Przetargi.pl
Odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Miasta i Gminy Łosice i ich zagospodarowanie.

Miasto i Gmina Łosice ogłasza przetarg

  • Adres: 08-200 Łosice, ul. Piłsudskiego 6
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 083 3573542 , fax. 083 3572701
  • Data zamieszczenia: 2014-05-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto i Gmina Łosice
    ul. Piłsudskiego 6 6
    08-200 Łosice, woj. mazowieckie
    tel. 083 3573542, fax. 083 3572701
    REGON: 03023740500000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Miasta i Gminy Łosice i ich zagospodarowanie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Miasta i Gminy Łosice i ich zagospodarowania. 2.Usługa odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Miasta i Gminy Łosice i ich zagospodarowania, obejmuje: 1)odbieranie odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych); 2)odbieranie odpadów zbieranych selektywnie, w tym; a)papieru i opakowań wielomateriałowych b)metalu, c)tworzyw sztucznych, d)szkła, e)odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, w tym odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji oraz odpadów zielonych, f)zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, g)mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, h)zużytych opon, od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Miasta i Gminy Łosice, zgodnie z wykazem nieruchomości. Wykaz nieruchomości zamieszkałych objętych przedmiotowym zamówieniem Zamawiający przekaże Wykonawcy w ciągu 10 dni od zawarcia umowy. W trakcie realizacji umowy wykaz będzie na bieżąco aktualizowany (przez Zamawiającego i Wykonawcę). 3)odbiór ww. odpadów komunalnych z pojemników/worków na odpady komunalne, o pojemności i w kolorystyce określonej w obowiązującym Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Łosice, zwanym w dalszej części regulaminem stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ, z częstotliwością określoną w tym regulaminie oraz w załączniku nr 2 do SIWZ dotyczącego szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 3. Szacunkowa liczba obsługiwanych mieszkańców zamieszkałych - 11 259 4.Powierzchnia gminy wynosi 121,21 km2. 5.Obszar gminy obejmuje: 21 sołectw i miasto Łosice 6.Przewidywana ilość wytworzonych odpadów komunalnych, którą trzeba będzie odebrać i zagospodarować - 1700 Mg/rok. 7.Ilość wytworzonych odpadów należy traktować jako dane orientacyjne. Zostały one podane w celu sporządzenia oferty. Faktyczne ilości odpadów mogą nie pokrywać się z podanymi przez Zamawiającego. Z tytułu zwiększenia ilości wywożonych odpadów Zamawiający nie będzie ponosił dodatkowych kosztów. 8.Rozliczenie świadczonych usług wywozu odpadów komunalnych następować będzie (według ustalonej miesięcznej kwoty ryczałtowej odbioru odpadów z terenu Miasta i Gminy Łosice) raz w miesiącu, po zakończeniu miesiąca za który wystawiona jest faktura, z terminem płatności do 30 dni od przedłożenia faktury. 9.Wykonawca będzie zobowiązany odbierać odpady również z nowych nieruchomości, które powstają odpady w okresie trwania umowy. 10.Zaleca się także przeprowadzenie wizji lokalnej obszaru gminy przez Wykonawcę. 11.Zamawiający nie przewiduje zorganizowania wizji z jego udziałem. Do obowiązków Wykonawcy w szczególności należy: 1.Wykonywanie przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa: ustawą Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2013 r. poz. 1232 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem wydanym na podstawie art. 9d ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.). 2.Prowadzenie dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem, tj. sporządzenie kwartalnych sprawozdań zawierających: 1)informacje o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały one przekazane, 2)informacje o masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji: a)przekazanych do składowania na składowisku odpadów, b)nieprzekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie ich zagospodarowania; 3)liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne; 4)wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem (w tym nie zbierają selektywnie odpadów). 3.Wykonawca przedkłada Zamawiającemu: 1)w terminie składania pierwszego sprawozdania (za okres VII, VIII, IX 2014 r.) - wykaz wszystkich posesji, od których zostały odebrane odpady komunalne, wraz ze wskazaniem rodzaju, ilości i pojemności pojemników/ odebranych odpadów; 2)w uzasadnionych wypadkach, na żądanie Zamawiającego, Wykonawca przedstawi kopie dowodów dostarczania odpadów do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania, tj. karty ewidencji odpadów lub karty przekazania odpadów. 4.Sprawozdania oraz wykazy, o których mowa powyżej, należy przekazywać Zamawiającemu w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy. 5. Zamawiający przekaże wykaz miejsc odbioru odpadów. Wykonawca zobowiązany jest sporządzić harmonogram (w formie papierowej i elektronicznej) na wszystkie miesiące trwania umowy. 6. W zakresie wymagań dotyczących pojemników na odpady komunalne: 1)umożliwienie właścicielom nieruchomości wynajmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami do zbierania odpadów komunalnych; 2)zawarcia odrębnej umowy (poza przedmiotem niniejszego zamówienia) z właścicielami nieruchomości, jeżeli zgłoszą oni potrzebę wynajmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami, bez ponoszenia przez Miasto i Gminę z tego tytułu żadnych kosztów; 3)Wykonawca jest zobowiązany do wyposażenia wszystkich punktów zbierania odpadów komunalnych przez mieszkańców Spółdzielni Mieszkaniowej oraz Wspólnot Mieszkaniowych w kontenery KP-7 w ilości 26 kontenerów. Natomiast w przypadku segregacji odpadów przez mieszkańców nieruchomości wielolokalowych w pojemniki do selektywnego zbierania odpadów komunalnych zobowiązany jest wyposażyć właściciel, bądź zarządca nieruchomości; 4)Wykonawca zobowiązany jest wyposażać nieodpłatnie przez cały okres świadczenia usługi będącej przedmiotem zamówienia każdą nieruchomość zamieszkałą w odpowiednią ilość worków określoną w obowiązującym regulaminie. Worki powinny być wykonane z folii LDPE o odpowiedniej grubości dostosowanej do ilości i rodzaju odpadów, tak aby zapobiec ich rozrywaniu o pojemności 120 l na odpady zbierane selektywnie tj. papier , szkło, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metal, odpady ulegające biodegradacji w tym zielone, na pozostałe odpady z sortowania oraz na odpady niesegregowane (zmieszane); 5)pierwszy zestaw worków na wszystkie frakcje odpadów Wykonawca musi dostarczyć najpóźniej w terminie do 7 dni od daty rozpoczęcia świadczenia usługi będącej przedmiotem niniejszego postępowania lub zgłoszenia nieruchomości do obsługi przez Zamawiającego; 6)w trakcie odbierania odpadów Wykonawca pozostawia worki odpowiadające ilości oraz rodzajowi frakcji wystawionych przez właścicieli nieruchomości np. w przypadku odbioru jednego worka czarnego oraz zielonego ze szkłem Wykonawca zostawia jeden worek czarny oraz jeden z przeznaczeniem na szkło; 7)Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w trakcie dostawy worków na nieruchomości przekazywał również właścicielom nieruchomości materiały informacyjne i edukacyjne dotyczące m.in. zasad selektywnej zbiórki odpadów oraz harmonogramy odbioru odpadów; 8)worki dostarczane przez Wykonawcę muszą posiadać oznaczenia określające rodzaj frakcji odpadów, które należy w nich umieszczać oraz frakcji odpadów, których nie należy umieszczać. Oznaczenia muszą być dokonane w formie pisemnej w języku polskim; 9)Wykonawca zobowiązany jest odebrać wszystkie odpady zgromadzone w pojemnikach/workach, jak i odpady pozostawione obok pojemników, a także odpady wysypane z pojemników w trakcie ich opróżniania, wywiane lub wyrzucone przez osoby trzecie (np. w wyniku aktów wandalizmu) i zwierzęta; 10)Wykonawca zobowiązany jest powiadomić Gminę o każdym przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku niedopełnienia powyższego Wykonawca przyjmuje odpady jako zmieszane. 7. W zakresie częstotliwości i sposobu odbioru odpadów komunalnych: Wykonawca będzie odbierał poszczególne frakcje odpadów komunalnych z częstotliwością i w sposób zgodny z obowiązującym regulaminem oraz zapisami w załączniku nr 2 dotyczącym szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 8.Odbiór od właścicieli nieruchomości zamieszkałych odpadów wielkogabarytowych, mebli, zużytego sprzętu elektronicznego i elektrycznego (AGD i RTV), zużytych opon - będzie się odbywać poprzez odbieranie wystawionych ww. odpadów przez właścicieli przed swoimi nieruchomościami na bieżąco po uprzednim zgłoszeniu Wykonawcy. 9.Zamówienie nie obejmuje odbioru i zagospodarowania powstających na nieruchomościach zamieszkałych, odpadów pochodzących z robót budowlanych i remontowych, jednakże Wykonawca jest zobowiązany do świadczenia tych usług na wniosek i koszt właściciela nieruchomości. 10.W zakresie dotyczącym harmonogramu wywozu odpadów komunalnych: 1)dokonywanie odbioru odpadów komunalnych sprzed posesji zgodnie z określonym przez Wykonawcę, w porozumieniu z Zamawiającym, harmonogramem; 2)przedstawienie przez Wykonawcę do zatwierdzenia Zamawiającemu projektu harmonogramu, nie później niż w ciągu 14 dni od podpisania umowy. Wszelkie zmiany harmonogramu wymagają formy pisemnej, za wyjątkiem zmian jednorazowych wynikających z nadzwyczajnych sytuacji, np. powódź, gwałtowne opady śniegu, nieprzejezdna droga, dni ustawowo wolne. We wszystkich przypadkach zmiana harmonogramu nastąpi po, co najmniej telefonicznym, uzgodnieniu między stronami. O nowym terminie wywozu odpadów Wykonawca poinformuje właścicieli nieruchomości. Zmiana harmonogramu nie stanowi zmiany umowy; 3)harmonogram powinien być tak skonstruowany by odbiór był regularny i powtarzalny, co ułatwi mieszkańcom przygotowanie i wystawienie odpadów do odbioru; 4)Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia 1 egzemplarza harmonogramu w wersji papierowej każdemu właścicielowi nieruchomości zamieszkałej. 11. W zakresie transportu odpadów komunalnych: 1)zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości; 2)zakaz odbioru odpadów w niedziele oraz dni ustawowo wolne od pracy. W przypadku, gdy dzień odbioru przypada w dzień ustawowo wolny od pracy, dniem odbioru odpadów są pierwsze dwa dni robocze następujące po dniu wolnym; 3)odbieranie, w wyjątkowych sytuacjach, na zgłoszenie Zamawiającego, odpadów poza ustalonym harmonogramem, jeżeli odpady te zostaną zebrane i zgromadzone na nieruchomości w terminach innych niż przewiduje termin ich odbioru, a zagraża to bezpieczeństwu życia i zdrowia mieszkańców; 4)zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem na drogę. 12. W zakresie zagospodarowania odpadów: 1)przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych do odzysku lub unieszkodliwiania na terenie instalacji regionalnych przynależnych do Ostrołęcko - Siedleckiego Regionu Gospodarki Odpadami Komunalnymi, wyznaczonych w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023, w instalacjach spełniających wymagania najlepszej dostępnej techniki lub technologii, o której mowa w art. 143 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2013 r., poz. 1232 z poźn. zm.); 2)przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.). 13. Reklamacje 1)Gmina przekaże drogą e-mailową Wykonawcy informację o otrzymanej od właścicieli nieruchomości reklamacji. Wykonawca ustosunkuje się do niej w ciągu 8 godzin roboczych od dnia otrzymania e-maila. 2)W przypadku zgłoszenia reklamacji do Wykonawcy, potraktuje on tę reklamację jak by została zgłoszona przez Gminę. Wykonawca poinformuje Gminę o każdej zgłoszonej do niego reklamacji. 3)Reklamacje niebudzące wątpliwości (np. brak odbioru odpadów zgodnie z harmonogramem) zostaną przez Wykonawcę natychmiast uwzględnione, poprzez wykonanie usługi, bez wezwania Gminy. 14. Inne obowiązki Wykonawcy: 1)wykonanie przedmiotu umowy w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz ograniczający niedogodności dla mieszkańców Miasta i Gminy Łosice do niezbędnego minimum; 2)zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w ilości co najmniej takiej, jak w złożonej w postępowaniu przetargowym ofercie; 3)porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu; 4)garażowanie pojazdów do realizacji przedmiotu zamówienia wyłącznie na terenie posiadanej bazy magazynowo - transportowej; 5)ponoszenie pełnej odpowiedzialności za należyte wykonanie powierzonych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami; 6)okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa; 7)ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905131007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://e-bip.pl/start/22
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach