Przetargi.pl
„Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Ostrów Wielkopolski”

Gmina Ostrów Wielkopolski ogłasza przetarg

  • Adres: 63-400 Ostrów Wielkopolski, Gimnazjalna
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 62 734 62 00, , fax. -
  • Data zamieszczenia: 2019-11-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ostrów Wielkopolski
    Gimnazjalna 5
    63-400 Ostrów Wielkopolski, woj. wielkopolskie
    tel. 62 734 62 00, , fax. -
    REGON: 250855498
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ostrowwielkopolski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Ostrów Wielkopolski”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbiór i transport wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie Gminy Ostrów Wielkopolski i dostarczenie ich do instalacji zagospodarowania odpadów komunalnych tj. Regionalnego Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Ostrowie Wielkopolskim, ul. Staroprzygodzka 121, w okresie od 01 stycznia 2020r. do 31 grudnia 2020r. W przypadku awarii instalacji komunalnej bądź w stanach odbiegających od poprawnej eksploatacji dopuszcza się skierowanie strumienia odpadów do innej instalacji. Odbiór i transport obejmuje: 1.1. Niesegregowane (zmieszane ) odpady komunalne. 1.2. Segregowane odpady komunalne z podziałem na: - tworzywa sztuczne, odpady opakowaniowe wielomateriałowe, metale - szkło, - papier, - przeterminowane leki, - zużyte baterie, - bioodpady. 1.3. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1.3.1. Odbiór i transport odpadów niesegregowanych (zmieszanych) oraz segregowanych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Ostrów Wielkopolski z 35 miejscowości wymienionych w załączniku do SIWZ – zestawienie miejscowości – liczba nieruchomości i mieszkańców. Lokalizację miejscowości na obszarze gminy pokazano na załączonej mapie poglądowej (teren gminy) załącznik Nr 12 do SIWZ. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i transport wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych w sposób zgodny z przepisami: -Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2019 r. poz. 2010) -Uchwały Nr XII/121/2019 z dnia 19 listopada 2019r. w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie zagospodarowania i odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Ostrów Wielkopolski; -Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ostrów Wielkopolski przyjętego Uchwałą Rady Gminy Ostrów Wielkopolski Nr XII/120/2019 z dnia 19 listopada 2019r. Zestawienie miejscowości z wykazem ilości gospodarstw domowych oraz liczbą mieszkańców stanowi załącznik Nr 15 do SIWZ. 1.3.2. Przeprowadzanie jednorazowej, jednogodzinnej prelekcji edukacyjnej we wszystkich szkołach podstawowych (klasy 6-8) na terenie Gminy Ostrów Wielkopolski- (12 szkół zgodnie z załącznikiem Nr 19 do SIWZ) dotyczącej negatywnych skutków spalania odpadów komunalnych oraz wydanie ulotek informacyjnych o sposobie zbierania odpadów komunalnych oraz promujących selektywną zbiórkę odpadów komunalnych na terenie Gminy Ostrów Wielkopolski (dotyczy Wykonawcy który w Formularzu oferty zadeklaruje wykonanie w/w akcji edukacyjnej)- Aspekty środowiskowe i społeczne, stanowiące kryterium oceny ofert w postępowaniu. Prelekcja edukacyjna może być przeprowadzona przez osobę posiadającą wiedzę w tym zakresie. Zamawiający nie wymaga dodatkowych uprawnień, czy też szczególnych kwalifikacji. 1.4. Charakterystyka usługi: - odbiór i transport odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych) oraz segregowanych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Ostrów Wielkopolski, - odbiór i transport odpadów segregowanych z gospodarstw domowych /worków/, - odbiór i transport odpadów segregowanych z pojemników do segregacji, (dotyczy budynków wielolokalowych), - transport odpadów do instalacji przetwarzających odpady komunalne, - dostarczanie do nieruchomości zamieszkałych worków do selektywnej zbiórki odpadów, - dostarczenie 4 szt. pojemników na przeterminowane leki, - dostarczenie 8 szt. pojemników na zużyte baterie. Ilość wytworzonych na terenie Gminy Ostrów Wielkopolski odpadów komunalnych nie jest zależna od Zamawiającego. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie. Szacowana ilość odpadów komunalnych przewidzianych do odbioru i transportu wyliczona jest na podstawie ilości zebranych odpadów z nieruchomości zamieszkałych w roku 2018, powiększona o szacowany przyrost ilości odpadów, i w okresie trwania umowy może wynieść około 6900,15 Mg odpadów komunalnych, z czego: - 5800 Mg - to odpady niesegregowane - 1100,15 Mg – to odpady segregowane - tj.: • 800 Mg - tworzywa sztuczne, odpady opakowaniowe wielomateriałowe, metale, szkło, papier, • 300 Mg - bioodpady • 0,150 Mg - przeterminowane leki. Powyższą kalkulację ilościową należy traktować jako informację pomocniczą dla wykonawców przy sporządzeniu kalkulacji ofertowej oraz ułatwienie im oceny zakresu ilościowego, jaki potencjalnie może wystąpić w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. Łączne wynagrodzenie za okres trwania umowy rozliczane będzie na bieżąco i ograniczone będzie kwotą, którą zamawiający poda w dniu otwarcia ofert. 1.5. Terminy i częstotliwość wywozu odpadów komunalnych: 1.5.1 Budynki jednorodzinne. Odpady komunalne niesegregowane (zmieszane) odbierane będą jeden raz na dwa tygodnie, natomiast odpady zbierane w sposób selektywny (w workach) odbierane będą od właścicieli nieruchomości jeden raz w miesiącu. W przypadku bioodpadów odbiór 1 raz w miesiącu, za wyjątkiem okresu od 1 kwietnia do 31 października, gdzie odpady będą zbierane z częstotliwością 1 raz na 2 tygodnie. 1.5.2 Budynki wielolokalowe (bloki oraz wspólnoty) Odpady komunalne niesegregowane (zmieszane) odbierane będą jeden raz na dwa tygodnie, natomiast odpady zbierane w sposób selektywny (w workach lub pojemnikach) odbierane od właścicieli nieruchomości raz na miesiąc, natomiast w przypadku bioodpadów odbiór 1 raz w miesiącu, za wyjątkiem okresu od 1 kwietnia do 31 października, gdzie odpady będą zbierane z częstotliwością 1 raz na 2 tygodnie. Worki na odpady segregowane (szkło, papier, tworzywa sztuczne, metale i odpady opakowaniowe wielomateriałowe, bioodpady), dostarcza wykonawca usługi. Wykonawca nie może limitować ilości dostarczonych do nieruchomości worków do segregacji. Pojemniki dla nieruchomości wielolokalowych zabezpiecza administrator nieruchomości. 1.5.3 Utworzenie i prowadzenie co najmniej jednego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) od mieszkańców Gminy Ostrów Wielkopolski, zwanego dalej Punktem, zlokalizowanego na terenie miasta Ostrów Wielkopolski lub Gminy Ostrów Wielkopolski, spełniającego następujące warunki: a) Lokalizacja zapewniająca łatwy dostęp dla mieszkańców Gminy. b) Teren utwardzony, skanalizowany, ogrodzony, oświetlony oraz dozorowany. c) Wykonawca posiada prawo do dysponowania nieruchomością na terenie, której zlokalizowany będzie Punkt. d) W Punkcie przyjmowane będą bez limitu następujące frakcje odpadów: - segregowane odpady komunalne, - odpady niebezpieczne; - przeterminowane leki i chemikalia; - odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych, powstałych w gospodarstwach domowych w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek ; - zużyte baterie i akumulatory; - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; - meble i inne odpady wielkogabarytowe e) W Punkcie Wykonawca odbierze również od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy limitowane ilości odpadów komunalnych zebranych w sposób selektywny tj. : - odpady budowlane i rozbiórkowe z remontów prowadzonych samodzielnie (składające się z cegieł, pustaków i betonu, nie zawierające zanieczyszczeń w postaci elementów azbestowych, drewnianych, ceramiki, pianek, plastików) - w ilości do 1 m3 /rok; - zużyte opony – w ilości do 4 szt./rok; f) Minimalne wyposażenie punktu to: - 8 kontenerów do gromadzenia odpadów; - monitoring. g) Czas działania punktu: - punkt powinien funkcjonować przez cały okres obowiązywania umowy, - od poniedziałku do piątku w godz. od 8:00 do 15:00 oraz w sobotę w godzinach od 8:00 do 12:00. h) Wykonawca ma obowiązek przyjąć wymienione w punkcie 1.5.3e odpady dostarczone przez mieszkańca Gminy Ostrów Wielkopolski, po okazaniu dokumentu potwierdzającego jego zamieszkanie w tej gminie (np. dowód osobisty, potwierdzenie dokonywania opłat za odpady itp.). W przypadku odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz opon Wykonawca ma obowiązek rejestrować ilości odpadu w ciągu roku dla każdego mieszkańca tak, aby nie został przekroczony limit 1m3/mieszkańca/rok ( w przypadku odpadów budowlanych i rozbiórkowych) oraz 4 szt. na rok w przypadku opon. i) Wykonawca ma obowiązek transportu odpadów zgromadzonych w PSZOK do instalacji odzysku lub unieszkodliwienia odpadów, zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 1.5.4. Odpady niesegregowane zmieszane gromadzone będą w pojemnikach o pojemności 110, 120, 240 l dostarczonych na posesję przez właścicieli nieruchomości względnie administratora budynków wielolokalowych. Odpady segregowane zebrane gromadzone będą w workach z tworzywa sztucznego dostarczonych na posesje przez Wykonawcę usługi. 1.5.5. Charakterystyka worków do gromadzenia odpadów selektywnych: a) Worki koloru żółtego z folii HDPE (tworzywo sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe): - pojemność/rozmiar: 120 litrów, 700 z 1050 mm, - worki musza posiadać taśmę do zawieszenia i zawiązania w taki sposób, aby nie mogła ona zsunąć się z worka, - grubość folii: 35 µ, - folia bezzapachowa. Na każdym worku widoczny i czytelny napis: Metale i tworzywa sztuczne b) Worki koloru niebieskiego (papier, tektura) - pojemność/rozmiar: 80 litrów, 500 z 800 mm -worki posiadają taśmę do zawieszenia i zawiązania w taki sposób, aby nie mogła ona zsunąć się z worka, - grubość folii 65 µ, -folia bezzapachowa, -kolor worka niebieski. Na każdym worku widoczny i czytelny napis: Papier c) Worki koloru zielonego (na szkło bezbarwne i kolorowe): - pojemność/rozmiar: 80 litrów, 500 z 800 mm, - worki posiadają taśmę do zawieszenia i zawiązania w taki sposób, aby nie mogła ona zsunąć się z worka, - grubość folii: 65 µ, - folia bezzapachowa, - kolor worka: zielony – do szkła. Na każdym worku widoczny i czytelny napis: Szkło d) Worki koloru brązowego: - pojemność/rozmiar: 80 litrów, 500 z 800 mm, - worki posiadają taśmę do zawieszenia i zawiązania w taki sposób, aby nie mogła ona zsunąć się z worka, - grubość folii: 65 µ, - folia bezzapachowa, Na każdym worku widoczny i czytelny napis: Bioodpady Na wszystkich workach powinny być umieszczone napisy jakie odpady należy wrzucać, a jakie są zabronione. Każdy worek Wykonawca oznakuje numerem identyfikacyjnym nadanym każdej nieruchomości zamieszkanej. Wykonawca będzie rozliczał się miesięcznie z Zamawiającym w zakresie zapłaty za usługę, która obejmuje: a) Przekazanie do Instalacji odpadów potwierdzone kwitami wagowymi lub (kartą przekazania odpadów), którą każdego miesiąca Wykonawca dostarczy Zamawiającemu do 15 dnia miesiąca za miesiąc poprzedni. b) Bieżące prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 1.6. Zamawiający uprawniony jest do dokonywania kontroli sposobu wykonywania przez Wykonawcę przedmiotu zamówienia bez konieczności uprzedniego informowania Wykonawcy o zamiarze, czasie i miejscu jej przeprowadzenia. Zamawiający celem sprawdzenia prawidłowości wykonywania usługi uprawniony jest do przeprowadzenia kontroli polegającej na sprawdzeniu czy pojazdy przed rozpoczęciem pracy są opróżnione a także uprawniony jest do zważenia tonażu na wskazanej wadze przez Zamawiającego na koszt Wykonawcy. W przypadku, gdy pojazd wyposażony jest w wagę zespolona z ramą samochodu Zamawiający dopuszcza wydruk tonażu z tej wagi. 1.7. W przypadku, gdy w jakimkolwiek dokumencie stanowiącym element opisu przedmiotu zamówienia pojawią się wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę lub pojawiają się wskazania norm (jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub jego produktów), należy rozumieć, zgodnie z przepisem art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a określenia te należy traktować jako przykładowe pod względem parametrów technicznych i funkcjonalnych. W takich okolicznościach Zamawiający dopuszcza możliwość składania w ofercie rozwiązań równoważnych, wskazując, iż minimalne wymagania, jakim mają odpowiadać rozwiązania równoważne, to wymagania nie gorsze od parametrów wskazanych w tych dokumentach. Zaleca się, aby Wykonawca przeprowadził wizję lokalną terenu Gminy Ostrów Wielkopolski. Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w załączniku nr 2 do SIWZ „Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia”.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 13. Wymagania dotyczące wadium. 13.1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie: 16.000,00 zł. słownie: (szesnaście tysięcy złotych). 13.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 13.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 Pzp: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 13.4. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w pkt 11.3. lit. b) - e) SIWZ (art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp) musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji: 13.4.1. jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 13.4.2. Jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 13.5. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego BOŚ S.A. O/Ostrów Wielkopolski 80 1540 1173 2001 4000 1007 0009. Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą. 13.6. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert). 13.7. Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formach, o których mowa w pkt 11.3. lit. b) - e) SIWZ (art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp) wykonawca składa wraz z ofertą. 13.8. Jeżeli wadium zostanie wniesione w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. 13.9. Jeżeli wadium zostanie wniesione w formach, o których mowa w pkt 11.3. lit. b) - e) SIWZ (w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp) i kwota wadium zostanie w tych formach określona w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 – 5 Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na: „Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Ostrów Wielkopolski” oznaczenie sprawy: DZP-ZP.271.29.2019.1 13.10. Za zgodą zamawiającego wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa w pkt 11.3. SIWZ. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 8.2.1. Posiadanie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej o ile wynika to z odrębnych przepisów (pkt.8.1.1. lit. a)- warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca posiada: a) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, prowadzonego przez Wójta Gminy Ostrów Wielkopolski – obejmujący co najmniej rodzaje i kody odpadów komunalnych wymienionych poniżej: Kategoria odpadu Kod odpadu niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 20 03 01 szkło 15 01 07, 15 01 06, 20 01 02 papier 15 01 01, 15 01 06, 20 01 01 metale 15 01 04, 15 01 06, 20 01 40 tworzywa sztuczne 15 01 02, 15 01 06, 20 01 39 opakowania wielomateriałowe 15 01 05, 15 01 06 odpady wielkogabarytowe 20 03 07 Odpady ulegające biodegradacji (bioodpady) 20 02 01, 20 01 08 Kategoria odpadu Kod odpadu odpady budowlane i rozbiórkowe inne niż niebezpieczne 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 02 01, 17 02 02, 17 02 03, 17 03 02, 17 04 01, 17 04 02, 17 04 03, 17 04 04, 17 04 05, 17 04 06, 17 04 07, 17 04 11, 17 05 08, 17 06 04, 17 08 02, 17 09 04, ex 20 03 99 – inne niż niebezpieczne odpady budowlane i rozbiórkowe pozostałe komunalne odpady niebezpieczne 15 01 10*, 15 01 11*, 20 01 21* (termometry rtęciowe), 20 01 27*, 20 01 29*, 20 01 37*, przeterminowane leki i chemikalia 20 01 31*, 20 01 32, 20 01 13*, 20 01 14*, 20 01 15*, 20 01 17*, 20 01 19*, 20 01 28, 20 01 30, 20 01 80 przeterminowane oleje i tłuszcze 20 01 25, 20 01 26* opony 16 01 03 zużyte przenośne baterie i przenośne akumulatory 20 01 33*, 20 01 34 zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 20 01 21*, 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36 inne odpady komunalne 20 1 08, 20 01 10, 20 01 11, 20 01 38, 20 02 02, 20 02 03 b) Posiada aktualne zezwolenie na transport odpadów objętych przedmiotem zamówienia zgodnie z art. 41 ustawy z dnia 4 grudnia 2012 r. o odpadach /Dz. U. z 2019 r. poz. 701/ c) Wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 9.8. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 9.6. SIWZ: 1) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 9.9. Dokumenty, o których mowa w pkt 9.8. ppkt 1 lit. b SIWZ, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Dokument, o którym mowa w pkt 9.8. ppkt 2 lit. a SIWZ, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. 9.10. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 9.8. SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby, z uwzględnieniem terminów ich ważności. Przepis pkt.9.9. SIWZ stosuje się. 9.11. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 9.12. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w pkt 9.6. ppkt 1 SIWZ, składa dokument, o którym mowa w pkt 9.8. ppkt 1 SIWZ, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 Pzp. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby, z uwzględnieniem terminów ich ważności. Przepis pkt 9.9. SIWZ zdanie pierwsze stosuje się. 9.13. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 9.14. Zgodnie z art. 24 ust. 8 Pzp wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 Pzp, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. 9.15. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione na podstawie art. 24 ust. 8 Pzp. 9.16. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art.22a Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 9.6. SIWZ. 9.17. Jeżeli treść informacji przekazanych przez wykonawcę odpowiada zakresowi informacji, których zamawiający wymaga poprzez żądanie dokumentów, w szczególności o których mowa w pkt 9.4., zamawiający może odstąpić od żądania tych dokumentów od wykonawcy. W takim przypadku dowodem spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia są odpowiednie informacje przekazane przez wykonawcę lub odpowiednio przez podmioty, na których zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a Pzp. 10. Do oferty należy dołączyć – wypełnione i podpisane: a) formularz oferty – zał. 1, b) oświadczenia potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu brak podstaw wykluczenia z postępowania – zał. 3 i 4, c) dowód wniesienia wadium, d) dokumenty potwierdzające uprawnienia osób podpisujących ofertę o ile uprawnienia te nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestrowych, e) projekt umowy zaakceptowany przez Wykonawcę – zał. 8.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach