Przetargi.pl
Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Stanin

Gmina Stanin ogłasza przetarg

  • Adres: 21-422 Stanin, Stanin
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. +48257981118 , fax. +48257981104
  • Data zamieszczenia: 2019-12-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Stanin
    Stanin 62
    21-422 Stanin, woj. lubelskie
    tel. +48257981118, fax. +48257981104
    REGON: 71158250000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://stanin.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Stanin
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Stanin. Sprzed posesji indywidulanych od każdego gospodarstwa domowego i z posesji niezamieszkałych, gromadzonych w sposób selektywny jak i zmieszany, niezależnie od warunków atmosferycznych, transportu i unieszkodliwiania odpadów. 1.1 Odbiór i transport zebranych odpadów komunalnych do Zakładu Zagospodarowania Odpadów "Adamki" w m. Biała gm. Radzyń Podlaski (Biała 185 b, 21-300 Radzyń Podlaski), jako instalacji komunalnej, wpisanej w pozycji A, B i C Tabeli 7.Region Północno - Zachodni, załącznika do Uchwały Nr XXVIII/497/2012 Sejmiku Województwa Lubelskiego z dnia 28 grudnia 2012 r.(Dz. Urz. Woj. Lubelskiego z dnia 16 stycznia 2013 r. poz. 128 ) pozostałych po selektywnej zbiórce zmieszanych odpadów komunalnych o kodzie 20 01 99 oraz niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 zgromadzonych w pojemnikach i kontenerach, z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu gminy Stanin. Opłaty za przyjęcie odpadów do ZZO w Adamkach ponosi Zamawiający. 1.2 Odbiór, transport i przekazanie przez Wykonawcę do Zakładu Zagospodarowania Odpadów "Adamki" w m. Biała gm. Radzyń Podlaski (Biała 185 b, 21-300 Radzyń Podlaski) segregowanych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu gminy Stanin, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tekst jednolity Dz. U. z 2019r., poz. 701 z późn. zm.). Przekazanie odpadów winno być potwierdzone kartą przekazania odpadów sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami. Opłaty za przyjęcie odpadów do ZZO w Adamkach ponosi Zamawiający. I. Charakterystyka Gminy Stanin Powierzchnia Gminy Stanin wynosi 160,82 km2 = 16 082 ha Szacunkowa liczba obsługiwanych mieszkańców (wg zebraniach deklaracji) to 8028 osób, co stanowi około 2 189 gospodarstw domowych. Gmina Stanin cechuje się głównie zabudową jednorodzinną i zagrodową. Na terenie Gminy Stanin występują budynki wielorodzinne w następujących miejscowościach: 1. Jeleniec – 4 bloki wielorodzinne +2 domy wielorodzinne; 2. Stanin – 1 budynek wielorodzinny; 3. Jedlanka Osada – 5 budynków wielorodzinnych po 6 mieszkań; 4. Lipniak – jeden budynek wielorodzinny - 6 mieszkań; 5. Wnętrzne – trzy mieszkania komunalne przy szkole; 6. Niedźwiadka – dwa budynki wielorodzinne; Ilość nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady – 53 nieruchomości, w tym 37 nieruchomości ze zbiórka selektywną, na które składają się między innymi: 1. Zespół Szkół w Staninie; 2. Zespół Szkół w Tuchowiczu; 3. Szkoły Podstawowe: Zagoździe, Jeleniec, Zastawie, Jonnik, Sarnów i Wnętrzne; 4. 3 cmentarze parafialne w Staninie, Tuchowiczu, Jeleńcu; Kilometraż dróg wynosi ogółem 220,254, w tym: 1) Drogi gminne - 132,49 km 2) Drogi powiatowe - 63,402 km 3) Drogi wojewódzkie - 13,078 km 4) Drogi krajowe - 6,284 km Drogi utwardzone stanowią 85 % Ilość odebranych odpadów komunalnych w ciągu ostatnich 12 miesięcy, z podziałem na frakcje: kod odpadu nazwa ilość [Mg] 20 01 01 Papier i tektura 23,600 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji 13,060 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 109,170 20 03 99 Odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach 45,880 20 03 01 Pozostałe po selektywnej zbiórce odpady komunalne 651,640 15 01 07 Opakowania ze szkła 160,450 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 96,080 15 01 01 Opakowania z papieru i tektury 112,340 20 01 03 Inne odpady nieulegające biodegradacji 12,450 16 01 03 Zużyte opony 38,510 17 01 07 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 38,350 RAZEM 1263,18
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał wpis do rejestru działalności regulowanej, prowadzonego przez Wójta Gminy Stanin, na odbiór odpadów objętych przedmiotem zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: I. Wykaz oświadczeń składanych w celu potwierdzenia, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 1. Wykaz oświadczeń jakie wykonawca dołączy do oferty w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu; a. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzone wg formularza, stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ; b. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone wg formularza, stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ; c. wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia zgodnie z art. 86 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych informacji z otwarcia ofert, ma obowiązek przekazania zamawiającemu, bez dodatkowego wezwania, oryginału oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 cyt. ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi zał. nr 4 do SIWZ. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: - wymagane w pkt. 1a i 1b oświadczenie winien złożyć każdy wykonawca. II. Dokumenty będące w posiadaniu zamawiającego, dopuszczenie złożenia przez wykonawcę innych dokumentów. 1. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 2. W przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. III. Dokumenty składane przez wykonawcę, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji ekonomicznej lub finansowej innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a. 1. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy. 2. Wykonawca polegający na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawia zobowiązanie podmiotu do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, które określa w szczególności: a. zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b. sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c. zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d. czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 3. Zamawiający, na podstawie złożonego zobowiązania lub innych dokumentów lub oświadczeń, dokona oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów. IV. Dokumenty dotyczące udziału podwykonawców w realizacji zamówienia. 1. Zamawiający żąda od wykonawcy wskazania części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. 2. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy. 3. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 4. Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na usługi następuje w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie zamawiającego przedstawia oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. 5. Jeżeli zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. 6. Przepisy art. 36ba ust. 1 i 2 ustawy stosuje się wobec dalszych podwykonawców. 7. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia V. Podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia. 1. Wykonawcy mogą ubiegać się wspólnie o udzielenie zamówienia. 2. W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3. Oryginał pełnomocnictwa lub notarialnie poświadczona kopia powinny być załączone do oferty i w szczególności zawierać wskazanie: a. Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego dotyczy; b. Wszystkich wykonawców ubiegających się ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymienionych z nazwy oraz określeniem adresu i siedziby; c. Ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania; d. Dokument powinien być podpisany przez wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Podpisy powinny być złożone przez osoby uprawnione do składania woli wymienione we właściwym rejestrze lub wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. 4. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 5. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia została wybrana, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają: a. Oświadczenie wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia składa pisemnie każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, w celu potwierdzenia braku podstaw do wkluczenia danego wykonawcy; b. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składa pisemnie ten z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, którego spełnianie warunków dotyczy; c. Dokumenty wymienione w części IV składa ten z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a, w odniesieniu do tych podmiotów, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia tych podmiotów; d. Dokumenty lub oświadczenia wymienione w części III, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego mogą przedłożyć łącznie, tak aby potwierdzić wspólnie spełnianie warunków udziału w postępowaniu. VI. Wykonawcy i podmioty mające siedzibę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w części II: 1) pkt 1 - składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy; 2) pkt 2 - 3 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a. nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2. Dokumenty, o których mowa w pkt. 1 ppkt 1) i ppkt 2) lit. b, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt. 1 ppkt 2) lit. a, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. 3. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt. 2 stosuje się. 4. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w części II pkt 1, składa dokument, o którym mowa w pkt 1 ppkt 1), w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt. 2 zdanie pierwsze stosuje się. VII. Inne dokumenty i oświadczenia wymagane w postępowaniu. 1. Formularz ofertowy, sporządzony wg wzoru, stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ; 2. Pełnomocnictwo, w przypadku gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, określające jego zakres oraz podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy. 3. Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane były wykonane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. 4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu, o którym mowa w części IX pkt 1, złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 5. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu, o którym mowa w części IX pkt 4, złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 6. Oświadczenia, o których mowa w SIWZ dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 7. Dokumenty, o których mowa SIWZ, inne niż oświadczenia, o których mowa w pkt 8, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 8. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 9. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej. 10. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w rozporządzeniu, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach