Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Sypniewo

Urząd Gminy Sypniewo ogłasza przetarg

  • Adres: 06-216 Sypniewo, ul. Ostrołęcka 27
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 029 7177783 , fax. 029 7177816
  • Data zamieszczenia: 2016-06-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Sypniewo
    ul. Ostrołęcka 27 27
    06-216 Sypniewo, woj. mazowieckie
    tel. 029 7177783, fax. 029 7177816
    REGON: 55066836700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.sypniewo.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Sypniewo
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie wszystkich odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych w ilości ok. 830, położonych na terenie Gminy Sypniewo, na których zamieszkują mieszkańcy, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z późn. zm.), zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr 211/12 z dnia 22.10.2012 roku w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012- 2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 z załącznikami, oraz aktualnymi uchwałami Rady Gminy Sypniewo dotyczącymi gospodarki odpadami komunalnymi: - uchwałą Nr XIX/115/2012 Rady Gminy Sypniewo z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, - uchwałą Nr XIX/111/2012 Rady Gminy Sypniewo z dnia 20 grudnia 2012r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sypniewo, - uchwałą Nr XX/118/2013 Rady Gminy Sypniewo z dnia 30 stycznia 2013r. w sprawie zmiany Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sypniewo. - Uchwała nr XXII/134/2013 Rady Gminy Sypniewo z dnia 26.07.2013r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XX/118/2013 Rady Gminy Sypniewo z dnia 30 stycznia 2013r., w sprawie zmiany Uchwały Nr XIX/111/2012 Rady Gminy Sypniewo z dnia 20 grudnia 2012r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sypniewo. - Uchwała XXII/135/2013 Rady Gminy Sypniewo z dnia 26.07.2013r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XIX/115/2012 Rady Gminy Sypniewo z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. 2. Odbiorem i zagospodarowaniem zostaną objęte 1) bezpośrednio z nieruchomości: a) odpady niesegregowane - odpady komunalne zmieszane - częstotliwość wywozu powyższych odpadów 1 raz w miesiącu, wg harmonogramu uzgodnionego przez Wykonawcę z Zamawiającym. Obowiązkiem Wykonawcy będzie odbiór i zagospodarowanie niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwienia zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, oraz przedstawienie Zamawiającemu jeden raz na miesiąc dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. b) odpady segregowane w tym: - odpady komunalne zbierane jako frakcja mokra, w tym: odpady komunalne ulegające biodegradacji, tj. m.in. resztki żywności, resztki po kawie, herbacie, skorupki po jajkach i orzechach, zużyte ręczniki papierowe, mokry, zabrudzony papier, chusteczki higieniczne, resztki i obierki z owoców i warzyw, odpady zielone oraz inne odpady biodegradowalne nadające się do kompostowania - częstotliwość wywozu powyższych odpadów 1 raz w miesiącu, wg harmonogramu uzgodnionego przez Wykonawcę z Zamawiającym. - odpady komunalne zbierane jako frakcja sucha, w tym: wszelkie opakowania z papieru i tektury, tekstylia, metal, butelki plastikowe, reklamówki, folie, puszki aluminiowe, pojemniki po produktach mlecznych, kartony po napojach, gazety, czasopisma, szkła oraz pozostałe odpady nie ulegające biodegradacji - częstotliwość wywozu powyższych odpadów 1 raz w miesiącu, wg harmonogramu uzgodnionego przez Wykonawcę z Zamawiającym. Obowiązkiem Wykonawcy będzie odbiór i zagospodarowanie tych odpadów poprzez przekazanie ich do odzysku zgodnie z przepisami. c) odpady wielkogabarytowe, tj. stare meble, stolarka budowlana bez szyb ( okna, drzwi), dywany, wózki dziecięce, materace, rowery, zabawki dużych rozmiarów. Zużyty sprzęt elektroniczny: zużyty sprzęt gospodarstwa domowego (lodówki, pralki, kuchenki, piecyki, armatura sanitarna), sprzęt elektroniczny (telewizory, radia, komputery, odkurzacze), zużyte opony, których odbiór odbędzie 1 raz co pół roku. Tabela 1 kody odpadów Kod odpadu Rodzaje odpadów 15 01 01 Opakowania z papieru i tektury 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 15 01 04 Opakowania z metali 15 01 05 Opakowania wielomateriałowe 15 01 06 Zmieszane odpady opakowaniowe 15 01 07 Opakowania ze szkła 20 01 01 Makulatura 20 01 02 Szkło 20 01 11 Tekstylia 20 01 39 Tworzywa sztuczne 20 01 40 Metale 20 01 08 Odpady kuchenne ulegające biodegradacji 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 20 03 99 Odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach 4. Wykonawca zobowiązany jest w ramach umowy do dostarczenia pojemników do zbierania odpadów zmieszanych i segregowanych. a)Pojemniki do zbierania odpadów segregowanych powinny być oznaczone napisem segregowane suche, segregowane mokre a pojemniki do zbierania odpadów zmieszanych napisem zmieszane b)Wykonawca będzie prowadził przegląd pojemników 2 razy w roku pod kątem ich stanu technicznego, a w razie konieczności dokona ich naprawy lub odświeżenia (np. pomalowanie, naklejenie nowych etykiet informacyjnych itp.). c)Wymaga się by pojemniki do zbierania odpadów spełniały następujące wymagania Tabela 2 Wymagania dla pojemników do zbierania odpadów. Rodzaj pojemnika Parametry techniczne Pojemniki do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych 120 i 240 litrów Pojemnik plastikowy z HDPE lub metalowy z blachy ocynkowanej min. 1 mm, o pojemności 120 litrów, przystosowany do opróżniania przy użyciu śmieciarki. Pojemnik wyposażony w 2 koła i uchwyty boczne, zamykany klapą. Pojemniki muszą spełniać normę PN-EN 840-1 Pojemniki do zbierania odpadów komunalnych segregowanych 120 litrów Pojemnik plastikowy z HDPE o pojemności 120 litrów, przystosowany do opróżniania przy użyciu śmieciarki. Pojemnik wyposażony w 2 koła i uchwyty boczne, zamykany klapą. Pojemniki muszą spełniać normę PN-EN 840-1 Tabela 3 Liczba gospodarstw domowych, które należy wyposażyć w pojemniki do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych wraz z częstotliwością odbioru odpadów Łączna ilość pojemników do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych w gospodarstwach domowych Ilość Liczba wywozów na 36 m-cy Ilość nieruchomości zamieszkałych Segregowane Pojemności 120 litrów 1210 36 x mokre 36 x suche 605 Zmieszane Pojemności 120 litrów 117 36 117 Pojemności 240 litrów 108 36 108 d)Szczegółowe dane dot. ilości pojemników wykazanych w tabeli powyżej wykonawca pozyska w trakcie uzgodnień przed podpisaniem umowy. e)Wykonawca wyposaży nieruchomości w pojemniki zbierania odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych począwszy od 01.07. 2016 r. do dnia 30.06. 2019 r. f)Najpóźniej w dniu 20 lipca 2016 r. wszystkie nieruchomości objęte obsługą powinny być wyposażone w pojemniki do zbierania odpadów zmieszanych i segregowanych. g)Wykonawca po dokonaniu czynności wyposażania nieruchomości w pojemniki do zbierania odpadów, przekaże gminie szczegółowy wykaz pojemników (liczba, pojemność, miejsce ustawienia). h)Oferowane pojemniki muszą być czyste i estetyczne. 5. Do wykonawcy należał będzie również odbiór odpadów komunalnych, które nie mieszczą się w pojemnikach dostarczonych przez wykonawcę, wystawianych w koszach zakupionych przez mieszkańców we własnym zakresie lub w workach foliowych. 6. Gospodarka odpadami budowlanymi nie jest przedmiotem niniejszego zamówienia i odbywać się będzie w oparciu o indywidualne umowy cywilno-prawne zawierane pomiędzy podmiotami wykonującymi prace remontowo-budowlane i właścicielami nieruchomości lub między właścicielami, a uprawnionymi do odbioru odpadów przedsiębiorcami. Ogólna charakterystyka Gminy Sypniewo w kontekście odbioru i zagospodarowania odpadów. 1.Liczba mieszkańców zamieszkałych na podstawie deklaracji na terenie Gminy Sypniewo na dzień 31.12.2015 r. wynosi 2835 osób. Gmina Sypniewo jest gminą typowo rolniczą. Powierzchnia gminy - 129,00 km 2 2.W gminie Sypniewo w minionych latach zebrano następujące ilości odpadów komunalnych: Zestawienie ilości odpadów komunalnych zebranych z terenu gminy Sypniewo w latach 2013 - 2015 [w Mg] Rok Rodzaj odebranych odpadów 2013 2014 2015 Odpady zmieszane i segregowane 339,40 325,20 461,40 3.Obowiązki Zamawiającego i Wykonawcy przed rozpoczęciem i w trakcie realizacji zamówienia a)W dniu podpisania umowy Zamawiający dostarczy Wykonawcy szczegółowy wykaz adresów nieruchomości, objętych zamówieniem. b)Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować w godzinach 700-2000. c)Zamawiający i Wykonawca wspólnie odpowiadają za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu Wykonawca będzie sporządzać harmonogramy odbioru, które Zamawiający będzie po akceptacji publikował na stronie internetowej a Wykonawca w formie wydruków, będzie zobowiązany przekazać właścicielom nieruchomości podczas pierwszego odbioru odpadów. d)Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania Zamawiającemu kwartalnych sprawozdań, zgodnych z art. 9 n ust. 1-3 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2016 r. poz. 250 z późn. zm). e)Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Sypniewo Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować (poddać odzyskowi lub unieszkodliwieniu) zgodnie z obowiązującym prawem, w tym zmieszane odpady komunalne, odpady ulegające biodegradacji oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania przekazywać do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych oraz przedstawienie Zamawiającemu jeden raz na miesiąc dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. f)Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania podczas trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności: 1) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r, poz. 21) 2) ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2012 r. poz. 391 z późn zm.). 3) uchwały Nr XIX/115/2012 Rady Gminy Sypniewo z dnia 20 grudnia 2013r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, 4) uchwały Nr XIX/111/2012 Rady Gminy Sypniewo z dnia 20 grudnia 2012r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sypniewo, 5) uchwały Nr XX/118/2013 Rady Gminy Sypniewo z dnia 30 stycznia 2013r. w sprawie zmiany Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sypniewo. 6) Uchwała nr XXII/134/2013 Rady Gminy Sypniewo z dnia 26.07.2013r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XX/118/2013 Rady Gminy Sypniewo z dnia 30 stycznia 2013r., w sprawie zmiany Uchwały Nr XIX/111/2012 Rady Gminy Sypniewo z dnia 20 grudnia 2012r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sypniewo. 7) Uchwała XXII/135/2013 Rady Gminy Sypniewo z dnia 26.07.2013r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XIX/115/2012 Rady Gminy Sypniewo z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. 8) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U z 2013 roku poz.122), g) Wykonawca odpowiedzialny jest za osiąganie poziomów recyklingu przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania wskazanych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2016 r., poz. 250z późn.zm), Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 roku w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U z 2012r., poz. 645), oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U z 2012r. poz. 676). Za nie wywiązanie się z osiągnięcia poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz nie ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne zgodnie z art.9 z ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach(Dz. U z 2012 r. poz.391 z późn. zm). h) Wykonawca zobowiązany jest kontrolować realizowane przez właściciela nieruchomości obowiązki w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, a w przypadku ich niedopełnienia Wykonawca zobowiązany jest przyjąć odpady jako zmieszane odpady komunalne i niezwłocznie pisemnie powiadomić o tym Zamawiającego, nie później niż w ciągu 3 dni. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację zdjęciową umożliwiającą identyfikację nieruchomości z rejestracją daty i godziny.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905131007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 16 000,00 zł (słownie: szesnaście tysięcy złotych). 2.Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub w kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj. 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Krasnosielcu /Oddział Sypniewo Nr rachunku: 67 8917 0001 0020 0051 2000 02405. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w Sekretariacie Urzędu Gminy Sypniewo lub dołączyć do oferty. 6. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy. 7. Zwrot wadium a)Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem, że Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. b)Wykonawcy którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. c)Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. d)Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 4.1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. e)Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 8.Zatrzymanie wadium a)Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. b)Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana -odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, -zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin płatności
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.sypniewo.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach