Przetargi.pl
Odbieranie odpadów komunalnych z nieruchomości zlokalizowanych w granicach administracyjnych Gminy Markusy

Gmina Markusy ogłasza przetarg

  • Adres: 82-325 Markusy, Markusy 82
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 55 2394351 , fax. 55 2394352
  • Data zamieszczenia: 2015-12-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Markusy
    Markusy 82 82
    82-325 Markusy, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 55 2394351, fax. 55 2394352
    REGON: 17074812300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.warmia.mazury.pl/markusy_gmina_wiejska/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie odpadów komunalnych z nieruchomości zlokalizowanych w granicach administracyjnych Gminy Markusy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia: Odbieranie odpadów komunalnych z nieruchomości zlokalizowanych w granicach administracyjnych Gminy Markusy Przedmiot główny: CPV: 90.50.00.00-2 Nazewnictwo wg CPV: Usługi związane z odpadami Przedmioty dodatkowe: CPV: 90.51.10.00-2 Nazewnictwo wg CPV: Usługi wywozu odpadów CPV: 90.51.31.00-7 Nazewnictwo wg CPV: Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych CPV: 90.51.20.00-9 Nazewnictwo wg CPV: Usługi transportu odpadów Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu odpadów komunalnych z nieruchomości zlokalizowanych w granicach administracyjnych Gminy Markusy, w tym z nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców oraz z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, zgodnie z Uchwałą Rady Gminy NR III/15/2012 z dnia 28.12.2012 r. w sprawie postanowienia o odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne (Dziennik Urzędowy Województwa Warmińsko- Mazurskiego z dnia 14.02.2013 r. poz. 768) oraz ich dostarczanie do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK), tj. Zakładu Utylizacji Odpadów Sp. z o.o. w Elblągu, ul. Mazurska 42. 2. Charakterystyka Gminy Markusy Gmina obejmuje 21 miejscowości wiejskich: Balewo, Brudzędy, Dzierzgonka, Jezioro, Jurandowo, Kępniewo, Krzewsk, Markusy, Nowe Dolno, Rachowo, Stankowo, Stalewo, Stare Dolno, Topolno Małe, Węgle-Żukowo, Wiśniewo, Zwierzno, Zwierzeńskie Pole, Złotnica, Żółwiniec, Żurawiec. Powierzchnia gminy Markusy ogółem wynosi 109,60 km ?. Liczba mieszkańców Gminy Markusy zameldowanych na dzień 30.11.2015 r. wynosi 4221 osób. Przewidywana do obsługi liczba gospodarstw domowych wynosi około 946. Liczbę gospodarstw domowych położonych na terenie gm. Markusy w rozbiciu na poszczególne miejscowości wraz z wyszczególnieniem ilości punktów z selektywną i nieselektywną zbiórką odpadów przedstawia załącznik nr 4 do SIWZ. Przewidywana liczba nieruchomości niezamieszkałych do obsługi około. 141 szt. Nieruchomości niezamieszkałe określa załącznik nr 4 do SIWZ. Uwaga: W trakcie realizacji usługi możliwe są zmiany adresów i liczby obsługiwanych nieruchomości, jak i liczby obsługiwanych mieszkańców. Zmiany te nie będą wpływały na zmianę wartości jednostkowych wymienionych w formularzu cenowym. Szacunkowa łączna ilość odpadów komunalnych, tj.: odpadów komunalnych zmieszanych oraz zbieranych selektywnie, wytworzonych na terenie gminy Markusy w terminie realizacji przedmiotu zamówienia, wyniesie około 590 Mg. Zamawiający informuje, że w okresie od 01.11.2014 r. do 31.10.2015 r. odebrano 485,66 Mg odpadów komunalnych zmieszanych i pozostających po segregacji oraz 65,304 Mg odpadów komunalnych zbieranych selektywnie. Uwaga: Ilość wytwarzanych odpadów nie jest zależna od Zamawiającego. Wyliczona ilość odpadów jest szacunkowa i może ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego. Podaną ilość należy traktować jako orientacyjną, służącą do porównania ofert. 3. Przedmiot i zakres zamówienia obejmuje: 3.1. Odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych (w tym terenów użyteczności publicznej) zgodnie z obowiązującym w czasie trwania umowy Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Markusy, obecnie obowiązujący regulamin został uchwalony Uchwałą Nr III/11/2012 Rady Gminy Markusy z dnia 28.12.2012 r. w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Markusy (Dziennik Urzędowy Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 19.04.2013 r. poz. 1625), zmienionej Uchwałą Nr II/23/2013 Rady Gminy w Markusach z dnia 27.03.2013 r. w sprawie zmiany Uchwały nr III/11/2012 Rady Gminy w Markusach z dnia 28.12.2012 dotyczącej uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Markusy (Dziennik Urzędowy Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 19.04.2013 r. poz. 1628), zmienionej Uchwałą Nr II/9/2014 Rady Gminy w Markusach z dnia 09.10.2014 r.( Dziennik Urzędowy Województwa Warmińsko- Mazurskiego z dnia 09.10.2014 r. poz. 3433). a) odbieranie odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnie zebranych u źródła (bezpośrednio od właścicieli wszystkich nieruchomości położonych na terenie gminy Markusy, na których zamieszkują mieszkańcy i na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne): kod odpadu: 200201 i 200108, rodzaj odpadu: odpady ulegające biodegradacji w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji oraz odpady zielone; kod odpadu: 200301, rodzaj odpadu: niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne w tym odpady pozostałe po segregowaniu przez mieszkańca; b) odbieranie selektywnie zebranych odpadów komunalnych z punktu gromadzenia odpadów (w tym odpadów niebezpiecznych) znajdującego się na terenie Gminnego Zakładu Komunalnego Spółki z o. o. w Markusach, Markusy 67/1: kod odpadu: 200113*, 200128, 200119*, 200114*, 200115* rodzaj odpadu: chemikalia (rozpuszczalniki, tusze, farby, , środki ochrony roślin, kwasy, alkalia, itp.); kod odpadu: 200134, , rodzaj odpadu: zużyte baterie i akumulatory; kod odpadu: 200121*, 200135, 200136, rodzaj odpadu: zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; kod odpadu: 200307, rodzaj odpadu: meble i odpady wielkogabarytowe; kod odpadu: 170101, 170102, 170107, rodzaj odpadu: odpady budowlane i rozbiórkowe z remontów; kod odpadu: 160103, rodzaj odpadu: zużyte opony; kod odpadu: 150104, 200140, rodzaj odpadu: opakowania metalowe, metale; kod odpadu: 150105, rodzaj odpadu: opakowania wielomateriałowe; kod odpadu: 150101, 200101, rodzaj odpadu: papier, tektura, opakowania z papieru i tektury; c) odbieranie selektywnie zebranych odpadów komunalnych z ośrodka zdrowia w Markusach, Markusy 70: kod odpadu: 200132, rodzaj odpadu: przeterminowane leki; d) odbieranie selektywnie zbieranych odpadów komunalnych z punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych zlokalizowanych na terenie gminy Markusy (wykaz punktów zawiera projekt umowy stanowiący załącznik nr 3 do SIWZ): kod odpadu:150107,200102, rodzaj odpadów: szkło, opakowania ze szkła; kod odpadu: 150102, 200139, rodzaj odpadu: tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych. Uwaga: Zamawiający przewiduje zmianę liczby, lokalizacji punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Zmiany liczby bądź adresów tych punktów będą odbywały się po zawiadomieniu Wykonawcy przez Zamawiającego drogą pisemną i nie będą wymagały zmiany zapisów umowy. 3.2. Transport odebranych odpadów komunalnych do RIPOK, tj. Zakładu Utylizacji Odpadów sp. z o.o. w Elblągu ul. Mazurska 42. 4. Odbiór odpadów komunalnych 4.1. Wykonawca jest zobowiązany do odbieranie odpadów komunalnych: a) w sposób ciągły, nie zakłócający spoczynku nocnego lub normalnego użytkowania nieruchomości, b) w terminach wynikających z przyjętego harmonogramu odbioru, niezależnie od warunków atmosferycznych, c) pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów komunalnych, w sposób wykluczający mieszanie odpadów. 4.2. Miejsce świadczenia usługi: a) obszar gminy Markusy: - nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne, z terenów użyteczności publicznej (w zakresie odpadów zbieranych u źródła), - punkt zbiórki przeterminowanych leków zlokalizowany w ośrodku zdrowia w Markusach, Markusy 70, - punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych zlokalizowane w 21 miejscowościach na terenie gm. Markusy, - punkt gromadzenia odpadów (w tym odpadów niebezpiecznych) znajdujący się na terenie Gminnego Zakładu Komunalnego Spółki z o. o. w Markusach, Markusy 67/1, b) obszar gospodarki odpadami Region Północny Województwa warmińsko-mazurskiego, zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami (WPGO). 4.3. Odbieranie odpadów komunalnych zmieszanych, pozostających po segregowaniu oraz zebranych w sposób selektywny polega na całorocznym opróżnianiu pojemników ustawionych w miejscach / punktach gromadzenia odpadów lub w wyznaczonych miejscach na posesji, zgodnie z zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramem. 4.4. Odbieranie odpadów komunalnych obejmuje również odpady znajdujące się poza pojemnikami w miejscach punktach gromadzenia odpadów. 4.5. W przypadku, gdy odpady nie są zbierane w pojemnikach odpowiadających wymaganiom Regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminie Markusy, Wykonawca zobowiązany jest do ich odebrania oraz poinformowania niezwłocznie Zamawiającego o nieruchomości, na której odpady nie są zbierane w sposób odpowiadający wymaganiom Regulaminu. 4.6. Każdorazowo po opróżnieniu pojemników uprzątnięciu podlega miejsce/punkt gromadzenia odpadów oraz jego bezpośrednie sąsiedztwo. 4.7. Wykonawca po odebraniu odpadów komunalnych odstawia pojemnik w miejsce poprzedniej lokalizacji. 4.8. Odebrane odpady komunalne należy przekazywać do RIPOK, tj. Zakładu Utylizacji Odpadów sp. z o.o. w Elblągu ul. Mazurska 42 w godzinach od 6:00 do 17:30 w dni robocze oraz w sobotę od 6:00 do 13:30 . 4.9. Wykonawca wykona dodatkowe wywozy odpadów z cmentarzy parafialnych poza ustalonymi w harmonogramie w okresie dużego nagromadzenia odpadów komunalnych, to jest przed i po Świętach Bożego Narodzenia, Świętach Wielkanocnych, Wszystkich Świętych. 4.10. W przypadku stwierdzenia przez Wykonawcę niezgodności zebranych przez właściciela nieruchomości odpadów z przeznaczeniem pojemnika, Wykonawca: a) odbiera odpady b) wprowadza notatkę do systemu Wykonawcy o niedopełnieniu obowiązku selektywnego zbierania odpadów c) dokumentuje stwierdzone nieprawidłowości poprzez wykonanie zdjęcia w formie cyfrowej, na którym zostanie wskazana data jego wykonania. 4.11. Zamawiający zastrzega sobie możliwość awaryjnego odbioru odpadów komunalnych przez Wykonawcę: a) Wykonawca powiadomiony przez Zamawiającego telefonicznie lub emailem odbierze odpady najpóźniej w dniu następnym. b) usługa awaryjnego odbioru odpadów obejmuje dni od poniedziałku do soboty. 5. Harmonogram odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych. 5.1. Wykonawca przygotuje projekt Harmonogramu odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z uwzględnieniem odbieranych rodzajów odpadów komunalnych, w ciągu 7 dni kalendarzowych od dnia otrzymania od Zamawiającego danych do sporządzenia projektu Harmonogramu. 5.2. W Harmonogramie, o którym mowa w pkt. 5.1. zostanie wskazana lokalizacja miejsc/Punktów Gromadzenia Odpadów oraz częstotliwość odbioru w stałe dni tygodnia, dostosowaną do stopnia nagromadzenia odpadów. 5.3. Minimalną częstotliwość odbierania odpadów komunalnych określa Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Markusy, obecnie obowiązujący regulamin stanowi załącznik do Uchwały Nr III/11/2012 Rady Gminy Markusy z dnia 28.12.2012 r. w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Markusy (Dziennik Urzędowy Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 19.04.2013 r. poz. 1625), zmienionej Uchwałą Nr II/23/2013 Rady Gminy w Markusach z dnia 27.03.2013 r. w sprawie zmiany Uchwały nr III/11/2012 Rady Gminy w Markusach z dnia 28.12.2012 dotyczącej uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Markusy (Dziennik Urzędowy Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 19.04.2013 r. poz. 1628), zmienionej Uchwałą Nr II/9/2014 Rady Gminy w Markusach z dnia 09.10.2014 r. w sprawie zmiany Uchwały nr III/11/2012 Rady Gminy w Markusach z dnia 28.12.2012 dotyczącej uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Markusy (Dziennik Urzędowy Województwa Warmińsko- Mazurskiego z dnia 09.10.2014 r. poz. 3433). Minimalna częstotliwość: a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne w tym odpady pozostające po segregowaniu - 1 raz na dwa tygodnie, b) tworzywa sztuczne, opakowania z metali i opakowania wielomateriałowe - 1 raz na dwa tygodnie, c) szkło - 1 raz w miesiącu, d) papier - 1 raz na kwartał, e) odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, metale z wyłączeniem opakowań z metali - 1 raz na kwartał, f) zużyte baterie i akumulatory - 1 raz na kwartał, g) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - 1 raz na kwartał, h) przeterminowane leki -1 raz na kwartał, i) chemikalia - 1 raz na kwartał, j) odpady rozbiórkowe i budowlane - 1 raz na pół roku, k) pojemniki i kosze zlokalizowane na terenach służących do użytku publicznego - w miarę ich zapełnienia, nie rzadziej niż 1 razy na 2 tygodnie. l) odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone - według potrzeb, po zawiadomieniu przez Zamawiającego. 5.4. W przypadku, gdy odbiór przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, wówczas Wykonawca dokona odbioru odpadów w dniu poprzedzającym lub następnym. 5.5. Dopuszcza się za zgodą Zamawiającego, zmianę w Harmonogramie polegającą na dostosowaniu (zwiększenia, zmniejszenia) częstotliwości wywozu odpadów z miejsc/punktów gromadzenia odpadów do ilości wytworzonych odpadów. 5.6. W uzasadnionych przypadkach, wynikających z nieprzewidzianych przez Wykonawcę okoliczności dopuszcza się jednorazową zmianę obowiązujących w Harmonogramie terminów odbioru odpadów komunalnych pod warunkiem, że Wykonawca poinformuje Zamawiającego telefonicznie lub e-mailem oraz właścicieli nieruchomości o zmianie terminu odbioru odpadów komunalnych. 5.7. Harmonogram powinien być sformułowany w sposób przejrzysty i zrozumiały, nie może zawierać dodatkowych informacji nie związanych z przedmiotem zamówienia. 5.8. Wykonawca przygotuje projekt Harmonogramu odbioru odpadów i przekaże go Zamawiającemu w formie papierowej i elektronicznej w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia otrzymania od Zamawiającego danych do sporządzenia projektu Harmonogramu. 5.9. Zamawiający zatwierdzi Harmonogram lub przedstawi uwagi w ciągu 7 dni kalendarzowych od dnia jego otrzymania. 5.10. Wykonawca w terminie 3 dni kalendarzowych wprowadzi uwagi Zamawiającego oraz przedstawi go do ponownej akceptacji. 5.11. Wykonawca aktualizuje na bieżąco Harmonogram odbierania odpadów komunalnych. Aktualizacja Harmonogramu dotyczy zmiany częstotliwości odbioru odpadów, powstania bądź likwidacji miejsc/punktów gromadzenia odpadów. 5.12. Wykonawca od chwili uzyskania informacji o konieczności aktualizacji Harmonogramu zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu zaktualizowanego Harmonogram w formie elektronicznej w terminie 7 dni kalendarzowych. 5.13. Wykonawca zamieści na własnej stronie internetowej, w termie 3 dni kalendarzowych od zatwierdzenia przez Zamawiającego Harmonogramu z podziałem na poszczególne rodzaje odpadów komunalnych i będzie udostępniał go przez cały okres trwania umowy oraz zaktualizuje harmonogram, po każdej akceptacji Zamawiającego. 5.14. Wykonawca dostarczy 18 sołtysom z terenu gm. Markusy zatwierdzony przez Zamawiającego Harmonogram (w ilości 20 szt. dla każdego sołtysa) w terminie 7 dni kalendarzowych od zatwierdzenia go przez Zamawiającego. Harmonogram będzie uwzględniał podział na odbierane frakcje odpadów komunalnych. 6. Urządzenia do gromadzenia odpadów, z których Wykonawca zobowiązany jest odbierać odpady komunalne. 6.1. Rodzaje urządzeń do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych i pozostałych po segregacji: a) pojemniki typu 60l, 110 l, 120 l,180 l, 220 l, 240 l, 360 l, 1100 l, b) kosze uliczne, 6.2. Rodzaje urządzeń do zbierania odpadów komunalnych gromadzonych selektywnie: a) pojemniki na szkło o pojemności 1100 l , b) pojemniki na tworzywo sztuczne o pojemności 1100 l, c) pojemniki na papier i tekturę o pojemności 1100 l, d) pojemnik do gromadzenia odpadów niebezpiecznych, e) pojemniki na leki, f) pojemniki (kontenery o pojemności 5 m ?) na odpady rozbiórkowe i budowlane, g) pojemnik o pojemności 1100 l na odpady opakowaniowe wielomateriałowe i metalowe, h) pojemnik (kontener o pojemności 5 m ?) na zużyte opony. 6.3. Wykonawca w celu uniknięcia nieuzasadnionych roszczeń ze strony właścicieli nieruchomości powinien własnym staraniem i na własny koszt przed rozpoczęciem opróżniania pojemników przeprowadzić ocenę stanu pojemników i utrwalić jej wyniki w celach dowodowych. 7. Wymagania dla pojazdów i urządzeń, którymi Wykonawca ma obowiązek realizować przedmiot zamówienia. 7.1. Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, przez cały okres realizacji zamówienia, zobowiązany jest dysponować pojazdami sprawnymi technicznie, zarejestrowanymi i dopuszczonymi do ruchu drogowego, przystosowanymi do odbierania: a) odpadów komunalnych zmieszanych/pozostałych po segregacji i zbieranych selektywnie w pojemnikach o pojemności do 1100 l, b) odpadów komunalnych gromadzonych w kontenerach, c) mebli i innych odpadów wielkogabarytowych - pojazd bez funkcji kompaktującej. 7.2. Pojazdy przeznaczone do realizacji zamówienia (wskazane w załącznik nr 3 do umowy) muszą: a) zostać czytelnie oznakowane poprzez umieszczenie w widocznym miejscu tabliczki z napisem Gmina Markusy, b) spełniać wymagania Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U.2013.poz.122) w zakresie wyposażenia i wymagań technicznych umożliwiających odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów. c) zostać wyposażone w urządzenia zapewniające komunikację głosową ze stanowiskiem dyspozytorskim Wykonawcy, d) posiadać system monitoringu. 7.3. W przypadku wystąpienia awarii pojazdu, Wykonawca ma obowiązek zapewnić pojazd zastępczy o tych samych parametrach (zmiana pojazdu nie wymaga zmiany umowy). Dla pojazdów z pozycji nr 1 Załącznika nr 3 do Umowy - pojazd nie może być wyprodukowany przed 2003 rokiem, a w pozostałych pozycjach - przed 2000 rokiem. 7.4. Wykonawca o awarii pojazdu przeznaczonego do odbierania odpadów komunalnych ma obowiązek zawiadomić Zamawiającego telefonicznie lub emailem i podać numer rejestracyjny pojazdu zastępczego, dane techniczne pojazdu, którym będą wykonywane usługi oraz rok produkcji. 7.5. Wykonawca wykona, udostępni i będzie utrzymywał przez cały okres trwania umowy w pełni sprawny system monitorowania pracy sprzętu oraz udostępni dane dotyczące pracy sprzętu na żądania Zamawiającego w okresie 60 dni kalendarzowych po ustaniu umowy. 7.6. System monitorowania pracy sprzętu umożliwi Zamawiającemu: a) bieżące śledzenie pozycji pojazdów tj. sprawdzanie on-line statusu samochodów, b) automatyczne zapisywanie czynności odbioru odpadów z miejsc/Punktów Gromadzenia Odpadów c) odwzorowanie aktualnej pozycji i przebytej trasy pojazdu na aktualnej mapie Gminy Markus. d) dostęp on-line do wszystkich danych w systemie. Dane historyczne muszą być dostępne przez 60 dni kalendarzowych. System internetowy musi być zabezpieczony szyfrowaniem SSL oraz loginem i hasłem. 7.7. W ramach systemu monitorowania pracy sprzętu Wykonawca będzie sporządzał raport miesięczny zawierający wykaz miejsc/Punktów Gromadzenia Odpadów, z których: - nie zostały odebrane odpady komunalne (brak dostępu do pojemnika), - stwierdzono brak segregacji odpadów, - stwierdzono przepełnione pojemniki (przesypy). 7.8. Informatyczny system monitoringu pracy sprzętu Wykonawca udostępni Zamawiającemu niepóźnej niż w dniu rozpoczęcia wykonywania usługi. 7.9. Wykonawca w ramach systemu monitoringu zabezpieczy i wyposaży stanowisko dyspozytorskie w niezbędny sprzęt teleinformatyczny, telekomunikacyjny oraz system informatyczny pozwalający na ciągłą i nieprzerwaną pracę. Wyposażenie stanowiska dyspozytorskiego musi umożliwiać nieprzerwany dostęp w dowolnym czasie do danych dotyczących realizacji przedmiotu zamówienia oraz być wyposażone w odrębne i niezależne kanały komunikacji głosowej, których numery Wykonawca przekaże Zamawiającemu. 7.10. Wykonawca ma obowiązek: a) przeszkolić min. 2 pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi internetowego systemu informatycznego w siedzibie Zamawiającego. b) udostępnić Zamawiającemu szyfr oraz login i hasło do internetowego systemu monitorującego w dniu rozpoczęcia wykonywania usługi. 8. Zaplecze techniczne - baza i stanowisko dyspozytorskie 8.1. Baza magazynowo-transportowa Wykonawcy musi spełniać wymagania Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. 2013, poz.122). 8.2. Wykonawca musi posiadać tytuł prawny do dysponowania nieruchomością, na której usytuowana jest baza magazynowo-transportowa. 8.3. Wykonawca musi dysponować stanowiskiem dyspozytorskim. 9 Obowiązki Wykonawcy 9.1. Wykonawca odbieranie odpadów komunalnych będzie realizował: a) zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, b) zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej SIWZ, c) awaryjnie, tj. Wykonawca powiadomiony przez Zamawiającego telefonicznie lub emailem odbierze odpady najpóźniej w dniu następnym (usługa awaryjnego odbioru odpadów obejmuje dni: od poniedziałku do soboty). d) z należytą starannością, nie stwarzając uciążliwości dla mieszkańców gminy, w tym użytkowników dróg, 9.2. Wykonawca zobowiązany jest w dniu odbioru odpadów przekazać wszystkie odebrane odpady komunalne do RIPOK, tj. Zakładu Utylizacji Odpadów sp. z o.o. w Elblągu ul. Mazurska 42. 9.3. W przypadku, gdy wskazana przez Zamawiającego Regionalna Instalacja Przetwarzania Odpadów Komunalnych ulegnie awarii lub z innych przyczyn nie będzie mogła przyjmować odpadów Wykonawca jest zobowiązany w ramach obowiązującej ceny jednostkowej wywozu odpadów komunalnych, po otrzymaniu pisemnej dyspozycji od Zamawiającego, dostarczyć odpady do instalacji zastępczej. 9.4. Wykonawca zobowiązuje się do ustawienia na wniosek właściciela nieruchomości pojemnika/pojemników do gromadzenia odpadów pozostałych po segregowaniu /niesegregowanych odpadów komunalnych oraz jego utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym. Ustawienie pojemnika/pojemników będzie wykonywane na podstawie umowy zawartej z właścicielem nieruchomości o świadczenie usługi, w okresie obowiązywania umowy. 9.5. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność karną, cywilną i administracyjną w stosunku do osób trzecich za wypadki i szkody spowodowane niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem obowiązków wynikających z umowy. 9.6. Wykonawca zobowiązany będzie do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności na cały okres obowiązywania umowy, na kwotę nie niższą niż 100 tys. zł. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia najpóźniej przed podpisaniem umowy dokumentu potwierdzającego posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności. 9.7. Wykonawca zobowiązuje się do przekazywania niezwłocznie informacji dotyczących realizacji Umowy na każde żądanie Zamawiającego, nie później niż w ciągu dwóch dni roboczych od dnia otrzymania zapytania. 9.8. Przed wykonaniem usługi odbierania odpadów komunalnych z miejsc/punktów gromadzenia odpadów Wykonawca zobowiązany jest do kontroli rodzaju zebranych odpadów komunalnych i zgodności ich z przeznaczeniem pojemnika. 9.9. Wykonawcę obowiązuje bezwzględny zakaz mieszania ze sobą poszczególnych rodzajów odpadów. 9.10. Wykonawca zobowiązany jest podczas ważenia odpadów w RIPOK, tj. Zakładzie Utylizacji Odpadów sp. z o.o. w Elblągu do każdorazowego deklarowania rodzaju dostarczonych odpadów komunalnych oraz wskazuje, że odpady pochodzą z Gminy Markusy. 9.11. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania kart przekazania odpadów zgodnie z zaleceniami RIPOK, tj. Zakładu Utylizacji Odpadów sp. z o.o. w Elblągu. 9.12. Wykonawca będąc na terenie Zakładu Utylizacji Odpadów sp. z o. o. w Elblągu zobowiązany jest do przestrzegania Regulaminu porządkowego Zakładu oraz dostosowania się do zaleceń pracowników Zakładu. 9.13. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania i transportu odpadów również w przypadkach, kiedy dojazd do miejsc/Punktów Gromadzenia Odpadów komunalnych lub Zakład Utylizacji Odpadów sp. z o. o. w Elblągu będzie utrudniony, w szczególności z powodu prowadzonych remontów dróg, objazdów, uroczystości itp. W takich przypadkach nie przysługuje Wykonawcy roszczenie z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu zamówienia. 9.14. Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot zamówienia poprzez wytaczanie pojemników do pojazdu lub pojazdem o małych wymiarach umożliwiającym odbiór odpadów z punktów gromadzenia odpadów, do których dojazd jest utrudniony z powodu wąskich wjazdów, niskich bram itp. 9.15. Wykonawca ma obowiązek sporządzać sprawozdanie o masie odebranych odpadów komunalnych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz.U.2012.poz.630). 9.16. Wykonawca ma obowiązek prowadzić rejestr skarg i wniosków w zakresie prowadzonej działalności, rozpatrywać skargi i wnioski, udostępniać rejestr Zamawiającemu i sporządzać sprawozdanie roczne do 31 stycznia każdego roku zawierające analizę skarg i wniosków. 9.17. Wykonawca wyznaczy koordynatora umowy, który będzie dostępny pod numerem telefonu w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. od 8:00 do 15:00. 9.18. Wykonawca zobowiązany jest, na czas realizacji przedmiotu zamówienia, udostępnić Zamawiającemu nw. pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów oraz ustawić je w miejscach wskazanych przez Zamawiającego: a) pojemniki o pojemności 1100 l przystosowane do selektywnej zbiórki tworzywa sztucznego - 20 szt. b) pojemniki o pojemności 1100 l przystosowane do selektywnej zbiórki szkła - 19 szt. c) pojemniki o pojemności 1100 l przystosowane do selektywnej zbiórki papieru i tektury - 2 szt., d) pojemniki o pojemności 1100 l przystosowane do selektywnej zbiórki opakowań wielometeriałowych i metalowych - 2 szt., e) pojemnik o pojemności 5 m3 (kontener) na zużyte opony - 1 szt. f) pojemnik o pojemności 5 m3 (kontener) do gromadzenia odpadów budowlanych i remontowych - 2 szt. 10. Wykonawca musi posiadać na dzień zawarcia umowy wpis do rejestru działalności regulowanej w Gminie Markusy w zakresie odbioru odpadów komunalnych na podstawie ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. 2013, poz. 1399, z późn. zm.) 11. Zaleca się dokonanie wizji lokalnej. Zamawiający nie przewiduje zorganizowania wspólnej wizji lokalnej w terenie. 12. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia na usługi. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy. Zamawiający żąda podania przez Wykonawcę w ofercie nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby Wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1. 13. Zamawiający informuje, że nie przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających. 14. Zamawiający informuje, że nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 15. Informacja o przewidywanych zmianach postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której Zamawiający dokona wyboru Wykonawcy i warunkach ich dokonania: Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której Zamawiający dokona wyboru Wykonawcy w przypadku: a) zmiany przepisów dotyczących stawki podatku VAT - zmiana wynagrodzenia, b) zmian organizacyjnych struktur wewnętrznych Wykonawcy lub Zamawiającego, c) zmiany pojazdu wskazanego w załączniku do oferty na pojazd o parametrach równoważnych lub lepszych. d) zmiany lokalizacji bazy magazynowo-transportowej, e) zmiany przepisów regulujących zakres umowy, f) gdy w chwili zawarcia niniejszej umowy nie były znane fakty mające na nią wpływ, przy jednoczesnym założeniu, że zakres zmian spowoduje następstwa korzystne dla Zamawiającego g) zaistnienia sytuacji, o której mowa w § 9 ust. 5 projektu umowy stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ - zmiana wynagrodzenia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości 2500,00 zł (dwa tysiące pięćset złotych). 2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Powiślański Bank Spółdzielczy w Kwidzynie Nr 62 8300 0009 0095 0015 2000 0100 z oznaczeniem: wadium - postępowanie nr PRG.271.2.2015. 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty. Oryginał dokumentu powinien być umieszczony w ofercie w sposób umożliwiający jego zwrot zgodnie z zapisami ustawy Prawo zamówień publicznych. Wskazane jest, aby kopia wniesienia wadium, potwierdzona za zgodność z oryginałem przez wykonawcę, była wpięta do oferty. 7. Z treści gwarancji/poręczenia musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja/poręczenie musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację, np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 8. Niewniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Aspekt środowiskowy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.warmia.mazury.pl/markusy_gmina_wiejska/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach