Przetargi.pl
Odbiór i transport odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnie zbieranych z nieruchomości zamieszkałych oraz z PSZOK-u z terenu gminy Rozdrażew

Gmina Rozdrażew ogłasza przetarg

  • Adres: 63-708 Rozdrażew, ul. Rynek
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 627 221 305 , fax. 627 221 370
  • Data zamieszczenia: 2020-11-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Rozdrażew
    ul. Rynek 3
    63-708 Rozdrażew, woj. wielkopolskie
    tel. 627 221 305, fax. 627 221 370
    REGON: 25085518500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rozdrazew.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i transport odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnie zbieranych z nieruchomości zamieszkałych oraz z PSZOK-u z terenu gminy Rozdrażew
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi odbioru i transportu odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnie zbieranych z nieruchomości zamieszkałych oraz z PSZOK-u z terenu gminy Rozdrażew. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) odbieranie i transport niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz odpadów segregowanych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Rozdrażew z następujących miejscowości: Wolenice, Dębowiec, Wygoda, Dzielice, Henryków, Chwałki, Dąbrowa, Rozdrażewek, Maciejew, Nowa Wieś, Budy, Wyki, Trzemeszno, Grębów, Rozdrażew 2) odbieranie i transport odpadów komunalnych z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych, 3) odbieranie i transport zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz odpadów wielkogabarytowych podczas jednorazowej objazdowej zbiórki tych odpadów, 4) odbieranie i transport odpadów komunalnych z aptek (przeterminowane leki) oraz z placówek oświatowych i siedziby Urzędu Gminy (baterie i akumulatorki). 3. Lokalizację ulic na terenie Gminy Rozdrażew oraz lokalizację miejscowości na obszarze gminy przedstawiono na mapach stanowiących załączniki nr 1 i nr 2 do SIWZ. 4. Zestawienie miejscowości z wykazem ilości nieruchomości i gospodarstw domowych zawiera Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia, stanowiący załącznik nr 3 do SIWZ. 5. Zakres przedmiotu zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi odbierania i transportu odpadów komunalnych powstałych i zebranych na wszystkich nieruchomościach, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych w granicach administracyjnych Gminy Rozdrażew. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki do SIWZ pn.: „Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia” jak również projekt umowy. Odbiór odpadów zmieszanych i segregowanych odbywać się będzie zgodnie z zasadami określonymi w: 1) uchwale nr XV/112/2020 Rady Gminy Rozdrażew z dnia 19 lutego 2020r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, zmienionej uchwałami Rady Gminy Rozdrażew nr XVI/116/2020 z dnia 5 marca 2020 r. i nr XXII/162/2020 z dnia 12 listopada 2020r. - załącznik nr 4 do SIWZ, 2) uchwale nr XV/111/2020 Rady Gminy Rozdrażew z dnia 19 lutego 2020r. w sprawie przyjęcia egulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Rozdrażew, zmienionej uchwałami Rady Gminy Rozdrażew nr XVI/15/2020 z dnia 5 marca 2020r. oraz nr XXII/161/2020 z dnia 12 listopada 2020 r. - załącznik nr 5 do SIWZ 6. Szacunkowa ilość odpadów w okresie trwania umowy: 1) ilość niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych określa się wg obliczeń szacunkowych na 1000 Mg 2) ilość odpadów segregowanych określa się wg obliczeń szacunkowych na okres trwania umowy na 425,44 Mg łącznie z odpadami dostarczonymi przez mieszkańców do punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK). 3) Ilość odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu RTV i AGD w ramach jednorazowej zbiórki obwoźnej określa się wg obliczeń szacunkowych na 30 Mg. 6. Częstotliwość odbioru odpadów komunalnych: 1) Odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów: a) od właściciela nieruchomości, z budynków mieszkalnych jednorodzinnych: - od kwietnia do października – odbiór raz na dwa tygodnie, - od listopada do marca – odbiór raz na miesiąc b) od właściciela nieruchomości, na których zlokalizowane są budynki wielolokalowe: - od kwietnia do października – odbiór raz na tydzień - od listopada do marca – odbiór raz na miesiąc 2) odpady selektywnie zbierane: metale, w tym: - opakowania z metali, tworzywa sztuczne, w tym opakowania z tworzyw sztucznych, - szkło bezbarwne, w tym opakowania ze szkła bezbarwnego, - szkło kolorowe, w tym opakowania ze szkła kolorowego, - papier, w tym tektura, opakowania z papieru i tektury oraz opakowania wielomateriałowe odbiór raz na miesiąc; 3) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne: a) od właściciela nieruchomości, z budynków mieszkalnych jednorodzinnych: - od kwietnia do października – odbiór raz na dwa tygodnie, - od listopada do marca – odbiór raz na miesiąc b) od właściciela nieruchomości, na których zlokalizowane są budynki wielolokalowe : - od kwietnia do października – odbiór raz na tydzień - od listopada do marca – odbiór raz na dwa tygodnie, 4) odbiór odpadów z PSZOK w ciągu trzech dni roboczych od zgłoszenia przez Zamawiającego (prognozowana częstotliwość określona jest w formularzu ofertowym) 5) odbiór przeterminowanych leków z aptek – raz w miesiącu 6) odbiór zużytych baterii i akumulatorów z placówek oświatowych i siedziby Urzędu Gminy - raz na pół roku 7) odbiór zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz odpadów wielkogabarytowych podczas objazdowej zbiórki ww. odpadów - raz w okresie trwania umowy. 7. Harmonogram wywozu odpadów przedłożony przez Wykonawcę Zamawiającemu w ciągu 3 dni od powiadomienia o rozstrzygnięciu przetargu, po zaakceptowaniu przez Zamawiającego, stanowi załącznik do umowy. 8. Zakres przedmiotu zamówienia nie obejmuje odpadów powstających w nieruchomościach niezamieszkałych (podmioty gospodarcze, placówki oświatowe, sklepy, banki, cmentarze itp. oraz odpadów ulicznych). 9. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej na terenie, gdzie mają być prowadzone usługi objęte przedmiotem zamówienia. Uwaga : Szczegółowe zasady realizacji przedmiotu zamówienia, oszacowanie ilości odpadów w rozbiciu na poszczególne frakcje oraz szczegółowe zasady ustalenia harmonogramu odbioru odpadów określa Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia stanowiący załącznik nr 3 do SIWZ 10. Wykonawca będzie rozliczał się z Zamawiającym miesięcznie w oparciu o: 1) raport, 2) kwity wagowe i karty przekazania odpadów, wygenerowane z systemu BDO, dostarczone Zamawiającemu przez Wykonawcę do 15 dnia miesiąca za miesiąc poprzedni, 3) ewidencję jakościową i ilościową odpadów, prowadzoną zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 11. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do : 1) bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, 2) przekazywania Zamawiającemu zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach do dnia 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy pisemnych sprawozdań o którym mowa w art. 9n ustawy z dnia z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019r. poz. 2010 ze zm.).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90512000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium 1. Wykonawca przystępując do przetargu jest obowiązany wnieść wadium w wysokości 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany w punkcie 3 niniejszego rozdziału, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019r, poz. 310 ze zm.). 3. Wadium w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Urząd Gminy Rozdrażew Bank Spółdzielczy Dobrzyca O/Rozdrażew numer konta: 78 8409 0001 0200 0215 2000 0001 Na poleceniu przelewu należy wpisać: „Wadium – Odbiór i transport odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnie zbieranych z nieruchomości zamieszkałych oraz z PSZOK-u z terenu gminy Rozdrażew Jeżeli wadium wniesione zostanie w pieniądzu przelewem, Wykonawca dołącza do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. 4. Wadium w pieniądzu musi być wniesione przed upływem terminu do składania ofert, tj. do dnia 07.12.2020r. do godz. 09:30 5. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany w punkcie 3 niniejszego rozdziału. 6. W przypadku wnoszenia wadium w innych formach niż w pieniądzu, wymagane jest dołączenie oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego i złożenie w kasie Urzędu Gminy, najpóźniej w terminie złożenia ofert. Kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty. Dokumenty, o których mowa w ustępie 2. Pkt 2)-5). muszą zachować ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. 7. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b) ustawy PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) spełniają warunki, o których mowa w art. 22 ust.1b ustawy PZP: a) dotyczące kompetencji lub uprawnień do wykonywania określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, tj. posiadają:  wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, o którym mowa w art. 49 i 50 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019r. poz. 701 ze zm.) co najmniej w zakresie transportu odpadów: Kategoria odpadu Kod odpadu Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 20 03 01 Szkło, w tym opakowania ze szkła 15 01 07, 20 01 02 Papier, w tym tektura, opakowania z papieru i tektury 15 01 01, 20 01 01 Metale, w tym opakowania z metali 15 01 04, 15 01 06, 20 01 40 Tworzywa sztuczne, w tym opakowania z tworzyw sztucznych 15 01 02, 15 01 06, 20 01 39 Opakowania wielomateriałowe 15 01 05, 15 01 06 Odpady ulegające biodegradacji ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów 20 02 01, 20 01 08 Przeterminowane leki i chemikalia 20 01 31*, 20 01 32, 15 01 10*, 20 01 13*, 20 01 14*, 20 01 15*, 20 01 19*, 20 01 27*, 20 01 28, 20 01 29*, 20 01 30, 20 01 80, Zużyte baterie i akumulatory 20 01 33*, 20 01 34 Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36 Meble i inne odpady wielkogabarytowe 20 03 07 Odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07 Zużyte opony 16 01 03 Styropian 15 01 02, 17 06 04 Odzież i tekstylia 20 01 10, 20 01 11 Niekwalifikujące się do odpadów medycz- nych powstałe w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów lecz- niczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igły i strzykawki ex 20 01 99 odpady niebezpieczne 20 01 21* Transport odpadów musi odbywać się zgodnie z wytycznymi zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 7 października 2016r. w sprawie szczegółowych wymagań dla transportu odpadów (Dz.U. 2016 poz. 1742)  wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, o którym mowa w art. 9b i 9c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996r. (Dz. U. z 2019r., poz. 2010) prowadzonego przez właściwy organ oraz w art. 51 ust. 1 pkt 6 ustawy z dn. 14 grudnia 2012r. (Dz. U. z 2019r. poz. 701 ze zm.) o odpadach, obejmujący co najmniej rodzaje i kody odpadów komunalnych, wymienionych w literze a, 2) nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 12-23 i art. 24 ust. 5 pkt. 1- 4 ustawy PZP

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach