Przetargi.pl
Odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Zator w okresie od 1 lipca 2013 roku do 31 marca 2015 roku.

Burmistrz Zatora ogłasza przetarg

  • Adres: 32-640 Zator, Plac Marszałka Józefa Piłsuskiego 1
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 33 8412215 , fax. 33 84 10 206
  • Data zamieszczenia: 2013-05-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Burmistrz Zatora
    Plac Marszałka Józefa Piłsuskiego 1 1
    32-640 Zator, woj. małopolskie
    tel. 33 8412215, fax. 33 84 10 206
    REGON: 00053107400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zator.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Zator w okresie od 1 lipca 2013 roku do 31 marca 2015 roku.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Zator w okresie od 1 lipca 2013 roku do 31 marca 2015 roku. CPV 90000000-7, 90500000-2, 90511000-2, 90511200-4, 90512000-9, 90513200-8, 80500000-0, 80540000-0, 63122000-0 Rodzaj zamówienia - usługi. 2. Zakres przedmiotu zamówienia, o którym mowa w punkcie 1 obejmuje w szczególności: a) odbieranie odpadów komunalnych (w tym segregowanych) od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, - liczba mieszkańców w Gminie Zator, którzy będą objęci usługą odbierania odpadów komunalnych - wg stanu na dzień 31.03.2013r. - 9 370, w tym w budownictwie wielorodzinnym - 540 osób. - liczba nieruchomości z zabudową jednorodzinną - 2300 - liczba nieruchomości wielorodzinnych (bloków) - 7 - powierzchnia gminy Zator -51 km2. b) odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, - liczba nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne - 130 c) transport i przekazywanie odebranych odpadów komunalnych do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) wskazanej przez Zamawiającego, tj. do Składowiska Odpadów Komunalnych Sp. z o.o. w Oświęcimiu, ul. Nadwiślańska 36, 32-600 Oświęcim (SOK Oświęcim), zgodnie z warunkami określonymi w niniejszej SIWZ. d) transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych nieprzekazywanych do RIPOK w sposób zgodny z obowiązującymi aktualnie przepisami prawa, według wskazań zawartych w niniejszej SIWZ, e) zorganizowanie odbioru odpadów z remontu, odpadów wielkogabarytowych i odpadów zielonych do kontenerów o pojemności 20 - 30 m2 w zastępstwie prowadzenia punktu selektywnego zbierania odpadów na warunkach określonych w niniejszej SIWZ, f) obowiązkowe prowadzenie dokumentacji w tym sprawozdawczości w zakresie i na warunkach określonych w punkcie 3.4 niniejszego rozdziału SIWZ, g) dostawę worków do odbierania odpadów komunalnych w asortymencie i ilości określonej w punkcie 3.5 lit.c SIWZ, na warunkach określonych w punkcie 3.3 i 3.5 niniejszego rozdz. specyfikacji istotnych warunków zamówienia, h) wyposażenie nieruchomości w zakupione worki oraz utrzymanie ich w należytym stanie technicznym i estetycznym, na warunkach określonych w punkcie 3.3 niniejszego rozdziału SIWZ, i) dokonywanie wspólnie z Zamawiającym kontroli w terenie pojazdem Wykonawcy, j) świadczenia w okresie trwania umowy usług w zakresie edukacji ekologicznej związanej z tematyką zgodną z przedmiotem zamówienia k) oraz wykonanie innych prac niezbędnych do należytego wykonania zamówienia, Użyte w niniejszej specyfikacji nazwy własne, znaki towarowe lub firmy producenta są przykładowe i towarzyszy im sformułowanie: lub równoważne. Mają na celu wyłącznie określenie standardu i parametrów jakościowych, użytkowych oraz funkcjonalnych. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać w treści oferty, że oferowane przez niego usługi, w tym użyte materiały, spełniają wymagania określone przez Zamawiającego, bądź przewidują zastosowanie rozwiązań lepszych od wymaganych. 3. Wymagania określone przepisami art. 6d ust. 4 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach: 1) Wymogi dotyczące przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych: a/ wszystkie dostarczane przez Wykonawcę odpady będą ważone na legalizowanej wadze samochodowej o dokładności +/- 20 kg, b/ każdy pojazd Wykonawcy dostarczający odpady będzie dwukrotnie ważony: raz z ładunkiem i drugi raz bez ładunku, c/ ilość dostarczonych przez Wykonawcę odpadów będzie każdorazowo wpisywana i potwierdzana w dokumentach Wykonawcy przez osoby wyznaczone w tym zakresie przez Regionalną Instalację do Przetwarzania Odpadów Komunalnych, d/ ilości odpadów do odbierania wskazane w formularzu cenowym (załącznik do niniejszej specyfikacji) są wartościami prognozowanymi i mogą ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu , na co wykonawca wyraża zgodę i nie będzie dochodził roszczeń z tytułu zmian ilościowych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, e/ Wykonawca ma obowiązek dostarczania do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych tylko i wyłącznie odpady komunalne (grupa 20). W przypadku dostarczania odpadów innych niż komunalne Zamawiający nie będzie ponosił kosztów z tego tytułu. 2) Rodzaje odpadów komunalnych odbieranych selektywnie od właścicieli nieruchomości: a) odpady wielkogabarytowe: kod 20 03 07 odpady wielkogabarytowe b) Odpady ulegające biodegradacji tzw. odpady zielone: kod 20 02 01 odpady komunalne ulegające biodegradacji kod 20 02 02 gleba i ziemia w tym kamienie c) Odpady komunalne segregowane: kod 20 01 01 papier i tektura kod 20 01 02 szkło kod 20 01 39 tworzywa sztuczne kod 20 01 40 metale d) Odpady niebezpieczne wydzielone ze strumienia odpadów komunalnych: kod 20 01 13* rozpuszczalniki kod 20 01 14* kwasy kod 20 01 15* alkalia kod 20 01 17* odczynniki fotograficzne kod 20 01 19* środki ochrony roślin I i II klasy toksyczności (bardzo toksyczne i toksyczne np. herbicydy, insektycydy) kod 20 01 26* oleje i tłuszcze inne niż wymienione w 20 01 25 kod 20 01 27* farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice zawierające substancje niebezpieczne kod 20 01 29* detergenty zawierające substancje niebezpieczne kod 20 01 31* leki cytotoksyczne i cytostatyczne kod 20 01 33* baterie i akumulatory łącznie z bateriami i akumulatorami wymienionymi w 16 06 01, 16 06 02 lub 16 06 03 oraz niesortowane baterie i akumulatory zawierające te baterie kod 20 01 37 drewno zawierające substancje niebezpieczne e) Odpady inne niż niebezpieczne wydzielone ze strumienia odpadów komunalnych: kod 16 06 04 baterie alkaliczne z wyłączeniem 16 06 03 kod 16 06 05 inne baterie i akumulatory kod 17 01 01 odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów kod 17 01 02 gruz ceglany kod 17 01 03 odpady innych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia kod 17 -1 80 usunięte tynki, tapety, okleiny itp. kod 20 01 11 tekstylia kod 20 01 32 leki i inne niż wymienione w 20 01 31 kod 20 01 34 baterie i akumulatory f) Odpady komunalne zmieszane (niesegregowane) kod 20 03 01 niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne kod 20 03 99 odpady komunalne nie wymienione w innych podgrupach 3) Standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska: Przy realizacji przedmiotu zamówienia celem zapewnienia należytych standardów sanitarnych oraz ochrony środowiska Wykonawca jest zobowiązany do: a) w zakresie wymagań technicznych: *dysponować nowoczesną bazą wyposażoną w zaplecze techniczne i miejsca postojowe dla pojazdów i maszyn. Miejsca, w których będą magazynowane odpady komunalne winny być oznakowane, *dysponować flotą pojazdów oraz specjalistycznym wyposażeniem, szerokim asortymentem kontenerów, pojemników do zbierania odpadów gwarantując profesjonalne i na wysokim poziomie wykonanie każdej usługi, *dysponować urządzeniem mobilnym do mycia pojemników, umożliwiającym realizację obowiązku mycia i dezynfekcji w systemie zamkniętym. Ze względu na zapewnienie wymogów sanitarnych i ekologicznych mycie pojemników musi odbywać się w systemie zamkniętym, zapewniającym uniemożliwienie wydostania się z obiegu czynnika używanego do procesu dezynfekcji. Nieczystości ciekłe pozostałe po operacji mycia należy przekazywać do stacji zlewnej celem unieszkodliwienia, *organizować i przeprowadzać odkażanie pojazdów, narzędzi i innych urządzeń, w tym pojemników używanych do odbierania, magazynowania, transportu oraz załadunku i wyładunku odpadów, z użyciem produktów biobójczych, w rozumieniu ustawy z dnia 13 września 2002 r. o produktach biobójczych. Do mycia i dezynfekcji należy wykorzystywać środki biodegradowalne i dezynfekujące posiadające atest PZH dopuszczający do obrotu na terenie Polski, *zapewnić, aby pojazdy do odbierania odpadów były sprawne technicznie, oznakowane oraz w odpowiednim stanie sanitarnym, *przeprowadzania prac remontowo - naprawczych pojazdów, narzędzi i innych urządzeń poprzedzonych czynnością odkażania, *przeprowadzania naprawy pojazdów, urządzeń i instalacji niezwłocznie po zidentyfikowaniu wystąpienia awarii w celu ograniczenia negatywnego oddziaływania na środowisko,wyposażenia każdego pojazdu do transportu odpadów komunalnych w: *apteczkę pierwszej pomocy; *pojemniki z solą fizjologiczną lub wodą destylowaną do przemywania oczu; *pojemnik zapewniający dostęp do czystej wody; *podręczny sprzęt gaśniczy, w którym ilość środka gaśniczego jest odpowiednia do ilości i rodzaju transportowanych odpadów. *organizacji i wykonywania prac związanych z załadunkiem odpadów komunalnych tak, aby nie powodować zagrożenia dla ruchu drogowego, *realizacji usługi związanej z odbieraniem odpadów, którą należy wykonywać w dniach od poniedziałku do soboty w godzinach od 600 do 22°°-, *transportu zebranych odpadów komunalnych zmieszanych przy użyciu specjalistycznych, bezpylnych samochodów ciężarowych, których konstrukcja zabezpiecza ładunek przed rozwiewaniem, wysypywaniem oraz minimalizuje oddziaływanie transportowanych odpadów na środowisko. Pojazdy te muszą spełniać wszystkie wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11.01.2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, *dopuszcza się możliwość transportu odpadów komunalnych zmieszanych w kontenerach, pod warunkiem, że kontenery te będą w należytym stanie technicznym i estetycznym oraz będą posiadały sprawne klapy zamykające, a w przypadku kontenerów odkrytych będą zabezpieczone siatką, podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany posiadać bazę magazynowo-transportową usytuowaną: *w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy; * na terenie, do którego posiada tytuł prawny. b)w zakresie wyposażenia bazy magazynowo-transportowej należy zapewnić, aby: -teren bazy magazynowo-transportowej był zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym; *miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów były zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu; *miejsca magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych były zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych; *teren bazy magazynowo-transportowej był wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r. poz. 145, 951 i 1513 oraz z 2013 r. poz. 21); *baza magazynowo-transportowa była wyposażona w: - miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, - pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób, - miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, - legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów, * na terenie bazy magazynowo-transportowej powinny znajdować się także: - punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów, - miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo-transportowej. c) w zakresie wymagań dla worków przeznaczonych do zbierania odpadów: *wykonawca wyposaży nieruchomości w worki według zasad określonych w uchwale Nr XXXIV/251/12 Rady Miejskiej w Zatorze z dnia 27. 11. 2012 w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, *wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów komunalnych gromadzonych na terenie poszczególnych nieruchomości w pojemnikach spełniających wymagania Polskich Norm oraz norm DIN, o pojemnościach określonych w w/w uchwale, d) w zakresie obsługi: - dysponować profesjonalną kadrą z doświadczeniem, - pracownicy mający bezpośredni kontakt z odpadami komunalnymi powinni korzystać z oddzielnych pomieszczeń i urządzeń higieniczno-sanitarnych, takich jak szatnie przepustowe, umywalnie, pomieszczenia z natryskami, toalety i jadalnie, - pracownicy przystępujący do wykonywania prac przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi powinni być wyposażeni w odpowiednie środki ochrony indywidualnej, - wykonawca ma obowiązek wyposażenia pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież ochronną odpowiednio oznakowaną elementami odblaskowymi i spełniającą wymagania przepisów o systemie oceny zgodności z widocznym logo firmy. Odzież winna być utrzymana w należytej czystości, - pracownicy odpowiedzialni za odbieranie odpadów muszą być przeszkoleni w zakresie właściwego postępowania z odpadami, - pracownicy odpowiedzialni za odbieranie odpadów winni odznaczać się kultura osobistą, umiejętnością komunikowania się w zakresie swych obowiązków oraz dbać o właściwe relacje pomiędzy Wykonawcą a wytwórcami odpadów, - przedmiot zamówienia należy realizować zgodnie z obowiązującymi aktami prawnymi określającymi zasady utrzymania czystości i porządku w gminach oraz zasadami postępowania z odpadami ( ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawa o odpadach, ustawa o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym, ustawa o bateriach i akumulatorach, rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z odpadami opakowaniowym) oraz obowiązującymi uchwałami Rady Miejskiej w Zatorze w tym zakresie, - doprowadzić do porządku i czystości miejsca odbioru odpadów ( altany, punkty odbioru), zebrać zalegające wewnątrz i wokół odpady na szerokość 50 cm poza ich obrysem, - zamieść miejsca odbioru odpadów (altany, punkty odbioru). - wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody spowodowane zaniechaniem prac, wynikającym z własnego zaniedbania lub na skutek niedostatecznego lub niezgodnego z obowiązującymi przepisami, warunkami umowy wykonania prac związanych z odbieraniem odpadów, 4) Obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem: a) wykonawca obowiązany jest do sporządzania kwartalnych sprawozdań i przekazania ich do Burmistrza Zatora w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy, w zakresie określonym przepisami rozporządzenia Ministra środowiska w sprawie wzorów sprawozdań. b)sprawozdanie zawiera: -informacje o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz o sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania, -informacje o masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji: przekazanych do składowania na składowisku odpadów oraz nieprzekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie ich zagospodarowania - wykaz właścicieli nieruchomości oraz ilości odebranych odpadów komunalnych i odpadów segregowanych, -wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zator. c)wykonawca zobowiązany jest również do okazania dokumentów sporządzonych na potrzeby ewidencji odpadów oraz dokumentów potwierdzających osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania - w terminie jak dla sprawozdań, o których mowa punkcie 3.4 lit. a niniejszego rozdziału d)wykonawca zobowiązany jest ponadto do prowadzenia dokumentacji o której mowa w punkcie 5 niniejszego rozdziału SIWZ 5) szczegółowe wymagania stawiane przedsiębiorcom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości: a)wymagania zgodnie z treścią uchwał Rady Miejskiej w Zatorze udostępnione na stronie internetowej Zamawiającego w zakładce: Gospodarka odpadami, b)wymagania w zakresie określonym w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. 2013 poz.122), c)wymagania w zakresie ilości i rodzajów worków przeznaczonych do zbierania odpadów, które wykonawca zobowiązany jest dostarczyć: Lp. Rodzaj worka Pojemność worka Minimalna wymagana ilość [szt] 1 Worki wykonane z foli LDPE - kolor biały 80 10000 2 Worki wykonane z foli LDPE - kolor niebieski 80 4000 3 Worki wykonane z foli HDPE - kolor żółty 120 18000 4 Worki wykonane z foli HDPE - kolor czerwony 120 4000. d) Zamawiający przewiduje, że podczas realizacji przedmiotu zamówienia może nastąpić wzrost ilości poszczególnych rodzaj worków w stosunku do ilości wskazanych w tabeli powyżej e) Zamawiający zastrzega aby dostarczone worki były sprawne technicznie i estetyczne.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium - 23.000,00 zł, w jednej z form opisanych w art. 45-46 ustawy, wniesione przed terminem otwarcia ofert (oryginał dokumentu złożony przed otwarciem ofert u Skarbnika Gminy, kopia dołączona do oferty). W przypadku wpłaty gotówkowej - nr konta Zamawiającego : 60 8136 0000 0000 1544 2000 0170 Bank Spółdzielczy w Zatorze.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zator.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach