Przetargi.pl
Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie Gminy Dorohusk

Urząd Gminy Dorohusk ogłasza przetarg

  • Adres: 22-175 Dorohusk, ul. I Armii Wojska Polskiego 50
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 82 5661089 w. 20 , fax. 82 5661061
  • Data zamieszczenia: 2013-06-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Dorohusk
    ul. I Armii Wojska Polskiego 50 50
    22-175 Dorohusk, woj. lubelskie
    tel. 82 5661089 w. 20, fax. 82 5661061
    REGON: 00053787500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dorohusk.lubelskie.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie Gminy Dorohusk
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i transport całej masy odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości, zarówno zmieszanych odpadów komunalnych jak i odpadów gromadzonych w sposób selektywny, bez względu na występujące warunki atmosferyczne. Zbiórka, wywóz odpadów powinno odbywać się zgodnie z wytycznymi Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubelskiego, Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dorohusk, ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity z 2012 r. Dz.U. poz 391 z póżn. zm. ) oraz innymi w tym zakresie przepisami prawa polskiego. Szacunkowa ilość wytwarzanych odpadów w okresie trwania zamówienia / 6 m-cy/ ok. 450 Mg, w tym odpady zmieszane i gromadzonych w sposób selektywny. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i transportu odpadów komunalnych do instalacji przetwarzania odpadów komunalnych, w której nastąpi zagospodarowanie odpadów. 3.2 Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru odpadów komunalnych bezpośrednio z terenu nieruchomości (zamieszkałej i niezamieszkałej, także o trudnej lokalizacji-dojeździe do posesji). 3.3 Wykonawca zapewni na swój koszt urządzenia do gromadzenia odpadów w tym; -worki 120 L, komplety dla każdej nieruchomości zamieszkałej ( materiał- folia polietylenowa, grubość co najmniej 60 mikronów, kolor worka: żółty- frakcja sucha, zielony- szkło, szary bądź czarny- frakcja mokra, nadruk na workach jednostronny, odpowiadający danej frakcji, treść zostanie przekazana Wykonawcy w dniu podpisania umowy), Wykonawca zapewni 200 kpl. worków przez okres realizacji zamówienia do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych do dyspozycji Zamawiającego , a w przypadku zapotrzebowania, Wykonawca zobowiązany będzie do uzupełnienia niezbędnej ilości worków. - pojemniki o pojemności min. 110 L na frakcje mokrą i odpady zmieszane (oznaczonych kolorem szarym lub czarnym), frakcję suchą (oznaczonych kolorem żółtym) oraz na szkło (oznaczonych kolorem zielonym) w ilości 1000 szt. dla nieruchomości zamieszkałych, - pojemniki o pojemności 2200 L na odpady zmieszane w ilości 20 szt. - kontenery KP-7 w ilości 50 szt. 3.4 Wykonawca zapewni niezbędne urządzenia do gromadzenia odpadów zbieranych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych oraz osoby obsługujące w/w punkt od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 18:00. 4. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę poszczególnych odpadów komunalnych: 4.1. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów zebranych selektywnie od nieruchomości zamieszkałych: - pojemniki/kontenery/worki na odpady tzw. frakcja sucha - raz w miesiącu kalendarzowym w godzinach 7°°- 20°° ( zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów). - pojemniki/kontenery/worki na odpady ze szkła- raz w miesiącu kalendarzowym w godzinach 7°°- 20°° ( zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów). - pojemniki/kontenery/worki na odpady tzw. frakcja mokra - raz w miesiącu kalendarzowym w godzinach 7°°- 20°° ( zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów). 4.2. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów zmieszanych z nieruchomości zamieszkałych: - pojemniki /kontenery/worki na odpady zmieszane - raz w miesiącu kalendarzowym w godzinach 7°°- 20°° ( zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów). 4.3. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów innych (nieujętych powyżej) z nieruchomości zamieszkałych: - odpady zielone w okresie od 01 maja do 30 października- raz w miesiącu - popiół w okresie od 01 listopada do 30 kwietnia- raz w miesiącu - odpady wielkogabarytowe, odpady budowlano-remontowe i rozbiórkowe- raz na 6-mc. - śmietniczki uliczne oraz znajdujące się na przystankach autobusowych i stacjach PKP wraz z ich uprzątnięciem- raz w tygodniu 4.4. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów zmieszanych z nieruchomości niezamieszkałych: a) Drogowe Przejście Graniczne w Dorohusku- dwa razy w tygodniu oraz na każde zgłoszenie zarządcy tj. Lubelskiego Zarządu Obsługi Przejść Granicznych w ciągu 2 godzin od zgłoszenia, b) pozostałe nieruchomości niezamieszkałe (m.in. szkoły, cmentarze, hotele, agencje i spedycje celne, bary, parkingi oraz inni przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą na terenie Gminy Dorohusk)- raz w miesiącu, a w przypadku konieczności wcześniejszego odebrania odpadów w uzasadnionych przypadkach na zgłoszenie Zamawiającego w ciągu 3 godzin od zgłoszenia. 5. Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów W punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych odbierane będą : 1. Zużyty i zbędny sprzęt elektryczny i elektroniczny. 2. Baterie i akumulatory. 3. Przeterminowane i zbędne leki. 4. Farby, lakiery, rozpuszczalniki itp., środki ochrony roślin, ich pozostałości i opakowania po nich. 5. Świetlówki, żarówki, lampy fluorescencyjne. 6. Opony. 7. Złom metali z odpadów pochodzących z gospodarstw domowych. 8. Oleje i smary. 9. Odpady gabarytowe, bez względu na ilość materiałów, z których są zbudowane, a których gabaryty nie pozwalają na umieszczenie ich w pojemnikach lub workach przeznaczonych do odbioru frakcji zmieszanej lub frakcji z selektywnej zbiórki. 10. Selektywnie zebrane odpady komunalne. 11. Odpady ulegające biodegradacji. 12. Popioły i żużel. Wykonawca zapewni niezbędne pojemniki do gromadzenia zbieranych odpadów komunalnych oraz osobę do obsługi w/w punktu w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 18:00. Wykonawca odbierał będzie z w/w punktu selektywnie zebrane odpady komunalne oraz odpady ulegające biodegradacji z punktu selektywnego jeden raz w miesiącu kalendarzowym a pozostałe zbierane odpady co najmniej dwa razy do roku lub w przeciągu 7 dni po zgłoszeniu przez Zamawiającego. 6. Wykonawca przedstawi zamawiającemu do akceptacji w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy harmonogram wywozu odpadów z wyszczególnieniem miejscowości oraz dat odbioru odpadów obejmujący cały okres obowiązywania umowy. 7 .Sprzęt techniczny Wykonawca musi posiadać sprzęt niezbędny do realizacji zamówienia lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału ,w tym minimalne wymagania: co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. Szczegółowe wymagania dla pojazdów: -pojazdy powinny być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich transportu, magazynowania oraz przeładunku, - konstrukcja pojazdów powinna zabezpieczać przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz powinna minimalizować oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, - pojazdy powinny być wyposażone w system: a) monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiającego trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz b) czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiający weryfikację tych danych, - pojazdy powinny być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie, -pojazdy powinny być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. - na koniec każdego dnia roboczego pojazdy powinny być opróżnione z odpadów i parkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo - transportowej, - pojazdy powinny być trwale i czytelnie oznakowane w sposób umożliwiający identyfikację przedsiębiorcy (nazwa firmy, dane adresowe, numer telefonu), Wymagania dla bazy magazynowo -transportowej: - baza magazynowo - transportowa powinna być usytuowana w gminie, z terenu której odbiera te odpady, lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy tej gminy i na terenie, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny, - teren bazy transportowej powinien być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym, - baza magazynowo - transportowa powinna być wyposażona w: a) miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, b) pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób, c) miejsca magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, d) legalizowaną wagę najazdową - w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów, miejsca magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych powinny być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych, - na terenie bazy transportowej powinien znajdować się punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów, miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy transportowej. - teren bazy magazynowo - transportowej powinien być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001r. Prawo wodne (Dz. U. z 2012r., poz. 145, 951, i 1513 oraz z 2013r. poz. 21). 8. Obowiązki Wykonawcy: 1) Po podpisaniu umowy niezwłocznie przed rozpoczęciem realizacji zamówienia Zamawiający dostarczy Wykonawcy wykaz nieruchomości objętych umową odbioru odpadów oraz miejsc do gromadzenia odpadów i miejsc dostarczenia pojemników. Wykonawca zobowiązany jest sporządzić harmonogramy (w formie papierowej i elektronicznej) na wszystkie miesiące trwania umowy. 2) Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia dokumentacji w zakresie sprawozdawczości i przekazania Zamawiającemu kwartalnych sprawozdań zawierających informację o masie odebranych odpadów i sposobie ich zagospodarowania wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane, liczby właścicieli nieruchomości zbierających odpady zgodnie z art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach do końca miesiąca po kwartale, którego dotyczą. W sprawozdaniu Wykonawca wskaże również poszczególne rodzaje odpadów zbieranych w sposób selektywny, które zawierała frakcja sucha. Podstawą do sporządzenia sprawozdań jest prowadzona przez wykonawcę ewidencja w zakresie odbierania od właścicieli nieruchomości odpadów komunalnych i przekazywania ich do instalacji, w tym karty przekazania odpadów i ewidencja instalacji w zakresie postępowania z odpadami - zgodnie z załącznikiem nr 1 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 roku poz. 630. 3) Wykonawca odpowiedzialny jest za osiąganie poziomów odzysku odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomów odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13.09.1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2012, poz. 391z późn. zm.), rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29.05.2012r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2012r. poz. 645) oraz rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25.05.2012r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu masy tych odpadów (Dz.U. z 2012r. poz. 676). 4) Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu jeden raz w miesiącu dowód potwierdzający wykonania przedmiotu zamówienia- np. karty przekazania odpadów. 5) Według Zamawiającego ilość właścicieli nieruchomości nie jest tożsama z ilością gospodarstw domowych. 6) Obowiązek podawania przez podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości w kwartalnych sprawozdaniach liczby właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne wynika wprost z art. 9n ust. 3 pkt. 3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 7) Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako zmieszane odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany jest pozostawić informację z napisem Niewłaściwa segregacja na terenie nieruchomości oraz w terminie trzech dni roboczych licząc od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o nie wywiązywaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację fotograficzną umożliwiającą identyfikację nieruchomości. 8) Wykonawca nie może mieszać odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych, ani dokonywać we własnym zakresie korekty odebranych frakcji odpadów komunalnych. Wykonawca może dokonywać odbioru od Właścicieli nieruchomości więcej niż jednej frakcji odpadów komunalnych selektywnie zebranych jednym pojazdem w czasie jednego przejazdu ustaloną w harmonogramie odbioru odpadów trasą, tylko w przypadku jeśli posiada pojazd do tego przygotowany. 9) Wykonawca ponosi koszty przekwalifikowania odpadów zebranych selektywnie w instalacji przetwarzania odpadów 10) Wykonawca zobowiązany będzie do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przechowywania dokumentacji pomiarów do wglądu Zamawiającego przez okres wykonywania zamówienia. 11) Wykonawca zobowiązany jest do utrzymywania standardów sanitarnych oraz standardów ochrony środowiska zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2009 r. Nr 104, poz. 868) i postanowieniami regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie. 12) Wykonawca odpowiada za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów zamieszczając informację w miejscach zwyczajowo przyjętych w każdej miejscowości (np. tablice ogłoszeń). W tym celu Wykonawca sporządza harmonogramy odbioru, które Zamawiający będzie akceptować oraz publikował na stronie internetowej i BIP Zamawiającego. oraz ogłaszać w miejscach zwyczajowo przyjętych. 13) Wykonawca wraz z fakturą za wykonania usługi dostarczać będzie kserokopię dokumentu (kwitu wagowego, karty przekazania odpadów) z pomiaru ilości odpadów odebranych w okresie, którego faktura dotyczy, z podziałem na ilości zebranych odpadów z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w celu weryfikacji złożonych deklaracji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905110002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium. a) Wadium ma być wniesione w kwocie 3.000,00 PLN (słownie: trzy tysiące złotych 00/100) b) Wadium wnosi się przed terminem składania ofert. c) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Z 2007r. Nr 42 poz. 275). d) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: BS Leśniowice O/Dorohusk 50819500092002003000250001. Jako tytuł wpłaty należy wpisać Wadium- usługi komunalne. Wadium zostanie zwrócone lub zatrzymane zgodnie z art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.). Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.dorohusk.bip.lublin.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach