Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na obszarze Gminy Bobrowniki i PSZOK

Gmina Bobrowniki ogłasza przetarg

  • Adres: 87617 Bobrowniki, ul. Nieszawska
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 54 230 51 30 , fax. 54 230 51 50
  • Data zamieszczenia: 2017-10-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bobrowniki
    ul. Nieszawska 10
    87617 Bobrowniki, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 54 230 51 30, fax. 54 230 51 50
    REGON: 91086651900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.ugbobrowniki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na obszarze Gminy Bobrowniki i PSZOK
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Liczba mieszkańców zameldowanych na terenie Gminy Bobrowniki wynosi 3208 osób. Liczba osób ujętych w deklaracjach (zamieszkałych na terenie Gminy Bobrowniki) wynosi 2256, w tym: w zabudowie wielolokalowej do 8 lokali zamieszkuje około 80 osób, w zabudowie wielolokalowej powyżej 8 lokali zamieszkuje 59 osób, w zabudowie jednorodzinnej 2154osób. Na terenie gminy Bobrowniki jest 822 gospodarstw domowych (budynki wielo i jednorodzinne), co w podziale na sołectwa przedstawia się następująco : Bobrowniki – 311, Bobrownickie Pole - 145, Bógpomóż - 54, Białe Błota – 19, Gnojno – 84, Brzustowa – 13, Polichnowo – 43 Rachcin – 99, Rybitwy – 54. Na terenie Gminy znajduje się 20 nieruchomości osób prawnych oraz 8 nieruchomości zamieszkałych, gdzie prowadzona jest działalność gospodarcza.W Gminie Bobrowniki w roku 2016 zebrana była następująca ilość odpadów: zmieszane 340,640 Mg, segregowane – 447,967 Mg od 688 właścicieli nieruchomości. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. Wymogi dotyczące przekazywania odpadów.Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia przepisów prawa, w szczególności takich jak:Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użyciai odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, w stosunku do faktycznie odebranej ilości odpadów komunalnych, zgodnie z :Wykonawca zobowiązany będzie do zaoferowania, a na wniosek właścicieli nieruchomości dostarczenia i ustawienia na terenie nieruchomości pojemników na odpady zmieszane i popiół na czas realizacji przedmiotowego zamówienia lub na inny okres. Zakres świadczenia tej usługi Wykonawca ustali indywidualne z właścicielami nieruchomości na podstawie umowy cywilno – prawnej. Wykonawca dostarczy pojemniki nie później niż do 31 grudnia 2017r., ustawione zostaną one przez Wykonawcę w miejscach uzgodnionych z właścicielami nieruchomości. Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia bez wnoszenia przez właściciela nieruchomości dodatkowych opłat, worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych zgodnie z pkt C ppkt. 1 lit. b Rozdział III SIWZ. W dniu podpisania umowy Wykonawca otrzyma od Zamawiającego szczegółowy wykaz właścicieli nieruchomości, z których odbierane będą stałe odpady komunalne. Jeśli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia z winy Wykonawcy pojemników będących własnością właściciela nieruchomości, z którym Wykonawca nie ma podpisanej umowy cywilno-prawnej, Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia zobowiązany będzie do wymiany pojemników na swój koszt. Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. Wykonawca zobowiązany będzie także do zebrania odpadów leżących obok pojemników jeśli będzie to wynikiem jego działania. Wykonawca zobowiązany będzie w ramach umowy do przygotowania harmonogramu odbioru odpadów oraz do jego dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości po uprzednim skonsultowaniu go z Zamawiającym. Wykonawca zobowiązany będzie również do dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości innych dokumentów związanych z Systemem Gospodarki Odpadami o ile nie będą one wymagały potwierdzenia odbioru. Wykonawca od 01.01.2017 r. do czasu zorganizowania przez Zamawiającego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) na terenie Gminy Bobrowniki będzie zobowiązany dostarczyć we wskazanym przez Zamawiającego terminie oraz na wskazane przez niego miejsce odpowiednie pojemniki lub inny sprzęt techniczny do odbioru odpadów, które powinny trafić do PSZOK. Odbiór następujących odpadów następował będzie bez pobierania dodatkowej opłaty: przeterminowane leki, chemikalia oraz zużyte opony, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe, tekstylia i odzież. Powstające w gospodarstwach domowych odpady niebezpieczne (resztki farb, lakierów, klejów, żywic, środków do konserwacji i ochrony drewna oraz opakowania po nich, rozpuszczalniki, środki czyszczące, substancje do wywabiania plami opakowania po nich, pojemniki po aerozolach, pozostałości po domowych środkach do dezynfekcji i dezynsekcji, środki ochrony roślin oaz opakowania po nich, lampy fluoroscencyjne i inne odpady zawierające rtęć w tym świetlówki, termometry, przełączniki, zużyte kartridże i tonery, przepracowane oleje zebrane w sposób selektywny).Wykonawca zobowiązany będzie także do dostarczenia, ustawienia w wyznaczonych przez Zamawiającego aptekach i budynkach użyteczności publicznej pojemników do selektywnego zbierania przeterminowanych leków i baterii.Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi.Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 5 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację – zapis cyfrowy wykonany przez aparaturę ( aparat cyfrowy lub kamera oraz urządzenie GPS ) znajdującą się na samochodzie odbierającym odpady z nieruchomości lub inny materiał dokumentujący zdarzenie i protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. Dokumentacja będzie podpisana przez Wykonawcę i będzie zawierać także dane osobowe świadków.Wykonawca zobowiązany będzie do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze.Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej jako zastępczej obsługi w przypadku awarii regionalnej instalacji. Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Bobrowniki Wykonawca zobowiązany będzie zagospodarować (odbiór, transport, poddanie odzyskowi lub unieszkodliwianiu) zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami, tj. Region 3 Lipnowsko-Rypiński co oznacza, że zebrane na terenie Gminy Bobrowniki odpady komunalne mogą trafić do jednego ze wskazanych w Planie RIPOK-ów. W przypadku frakcji odpadów selektywnie zebranych w ramach zagospodarowania odpadów, Wykonawca zobowiązany będzie do ich przekazania do instalacji odzysku i unieszkodliwiana, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach. Rodzaj, częstotliwość i sposób odbioru stałych odpadów komunalnych: Odpady komunalne będą odbierane przez Wykonawcę z posesji, z miejsca wskazanego przez właściciela nieruchomości (altanki śmietnikowe i wyznaczone miejsca na pojemniki).Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 200301) zbierane będą do pojemników ustawionych w miejscach wskazanych przez właściciela nieruchomości (altanki śmietnikowe i wyznaczone miejsca na pojemniki) dwa razy w miesiącu. Wykonawca odbiera od właścicieli każdą ilość niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych.Selektywnie zbierane odpady komunalne na terenie Gminy Bobrowniki zbierane będą:w zabudowie budynkami jednorodzinnymi i wielolokalowymi do 8 lokali włącznie do worków, o jakich mowa w pkt. C.1. opisu przedmiotu zamówienia. Worki do selektywnej zbiórki odpadów muszą posiadać oznaczenie określające rodzaj gromadzonego odpadu. Częstotliwość odbierania przez Wykonawcę tych odpadów:worki koloru brązowego – bioodpady w tym odpady zielone dwa razy w miesiącu, worki koloru żółtego - tworzywa sztuczne oraz opakowania wielomateriałowe - co cztery tygodnie, worki koloru zielonego – szkło – co osiem tygodni, worki koloru białego – opakowania z metali - co cztery tygodnie, worki koloru niebieskiego – opakowania z papieru, papier i tektura – co cztery tygodnie, pojemniki z napisem popiół – popiół (kod 20 01 99) w okresie od 1 października do 30 kwietnia – 2 razy w miesiącu, w okresie od 1 maja do 30 września – co osiem tygodni.W zabudowie budynkami wielolokalowymi powyżej 8 lokali odbywać się będzie do worków, o jakich mowa w pkt. C.1. opisu przedmiotu zamówienia. Częstotliwość odbierania przez Wykonawcę tych odpadów: worki koloru brązowego - bioodpady, w tym odpady zielone dwa razy w miesiącu, worki koloru żółtego - tworzywa sztuczne oraz opakowania wielomateriałowe - co cztery tygodnie, worki koloru zielonego - szkło – co osiem tygodni, worki koloru białego – opakowania z metali - co cztery tygodnie, worki koloru niebieskiego – opakowania z papieru, papier i tektura – co cztery tygodnie, pojemniki z napisem popiół – popiół: w okresie od 1 października do 30 kwietnia –2 razy w miesiącu, w okresie od 1 maja do 30 września – co osiem tygodni. Częstotliwość odbierania odpadów komunalnych z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych odbiór odpadów zgromadzonych w PSZOK-u będzie odbywał się z częstotliwością (PSZOK) dopasowaną do potrzeb, na zgłoszenie Zamawiającego jednak nie rzadziej niż 6 razy w roku, zakłada się lokalizację PSZOK w miejscowości Bobrowniki. zakłada się, że do PSZOK-u będą trafiały niewielkie ilości odpadów szkła, tworzyw sztucznych, papieru i tektury oraz metali ze względu na prowadzenie odbioru wyżej wymienionych frakcji odpadów bezpośrednio od właścicieli nieruchomości. Standardy sanitarne dotyczące wykonywania zamówienia: Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia uwzględniając zapisy ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie wymagań odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi, Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Bobrowniki. Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia: Wykonawca jest zobowiązany do przedkładania Zamawiającemu raportów kwartalnych zawierających informacje o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na nieruchomościach, które obsługuje Wykonawca. Ponadto Wykonawca zobowiązany będzie sporządzić i przekazać Zamawiającemu imienny wykaz zmian w ilości i rodzaju pojemników,które nastąpiły w danym kwartale. Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej sprawozdań półrocznych o jakich mowa w art. 9 n ustawy o Utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. W przypadku, gdy Wykonawca wyłoniony w drodze przetargu będzie wykonywał usługę odbioru stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych i osób prowadzących działalność gospodarczą na terenie Gminy Bobrowniki zobowiązany będzie do dostarczania Zamawiającemu osobnych sprawozdań o jakich mowa w art. 9n ustawy o Utrzymaniu czystości i porządku w gminach dotyczących tych nieruchomości.W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu, których będzie Wykonawca a nie Zamawiający. Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu najpóźniej wraz z fakturą za dany okres rozliczeniowy raportów wagowych zawierających wyszczególnienie miejsca odbioru odpadów oraz ilości i rodzaju odebranych odpadów (zgodnie z obowiązująca klasyfikacją odpadów), na których znajdować się winna adnotacja, że odpady pochodzą z terenu gminy Bobrowniki oraz protokołu wykonania usług.Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do RIPOK-ów bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów stosowanych na potrzeby ewidencji i odpadów, rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzania i przekazywania zbiorczych zestawień danych o odpadach. Wykonawca zobowiązany będzie ponadto do dostarczania Zamawiającemu Dokumentów Potwierdzających Recykling (DPR) zgodnych z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 19 grudnia 2006 r. w sprawie dokumentów potwierdzających odzysk i odrębnie recykling. Urządzenia do gromadzenia odpadów i ich wielkość: do zbierania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych stosowane będą pojemniki o pojemności: 80 l, 120 l, 240 l, 1100 l. Każda nieruchomość musi być wyposażona w co najmniej 1 pojemnik o pojemności minimum 80 l. Pojemniki powinny być oznaczone napisem: „Odpady zmieszane”, „popiół”. Do zbierania odpadów innych niż zmieszane będą stosowane worki o pojemności 35 l, 60 l, 120 l. Każda nieruchomość musi być wyposażona przez Wykonawcę w komplet worków do selektywnego zbierania odpadów o pojemności co najmniej 30 l na osobę. Wykonawca zobowiązany będzie po zabraniu worka z odpadami z nieruchomości do pozostawienia nowego worka na dany rodzaj odpadu. Wszystkie worki powinny charakteryzować się odpowiednią wytrzymałością mechaniczną. Worki do zbierania stałych odpadów komunalnych powinny być oznaczone zgodnie z poniższym: worki koloru żółtego do zbierania tworzyw sztucznych, metalu opakowań wielomateriałowych oraz papieru i tektury, worki koloru zielonego do zbierania szkła,worki koloru brązowego do zbierania bioodpadów, worki koloru białego – do zbierania opakowań z metali worki koloru niebieskiego – do zbierania opakowań z papieru, papieru i tektury. Sprzęt techniczny: Wykonawca zobowiązany będzie realizować zamówienie przy wykorzystaniu minimum sprzętu, o jakim mowa w Rozdziale IX SIWZ. Ponadto zamawiający wymaga, aby każdy pojazd do odbierania odpadów posiadał zamontowaną kamerę, aparat lub inne urządzenie cyfrowe, które umożliwi monitorowanie i kontrolę segregacji odpadów na terenie poszczególnych nieruchomości. W zakresie utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń należy zapewnić, aby urządzenia te utrzymane były we właściwym stanie technicznym i sanitarnym. Pojazdy i urządzenia muszą być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich magazynowania, przeładunku a także transportu. Pojazdy i urządzenia muszą być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim, nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie – Wykonawca zobowiązany będzie posiadać dokumenty potwierdzające wykonanie tych czynności. Pojazdy muszą na koniec dnia roboczego być opróżnione z odpadów i być zaparkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo – transportowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90533000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: wymagane wadium w wysokości 5 000,00 zł.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Posiadanie uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej. Warunek ten zostanie spełniony, jeśli wykonawca: będzie posiadał aktualne zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w Gminie Bobrowniki zgodnie z art. 9 c ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Będzie posiadał aktualne zaświadczenie o wpisie do rejestru, o którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach lub zezwolenie na transport odpadów (Dz. z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.). Zamawiający dokona oceny spełniania wyżej wymienionych warunków, stosując formułę spełnia - nie spełnia na podstawie dokumentów załączonych przez Wykonawcę do oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach