Przetargi.pl
ODBIÓR I TRANSPORT ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI Z TERENU GMINY UŁĘŻ W LATACH 2020-2021

Gmina Ułęż ogłasza przetarg

  • Adres: 08-504 Ułęż, Ułęż
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 81 866 70 28 , fax. 818 667 028
  • Data zamieszczenia: 2019-08-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ułęż
    Ułęż 168
    08-504 Ułęż, woj. lubelskie
    tel. 81 866 70 28, fax. 818 667 028
    REGON: 43101982700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: gminaulez.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ODBIÓR I TRANSPORT ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI Z TERENU GMINY UŁĘŻ W LATACH 2020-2021
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1 Charakterystyka gminy Ułęż. 1. Powierzchnia gminy wynosi: 83,56 km2 — gęstość zaludnienia wynosi ok. 39,66 o/km2. 2. Długość poszczególnych dróg na terenie gminy wynosi: drogi gminne — 65,365 km , drogi powiatowe — 39,4 3. Ilość mieszkańców: 3268 osób zameldowanych. 4. Ilość gospodarstw domowych jednorodzinnych: 929. 5. Powyższe dane o ilości gospodarstw domowych mogą ulegać nieznacznej zmianie w wyniku oddania do użytku nowych budynków mieszkalnych lub wyludnienia . 6. Ilość wytworzonych odpadów komunalnych: w 2018r. : a) Odpady zmieszane (kod 20 03 01) – 236,26 Mg b) Papier i tektura (kod 20 01 01) – 8,48 Mg c) Tworzywa sztuczne (kod 20 01 39) – 32,47 Mg d) Szkło (kod 20 01 02) – 43,92 Mg e) odpady wielkogabarytowe ( kod 20 03 07 ) - 18,76 Mg f ) odpady ulegające biodegradacji ( kod 20 02 01 ) - 4,46 Mg g) popioły paleniskowe z gospodarstw domowych ( kod ex 20 01 99 ) - 3,66 Mg h) Odpady innych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia ( kod 17 01 03) – 2,96 Mg i) Inne frakcje zbierane w sposób selektywny ( kod 20 01 99 ) - 18,62 Mg j) Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego ( kod 17 01 07 ) - 19,20 Mg k) Zmieszane odpady opakowaniowe ( kod 15 01 06 ) - 2,00 Mg l) Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23, i 20 01 35 ( kod 20 01 36 ) - 1,20 Mg 7. Ilość wytworzonych odpadów komunalnych od stycznia do lipca 2019r. : a) Odpady zmieszane (kod 20 03 01) – 167,48 Mg b) Papier i tektura (kod 20 01 01) – 3,63 Mg c) Tworzywa sztuczne (kod 20 01 39) – 30,32 Mg d) Szkło (kod 20 01 02) – 21,85 Mg e) odpady wielkogabarytowe ( kod 20 03 07 ) - 4,7 Mg f ) Opakowania z tworzyw sztucznych ( kod 15 01 02 ) – 1,18 Mg g) Opakowania papieru i tektury ( kod 15 01 01 ) - 3,86 Mg h) Zużyte opony (kod 16 01 03 ) - 2,84 Mg 8. Odległość od wskazanej w Wojewódzkim planie gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego 2022 Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (Region Puławy) — 29 km. Uwaga: Ilość wytworzonych i odebranych z terenu Gminy Ułęż odpadów nie jest zależna od Zamawiającego. Podane wyżej ilości odpadów należy traktować jako orientacyjne i Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia czy odszkodowania za osiągnięcie innych wielkości. Liczba mieszkańców zameldowanych na terenie Gminy Ułęż, na podstawie ewidencji ludności, wg stanu na dzień 30.06.2019 r. – 3268 osób. Liczba mieszkańców wynikająca ze złożonych deklaracji na dzień 30.06.2019 r. – 2478 osób. Liczba złożonych deklaracji według stanu na dzień 30.06.2018 r. wynosi: 931 szt. Na terenie Gminy Ułęż 85 % deklaracji dotyczyło selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. Ilość deklaracji złożonych przez przedsiębiorców dotyczących odpadów komunalnych według stanu na 30.06.2019 r. wynosi: 40 szt. 3.2 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług odbioru wskazanych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, oraz z PSZOK (Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych) zlokalizowanego w Ułężu na działce ewidecyjnej o numerze 163/14 i ich transport do instalacji. Wykonawca ma obowiązek odebrać odpady komunalne od właścicieli nieruchomości wystawione przy granicy działki z najbliższą drogą publiczną lub wewnętrzną. Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z istniejącą infrastrukturą drogową celem doboru odpowiednich pojazdów specjalistycznych (wielkości pojazdów) potrzebnych do realizacji zamówienia . 3.2.1. W zakres usługi wchodzi odbiór w całym okresie realizacji zamówienia wszystkich: 1) odpadów odebranych z terenu nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych: a) zmieszanych odpadów komunalnych gromadzonych w pojemnikach , b) odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny w workach, obejmujących: kolor zielony szkło opakowaniowe z wyłączeniem opakowań po środkach ochrony roślin, środkach medycznych i truciznach, kolor niebieski papier i tektura, kolor żółty opakowania z tworzyw sztucznych i metali z wyłączeniem opakowań po środkach ochrony roślin, środkach medycznych i truciznach, kolor brązowy - odpady komunalne ulegające biodegradacji w tym odpady zielone, kolor czerwony – popiół ( odbierany w miesiącach od października do kwietnia) c) Odpadów wielkogabarytowych – 1 raz w roku 2) odpadów zgromadzonych w PSZOK: a) przeterminowanych leków b) zużytych baterii i akumulatorów, c) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, d) odpadów wielkogabarytowych (mebli, dywanów, itp.), e) odpady niebezpieczne (lakiery , farby ) f) odpadów budowlanych i remontowych, g) popiół h) opon 3.2.2. Realizując przekazywanie odebranych z terenu gminy odpadów komunalnych do odpowiednich instalacji podmiot odbierający odpady zobowiązany jest do przekazania wszystkich odebranych odpadów komunalnych do Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych obsługiwanego przez Zakład Usług Komunalnych , ul.Dęblińska 2, 24-100 Puławy Wykonawca dostarczy odebrane odpady komunalne do instalacji zastępczej tylko w przypadku gdy znajdujący się w regionie RIPOK — Zakład Usług Komunalnych w Puławach, uległ awarii lub nie może przyjmować odpadów z innych przyczyn. W przypadku niewielkich ilości odebranych odpadów selektywnie zbieranych niepodlegających przekazaniu do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych możliwe będzie wskazanie przez Zamawiającego podmiotu zbierającego odpady. W przypadku zgłoszenia nieodebrania odpadów w terminie wskazanym w harmonogramie bądź innego przypadku niewykonania obowiązków wynikających z umowy , strony ustalają że przypadki te zostaną rozpatrzone w ramach postępowania reklamacyjnego . Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego rozpatrzenia reklamacji nie później niż w terminie 5 dni, i powiadomienie o sposobie rozpatrzenia reklamacji Zamawiającego Wykonawca pod rygorem rozwiązania umowy nie może dokonywać jakichkolwiek czynności związanych z odzyskiem lub unieszkodliwianiem , uszczuplaniem ilości odebranych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz przekazywania ich innym podmiotom . 3.2.3. Systematyczne opróżnianie pojemników oraz odbiór worków z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z następującą częstotliwością: 1) zmieszane odpady komunalne - 1 raz w ciągu miesiąca, 2) odpady segregowane - 1 raz w ciągu miesiąca, 3) odpady wielkogabarytowe – 1 raz w ciągu roku 3.2.4. Systematyczne odbieranie odpadów zgromadzonych w PSZOK ( minimum 1 raz na pół roku ) : a) przeterminowanych leków b) zużytych baterii i akumulatorów c) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego d) odpadów wielkogabarytowych (mebli, dywanów, itp.) e) odpady niebezpieczne (lakiery , farby , opony ) f) odpadów budowlanych i remontowych g) popiół h) opon zgodnie z harmonogramem uzgodnionym przez Wykonawcę z Zamawiającym bez limitu wagowego . Ustalona data odbioru odpadów zmieszanych i segregowanych z nieruchomości zamieszkałych usługa winna być wykonywana w jednym dniu . 3.3. Szczegółowe dane charakteryzujące zamówienie: 1) liczba gospodarstw domowych — ok. ok. 994, w tym 63 zamieszkujące w zabudowie wielorodzinnej w miejscowościach: Sobieszyn nr 142 – 23 gospodarstwa domowe Sobieszyn nr.298 – 18 gospodarstw domowych Podlodów – 22 gospodarstwa domowe Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne zbierane będą do pojemników, ustawionych w dotychczasowych przeznaczonych do tego miejscach, w których znajdują się pojemniki. Do odbioru odpadów z terenu zabudowy wielorodzinnej należy zastosować pojemniki o większej pojemności. Miejsce odbioru pojemników lub worków do gromadzenia odpadów biodegradowalnych ustali bezpośrednio Wykonawca z zarządcami spółdzielni mieszkaniowych na terenie Gminy Ułęż. Worki do gromadzenia odpadów biodegradowalnych zapewni Wykonawca. 2) charakterystyka specjalistycznych worków do gromadzenia odpadów surowcowych : a) pojemność worków: 120 1 — min. 994 szt. w każdym kolorze , co miesiąc i na cały okres zamówienia. b) wykonane z tworzywa LDPE w kolorze żółtym z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne i metale, w kolorze niebieskim z przeznaczeniem na papier i tekturę , w kolorze zielonym z przeznaczeniem na szkło, oraz w kolorze brązowym z przeznaczeniem na odpady biodegradowalne w tym odpady zielone, w kolorze czerwonym z przeznaczeniem na popiół, grubość worka co najmniej 60 mikronów, powierzchnia nadruku — 1500 cm2, worki muszą być przezroczyste, zawierające informację o odpadach, które można do poszczególnych worków wrzucać, poprzez jednostronny nadruk koloru czarnego ; treść nadruku zostanie przekazana Wykonawcy po podpisaniu umowy .
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 12.1 Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany przed terminem składania ofert wnieść wadium w wysokości 3000 zł. (słownie: trzy tysiące złotych). Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach określonych art. 45 ust. 6 ustawy Pzp tj. : 1) w pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 310 z późn. zm.). W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego — Bank Spółdzielczy w Rykach Filia w Ułężu; konto nr: 97 8724 0005 2011 1100 3911 0003 z dopiskiem „Wadium – odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu gminy Ułęż.” Kserokopię dowodu wpłaty (polecenie przelewu) należy dołączyć do oferty. 12.2 Zwrot wadium: 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza , Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy , który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert 2) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń lu pełnomocnictw o których mowa w art. 25 ust. 1, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 12.3.Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego umowy w wysokości 5% maksymalnej wartości nominalnej zobowiązania zamawiającego wynikającego z umowy. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. 12.4. Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.( Dz.U. 2019 r. poz 310 ). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) kopię wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nie ruchomości z terenu gminy Ułęż . 2) kopię zezwolenia na transport odpadów

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach