiegają po drogach wojewódzkich, powiatowych, gminnych a także wewnętrznych drogach gminnych miejskich i zamiejskich. Łączna długość trasy niezbędnej do wykonania zadania/miesięcznie wynosi ok. 4500 km. 12) Wykonawca zobowiązany jest do kontrolowania realizacji przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych deklarowanego przez nich obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku jego nieprzestrzegania przed zakwalifikowaniem odpadów nieprawidłowo segregowanych do zmieszanych, sporządzi na tą okoliczność dokumentację zwierającą, co najmniej dane identyfikujące właściciela nieruchomości, miejsce zabrania odpadów, ilość odpadów, jednoznaczne określenie nieprawidłowości w sposobie segregacji odpadów oraz podpisy osób stwierdzających taką nieprawidłowość (np. oświadczenie, notatka, dokumentacja fotograficzną) umożliwiającą wydanie przez zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. Wykaz numerów nieruchomości wraz z dokumentacją poświadczającą nieprawidłową segregację odpadów, wykonawca przekaże niezwłocznie Zamawiającemu; 13) W ramach zagospodarowania odpadów podmiot odbierający odpady zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych do obowiązkowo wskazanej w ofercie instalacji komunalnych lub spalarni. 14) Selektywnie zebrane odpady komunalne, w ramach zagospodarowania odpadów, wykonawca zobowiązany jest do ich przekazywania do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w ustawie o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 797, 875). 15) W zakres zamówienia wchodzi także porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z worków, pojemników i pojazdów w trakcie realizacji usługi; 16) Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych Wykonawca powinien realizować w godzinach 7.00 do 20.00 w dni robocze; 17) Możliwość odbioru odpadów komunalnych przez instalację komunalną lub spalarnię do zagospodarowania odpadów zapewnia sobie Wykonawca; 18) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno - prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych; 19) Wykonawca jest zobowiązany do odbioru i gospodarowania odpadami w taki sposób, aby osiągnąć na rzecz Gminy odpowiednie poziomy recyklingu i odzysku wynikające z art.3b oraz ograniczyć masę odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3c ustawy o utrzymaniu czystości porządku w gminach; 20) W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy zamawiającym i wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości, oraz innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie; 21) Wykonawca będzie prowadził i przedkładał Zamawiającemu dokumentację z realizacji przedmiotu zamówienia, tj.: a) zbiorcze zestawienie odpadów odbieranych z terenu gminy Strzyżów za dany miesiąc wg rodzaju zbieranych odpadów, b) roczne sprawozdanie podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, c) informację z przeprowadzonego monitoringu z selektywnej zbiórki odpadów (wykaz nieruchomości, których właściciele nieprawidłowo segregują odpady wraz z dokumentacją tych nieprawidłowości).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90511000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: IX. Wymagania dotyczące wadium. 9.1 Wysokość wadium Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 20 000,00 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych) 9.2 Forma wadium. 1) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 299). 2) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji bankowej/ ubezpieczeniowej winna ona zawierać następujące elementy: a) wskazanie Wykonawcy, czyli zleceniodawcy gwarancji, wskazanie Zamawiającego, czyli beneficjenta gwarancji, tj. Gmina Strzyżów ul. Przecławczyka 5, 38-100 Strzyżów b) wskazanie Gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, c) dokładną nazwę niniejszego postępowania i wskazanie sumy gwarancyjnej, d) określenie terminu ważności gwarancji, e) zobowiązanie banku/towarzystwa ubezpieczeniowego do nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia pełnej sumy wadium na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w przypadku gdy zajdą ku temu ustawowe okoliczności, określone w przepisie art. 46 ust. 4a, 5 ustawy Pzp. 3) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie poręczenia banku, spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej i podmiotów , o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy o PARP winno ono zawierać następujące elementy: a) wskazanie Wykonawcy, czyli zleceniodawcy poręczenia, wskazanie Zamawiającego, czyli beneficjenta poręczenia, tj.: Gmina Strzyżów ul. Przecławczyka 5, 38-100 Strzyżów wskazanie podmiotu udzielającego poręczenia, b) dokładną nazwę niniejszego postępowania oraz kwotę do wysokości, której poręczyciel będzie zobowiązany, c) wskazanie terminu, z którego upływem wygasa zobowiązanie, przy czy poręczenie o charakterze terminowym nie może zostać odwołane, d) nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie poręczyciela do zapłaty sumy wadium na pierwsze żądanie Zamawiającego w przypadku gdy zajdą ku temu ustawowe okoliczności, określone w przepisie art. 46 ust. 4a, 5 ustawy Pzp. Wadium wnoszone przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia jest wnoszone w imieniu i na rzecz całego konsorcjum. 4) Wadium wnoszone w formie niepieniężnej należy złożyć w oryginale, w postaci elektronicznej przed upływem terminu do składania ofert. 5) Wadium wniesione w oryginale w postaci elektronicznej podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osobę do tego upoważnioną, Wykonawca przesyła Zamawiającemu przy użyciu środków komunikacji elektronicznej przewidzianych dla przesłania oferty 9.3 Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Gmina Strzyżów ul. Przecławczyka 5, 38-100 Strzyżów Bank Spółdzielczy w Strzyżowie nr rachunku bankowego: 48916800040000039020000040 z dopiskiem: „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Strzyżów na 2021 r.” 9.4 Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego, dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. Drugim warunkiem koniecznym jest wpływ środków na rachunek Zamawiającego i uznanie środków na tym rachunku przed upływem terminu składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że: a) aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzony przez Burmistrza Strzyżowa w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, zgodnie z art. 9c ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2020 r. poz. 1439 ze zm.); b) aktualny wpis do BDO na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów zgodnie z art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2020 r. poz. 797 ze zm.); 2) Zgodnie z art. 22 ust 2 pkt 1 i art. 22 ust 2a ustawy Prawo zamówień publicznych o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy u których minimalny wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych jest nie mniejszy niż 50 %. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Zamawiający przewiduje przygotowanie cyklicznych (kwartalnych) raportów o stanie zatrudnienia osób niepełnosprawnych, której niespełnienie spowoduje zapłatę stosownej kary umownej itp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach