Przetargi.pl
Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Zaklików

Gmina Zaklików ogłasza przetarg

  • Adres: 37470 Zaklików, ul. Zachodnia
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 158 738 476 , fax. 158 738 324
  • Data zamieszczenia: 2016-11-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zaklików
    ul. Zachodnia 15
    37470 Zaklików, woj. podkarpackie
    tel. 158 738 476, fax. 158 738 324
    REGON: 83040913000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Zaklików
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Zaklików z nieruchomości, na których zamieszkują i z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy oraz z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych Selektynka w okresie od dnia 01.01.2017 r do 31.12.2017 r. 2. Zagospodarowanie zmieszanych (niesegregowanych) odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 oraz odpadów zielonych ma się odbywać w Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów wskazanej dla regionu północnego w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami Województwa Podkarpackiego zgodnie z uchwałą Sejmiku Województwa Podkarpackiego nr XII/214/15 z dnia 31 sierpnia 2015 r. w sprawie zmiany uchwały nr XXIV/410/12 z dnia 27 sierpnia 2012 r. 3. W ramach odbioru i transportu odpadów komunalnych z terenu Gminy Zaklików w terminie od dnia 01.01.2017 r. do końca trwania umowy zawartej na podstawie rozstrzygnięcia przedmiotowego postepowania, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć wszystkie odpady komunalne objęte przedmiotem zamówienia do Zakładu Mechaniczno Biologicznego Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Stalowej Woli pełniącego funkcję Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych zgodnie z PGO dla WP i porozumieniem między gminnym zawartym w dniu 21 czerwca 2012 r. pomiędzy Gminą Stalowa Wola a Gminą Zaklików. 4. Ważenie stanowiące wskazanie ilości odpadów do rozliczeń, będzie miało miejsce na wadze zlokalizowanej na terenie Zakładu Mechaniczno Biologicznego Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Stalowej Woli. 5. Na Wykonawcy ciąży obowiązek przechowywania wszystkich kwitów wagowych i przekazywania ich Zamawiającemu na koniec okresu rozliczeniowego. 6. W przypadku awarii instalacji wskazanej przez Zamawiającego, Wykonawca będzie miał obowiązek dostarczyć odpady do instalacji zastępczej wskazanej w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego, bez zmiany ustalonego wynagrodzenia ryczałtowego. 7. Wykaz ilościowy złożonych deklaracji z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Zaklików na dzień 31.10.2016 r. przedstawia się następująco: LP NAZWA MIEJSCOWOŚCI ILOŚĆ ZŁOŻONYCH DEKLARACJI 1 Antoniówka 29 2 Dąbrowa 39 3 Gielnia 39 4 Goliszowiec 32 5 Irena 48 6 Józefów 15 7 Karkówka 41 8 Kolonia Łysaków 30 9 Lipa 529 10 Łysaków 86 11 Łążek Zaklikowski 21 12 Nowe Baraki 8 13 Stare Baraki 34 14 Zdziechowice Pierwsze 157 15 Zdziechowice Drugie 250 16 Zaklików 868 Razem 2226 Podane powyżej ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego przy uwzględnieniu powstawania nowych nieruchomości oraz migracji ludności. 8. Wykaz zawierający dane dotyczące częstotliwości i ilości wywozu odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych na dzień 31.10.2016 r. LP NAZWA MIEJSCOWOŚCI ILOŚĆ POJEMNIKÓW CZĘSTOTLIWOŚĆ WYWOZU W MIESIĄCU 1 Zaklików 11 pojemników 1 69 pojemników 2 2 Lipa 15 pojemników 2 7 pojemników 1 3 Zdziechowice Drugie 7 pojemników 2 4 Zdziechowice Pierwsze 1 pojemnik 2 2 pojemniki 1 Podane powyżej ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego przy uwzględnieniu powstawania nowych nieruchomości. W przypadku wystąpienia nowych nieruchomości nieujętych w wykazie Wykonawca wykona usługę wywozu odpadów w ramach przewidzianego wynagrodzenia ryczałtowego. 9. Wykaz zawierający dane dotyczący odpadów odbieranych z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych Selektynka w Zaklikowie przy ul. Targowej 2 a) odpady wielkogabarytowe b) zużyte opony c) odzież i tekstylia d) zużyte baterie, akumulatory, żarówki, świetlówki, odpady niebezpieczne ( farby rozpuszczalniki, oleje odpadowe, pozostałość po środkach ochrony roślin, przeterminowane środki ochrony i opakowania po tych środkach e) żużel, popiół, f) odpady biodegradowalne (trawa liście gałęzie) g) odpady budowlane i rozbiórkowe h) papa i) szkło j) tworzywa sztuczne k) inne wymienione w regulaminie prowadzenia punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych (Dz U Woj. Pod z 2016 poz 2146) za wyjątkiem złomu , papieru i tektury , zużytych urządzeń elektrycznych i elektronicznych innych niż wymienione w 20 01 21* i 20 01 23* oraz zużytych urządzeń elektrycznych i elektronicznych innych niż wymienione w 20 01 21* 20 01 23* 20 01 35* 10. W Gminie Zaklików prowadzona jest segregacja odpadów zgodnie z obowiązującym Regulaminem utrzymania czystości i porządku. 11. Zamawiający określa, że w sposób selektywny będą zbierane następujące rodzaje odpadów: papier, metal, tworzywa sztuczne, szkło, opakowania wielomateriałowe 12. W aptekach, punktach aptecznych, prowadzona jest zbiórka przeterminowanych leków. Wykonawca zapewnia transport i utylizację zebranych leków. Wykaz aptek znajdujących się na terenie gminy: 12.1. Zaklików – Pl. Sienkiewicza 38; 12.2. Zaklików – ul. Zachodnia 21; 12.3. Lipa – ul. Sandomierska 3. 13. Zamawiający w okresie trwania umowy nie przewiduje zbiórki mobilnej odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu RTV i AGD. 14. Określa się następującą częstotliwość odbioru odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych a. Odpady zmieszane nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie z nieruchomości zamieszkałych i nie rzadziej niż raz w miesiącu dla nieruchomości niezamieszkałych; b. Odpady zbierane selektywnie nie rzadziej niż raz w miesiącu; c. Podane częstotliwości odbioru odpadów komunalnych mogą ulec zmianie stosownie do zmian wynikających ze zmiany prawa miejscowego. 15. Określa się następującą częstotliwość odbioru odpadów komunalnych z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych Selektynka a. Odpady wyszczególnione w ust. 9 lit a,b,c,d,e,g,h,i,j,k nie rzadziej niż co dwa miesiące b. Odpady wyszczególnione w ust. 9 lit f w okresie od połowy kwietnia do połowy listopada nierządnej niż co dwa tygodnie wg uzgodnionego harmonogramu 16. Ilość odbieranych odpadów z terenów zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu gminy Zaklików określa poniższa tabela LP Rodzaj odpadu 2014 2015 2016 (do września) 1 Zmieszane odpady komunalne 632,34 780,59 686,64 2 Surowce wtórne (szkło, papier, tworzywa ,metale) 409,23 333,1 178,28 3 Odpady wielkogabarytowe 17,1 21,7 - 4 Zużyte opony 18 8,6 - 5 Odpady biodegradowalne 68,36 47,64 54,04 17. Ilość przyjętych odpadów do Selektynki z terenu Gminy Zaklików w roku 2016 (pierwszym roku działalności) Lp Rodzaj odpadu 2016- II połowa 1 Odpady wielkogabarytowe 10,00 2 Odzież i tekstylia 2,00 3 Zużyte opony 2,00 4 Żużel, popiół , 0,00 5 papa 1,50 6 Odpady budowlane i rozbiórkowe 2,50 7 Odpady biodegradowalne 0,00 8 szkło 0,50 9 tworzywa sztuczne 2,00 18. Przed rozpoczęciem wykonywania usługi, nie później jednak niż 7 dni od daty podpisania umowy, wykonawca sporządzi harmonogram wywozu odpadów z terenu Gminy Zaklików. Harmonogram odbioru odpadów z nieruchomości zamieszkałych powinien zawierać rodzaj usługi, datę oraz miejscowość. Harmonogram odbioru odpadów z nieruchomości niezamieszkałych powinien zawierać rodzaj usługi, datę i adres punktu odbioru ( np. sklep, szkoła, itp.). Harmonogram odbioru z Selektynki powinien zawierać datę i rodzaj usługi. Harmonogramy po zatwierdzeniu przez Zamawiającego, Wykonawca dostarczy wraz z ulotkami o zasadach segregacji odpadów właścicielom nieruchomości w terminie nie później niż 7 dni od daty zaakceptowania harmonogramu przez zamawiającego. Opracowany harmonogram musi być bezwzględnie przestrzegany. 19. Wykonawca dokona odbioru odpadów komunalnych w każdej wystawionej ilości worków. 20. Załadunek i transport odpadów będzie odbywał się za pomocą odpowiedniego sprzętu, który musi spełniać wymogi określone obowiązującymi przepisami prawa i musi znajdować się w dyspozycji Wykonawcy. 21. Wykonawca w ramach oferowanej ceny dostarczy właścicielom nieruchomości worki do selektywnej zbiórki odpadów. Worki powinny mieć logo wykonawcy i powinny być w kolorach określonych w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zaklików, tj. żółty, zielony, niebieski. 22. Ilość worków do selektywnej zbiórki, które musi zapewnić Wykonawca: niebieski, żółty, zielony – minimum po dwa na nieruchomość, w przypadku większego zapotrzebowania Wykonawca na wniosek właściciela nieruchomości jest zobowiązany do zapewnienia nieodpłatnie dodatkowych worków. 23. Wykonawca ma obowiązek dostarczyć następny worek po odebraniu pełnego worka danego rodzaju. 24. Wykonawca na wniosek właściciela nieruchomości jest zobowiązany wyposażyć nieruchomość w odpowiednią ilość pojemników zgodnych z wymaganiami określonymi w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zaklików za odpłatnością regulowaną przez właściciela nieruchomości. 25. Pojemniki i worki (na odpady typu szkło, papier i tektura, tworzywa sztuczne) muszą być wyposażone w system umożliwiający identyfikację np. kody kreskowe. 26. Pojemniki na odpady zmieszane muszą być opatrzone chipami lub kodami umożliwiającymi identyfikację pojemnika. Oznakowania umieszczone na pojemnikach powinny posiadać unikalny numer. System używany przez Wykonawcę powinien gwarantować automatyczną zbliżeniową identyfikacje danego pojemnika. 27. Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie bądź zniszczenie pojemników z winy Wykonawcy, ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego (lub wymiana) należy do Wykonawcy. 28. Środki uzyskane ze sprzedaży selektywnie odebranych surowców wtórnych są dochodem Wykonawcy, które zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia Wykonawca obowiązany był uwzględnić w kalkulacji przy ustalaniu ceny za wykonywaną usługę. 29. Wykonawca ma obowiązek wyposażyć pojazdy w system monitoringu pozycjonowania satelitarnego GPS. System ma umożliwiać trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o trasie pracy pojazdów i miejscach ich postoju. Pojazdy muszą być wyposażone w system umożliwiający kontrolę miejsc wyładunku odpadów. 30. Pojazdy winny być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się (wysypywaniem i rozwiewaniem) na zewnątrz odpadów oraz wyposażone w narzędzia/urządzenia służce do uprzątnięcia odpadów, które zostały wysypane z pojemników w trakcie ich opróżniania. 31. Normy gromadzenia odpadów oraz minimalna pojemność pojemników dla nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne są w szczególności określone: a. Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zaklików ( uchwała RM nr XXIII/130/2016 z dnia 06.07.2016 r DZ.U. Woj. P 2016 poz 2145 ); b. uchwała Rady Miejskiej w Zaklikowie w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (nr XXIII/131/2016 z dnia 06 lipca 2016r Dz. U. Woj P.2016 poz 2146); c. uchwała Rady Miejskiej w Zaklikowie w sprawie określenia rodzajów dodatkowych usług świadczonych przez Gminę Zaklików w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz wysokość cen za te usługi (nr XXIII/140/2016 z dnia 06.07.2016r Dz. U. Woj. P 2016 poz 2147)). Uchwały, stanowiące załącznik nr 4a do SIWZ, są dostępne również na stronie internetowej Zamawiającego w zakładce Dziennik Urzędowy Województwa Podkarpackiego. 32. W okresie realizacji zamówienia Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia nałożonych na Zamawiającego poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami zebranych selektywnie odpadów. 33. Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia poziomów masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, nałożonych na Zamawiającego. 34. W przypadku nieosiągnięcia poziomów, o których mowa w ust. 32 i 33 Wykonawca zwróci Zamawiającemu nałożone na niego kary za nieosiągnięcie tych poziomów. Określony obowiązek zwrotu Zamawiającemu nałożonych na niego kar z tytułu określonego w ust 33 i 34 obciąża Wykonawcę również w przypadku, gdy kary te zostaną nałożone na Zamawiającego po zakończeniu przez Wykonawcę realizacji niniejszej umowy, a dotyczyć będą okresu realizacji przez Wykonawcą niniejszej umowy. 35. Nieprawidłowości w segregowaniu odpadów komunalnych nie zwalniają Wykonawcy od odbierania wystawionych do odbioru odpadów. Zgodnie bowiem z art. 9f ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z późn. zm.) - w przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, Wykonawca zobowiązany jest do przyjmowania ich, jako zmieszane odpady komunalne i niezwłoczne powiadamiania o takim fakcie Zamawiającego. Uchylanie się od obowiązku powiadamiania Zamawiającego o zaistniałych nieprawidłowościach w sposobie segregacji odpadów będzie stanowić naruszenie postanowień zamówienia 36. Wszystkie odpady komunalne zebrane z terenu Gminy Zaklików Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować zgodnie z obowiązującymi przepisami i Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego. 37. Wykonawca będzie zobowiązany podczas każdorazowego odbioru odpadów komunalnych do identyfikacji pojemników oraz ważenia w nich odbieranych odpadów w punktach ich odbioru, bieżącego elektronicznego przekazywania tych danych do Zamawiającego w sposób z nim uzgodniony, nie później niż do 10 dnia następnego miesiąca. Powyższe ma na celu dokładne monitorowanie ilości i źródeł pochodzenia odpadów oraz wykazywania przez Zamawiającego osiągania poziomów odzysku odpadów komunalnych. Wymagane poziomy odzysku zostały wskazane w ustawie z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu porządku i czystości w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z późn. zm.), Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645) oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676). 38. Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania Zamawiającemu półrocznych sprawozdań, zgodnych z zapisami art. 9n ust. 1-3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z późn. zm.). 39. Ponadto Wykonawca będzie miał obowiązek: 39.1 Informowania Zamawiającego o wszelkich stwierdzonych nieprawidłowościach dotyczących świadczonej usługi w zakresie odbioru i gospodarowania odpadami komunalnymi. 39.2 Bieżącego, tj. w terminie nieprzekraczającym do 10 dnia następnego miesiąca od daty danego zważenia, elektronicznego przesyłania danych z systemu wagowego pojazdów, wraz z identyfikacją punktów ważenia na podstawie pozycjonowania satelitarnego (GPS). Dopuszczalne formy plików z rozszerzeniem .pdf, .doc, .xml, .odt, .ods 40. Ofertę należy składać na wszystkie usługi zawarte w SIWZ, we wzorze umowy i formularzu oferty. Wykonawca przed złożeniem oferty, jeżeli uzna to za konieczne, może zapoznać się z terenem, na którym będzie prowadzony odbiór odpadów. 41. W celu umożliwienia oszacowania zakresu przedmiotu zamówienia i sporządzenia kalkulacji cenowej przez Wykonawcę Zamawiający udostępnia, jako załącznik nr 4 do SIWZ, sprawozdania Burmistrza z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi za rok 2014 i 2015. 42. Na podstawie danych, którymi dysponuje Zamawiający, przewidywaną ilość odbieranych odpadów komunalnych z terenów zamieszkałych i niezamieszkałych w okresie trwania umowy szacuje się na około 92 Mg/miesiąc. Przedmiotowe wielkość stanowią jedynie szacunek i mogą ulec zmianie w okresie obowiązywania umowy. Ilość odebranych odpadów z Selektynki Wykonawca skalkuluje na podstawie danych określonych w ust. 12 własnych analiz na okres obowiązywania umowy. Obowiązkiem Wykonawcy jest takie skalkulowanie ceny oferty, aby zapewnić realizację przedmiotu zamówienia w całym okresie obowiązywania umowy za podaną w ofercie cenę ryczałtową. 43. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia, jeśli wykonanie tych czynności polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, w tym w szczególności Zamawiający wymaga, aby osoby wykonujące zadania związane ze zbiórką odpadów, tj. kierowcy samochodów oraz osoby wykonujące załadunek odpadów na samochody, były zatrudnione przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę. 44. Wykonawca zobowiązany jest przed podpisaniem umowy do przedłożenia wykazu ww. osób wraz z oświadczeniem potwierdzającym zatrudnienia ich na umowę o pracę, a następnie zgodnie z § 3 ust. 3 projektu umowy na każde żądanie Zamawiającego do przedłożenia wykazu wraz z oświadczeniem potwierdzającym zatrudnienia ich na umowę o pracę i niezaleganiu z wypłatą wynagrodzenia na dzień złożenia oświadczenia. Zamawiający na każdym etapie realizacji przedmiotu umowy ma prawo żądania udowodnienia przez Wykonawcę faktu zatrudniania osób na umowę o pracę. 45. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości dotyczących zatrudniania pracowników przez Wykonawcę Zamawiający zastrzega możliwość poinformowania o tym fakcie Państwowej Inspekcji Pracy. 46. W czasie realizacji zamówienia Wykonawca ma obowiązek znać i stosować przepisy dotyczące ochrony środowiska naturalnego. Wykonawca podejmie wszelkie konieczne kroki w celu zapewnienia ochrony środowiska przez cały czas trwania umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90513100-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 5 000,00 PLN (słownie złotych: pięć tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przed upływem terminu składania ofert przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Zaklikowie konto BSZK w Kraśniku o/Zaklików 07 8717 1093 2012 1200 0101 0006, z zaznaczeniem, że wadium dotyczy przetargu nieograniczonego na Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Zaklików 4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. Wadium wniesione w formie niepieniężnej (zgodnie z art. 45 ust. 6 pkt 2-5 ustawy) Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do składanej oferty. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 12.1 Odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 12.2 Nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 12.3 Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach