Przetargi.pl
Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Borzechów

Gmina Borzechów ogłasza przetarg

  • Adres: 24-224 Borzechów,
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 81 5111702 , fax. 81 5111024
  • Data zamieszczenia: 2013-04-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Borzechów
    24-224 Borzechów, woj. lubelskie
    tel. 81 5111702, fax. 81 5111024
    REGON: 00053513200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: borzechow.bip.lublin.p
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Borzechów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Borzechów. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia obejmuje: 1)Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Borzechów z miejscowości: a)Kępa Borzechowska, Łączki - Pawłówek, Grabówka, Majdan Borzechowski, Borzechów Kolonia, Borzechów, Majdan Skrzyniecki, Kępa, Kępa Kolonia w każdy pierwszy roboczy dzień miesiąca (zgodnie z ustalonym rocznym harmonogramem), b)Kłodnica Górna, Osina, Dobrowola, Ryczydół, Białawoda, Dąbrowa, Kłodnica Dolna, Kazimierów, Łopiennik, Łopiennik Kolonia, Majdan Radliński, Zakącie, Ludwinów w każdy drugi roboczy dzień miesiąca (zgodnie z ustalonym rocznym harmonogramem), c)wykaz nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne wraz z szacunkową liczbą i rodzajem pojemników oraz worków z folii LDPE, które będą odbierane w ciągu miesiąca kalendarzowego z nieruchomości, stanowi załącznik nr 8 do SIWZ, d)orientacyjna ilość odpadów komunalnych, którą Zamawiający przewiduje do odebrania od właścicieli nieruchomości określona szacunkowo na podstawie lat 2011-2012 wyniesie 450 Mg. 2)Odbiór i transport odpadów komunalnych (makulatura, tworzywa sztuczne, szkła, metale, opakowania wielomateriałowe, opony, gruz, meble i inne odpady wielkogabarytowe, sprzęt elektryczny i elektroniczny, baterie i akumulatory, świetlówki, chemikalia, olej, leki i odpady medyczne oraz odpadów ulegających biodegradacji) przekazanych przez właścicieli nieruchomości do Gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych usytuowanego w miejscowości Borzechów po zapełnieniu pojemników i telefonicznym zgłoszeniu przez Zamawiającego w ciągu dwóch dni roboczych jednak nie rzadziej jak raz na sześć miesięcy. 3)Opróżnianie koszy ulicznych znajdujących się w obrębie przystanków autobusowych w poszczególnych miejscowościach na terenie gminy (25 przystanków) w terminach ustalonych dla odbioru i transportu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 4)Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów komunalnych gromadzonych na terenie poszczególnych nieruchomości w pojemnikach o pojemności 120 l, 140 l, 240 l, 1100 l , KP5 , KP7 i typu Dzwon oraz workach 120 l z folii LDPE (przezroczystych w kolorach żółty lub biały przeznaczonych na gromadzenie odpadów w sposób selektywny i w kolorach zielonym lub czarnym na frakcję zmieszaną). 5) Wykonawca zobowiązany jest przed 01.07.2013 roku wyposażyć nieruchomości i gospodarstwa domowe z których odbierane będą odpady komunalne w odpowiednie pojemniki (mogą być używane ale w dobrym stanie technicznym) na odpady zmieszane, które z dniem ich dostarczenia staną się własnością Gminy Borzechów oraz oznakowane worki ( z logo gminy, nazwą gminy, rodzajem dopuszczonych do wrzucania odpadów, nazwą i adresem Wykonawcy) na odpady zbierane selektywnie w ilościach zgodnie z zał. Nr 8 do SIWZ. Szczegółowy wykaz nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z numerami posesji oraz rodzajami pojemników zostanie przekazany w dniu podpisania umowy. 6) Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia raz w miesiącu w dniu odbierania odpadów, właścicieli nieruchomości od których, odbierane są odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny w przezroczyste (żółte lub białe) worki 120 l z folii LDPE w ilości odpowiadającej (do pojemnika 120 l - 2 worki, 140 l - 3 worki, 240 l - 4 worki). 7) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z poszczególnych nieruchomości w ustalonych w harmonogramie usuwania odpadów komunalnych terminach z zastrzeżeniem, że odbiór ww odpadów musi odbywać się od poniedziałku do soboty w godzinach 6.00 - 22.00, harmonogram odbioru odpadów komunalnych stanowi załącznik Nr 10 do SIWZ. 8)Wykonawca zobowiązuje się do wyposażenia na żądanie Zamawiającego wskazanych nieruchomości w pojemniki KP7 (mogą być używane, ale w dobrym stanie technicznym), które z dniem dostarczenia stają się własnością Gminy Borzechów, przeznaczone na gromadzenie odpadów zmieszanych oraz odpadów biodegradowalnych, szacunkowa liczba pojemników 4 szt. oraz pojemniki typu DZWON (mogą być używane, ale w dobrym stanie technicznym) do zbiorki selektywnej odpadów (szkło, tworzywa sztuczne, makulatura) liczba pojemników 10 szt. Wykonawca zobowiązuje się do odbierania gromadzonych w nich odpadów komunalnych w ciągu dwóch dni roboczych, po uprzednim telefonicznym zgłoszeniu przez Zamawiającego. Gmina Borzechów zgodnie z Planem gospodarki odpadami województwa lubelskiego 2017 (uchwała Nr XXIV/397/2012 Sejmiku Województwa Lubelskiego z dnia 30 lipca 2013 r.) należy do Regionu Południowo Zachodniego z RIPOK w Kraśniku. Uwaga: W dniu podpisania umowy Zamawiający dostarczy Wykonawcy dokładny wykaz nieruchomości i gospodarstw domowych wraz z informacją o zadeklarowanym sposobie odbioru odpadów komunalnych (segregowane / zmieszane) w celu przygotowania odpowiedniej ilości i rodzaju pojemników i worków na odpady komunalne. 9)Obowiązkiem Wykonawcy będzie również posprzątanie miejsca wokół pojemników, gdy zajdzie taka potrzeba, między innymi poprzez zabranie dostawionych przy pojemnikach worków z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi. 10)Wykonawca jest zobowiązany do porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków, pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu. 11)Wykonawca jest obowiązany do realizacji reklamacji (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie worków na odpady segregowane itp.) w przeciągu 48 godzin od otrzymania zawiadomienia e-mailem od Zamawiającego. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić e-mailem na adres Zamawiającego. 12) Wykonawca jest zobowiązany do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przekazywania dokumentacji pomiarów Zamawiającemu w okresach miesięcznych oraz do bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i przekazywania kopii dokumentacji Zamawiającemu. 13) Wykonawca zobowiązany jest kontrolować realizowane przez właściciela nieruchomości obowiązki w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, a w przypadku ich niedopełnienia Wykonawca zobowiązany jest przyjąć odpady jako zmieszane odpady komunalne i niezwłocznie pisemnie powiadomić o tym Zamawiającego, nie później niż w ciągu 3 dni. 14) Wykonawca zobowiązany jest: a) posiadać co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, b) trwale i czytelnie oznakować pojazdy w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne, c) aby pojazdy były zarejestrowane i dopuszczone do ruchu oraz posiadały aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, d) aby konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed niekontrolowanym wydostaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu, e) poddawać pojazdy i urządzenia myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie Wykonawca powinien posiadać aktualne dokumenty potwierdzające wykonanie czynności, f) na koniec każdego dnia roboczego opróżniać pojazdy z odpadów i parkować wyłącznie na terenie bazy magazynowo-transportowej, h) aby konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizowała oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, i) wyposażyć pojazdy w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. 15) Zakazuje się Wykonawcy mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy. 16) Wykonawca w okresie obowiązywania umowy zobowiązany jest osiągnąć poziom recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych w wysokości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645). 17) Wykonawca w okresie obowiązywania umowy jest zobowiązany ograniczyć masę odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania do wysokości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676). 18) Wykonawca, zgodnie z art. 9 lit. n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.), zobowiązany jest do sporządzania kwartalnych sprawozdań i przekazywania ich Wójtowi Gminy w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy wraz z dokumentami sporządzanymi na potrzeby ewidencji odpadów oraz dokumentów potwierdzających osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. 19)W przypadku stwierdzenia, że usługi wykonywane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy z naliczeniem kary umownej. 20)Obowiązkiem Wykonawcy będzie odbieranie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości położonych na terenie gminy Borzechów. Usługa obejmuje zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punktów trudnodostępnych (szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o problematycznej lokalizacji. 21)Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu umowy przy zachowaniu należytej staranności zgodnie z przepisami prawa w szczególności: ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012r. poz. 391 ze zm.) wraz z przepisami wykonawczymi, ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013r. poz. 21) wraz z przepisami wykonawczymi, -ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008r. Nr 25 poz. 150 z późn. zm.) wraz z przepisami wykonawczymi, ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2005r. Nr 180 poz. 1495 z późn. zm.), ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2009 r. Nr 79, poz. 666 z późn. zm.), plan gospodarki odpadami województwa lubelskiego 2017 (uchwała Nr XXIV/397/2012 Sejmiku Województwa Lubelskiego z dnia 30 lipca 2013 r.), uchwała Nr XXII/129/13 Rady Gminy Borzechów z dnia 18 kwietnia 2013 r. w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Borzechów. Do wystawienia comiesięcznej faktury przez Wykonawcę będzie brana pod uwagę ilość odpadów odebranych i przetransportowanych. Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej. Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 900000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca wymaga wniesienia wadium. 2. Ustala się wadium dla całości zamówienia w wysokości: 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych). 3. Wykonawca wnosi wadium w terminie do 09.05.2013 roku do godziny 9:00 w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej formie: w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: Urząd Gminy Borzechów, 24-224 Borzechów, Nr konta: 32 8687 0009 2002 2500 0127 0004 z adnotacją /wadium przetarg na odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Borzechów/, w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, w gwarancjach bankowych, w gwarancjach ubezpieczeniowych, w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). Sposób przekazania: dołączyć do oferty. 4. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku zamawiającego. 5. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46. 6. W przypadku niezabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://borzechow.bip.lublin.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach