Przetargi.pl
Odbiór i wywóz odpadów z jednostek MZUK.

Miejski Zarząd Usług Komunalnych ogłasza przetarg

  • Adres: 44-109 Gliwice, ul. Strzelców Bytomskich
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 2310031, 3350444 , fax. 322 310 032
  • Data zamieszczenia: 2020-01-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zarząd Usług Komunalnych
    ul. Strzelców Bytomskich
    44-109 Gliwice, woj. śląskie
    tel. 032 2310031, 3350444, fax. 322 310 032
    REGON: 27104821200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://mzuk.bip.gliwice.eu/ogloszenia/zamowienia_publiczne

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i wywóz odpadów z jednostek MZUK.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Odbiór i wywóz odpadów z jednostek Miejskiego Zarządu Usług Komunalnych. I. Opis przedmiotu zamówienia Odbiór i wywóz przez Wykonawcę odpadów pochodzących ze statutowej działalności MZUK: - wywóz odpadów segregowanych (papier, szkło, metal, plastik), - wywóz odpadów ulegających biodegradacji, - wywóz odpadów zmieszanych (pozostałych po segregowaniu), - wywóz odpadów zmieszanych pochodzących z cmentarzy (pozostałe po segregowaniu), - wywóz przepracowanych olejów, smarów, lakierów, - wywóz zużytych filtrów paliwa, czyściwa, sorbentów, - wywóz zużytych urządzeń elektrycznych i elektronicznych w tym zużytych świetlówek, - wywóz zużytych baterii, - wywóz zużytych opon samochodowych i rolniczych, - wywóz zużytych lub nienadających się do użytkowania pojazdów, odpady z demontażu, przeglądu i konserwacji pojazdów. Ilość i rodzaj odpadów określa załącznik nr 4 niniejszej specyfikacji. Ilość pojemników wraz z ich pojemnością określa załącznik nr 10 niniejszej specyfikacji. II. Istotne warunki zamówienia 1. Wykonawca zobowiązuje się do rozpoczęcia wykonywanych prac wg potrzeb Zamawiającego zgodnie z ustalonym harmonogramem lecz nie rzadziej niż 1 raz w tygodniu lub na jego telefoniczne zgłoszenie w ciągu 24 godzin od momentu przyjęcia zgłoszenia 2. Odbiór odpadów będzie się odbywał w godz. od 7:00 do 16:00, za każdorazowym potwierdzeniem wykonania. 3. Z terenu cmentarzy komunalnych w okresie od 20 października do 10 listopada odbiór odpadów będzie się odbywał 1 raz dziennie do godz. 8:00. 4. Miejsce składowania odpadów Wykonawca winien pozostawić czyste i uprzątnięte oraz zebrać wszystkie odpady leżące wokół pojemników. 5. Odpady gromadzone będą w znormalizowanych pojemnikach, które winien dostarczyć Wykonawca zgodnie z załączonym wykazem stanowiącym załącznik 10 niniejszej specyfikacji, który obejmuje pojemniki 240l ± 15%, 1,1m3 ± 15%, 2,5 m3 ± 15%, 5 m3 ± 15%. Dostarczone pojemniki muszą być zamykane. 6. Wykonawca zobowiązany jest dodatkowo dostarczyć specjalistyczne pojemniki na zużyte oleje, smary, płyny hamulcowe, filtry, czyściwa i sorbenty, zużyte baterie, świetlówki, sprzęt komputerowy i elektroniczny oraz części pozostałe z demontażu pojazdów. 7. Wykonawca będzie utrzymywał stałą liczbę pojemników wg załącznika 1B, a w razie ich zniszczenia lub kradzieży uzupełni brakujące pojemniki. 8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości oraz pojemności pojemników w trakcie trwania umowy. 9. Zamawiający zapewni dostęp i dojazd do miejsca lokalizacji pojemników. 10. Droga dojazdowa do miejsca lokalizacji pojemników będzie utwardzona. 11. Wszystkie pojemniki winny być zaopatrzone w logo Wykonawcy oraz opisane zgodnie z ich przeznaczeniem. 12. Wykonawca od momentu odbioru odpadów i wywozu ich z miejsca wytwarzania staje się ich Posiadaczem i ponosi wszelką odpowiedzialność za ich magazynowanie, przechowywanie dalsze składowanie oraz przetworzenie, jak również ponosi opłaty na rzecz ochrony środowiska zgodnie z ustawą o odpadach i innych obowiązujących przepisach. 13. Wykonawca odbiór odpadów winien każdorazowo potwierdzić poprzez wystawienie potwierdzenia odbioru odpadu z wyszczególnieniem ilości odebranego odpadu oraz jego sortymentu. 14. Potwierdzenie odbioru odpadów winno być podpisane przez wyznaczoną osobę (kierownik, konserwator obiektu) na danej jednostce. 15. Potwierdzenia odbioru odpadów nie poświadczone przez wyznaczoną osobę nie będą uznawane. 16. Zamawiający zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości wywiezionych odpadów. 17. Wykonawca winien dostarczyć karty przekazania odpadów do sortowni oraz instalacji odbierającej odpady. 18. Wykonawca zobowiązany jest do kwartalnego przedstawienia sprawozdania z ilości wszystkich rodzajów odebranych odpadów. 19. Niedopuszczalne jest mieszanie odpadów zebranych selektywnie z odpadami komunalnymi zmieszanymi. 20. Wymagania dotyczące pojazdów odbierających odpady: a) wszystkie pojazdy winny być trwale i czytelnie oznaczone logo i nr telefonu Wykonawcy, frakcją odbieranych odpadów po obu stronach pojazdu, zabezpieczone przed wydostaniem się odpadów podczas transportu oraz wyposażone w narzędzia umożliwiające sprzątnięcie terenu po opróżnieniu pojemników; b) sprawne technicznie, a w przypadku awarii pojazdu Wykonawca jest zobowiązany zapewnić pojazd zastępczy o parametrach co najmniej spełniających wymagania Zamawiającego. 21. Za stwierdzenie mieszania odpadów zebranych selektywnie z odpadami komunalnymi zmieszanymi, Zamawiający ma prawo do nałożenia kary na Wykonawcę w wysokości 5 000 zł za pierwsze uchybienie oraz 10 000 za każde następne. 22. Zamawiający ma prawo do nałożenia kary na Wykonawcę w przypadku nieterminowego odbioru odpadów z jednostek w wysokości 500 zł za każdą jednostkę. 23. Zamawiający ma prawo do nałożenia kary na Wykonawcę w przypadku nieterminowego i nierzetelnego przekazania sprawozdania w wysokości 100 zł za każdy dzień zwłoki. 24. Faktura wraz z kartami przekazania odpadów ma być dostarczona do Zamawiającego do 10 dnia roboczego następnego miesiąca, na każdą jednostkę osobno (zgodnie z załącznikiem 10 niniejszej specyfikacji). Na jednej fakturze winny być zawarte wszystkie kategorie odpadów wywiezione z danej jednostki. 25. Niedopuszczalne jest dostarczenie faktur na jednostkę, każdy odpad osobno. 26. Termin wykonywanych prac: 1 lutego 2020r. – 31 stycznia 2021r. Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z Polityką Bezpieczeństwa Pracy oraz Polityką ZSZ obowiązująca w MZUK.* Wykonawca zobowiązany jest do stosowania zasad środowiskowych, bezpieczeństwa i higieny pracy dla dostawców towarów, usług i robót budowlanych obowiązujących w MZUK.* * - dokumenty dostępne na stronie internetowej www.mzuk.gliwice.pl pod hasłem Polityka ZSZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie: 10 000,00 zł (słownie złotych: dziesięc tysiecy 00/100), 2) wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium przed upływem terminu do składania ofert, 3) wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być ważne minimum przez okres związania ofertą, dotyczyć przedmiotowego zamówienia i zawierać klauzule gwarantujące możliwość zatrzymania wadium w przypadkach, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy pzp, 4) wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy nr nr 80 1050 1298 1000 0023 3046 5408 Miejskiego Zarządu Usług Komunalnych w ING Bank Śląski SA O/Gliwice, 5) jeżeli wadium wnoszone jest w formie innej niż pieniądz należy je złożyć w oryginale w sekretariacie Miejskiego Zarządu Usług Komunalnych Gliwicach, ul. Strzelców Bytomskich 25c, natomiast kopię dołączyć do oferty,
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca zobowiązany jest do posiadania aktualnych wymaganych przepisami prawa uprawnień niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia tj,: - Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów o kodach: 13 02 06, 15 02 03, 15 01 01, 15 01 07, 15 01 02, 15 01 04, 16 01 03, 16 01 07, 16 01 13, 16 02 13, 16 06 04, 20 01 01, 20 01 02, 20 02 01, 20 02 03, 20 03 01, 20 03 03, wydane zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.2018 poz.1454) - Wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, o których mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2019 r. poz. 701) , czyli wpis w bazie danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO). UWAGA: w przypadku podmiotów występujących wspólnie warunek uprawnień niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia musi spełnić każdy z podmiotów występujących wspólnie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 - o treści ZAŁĄCZNIKA NR 3. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia, wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca w takiej sytuacji musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Przykładowy wzór zobowiązania podmiotu trzeciego stanowi ZAŁĄCZNIK NR 8 do SIWZ. Pisemne zobowiązanie lub inne dokumenty muszą zawierać informacje dotyczące co najmniej: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu. b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą; w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane, wykonawca wpisany do urzędowego wykazu zatwierdzonych wykonawców lub wykonawca certyfikowany przez jednostki certyfikujące spełniające wymogi europejskich norm certyfikacji może złożyć zaświadczenie o wpisie do urzędowego wykazu wydane przez właściwy organ lub certyfikat wydany przez właściwą jednostkę certyfikującą kraju, w którym wykonawca ten ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wskazujące na dokumenty stanowiące podstawę wpisu lub uzyskania certyfikacji, w miejsce odpowiednich dokumentów wymienionych w pkt. 2, 3.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach