Przetargi.pl
Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz z nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno - wypoczynkowe jedynie przez część roku, położonych na terenie Gminy Lubień

Gmina Lubień ogłasza przetarg

  • Adres: 32-433 Lubień, Lubień
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 18 26 82 017 , fax. 18 26 82 035
  • Data zamieszczenia: 2019-12-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lubień
    Lubień 50
    32-433 Lubień, woj. małopolskie
    tel. 18 26 82 017, fax. 18 26 82 035
    REGON: 53774000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.malopolska.pl/uglubien,

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz z nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno - wypoczynkowe jedynie przez część roku, położonych na terenie Gminy Lubień
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie odbioru i transportu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz z nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno – wypoczynkowe jedynie przez część roku, położonych na terenie Gminy Lubień do Zakładu Zagospodarowania Odpadów, ul. Ujejskiego 341, 32-400 Myślenice. I. Charakterystyka gminy Lubień: Powierzchnia gminy Lubień wynosi: 7501 km2. Liczba mieszkańców gminy Lubień wynosi: 8547 osób (zgodnie ze złożonymi deklaracjami). Szacunkowa liczba nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne w Gminie Lubień wynosi: 2339 nieruchomości (zgodnie ze złożonymi deklaracjami). W skład Gminy Lubień wchodzą cztery sołectwa: Lubień, Tenczyn, Krzeczów i Skomielna Biała. II. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1) Przedmiotem zamówienia jest odbiór odpadów komunalnych od właścicieli położonych na terenie Gminy Lubień nieruchomości zamieszkałych oraz z nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno – wypoczynkowe jedynie przez część roku, i ich transport do właściwej instalacji. Szczegółowy wykaz osiedli/ról, na których położone są przedmiotowe nieruchomości, stanowi załącznik nr 7 do SIWZ. 2) Przedmiot zamówienia obejmuje indywidualny odbiór sprzed posesji całej masy odpadów komunalnych bez względu na warunki atmosferyczne, przy jednoczesnym zapewnieniu osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn. Dz. U. z 2019 poz. 2010 z późn. zm.) oraz aktami wykonawczymi, a także zgodnie z przepisami prawa miejscowego obowiązującymi w Gminie Lubień w okresie wykonywania usługi, w tym zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubień. 3) Odpady komunalne odebrane od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno – wypoczynkowe jedynie przez część roku, należy przekazać do Zakładu Zagospodarowania Odpadów, ul. Ujejskiego 341, 32-400 Myślenice. III. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia i standard sanitarny usługi obejmuje: 1) Wykonawca zobowiązany jest bez względu na warunki atmosferyczne do odbioru i transportu każdej ilości odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości - gromadzonych w sposób opisany w załączniku Nr 5 do SIWZ Sposób segregacji. Szacunkowa liczba nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne w Gminie Lubień wynosi: 2339 nieruchomości. 2) Worki o pojemności 120 l z folii LDPE- grubość min. 60 mikronów na: papier, metale i tworzywa sztuczne, szkło, bioodpady, odpady niesegregowane (zmieszane, pozostałe po segregacji) oraz odpady problematyczne w poszczególnych posesjach bezpłatnie zapewnia Wykonawca zgodnie z załącznikiem NR 7do SIWZ. 3) Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania i odbioru worków z folii LDPE - grubość min. 60 mikronów o pojemności 120 l w szacowanej ilości 2339 kompletów przeznaczone na gromadzenie odpadów, tj.: papier, metale i tworzywa sztuczne, szkło, bioodpady, odpady niesegregowane (zmieszane, pozostałe po segregacji) oraz odpady problematyczne. 4) Worki i pojemniki powinny być w kolorach wskazanych w załączniku nr 6 do SIWZ Sposób segregacji oraz oznaczone informacją o rodzaju gromadzonych w nich odpadach nazwą, adresem, numerem telefonu wykonawcy oraz logiem Gminy Lubień. 5) Worki i pojemniki odbierane muszą być oznaczone naklejonymi unikalnymi kodami kreskowymi umożliwiającymi identyfikację adresu nieruchomości, z którego został odebrany worek oraz rodzaj frakcji. Zamawiający prowadzi dystrybucję kodów kreskowych przypisanych do danej nieruchomości, natomiast Wykonawca będzie zobowiązany do elektronicznego odczytu kodów podczas zbiórki – zgodnie z programem informatycznym posiadanym przez Zamawiającego. 6) Wykonawca musi wyposażyć pojazdy odbierające odpady w przenośne czytniki kodów kreskowych, aby rejestrować w sposób elektroniczny ilości odbieranych odpadów w workach lub pojemnikach z podziałem na poszczególne frakcje odpadów z danej nieruchomości. Program do obsługi kodów kreskowych czytnika musi być kompatybilny z programem do obsługi gospodarki odpadami komunalnymi Zamawiającego. Wykonawca podczas zbiórki odpadów będzie prowadził elektroniczny odczyt kodów kreskowych umieszczanych przez właścicieli nieruchomości na workach i/lub pojemnikach. Wykonawca ma obowiązek przekazywać raporty miesięczne Zamawiającemu w formie elektronicznej wg wymogów Zamawiającego. 7) Worki należy przekazywać na bieżąco właścicielowi nieruchomości w systemie: za każdy odebrany napełniony worek danej frakcji odpadów wykonawca na posesji pozostawia worek pusty. Worki powinny być pozostawione w miejscu widocznym na działce właściciela nieruchomości, z której zostały oddane odpady a także zabezpieczone przed np. porwaniem przez wiatr. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialności za niedostarczenie worka w odpowiednim kolorze w formie wymiany, który wystawił właściciel nieruchomości do odbioru w odpowiedniej frakcji i kolorze. 8) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania bezpośrednio z terenu nieruchomości zamieszkałych oraz z nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno – wypoczynkowe jedynie przez część roku - odpadów komunalnych z częstotliwością zawartą w zał. nr 4 do SIWZ Harmonogram odbioru odpadów. 9) Nieodebranie przez Wykonawcę z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem – skutkuje obowiązkiem dokonania takiego odbioru najpóźniej w przeciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia telefonicznego lub e-mailem od Zamawiającego. 10) W przypadku, gdy odpady nie są gromadzone we właściwych pojemnikach lub w workach, bądź, gdy Wykonawca stwierdzi nieselektywne udostępniania odpadów przez właściciela nieruchomości, nieodpowiadający wymaganiom określonym w przepisach prawa, w szczególności rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 roku w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (tekst jedn. Dz.U z 2019r. poz. 2028) lub akcie prawnym, który go zastąpi, Wykonawca zobowiązany jest do ich odebrania i jednoczesnego poinformowania Zamawiającego o nieruchomości, na której odpady nie są gromadzone w sposób odpowiadający w/w wymaganiom, czasie i rodzaju dostrzeżonych niezgodności. 11) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego standardu sanitarnego, w szczególności do: a) zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników i/lub worków podczas dokonywania odbioru lub transportu, b) uprzątnięcia i odbierania odpadów z miejsc ich gromadzenia, w tym także tych, które nie zostały umieszczone w pojemnikach. 12) Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć budynek urzędu Gminy Lubień, placówki oświaty zlokalizowane na terenie Gminy Lubień, w szacunkowej ilości - 15 sztuk w specjalnie oznakowane pojemniki przeznaczone na zbieranie zużytych baterii i akumulatorów, innych niż przemysłowe i samochodowe oraz opróżniać je po zgłoszeniu o ich wypełnieniu w najbliższym terminie odbioru odpadów komunalnych w danej miejscowości. 13) Odpady wielkogabarytowe, opony (od samochodów osobowych i maszyn rolniczych) oraz odpady budowlano - remontowe (pochodzące z drobnych remontów nieruchomości, niewymagających zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót lub uzyskania pozwolenia na budowę) odbierane będą raz na 9 miesięcy, bezpośrednio sprzed terenu nieruchomości (posesji właściciela) lub z miejsca uzgodnionego z podmiotem odbierającym, po wcześniejszym zgłoszeniu telefonicznym lub e-mailowym takiej konieczności. Zgłoszenia odbioru odpadów przyjmowane będą: - zbiórka wiosenna : od 1 do 31 marca 2020r. Po przekazaniu telefonicznego zgłoszenia, każdy właściciel zostanie poinformowany o proponowanej dacie odbioru odpadów wielkogabarytowych oraz odpadów budowlano - remontowych. Odbiory w/w odpadów będą miały miejsce w okresie: – zbiórka wiosenna : od 1 kwietnia do 30 kwietnia 2020r. 14) Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane odbiorem odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. IV. Szczegółowe dane charakteryzujące zamówienie: Szacunkowa liczba nieruchomości objętych usługą– 2339. W trakcie trwania zamówienia przewiduje się wzrost/obniżenie liczby gospodarstw domowych oraz liczby mieszkańców o ok. 1 %. Ilość wytworzonych odpadów na terenie Gminy Lubień nie jest zależna od Zamawiającego. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając ilość odpadów wytworzonych przez gospodarstwa domowe. Szacunkowa ilość odpadów przewidzianych do odbioru i transportu wynosi łącznie 1292,00 Mg/9 miesięcy, tym: - papier - 19,00 Mg/9 miesięcy - metale i tworzywa sztuczne – 300,00 Mg/9 miesięcy - szkło – 135,00 Mg/9 miesięcy, - bioodpady – 30,00 Mg/ 9 miesięcy - odpady niesegregowane (zmieszane, pozostałe po segregacji) – 600,00 Mg/9 miesięcy - odpady wielkogabarytowe – 200,00 Mg/ 9 miesięcy - odpady budowlano - rozbiórkowe, które powstały w wyniku prowadzenia drobnych robót budowlanych lub remontowych nie wymagających pozwolenia na budowę ani zgłoszenie prowadzenia robót do właściwego organu – 7,00 Mg/ 9 miesięcy - odpady problematyczne – 1,00 Mg/ 9 miesięcy V. Wykonawca zobowiązany jest: 1) Wykonawca zobowiązany jest do posiadania wyposażania umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r., w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r. poz. 122). 2) Trwale i czytelnie oznakować pojazdy, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne. 3) Posiadać na terenie bazy magazynowo - transportowej urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania. 4) Zapewnić, aby pojazdy były zarejestrowane i dopuszczone do ruchu oraz posiadały aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym. 5) Zapewnić, aby konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizowała oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady. 6) Zabezpieczyć pojazdy i urządzenia przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu. 7) Dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych. 8) Wykonawcę obowiązuje: a. zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, b. zakaz mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych, c. zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem w trakcie transportu; w przypadku wysypania Wykonawca zobowiązany jest do natychmiastowego uprzątnięcia odpadów oraz skutków ich wysypania (zabrudzeń, plam, itd.). 9) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia ewidencji nieruchomości, z których zostały odebrane selektywnie zebrane frakcje odpadów oraz ewidencji nieruchomości, na których nie został spełniony obowiązek selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. 10) Wykonawca przed zakwalifikowaniem odpadów segregowanych do zmieszanych w wypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, sporządza na tą okoliczność protokół z dokumentacją fotograficzną na poziomie umożliwiającym wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. W/w dokumentację Wykonawca przekazuje Zamawiającemu wg wykazów miesięcznych. Informacja powinna zawierać w szczególności: a. adres nieruchomości, na której odpady gromadzone są w sposób niezgodny z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 roku w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U z 2017r. poz. 19) zmienione Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 28 grudnia 2018 roku. (Dz. U z 2018r. poz. 2482). b. zdjęcia w postaci cyfrowej dowodzące, że odpady gromadzone są w sposób niewłaściwy; zdjęcia muszą zostać wykonane w taki sposób, aby nie budząc wątpliwości pozwalały na przypisanie pojemników i/lub worków do konkretnej nieruchomości, c. dane pracowników Wykonawcy, którzy stwierdzili fakt niezgodnego postępowania z odpadami komunalnymi oraz ewentualne oświadczenia przez nich przekazane. 11) Wykonawca jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu raportów zawierających informację o: a. ilość odebranych odpadów w szt. worków lub pojemników z podziałem na poszczególne frakcje odpadów i nieruchomości, z których zostały odebrane – szczegółowy wykaz odebranych odpadów przypisany do danej nieruchomości wg adresu. Wykonawca sporządza raport w formie elektronicznej uzgodnionej z Zamawiającym – w formie określonej przez Zamawiającego. Wykonawca przesyła raport miesięczny w formie elektronicznej do Zamawiającego; b. ilość odebranych odpadów wielkogabarytowych i innych odpadów w tym: zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon, zebranych podczas wiosennej akcji zbiórki odpadów wielkogabarytowych. Raport określa nazwę miejscowości rodzaj frakcji odpadów i ilość danej frakcji w Mg. Wykonawca sporządza raport w formie pisemnej uzgodnionej z Zamawiającym; 12) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu sprawozdań zgodnie z art. 9 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 2010 z późn. zm.). 13) Miejsce realizacji zamówienia: Lubień, Tenczyn, Krzeczów, Skomielna Biała. 14) Wykonawca tworzy w każdej miejscowości Gminy Lubień punkty dystrybucji worków po wcześniejszym ich uzgodnieniu z Zamawiającym (wymagana akceptacja Zamawiającego) czynne minimum jeden dzień w tygodniu. Dodatkowo w czasie zbiórki odpadów komunalnych worki powinny być wydawane przez pracowników Wykonawcy bezpośrednio z pojazdu odbierającego odpady. Wykonawca będzie zobowiązany również do odbioru worków z logiem poprzedniej firmy odbierającej odpady do 31.03.2020 r. 15) Zamawiający zastrzega sobie prawo kompleksowej i wyrywkowej kontroli realizacji przedmiotu zamówienia. 3. W przypadku rozwiązań równoważnych, zaoferowanych przez wykonawcę zgodnie z treścią art. 30 ust. 5 ustawy Pzp wykonawca jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały i produkty objęte przedmiotem zamówienia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 4. Zgodnie z wymaganiem art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz.U. 2019 r., poz.1843 z późn. zm.) Zamawiający określa wymaganie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności fizyczne w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy (tekst jedn. Dz.U. z 2019 r. poz. 1040 z późn. zm.). Siwz jest integralną częścią. nin ogłoszenia
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90512000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego zamówienia każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych). 2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019r., poz. 310). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Mszanie Dolnej nr rach.: 24 88080006 0030 0300 1515 0020, oznaczenie sprawy IGK.ZP.271.15.2019 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego: Urząd Gminy Lubień, 32-433 Lubień 50, pokój nr 9 (I piętro sekretariat), a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty. 7. Niewniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7b ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: warunek zostanie spełniony, gdy wykonawcy wykażą , że posiadają: - pozwolenie na przetwarzanie odpadów, - pozwolenie zintegrowane na prowadzenie regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych , na przyjmowanie odbieranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych – weryfikacja spełnienia tego wymogu dokonywana będzie w oparciu o załączone oświadczenie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: formularz ofertowy, ewentualne pełnomocnictwo, kserokopia potwierdzenia złożenia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach