Przetargi.pl
Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych zlokalizowanych na terenie Gminy Łagów

Gmina Łagów ogłasza przetarg

  • Adres: 66-220 Łagów, ul. 1 Lutego
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 0-68 34 12 186 , fax. 0-68 34 12 262
  • Data zamieszczenia: 2019-12-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Łagów
    ul. 1 Lutego 7
    66-220 Łagów, woj. lubuskie
    tel. 0-68 34 12 186, fax. 0-68 34 12 262
    REGON: 97077048000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.wrota.lubuskie.pl/uglagow/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych zlokalizowanych na terenie Gminy Łagów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest odbiór i transport wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych ze wszystkich nieruchomości położonych na terenie Gminy Łagów , na których zamieszkują mieszkańcy oraz nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe: 2.Przedmiot zamówienia obejmuje dostarczenie pojemników do zbierania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz dostarczenie worków lub pojemników do selektywnej zbiórki odpadów. 3.Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór odpadów ,, baterie „ z pojemników znajdujących się w budynku Urzędu Gminy w Łagowie ul. Spacerowa 7, Odbiór odbywać się będzie na zgłoszenie telefoniczne Zamawiającego, 4.. Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór odpadów ,,Przeterminowane leki” odbiór z dwóch aptek znajdujących się w miejscowości Łagów. Odbiór odbywać się będzie na zgłoszenie telefoniczne Zamawiającego 5.Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i transport : • Niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 w szacunkowej ilości ok. 1 506,26 Mg; • Segregowanych odpadów komunalnych z podziałem na następujące frakcje w szacunkowej ilości ok. 475,60 Mg, w rozbiciu na: a opakowania z tworzyw sztucznych o kodzie ( 15 01 02) ok. 114,18 Mg; b opakowania z papieru i tektury o kodzie (15 01 01) ok. 7,42Mg; c szkło, opakowania ze szkła o kodzie (15 01 07) w ilości ok.100 Mg; d odpady wielkogabarytowe o kodzie 20 03 07 w ilości ok. 156,00 Mg; e zużyte opony o kodzie (16 01 03) w ilości ok. 6,00 Mg; f odpady ulegające biodegradacji o kodzie ( 20 02 01) ok. 92,00 Mg; Przewidywana ilość odpadów komunalnych 450 kg na 1 osobę na rok. 6. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za powstałe w trakcie zamówienia rozbieżności między podaną szacunkową ilością odpadów i pojemników/worków. 7.Wynikłe rozbieżności nie mogą stanowić podstawy ewentualnych roszczeń względem Zamawiającego. Wykonawca przed złożeniem oferty musi mieć świadomość, że dokonując na podstawie podanych wartości obliczeń uwzględnia ryzyko ich zmian w trakcie wykonywania zamówienia. Wybrany Wykonawca otrzyma od Zamawiającego sporządzony w oparciu o aplikację informatyczną szczegółowy wykaz nieruchomości, z których odbierane będą stałe odpady komunalne. 8. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w całym okresie realizacji zamówienia odbiór i transport odpadów do instalacji komunalnej Regionalna Instalacja Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Długoszynie 80, 69-200 Sulęcin należącej do CZG-12. a) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych (200301), b) odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny, w pojemnikach workach, obejmujących: papier, tektura (150101, 200101), szkło i odpady opakowaniowe ze szkła (bezbarwne i kolorowe) (150107, 200102), tworzywa sztuczne, (150102, 200139), metal (150104, 200140), opakowania wielomateriałowe (150105), odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji (200108, 200201), baterie Wybrany Wykonawca otrzyma od Zamawiającego sporządzony w oparciu o aplikację informatyczną wykaz jednej nieruchomości, z których odbierane będą w/w odpady; przeterminowane leki Wybrany Wykonawca otrzyma od Zamawiającego sporządzony w oparciu o aplikację informatyczną szczegółowy wykaz dwóch punktów , z których odbierane będą w/w odpady. Wykonawca odbierze od właścicieli nieruchomości zamieszkałych każdą zebraną ilość odpadów komunalnych będących przedmiotem zamówienia. . 9..Na terenie nieruchomości zamieszkałych obowiązywać będzie system pojemnikowy/ workowy. 1) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne tj. pozostałości z sortowania Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach o pojemności 120 l lub 1100 litrów ( wspólnoty, spółdzielnie ). Do zbierania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych ustala się pojemniki koloru szarego lub czarnego oznakowane odpowiednim opisem ,,zmieszane” Dopuszcza się dodatkowo stosowanie znaku graficznego. Pojemniki do zbierania niesegregowanych ( zmieszanych ) odpadów komunalnych odpadów udostępnia wykonawca wybrany w drodze przetargu.. Określa się następującą częstotliwość odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe: a) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, - częstotliwość wywozu przez Wykonawcę – raz na dwa tygodnie dla budynków mieszkalnych jednorodzinnych oraz domków letniskowych lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno- wypoczynkowe b) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych z budynków wielolokalowych.- raz na tydzień w okresie od kwietnia do października; raz na dwa tygodnie w okresie listopad – marzec. : 2)Papier Selektywnie zbierane odpady komunalne z frakcji PAPIER w skład której wchodzą odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury. Selektywna zbiórka odpadów komunalnych frakcji PAPIER odbywać się będzie w systemie workowym lub pojemnikowym. Odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury gromadzone będą w pojemnikach o pojemności 120 l lub 1100 litrów ( wspólnoty, spółdzielnie ).Wykonawca dostarczy właścicielom nieruchomości worki lub pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów w cenie świadczonej usługi. Worki powinny być oznaczone napisem: PAPIER I TEKTURA oraz być koloru niebieskiego.. . Częstotliwość załadunku i wywozu odpadów przez Wykonawcę : • 1 raz w miesiącu w okresie wrzesień – maj; • raz na dwa tygodnie w okresie czerwiec- sierpień. .Przy jednorazowym odbiorze worków na odpady z każdego punktu odbioru selektywnie zbieranych odpadów komunalnych z frakcji papieru Wykonawca odbierający odpady zobowiązany jest do pozostawienia nowych worków na odpady w ilości równej ilości oddanych przy danym odbiorze worków (tj. na zamianę „3 odebrane = 3). 3) Szkło Selektywnie zbierane odpady komunalne z frakcji SZKŁO w skład której wchodzą odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła. Selektywna zbiórka odpadów komunalnych z grupy szkła na terenie nieruchomości zamieszkałych będzie się odbywać w systemie workowym lub pojemnikowym . Wykonawca dostarczy właścicielom nieruchomości worki lub pojemniki o pojemności 120 litrów (z budynków wielolokalowych, budynków jednorodzinnych oraz nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe) lub pojemników 1100 l ( wspólnoty i spółdzielnie) do selektywnej zbiórki odpadów w cenie świadczonej usługi. Worki powinny być oznaczone napisem : SZKŁO. oraz być koloru zielonego. Częstotliwość załadunku i wywozu odpadów przez Wykonawcę • 1 raz w miesiącu w okresie wrzesień – maj; • raz na dwa tygodnie w okresie czerwiec- sierpień. Przy jednorazowym odbiorze worków na odpady z każdego punktu odbioru selektywnie zbieranych odpadów komunalnych z frakcji SZKŁO Wykonawca odbierający odpady zobowiązany jest do pozostawienia nowych worków na odpady w ilości równej ilości oddanych przy danym odbiorze worków. 4) Metale i tworzywa sztuczne Selektywnie zbierane odpady komunalne z frakcji METALE i TWORZYWA SZTUCZNE w skład których wchodzą odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych, oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe. Selektywna zbiórka odpadów komunalnych z frakcji METALE i TWORZYWA SZTUCZNE na terenie nieruchomości zamieszkałych będzie się odbywać w systemie workowym lub pojemnikowym Wykonawca dostarczy właścicielom nieruchomości worki lub pojemniki o pojemności 120 litrów (z budynków wielolokalowych, budynków jednorodzinnych oraz nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe) lub pojemników 1100 l ( wspólnoty i spółdzielnie) do selektywnej zbiórki odpadów w cenie świadczonej usługi. Worki powinny być oznaczone napisem: METALE I TWORZYWA SZTUCZNE i być koloru żółtego. Częstotliwość załadunku i wywozu odpadów przez Wykonawcę– • 1 raz w miesiącu w okresie wrzesień – maj; • raz na dwa tygodnie w okresie czerwiec- sierpień. Wykonawca odbierający odpady zobowiązany jest do pozostawienia nowych worków na odpady w ilości równej ilości oddanych przy danym odbiorze worków. 5)) BIO Odpady biodegradowalne odbierane będą z terenu nieruchomości zamieszkałych wskazanych przez Zamawiającego. Z uwagi na zmiany przepisów istnieje duże prawdopodobieństwo, że ilość nieruchomości deklarujących oddawanie bioodpadów ulegnie zmianie, Zamawiający poinformuje o tym stanie Wykonawcę do końca lutego 2020r. Zakładamy, że ilość odpadów biodegradowalnych ulegnie zmniejszeniu na poczet ich zbiórki w przydomowych kompostownikach. Worki lub pojemniki na odpady biodegradowalne zapewnia Wykonawca w cenie świadczonej usługi . Worki te mają być oznaczone napisem BIOODPADY oraz być koloru brązowego. . Przy jednorazowym odbiorze worków na odpady biodegradowalne z każdego punktu odbioru Wykonawca odbierający odpady zobowiązany jest do pozostawienia w ilości równej ilości oddanych przy danym odbiorze worków. Częstotliwość wywozu odpadów przez Wykonawcę: • z budynków wielolokalowych - raz na tydzień w okresie od kwietnia do października, raz w miesiącu w okresie listopad – marzec • odpady ulegające biodegradacji z budynków jednorodzinnych – raz w miesiącu. Worki muszą być oznaczone przez wykonawcę informacją o rodzaju odpadów, które należy w nich gromadzić. Worki do selektywnej zbiórki muszą też być oznaczone nazwą wykonawcy oraz nazwą Gmina Łagów. Czytelna instrukcja umieszczona na workach ma ułatwić właścicielom nieruchomości prowadzenie selektywnej zbiórki odpadów. Pierwsza partia worków zgodnie z wykazem przekazanym przez Zamawiającego musi zostać dostarczona właścicielom nieruchomości w nieprzekraczalnym terminie do 20 styczeń 2020r 6) Meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny- odbiór raz do roku w okresie wiosennym na zasadzie tzw. ,,zbiórki”. Dokładny termin zbiórki zostanie ustalony z Wykonawcą . g) Baterie - Wybrany Wykonawca otrzyma od Zamawiającego – sporządzony w oparciu o aplikację informatyczną – szczegółowy wykaz nieruchomości, z której odbierane będą w/w odpady . Odbiór odbywać się będzie na zgłoszenie telefoniczne Zamawiającego, h) Przeterminowane leki- Wybrany Wykonawca otrzyma od Zamawiającego – sporządzony w oparciu o aplikację informatyczną – szczegółowy wykaz dwóch nieruchomości, z których odbierane będą w/w odpady. Odbiór odbywać się będzie na zgłoszenie telefoniczne Zamawiającego 10. Wykonawca zobowiązany jest przygotować (przed podpisaniem umowy) harmonogram odbioru odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałych. Częstotliwość wywozu poszczególnych rodzajów odpadów zostanie uwzględniona w harmonogramie wywozu wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym z Zamawiającym i zaakceptowanym przez Zamawiającego.. 11.. Wykonawca zobowiązany jest udostępnić harmonogram odbioru odpadów komunalnych oraz zmiany tego harmonogramu na swojej stronie internetowej. 12. W ofercie należy również przewidzieć dostarczanie pojemników i worków do nowo powstałych nieruchomości. Wykonawca dostarczy swój pojemnik oraz worki właścicielom nieruchomości, w nieprzekraczalnym terminie : do dnia 20 styczeń 2020r. 13. Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcy, w formie pisemnej (faksem lub mailem), informacje o zmianach w liczbie i lokalizacji nieruchomości objętych obowiązkiem odbierania odpadów – w tym nieruchomości nowo powstałych – w ciągu 5 dni od daty złożenia deklaracji. Wykonawca zaoferuje i dostarczy pojemnik właścicielom nowo powstałych nieruchomości, nie później niż w ciągu 2 dni roboczych od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego. 14. Charakterystyka pojemników i worków do gromadzenia odpadów: Szacunkowa ilość i wielkość pojemników i worków do gromadzenia odpadów: a)pojemniki do zbierania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych: o pojemności 120 l w ilości ok 1700 szt., o pojemności 1100 l w ilości ok. 15 szt. b). pojemniki do zbierania odpadów komunalnych segregowanych: - papier i tektura ok. 1000 szt. ( 120 l) - szkło i odpady opakowaniowe ze szkła ( bezbarwne i kolorowe) ok 1400.szt. (120l) - tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe ok. 1400 szt. (120l) - odpady ulegające biodegradacji w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji ok. 500.szt. ( 120 l) - papier i tektura ok 8 szt. ( 1100 l ) - szkło i odpady opakowaniowe ze szkła ( bezbarwne i kolorowe) ok 12 szt. (1100 l) - tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe ok. 14.szt. (1100 l) - odpady ulegające biodegradacji w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji ok.12 szt. ( 1100 l) c). worki z tworzywa sztucznego oznaczone odpowiednimi kolorami w stosunku do każdego rodzaju odpadu selektywnie zbieranego, w rozmiarze 120 l - papier i tektura ok. 1000 szt./m-c - szkło i odpady opakowaniowe ze szkła ( bezbarwne i kolorowe) ok. 1500 szt./ m-c - tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe ok. 1500. szt./m-c - odpady ulegające biodegradacji w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji ok. 1500 szt./ m-c Podane ilości są jedynie szacunkowymi wartościami obliczonymi na podstawie danych z ewidencji ludności, z otrzymanych deklaracji oraz ewidencji nieruchomości. 15. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i transport odebranych odpadów komunalnych (zmieszanych i segregowanych) zebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców na terenie Gminy Łagów do ZAKŁADU UNIESZKODLIWIANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH w DŁUGOSZYNIE. 16. Zamawiający zastrzega sobie, że w dniach odbierania odpadów (wg harmonogramu) z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Łagów pojazdy wykonawcy wyszczególnione w SIWZ nie mogą odbierać odpadów z nieruchomości niezamieszkałych oraz z innych gmin. 17. Wykonawca zobowiązany będzie do dystrybucji harmonogramów wśród właścicieli nieruchomości w ciągu 7 dni od ich zatwierdzenia przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany będzie również do dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości innych dokumentów związanych z Systemem Gospodarki Odpadami, o ile nie będą one wymagały potwierdzenia odbioru. Wykonawca jest zobowiązany do opracowania harmonogramu odbioru poszczególnych rodzajów odpadów z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Łagów i przedłożenie harmonogramu zamawiającemu, w formie pisemnej, do akceptacji. Zamawiający w terminie do 7 dni od dnia otrzymania harmonogramu zaakceptuje przedłożony harmonogram lub przedstawi swoje uwagi bądź zastrzeżenia. W przypadku przedstawienia uwag lub zastrzeżeń, wykonawca najpóźniej w terminie 3 dni przedłoży zamawiającemu w formie pisemnej poprawiony harmonogram do ponownej akceptacji. Dopuszcza się zmianę zaakceptowanego harmonogramu za zgodą stron. Zaakceptowany harmonogram umieszczony będzie każdorazowo przez zamawiającego na jego stronie internetowej, a wykonawca w formie papierowej będzie zobowiązany przekazywać go właścicielom nieruchomości objętych systemem. Szczegółowe harmonogramy (w formie papierowej i elektronicznej) odbioru odpadów Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć zamawiającemu w następujących terminach: 1. I harmonogram, na okres 01.02.2020 r - 31.12. 2020r., wraz z ofertą ( w przypadku wyboru oferty Zamawiający zastrzega sobie prawo zgłoszenia uwag) 2. II harmonogram na okres 01.01.2021r.,- 31 .01.2022,- do dnia 14 grudnia 2020r. ( wymaga uzgodnienia z Zamawiającym) 18. Wykonawca zobowiązany będzie – w zakresie przedmiotu zamówienia – do monitorowania wywiązywania się przez właścicieli nieruchomości z obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie dokonuje segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 5 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do poinformowania Zamawiającego w formie pisemnej (faksem lub drogą elektroniczną) o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca będzie zobowiązany przekazać protokół wraz z fotografiami z zaistnienia takiego zdarzenia, zawierający co najmniej następujące informacje: - adres nieruchomości, której dotyczy zdarzenie - data i godzina ustalenia zdarzenia - opis zastałego stanu faktycznego wskazującego na zdarzenie - dokumentację fotograficzną potwierdzającą zdarzenie oraz fotografię wskazującą nieruchomość, na której doszło do zdarzenia - dane i podpisy pracowników Wykonawcy stwierdzających zdarzenie Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać jakiej dotyczy ono nieruchomości. 19. Zamawiający wymaga, aby każdy pojazd do odbierania odpadów był wyposażony w system monitoringu GPS umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdów. 20. Należy zapewnić, aby pojazdy te utrzymane były we właściwym stanie technicznym i sanitarnym. Pojazdy i urządzenia muszą być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu. Pojazdy i urządzenia będące w posiadaniu Wykonawcy muszą być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim, nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie. Pojazdy muszą na koniec dnia roboczego być opróżnione z odpadów i być zaparkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo - transportowej. 21. Wykonawca zapewni oznakowanie pojazdów służących do transportu odpadów, w sposób trwały i czytelny poprzez umieszczenie w widocznym miejscu nazwy firmy oraz adresu i numeru telefonu Wykonawcy. 22. W przypadku nieodebrania odpadów z nieruchomości zgodnie z harmonogramem z winy Wykonawcy, wykonawca zobowiązany jest do ich odebrania w ciągu 2 dni od otrzymania zawiadomienia od zamawiającego faksem lub drogą elektroniczną. 23. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za uszkodzenia mienia w czasie wykonywania usługi (np. uszkodzenia chodników, jezdni, ogrodzeń itp.) 24. Obowiązkiem wykonawcy jest każdorazowo, uprzątnięcie i odebranie odpadów z miejsc ich gromadzenia, w tym także tych, które nie zostały umieszczone w pojemnikach, zbieranie leżących luzem obok zapełnionych pojemników oraz doprowadzenie do porządku terenów przyległych, zanieczyszczonych na skutek przepełnienia wymienionych powyżej urządzeń, służących do gromadzenia odpadów. 25. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania i udostępniania dodatkowych worków przeznaczonych na odpady selektywne. Worki te wydawane będą mieszkańcom Gminy Łagów w losowych przypadkach. 26. Zamawiający zobowiązany jest wspólnie z wykonawcą do bieżącego informowania mieszkańców o zasadach i terminach odbioru poszczególnych rodzajów odpadów. 27. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia akcji ,,zbiórka”. W ramach akcji ,, zbiórka ” Wykonawca zapewnia odbiór odpadów tj. meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny. Częstotliwość akcji: ( 1 raz do roku ) - okres wiosenny. Odbiór w/w odpadów odbywać się będzie sprzed posesji właścicieli nieruchomości zamieszkałych. Termin akcji okres wystawienia w/w odpadów zostanie ustalony wspólnie z upoważnionym pracownikiem Urzędu Gminy Łagów. Sposób wykonania usługi: Wykonawca zobowiązany jest zapewnić ( dostarczyć) kontenery o pojemności umożliwiającej odbiór w/w odpadów ( o minimalnej pojemności 6m3) Wykonawca zobowiązany jest odebrać każdą ilość zgromadzonych odpadów. 28. Wykonawca zobowiązany jest do informowania mieszkańców o terminach odbioru odpadów (poprzez prowadzenie kampanii informacyjnych, publikację zaakceptowanych przez Zamawiającego harmonogramów, dostarczanie ulotek, ogłoszeń itp.), oraz ewentualnych zmianach terminów wywozów wynikających z przypadających dni wolnych; harmonogramy odbioru odpadów będą zamieszczone na stronie internetowej Wykonawcy przez cały okres realizacji zamówienia; 29. Dostarczenia na koszt Wykonawcy nowych pojemników właścicielom nieruchomości, jeżeli podczas odbierania odpadów dojdzie z winy Wykonawcy do uszkodzenia lub zniszczenia pojemników na odpady komunalne; 30. Wykonawca jest zobowiązany do zabrania także dodatkowo odpadów komunalnych leżących obok pojemników do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych oraz odpadów segregowanych zgromadzonych w workach/pojemnikach innego rodzaju niż te, które dostarczył wykonawca. 31. Redukcja ilości pojemników lub worków lub zwiększenie ich ilości na danej nieruchomości względnie zmiana ich pojemności na żądanie Zamawiającego, w przypadku zwiększenia lub zmniejszenia ilości odpadów: - adekwatnie do potrzeb właściciela/posiadacza nieruchomości lub - będącej skutkiem zmiany liczby osób zamieszkujących daną nieruchomość, jak również zapewnienie pojemników lub worków w wymaganej ilości na nowych nieruchomościach, na których zamieszkują mieszkańcy, przy czym wykonawca dokona wymiany pojemnika na większy lub mniejszy lub dostarczy i ustawi dodatkowy pojemnik lub worki, na telefoniczne zgłoszenie Zamawiającego, potwierdzone faksem lub drogą elektroniczną, w terminie 2 dni roboczych od dnia zgłoszenia. Wykonawca jest zobowiązany do realizacji reklamacji (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem z winy Wykonawcy) w przeciągu 2 dni od otrzymania zawiadomienia e - mailem od zamawiającego. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić e – mailem na adres zamawiającego. Właściciel nieruchomości ma obowiązek wystawienia pojemników (w tym rozumie się także worki) w określonym terminie, zgodnie z harmonogramem. W przypadku braku wystawionego pojemnika lub worków, w celu udokumentowania tego faktu należy sporządzić dokumentację fotograficzną (fotografia powinna umożliwić identyfikację nieruchomości i zobrazować brak wystawionych do odbioru pojemników/worków) z datownikiem i godziną, o której pojazd przyjechał po odbiór odpadów. Każdy przypadek nieodebrania odpadów z winy właściciela wykonawca zobowiązany jest zgłosić (z załączonym udokumentowaniem tj. protokół stwierdzający zdarzenie i wskazujący nieruchomość wraz z fotografiami ) zamawiającemu, w terminie 5 dni od stwierdzenia zdarzenia. 32. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcy informacje o zmianach w liczbie i lokalizacji nieruchomości objętych obowiązkiem odbierania odpadów w ciągu 5 dni od daty złożenia deklaracji. Wykonawca dostarczy pojemnik lub worek właścicielom nowo powstałych nieruchomości, nie później niż w ciągu 2 dni roboczych od dnia zgłoszenia przez zamawiającego. 33. Wykonawca zobowiązany jest do wymiany pojemników: a) w przypadku ich uszkodzenia lub złego stanu technicznego, b) uzupełnienia pojemników w przypadku ich kradzieży lub zaginięcia. W przypadku zgłoszenia przez zamawiającego telefonicznego, potwierdzonego faksem lub drogą elektroniczną, złego stanu technicznego lub konieczności dostawienia pojemnika z powodu kradzieży lub zaginięcia, wykonawca ma obowiązek uzupełnienia pojemnika w terminie 2 dni roboczych od zgłoszenia. 34. Wykonawca ma obowiązek utrzymywania w należytym stanie i porządku miejsc opróżniania pojemników i załadunku worków w trakcie realizacji usług odbioru odpadów, również w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych; 35. W przypadku zanieczyszczenia jezdni i dojazdów do posesji przez Wykonawcę w trakcie wykonywania usługi odbioru i transportu odpadów, Wykonawca jest zobowiązany podjąć wszelkie działania porządkowe w celu usunięci powstałych zanieczyszczeń. 36. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości oraz innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. 36. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób do wykonywania następujących czynności w zakresie realizacji zamówienia: 1) koordynowanie zadań Wykonawcy w zakresie realizacji zamówienia, w szczególności nadzór nad właściwą realizacją usługi, 2) obsługa bieżąca zgłoszeń mieszkańców, w szczególności bieżąca aktualizacja wykazu obsługiwanych nieruchomości oraz pojemników, sporządzanie sprawozdań i rozliczeń. 2. Wykonawca składając ofertę, zobowiązuje się do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób, które będą wykonywały w zakresie realizacji zamówienia czynności określone w w pkt 1 i pkt 2. .
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90512000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości: 10 000,00 PLN Wadium słownie: dziesięć tysięcy złotych PLN 2. Zamawiający nie dopuszcza wnoszenia wadium w walutach obcych. 3. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) Pieniądzu; b) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; c) Gwarancjach bankowych; d) Gwarancjach ubezpieczeniowych; e) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U z 2019,poz.310). 4. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalna, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) Nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji) oraz wskazania ich siedzib, b) Określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) Kwotę gwarancji, d) Termin ważności gwarancji, e) Zobowiązanie gwaranta do: „zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, że wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej”. f) Zobowiązanie gwaranta do: „zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: • Odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub • Nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub • Zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie tego Wykonawcy”; 5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Krosno oddz. Łagów 22 9656 0008 2000 0260 2000 0005 z dopiskiem „Wadium – postępowanie - „Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych zlokalizowanych na terenie Gminy Łagów" a. W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż w pieniądzu należy złożyć w ofercie oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium. b. W przypadku przelewu wadium na konto Zamawiającego, do oferty należy dołączyć kserokopię przelewu potwierdzoną „za zgodność z oryginałem”. c. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uzna wadium, które w oznaczonym terminie (przed terminem składania ofert) znajduje się na wskazanym rachunku bankowym Zamawiającego. d. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. e. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie zapisów art. 46 ust.1 Ustawy – Prawo zamówień publicznych, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. f. Zamawiający, nie później niż na 3 dni przed upływem ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie kieruje się jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą. g. Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Ustawy – Pzp. h. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca winien posiadać aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2010 z późn. zm.), Wykonawca wykaże, że wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, co najmniej 1 usługę polegającą na odbieraniu odpadów komunalnych z nieruchomości w ilości nie mniejszej niż 1200 Mg / rok wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Foemularz ofertowy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach