Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Mikołajki Pomorskie.

Urząd Gminy Mikołajki Pomorskich ogłasza przetarg

  • Adres: 82-433 Mikołajki Pomorskie, ul. Dzierzgońska 2
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 055 6404357 w. 20 , fax. 055 6404461
  • Data zamieszczenia: 2013-05-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Mikołajki Pomorskich
    ul. Dzierzgońska 2 2
    82-433 Mikołajki Pomorskie, woj. pomorskie
    tel. 055 6404357 w. 20, fax. 055 6404461
    REGON: 00053451700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.BIP.MikolajkiPomorskie.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Mikołajki Pomorskie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Załącznik nr 1 OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA I. CHARAKTERYSTYKA GMINY MIKOŁAJKI POMORSKIE 1. Powierzchnia Powierzchnia Gminy Mikołajki Pomorskie wynosi ok. 91,6 km2. 2. Struktura Gminy W skład Gminy Mikołajki Pomorskie wchodzi 15 sołectw Mikołajki Pomorskie-Cierpięta-Kołoząb Mały, Balewo, Cieszymowo-Linki, Dąbrówka Pruska, Dworek, Kołoząb, Krasna Łąka-Balewko, Krastudy, Mirowice, Nowe Minięta, Perklice, Pierzchowice-Namirowo, Sadłuki, Stążki, Wilczewo. 3. Liczba mieszkańców (stan na marzec 2013 r.) 3 764 - jest to liczba mieszkańców zameldowanych, liczba mieszkańców faktycznie zamieszkujących może być inna. Gmina Mikołajki Pomorskie II. SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Przedmiotem niniejszego zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Mikołajki Pomorskie, w taki sposób aby zostały zapewnione poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczona masa odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z dyspozycjami ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. Nr 391 ze zm.), zapisami Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Pomorskiego 2018 przyjętego przez Sejmik Województwa Pomorskiego uchwała nr 415/XX/12 z dnia 25 czerwca 2012 r. w sprawie przyjęcia Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Pomorskiego 2018 a także Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Mikołajki Pomorskie przyjętego uchwałą nr XXIII/144/2012 z dnia 29 listopada 2012 r. przez Radę Gminy w Mikołajkach Pomorskich. Dane szczegółowe dotyczące ilości budynków jednorodzinnych oraz wielorodzinnych z których należy obierać odpady komunalne przedstawiono w punkcie 3 opisu przedmiotu zamówienia. ZABUDOWA WIELORODZINNA I JEDNORODZINNA 1) A. Odpady komunalne niesegregowane (zmieszane) - kod 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne będą zbierane do pojemników ustawionych w miejscach do tego przeznaczonych, wytypowanych przez właścicieli nieruchomości jednorodzinnych i wielorodzinnych. Częstotliwość wywozu odpadów - Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów z częstotliwością zapewniającą nie przepełnianie się pojemników o pojemn ości 110l bądź 1100l, jednakże nie mniej niż jeden raz na dwa tygodnie. C. Odpady wielkogabarytowe - kod 20 03 07 Meble, odpady wielkogabarytowe odbierane będą z terenu nieruchomości z częstotliwością co najmniej dwa razy do roku. Termin przeprowadzenia odbioru odpadów wielkogabarytowych Wykonawca zawrze w sporządzonym harmonogramie odbioru odpadów i powiadomi Zamawiającego, oraz mieszkańców poprzez ogłoszenia. D. Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (AGD, RTV) - kod 20 01 23, 20 01 35, 20 01 36 Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (AGD, RTV) odbierany będzie miarę potrzeb z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w miarę potrzeb, który mieścić się będzie w Mikołajkach Pomorskich , przy ulicy Gdakowskiej. F. Baterie - kod 20 01 33, 20 01 34 Wyeksploatowane baterie odbierane będą z terenów obiektów użyteczności publicznej tj - Szkoła Podstawowa w Mikołajkach Pom. Ul. Szreibera 10, - Gimnazjum Publiczne w Mikołajkach Pom. Ul. Szreibera 12, - Przedszkole Samorządowe w Mikołajkach Pom. Ul. Kościuszki 73, - Urząd Gminy w Mikołajkach Pom. Ul. Dzierzgońska 2, - Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Mikołajkach Pom. Wykonawca zobowiązany jest odbierać powyższe odpady z pojemników w miarę potrzeb. O powyższych terminach powiadomić Zamawiającego. G. Leki- 20 01 32 Nie zużyte i przeterminowane leki odbierane będą ze specjalnie oznakowanego pojemnika, który znajdować się będzie w Aptece Pomorskiej w Mikołajkach Pomorskich, ul.Dworcowa 4. Wykonawca zobowiązany jest odbierać powyższe odpady w miarę potrzeb po uzgodnieniu terminów z właścicielem apteki. O powyższych terminach powiadomić Zamawiającego. H. Chemikalia, farby, lakiery, środki ochrony roślin, zużyte opony, odpady budowlane i rozbiórkowe, szkło zbrojeniowe i techniczne, szyby okienne, itp. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru przedmiotowych frakcji odpadów z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w miarę potrzeb, po uzgodnieniu terminu z Zamawiającym. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych za dodatkową opłatą. 3) WYKAZ URZĄDZEŃ DO GROMADZENIA ODPADÓW I SPRZĘTU TECHNICZNEGO A. Urządzenia do gromadzenia odpadów Zabudowa wielorodzinna Odpady zmieszane (niesegregowane) - pojemniki 110l, 1100 l Zabudowa jednorodzinna Odpady zmieszane (niesegregowane) - pojemniki 110l, 1100l B. Sprzęt techniczny i baza magazynowo-transportowa Wykonawca zobowiązany jest spełniać szczegółowe wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. 2013 r. Nr 0, poz. 122). Baza magazynowo-transportowa Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zobowiązany jest do posiadania bazy magazynowo-transportowej w gminie, z której terenu odbiera odpady lub w odległości nie większej niż 60 km od granic Gminy Mikołajki Pomorskie, na terenie do którego posiada tytuł prawny. Wyposażenie bazy magazynowo-transportowej Teren bazy magazynowo-transportowej należy zabezpieczyć w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym, Miejsce przeznaczone do parkowania pojazdów należy zabezpieczyć przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, Miejsce magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych należy zabezpieczyć przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczyć przed działaniem czynników atmosferycznych, Teren bazy magazynowo-transportowej należy wyposażyć w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r. poz. 145, 951 i 1513 oraz z 2013 r. poz. 21), Należy zapewnić miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, Należy zapewnić pomieszczenia socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób, Należy zapewnić miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, W przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów, należy ją wyposażyć w legalizowaną samochodową wagę najazdową, Należy wyznaczyć punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów oraz miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo-transportowej, Na terenie bazy magazynowo-transportowej muszą znajdować się urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania. Część transportowa i magazynowa mogą znajdować się na oddzielnych terenach z zachowaniem wyżej powołanych warunków. 5 Sprzęt techniczny do odbierania odpadów komunalnych Wykonawca zobowiązany jest do posiadania Co najmniej 2 pojazdów do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych o pojemności: 1 pojazd po minimum 16 m 3 oraz 1 pojazd minimum 12,5 m 3 o masie całkowitej nie przekraczającej 30t. Co najmniej jeden pojazd musi być wyposażony w sprzęt umożliwiający mycie, dezynfekcję i dezynsekcję pojemników do gromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych Co najmniej 2 pojazdów do odbierania segregowanych odpadów komunalnych o pojemności minimum 3,5 m3; a także co najmniej 1 pojazd do odbioru odpadów bez funkcji kompaktującej. Wyposażenie techniczne pojazdów do odbierania odpadów komunalnych Konstrukcja pojazdów musi zabezpieczać przed rozwiewaniem, rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizowała oddziaływania czynników atmosferycznych na odpady; Systemy monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego (GPS), umożliwiające trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów w sposób umożliwiający weryfikację tychże danych. Narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. III. SZCZEGÓŁOWE DANE CHARAKTERYZUJĄCE ZAMÓWIENIE Liczba budynków jednorodzinnych (gospodarstw domowych) -dane szacunkowe GMINA Ok. 550 Liczba budynków wielorodzinnych - dane szacunkowe GMINA Ok. 54 Szacunkowa liczba kilometrów do objazdu całej trasy wynosi około 90 km. UWAGA: Ilości nieruchomości są orientacyjne. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości punktów odbioru odpadów. Ich ilość w ciągu okresu realizacji zamówienia może wzrosnąć lub zmaleć i jest zależna od złożonych deklaracji przez właścicieli nieruchomości. Ilość odpadów odebranych z terenu Gminy Mikołajki Pomorskie , na podstawie sprawozdań składanych przez przedsiębiorców posiadających zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych w latach 2010-2012 wyniosła: Rodzaj odpadów Ilość odpadów w 2010 r. w tonach Ilość odpadów w 2011 r. w t. Ilość odpadów w 2012 r. w t. Zmieszane odpady komunalne 508,36 534,41 547,4 Odpady wielkogabarytowe - - - Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - 1,6 0,6 IV OBOWIĄZKI WYKONAWCY PRZED ROZPOCZĘCIEM I W TRAKCIE REALIZACJI ZAMÓWIENIA 1. Przed rozpoczęciem realizacji zamówienia Zamawiający dostarczy Wykonawcy szczegółowy wykaz punktów adresowych nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Mikołajki Pomorskie objętych umową odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych. Ponadto przed rozpoczęciem realizacji zmówienia Wykonawca sporządzi i przedłoży Zamawiającemu harmonogram odbioru odpadów komunalnych dot. powyżej wskazanych nieruchomości obowiązujący w roku 2013. Harmonogramy na kolejne lata sporządzane będą na podstawie terminów zawartych w harmonogramie z 2013 r. Zaakceptowany harmonogram odbioru odpadów z podziałem na ulice i miejscowości w gminie, Zamawiający ma obowiązek przekazać każdemu właścicielowi nieruchomości z której będą odbierane odpady komunalne oraz zamieścić na swojej stronie internetowej. Zamawiający zamieści przedstawiony harmonogram odbioru odpadów na swojej stronie internetowej WWW.mikolajkipomorskie.pl 2. Właściciel nieruchomości odpowiada za stan techniczny i sanitarny pojemników do gromadzenia odpadów. Na wezwania Zamawiającego jest zobowiązany do ich napraw, systematycznych konserwacji, mycia i dezynfekcji oraz wymiany uszkodzonych lub zniszczonych pojemników. 3. Wykonawca jest zobowiązany do zebrania także odpadów leżących obok altanek śmietnikowych i pojemników jeśli jest to wynikiem jego działalności. 4. Wykonawca będzie przekazywał sprawozdania z wykonanych usług zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996 r. (tekst jednolity w Dz. U. z 2012 r., poz. 391). 5. Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 6. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności: a) ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996 r. (tekst jednolity w Dz. U. z 2012 r., poz. 391), b) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21), c) Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122); d) uchwały nr XXIII/144/2012 Rady Gminy w Mikołajkach Pomorskich z dnia 28 listopada 2012 r. w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Mikołajki Pomorskie. e) uchwały nr XXIII /147/2012 Rady Gminy w Mikołajkach Pomorskich z dnia 28 listopada 2012 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 7. Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z tereny Gminy Mikołajki Pomorskie, Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować (poddać odzyskowi lub unieszkodliwieniu) zgodnie z obowiązującym prawem i przekazać do instalacji wskazanych w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Pomorskiego 2018 przyjętego przez Sejmik Województwa Pomorskiego uchwała nr 415/XX/12 z dnia 25 czerwca 2012 r. w sprawie przyjęcia Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Pomorskiego 2018. Na dowód wykonywania tychże obowiązków, Wykonawca przedstawi Zamawiającemu dowody potwierdzające wykonanie obowiązku przez przedłożenie kart przekazania odpadów. 8. Zamówienie nie obejmuje odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mikolajkipomorskie.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach