Przetargi.pl
Odbieranie i zagospodarowywanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Dębowa Łąka.

Gmina Dębowa Łąka ogłasza przetarg

  • Adres: 87207 Dębowa Łąka, Dębowa Łąka
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 566 884 918 , fax. 566 889 258
  • Data zamieszczenia: 2018-12-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dębowa Łąka
    Dębowa Łąka 38
    87207 Dębowa Łąka, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 566 884 918, fax. 566 889 258
    REGON: 87111879600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.debowalaka.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i zagospodarowywanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Dębowa Łąka.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje odbieranie i zagospodarowywanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Dębowa Łąka. Zakres zamówienia dotyczy wszystkich nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Dębowa Łąka. 1.Wymogi dotyczące przekazywania odpadów: a)Przy realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących przepisów prawa w tym zakresie. b)W przypadku zmiany przepisów prawa Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia obowiązujących przepisów prawa. c)Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie. d)Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia i ustawienia na terenie nieruchomości, bez dodatkowej opłaty od właściciela nieruchomości kompletu 5 pojemników na odpady na czas realizacji przedmiotowego zamówienia lub 4 pojemniki w przypadku gdy na nieruchomości bioodpady zbierane są w kompostowniku. Wykonawca dostarczy pojemniki do dnia 1 stycznia 2019r. Urządzenia do gromadzenia odpadów (pojemniki) zostaną ustawione przez Wykonawcę w miejscach uzgodnionych z właścicielami nieruchomości. Wymaganą liczbę pojemników, ich rodzaj oraz częstotliwość wywozu poszczególnych rodzajów odpadów przedstawia Załącznik Nr 6 do SIWZ. e)W trakcie realizacji umowy Wykonawca zobowiązany będzie do wyposażenia nieruchomości w odpowiednie pojemniki zgodnie ze zgłoszeniem Zamawiającego. Dostarczenie i ustawienie pojemników na teren wskazanych nieruchomości nastąpi w ciągu 7 dni roboczych od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego. Dotyczy to sytuacji zmiany ilości pojemników na danej nieruchomości, bądź nowych nieruchomości jeżeli pojawią się w trakcie realizacji zamówienia. f)Wykonawca otrzyma od Zamawiającego szczegółowy wykaz właścicieli nieruchomości, z których odbierane będą stałe odpady komunalne wraz z zestawieniem liczby i rodzaju wymaganych pojemników. g)Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru każdej ilości niesegregowanych (zmieszanych), a także segregowanych odpadów komunalnych przygotowanych do wywozu, z terenu posesji pod warunkiem zgromadzenia ich w odpowiednim pojemniku a także gromadzone w workach. h)Jeśli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia z winy Wykonawcy pojemników, Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia zobowiązany będzie do dodatkowego dostarczenia pojemników na swój koszt. i)Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. j)Wykonawca zobowiązany będzie także do zebrania odpadów leżących obok altanek śmietnikowych i pojemników jeśli będzie to wynikiem jego działania. k)Wykonawca zobowiązany będzie w ramach umowy do przygotowania kalendarza z harmonogramami odbioru odpadów oraz do jego dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości. Wykonawca zobowiązany będzie również do dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości innych dokumentów związanych z Systemem Gospodarki Odpadami o ile nie będą one wymagały potwierdzenia odbioru. l)Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usług dodatkowych w zakresie odbioru odpadów. Usługi dodatkowe to odbiór na wniosek właściciela z terenu nieruchomości odpadów budowlanych, o których mowa w § 17 pkt. 9 lit. b Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dębowa Łąka, nieujętych w przedmiocie zamówienia, odpadów problemowych. Usługi dodatkowe obejmują również odbiór odpadów, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt. 1- 4 i 12 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dębowa Łąka - poza ustalonym harmonogramem odbioru. Za wywóz tych odpadów zapłaci właściciel nieruchomości, z której odbierane będą odpady. Cena ofertowa za realizację przedmiotu zamówienia nie obejmuje świadczenia usług dodatkowych. m)Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć do budynków użyteczności publicznej (budynek administracyjny Urzędu Gminy w Dębowej Łące, Szkoły Podstawowej w Łobdowie, Szkoły Podstawowej w Wielkich Radowiskach i Zespołu Szkół w Dębowej Łące) pojemniki do selektywnego zbierania baterii oraz dostarczyć do Punktu aptecznego w Dębowej Łące pojemnik do selektywnego zbierania przeterminowanych leków. n)Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi. o)Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację – nagranie wykonane kamerą znajdującą się na samochodzie odbierającym odpady z nieruchomości lub zdjęcia wykonane przez pracowników opróżniających pojemniki za pomocą przenośnego urządzenia rejestrującego obraz z uwidocznioną data wykonania zdjęcia (wykonane aparatem fotograficznym, telefonem komórkowym z funkcją rejestracji obrazów wysokiej jakości), umożliwiające dokładne stwierdzenie zawartości pojemnika na danej posesji i z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. p)Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego przekazywania adresów nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy lub powstają odpady, a nie ujętych w bazie danych prowadzonej przez Zamawiającego. q)Odpady zadeklarowane przez właściciela nieruchomości jako odpady zbierane selektywnie, które nie będą zebrane w ten sposób, będą odbierane przez Wykonawcę jako zmieszane odpady komunalne w dniu odbioru tych odpadów, wynikającym z harmonogramu odbioru. O każdej takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany jest zawiadomić właściciela tej nieruchomości. r)Wykonawca zobowiązany będzie do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze. s)Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii regionalnej instalacji. t)Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru i zagospodarowania wszystkich rodzajów odpadów komunalnych pochodzących z terenu Gminy Dębowa Łąka. u)Wykonawca zobowiązany jest do utworzenia, utrzymania i obsługi Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (zwanego dalej PSZOK) dla Gminy Dębowa Łąka. Teren przeznaczony pod PSZOK najpóźniej do dnia 01.01.2019 r. musi spełniać wymagania: - lokalizacja w miejscowości leżącej na terenie Gminy Dębowa Łąka stanowiącej własność Wykonawcy lub co do której Wykonawca posiada prawo dysponowania nieruchomością na dzień złożenia oferty, - lokalizacja, która umożliwia dojazd dla mieszkańców z możliwością zaparkowania przy lub na terenie PSZOK, - teren ogrodzony, oświetlony oraz utwardzony odpowiadający wymaganiom określonym przepisami, m.in. ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne, - wyposażony w wagę towarową z ważnym świadectwem zgodności i legalizacją, - wyposażony w zamykane pojemniki i kontenery oraz wiaty, chroniące zebrane odpady przed wpływem czynników atmosferycznych i dostępem zwierząt, - zapewnienie ciągłej obsługi punktu wraz z zabezpieczeniem pomieszczenia socjalnego wyposażonego w sanitariat, energię elektryczną, bieżącą wodę, - Wykonawca musi posiadać pozwolenie na użytkowanie w celu zbierania odpadów (PSZOK), zgodnie z obowiązującymi przepisami najpóźniej do dnia 01.01.2019 r. v)Wykonawca jest obowiązany, w związku z obsługą PSZOK, do: - posiadania stosownego zezwolenia w zakresie zbierania i transportu odpadów, zgodnie z ustawą o odpadach oraz wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, - posiadanie odpowiedniego tytułu prawnego do terenu, - usuwanie odpadów (transport, przekazywanie odpadów do unieszkodliwiania), ponoszenia wszystkich kosztów związanych z utworzeniem i funkcjonowaniem PSZOK, - przyjmowanie poniższych rodzajów odpadów komunalnych powstających w gospodarstwach domowych na terenie Gminy Dębowa Łąka: tworzywa sztuczne i metale oraz opakowania wielomateriałowe; papier i tekturę; szkło; bioodpady (w tym odpady zielone); przeterminowane leki i chemikalia; zużyte baterie i akumulatory; zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; meble i inne odpady wielkogabarytowe; odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z prowadzenia drobnych prac (maksymalnie 1tona z gospodarstwa domowego); zużyte opony samochodowe (8 szt.) w rozmiarze do 19 cali włącznie pochodzących z jednego gospodarstwa na rok; tekstylia i odzież; - przyjmowania wymienionych rodzajów odpadów dostarczonych przez mieszkańców - zważenia przyjętych odpadów po odbiorze poszczególnych frakcji wyselekcjonowanych odpadów i odnotowywania jej w ewidencji wraz ze wskazaniem miejscowości, numeru posesji oraz danych właściciela; - prowadzenia rejestru przyjmowanych w punkcie odpadów, zawierającego między innymi informacje o rodzaju, kodzie, masie lub ilości odebranych odpadów, dacie ich dostarczenia do punktu; - prowadzenia dokumentacji związanej z obsługą PSZOK, sporządzanie wykazów i kwartalnych sprawozdań oraz przekazywanie ich do Zamawiającego nie później niż do końca miesiąca następującego po kwartale którego dotyczą. Sprawozdanie należy składać zgodnie z wzorem określonym w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi; - przekazywania Zamawiającemu informacji w zakresie wykazu posesji, z których zostały dostarczone odpady, ich rodzaj i ilość oraz potwierdzenie ich przekazania do innych podmiotów w formie karty ewidencji odpadów lub karty przekazania odpadów. 2.Instalacja do jakiej mogą trafić odpady: Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Dębowa Łąka Wykonawca zobowiązany będzie zagospodarować (odbiór, transport, poddanie odzyskowi lub unieszkodliwianiu) zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami, tj. regionu 2 chełmińsko – wąbrzeskiego co oznacza, że zebrane na terenie Gminy Dębowa Łąka odpady komunalne mogą trafić do jednego ze wskazanych w Planie RIPOK-ów. W przypadku frakcji odpadów selektywnie zebranych w ramach zagospodarowania odpadów, Wykonawca zobowiązany będzie do ich przekazania do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w ustawie z 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 3.Rodzaj i częstotliwość odbioru stałych odpadów komunalnych odbieranych selektywnie: Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne ( kod 200301). Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne zbierane będą do zielonych pojemników ustawionych w miejscach wskazanych przez właściciela nieruchomości (altanki śmietnikowe i wyznaczone miejsca na pojemniki). Wykonawca odbiera od właścicieli nieruchomości każdą ilość niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych – co 4 tygodnie Selektywnie zbierane odpady komunalne W nieruchomościach selektywna zbiórka odpadów komunalnych odbywać się będzie do pojemników, o jakich mowa w pkt C.1. opisu przedmiotu zamówienia. Pojemniki do zbiórki odpadów muszą posiadać oznaczenie określające rodzaj odpadu gromadzonego w pojemniku. Częstotliwość odbierania przez Wykonawcę tych odpadów: pojemnik koloru brązowego - bioodpady, w tym odpady zielone (kod 200108, 200201) - co 4 tygodnie, pojemnik koloru zielonego – szkło (kod 200102) – co 8 tygodni, pojemnik koloru żółtego – tworzywa sztuczne i metale oraz opakowania wielomateriałowe (kod 200139, 200140, 150106) – co 8 tygodni, pojemnik koloru niebieskiego - papier i tektura (kod 200101) – co 8 tygodni. Częstotliwość odbierania pozostałych selektywnie zbieranych odpadów od właścicieli wszystkich nieruchomości. przeterminowane leki (kod 200132) – w Punkcie aptecznym - w godzinach pracy. Do zadań Wykonawcy będzie należało odebranie tych odpadów z punktu aptecznego oraz podstawienie pojemnika do zbierania. Wykonawca zobowiązany będzie monitorować stan zapełnienia pojemnika i odbierać odpady w takiej częstotliwości, aby nie powodowało to przepełnienia tego pojemnika, baterie (kod 200133) – we wskazanych obiektach użyteczności publicznej, gdzie znajdować się będą pojemniki do zbierania odpadów – w godzinach ich pracy. Wykonawca zobowiązany będzie monitorować stan zapełnienia pojemników i odbierać odpady w takiej częstotliwości, aby nie powodowało to przepełnienia tych pojemników. meble i odpady wielkogabarytowe (kod 200307)- odbierane będą z terenu nieruchomości na bieżąco na każde żądanie mieszkańca po uprzednim zgłoszeniu do Urzędu Gminy w Dębowej Łące, w terminie 5 dni od dnia zgłoszenia; zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (kod 200136) - odbierany będzie z terenu nieruchomości na bieżąco na każde żądanie mieszkańca po uprzednim zgłoszeniu do Urzędu Gminy w Dębowej Łące, w terminie 5 dni od dnia zgłoszenia. 4.Wykonawca zobowiązany będzie do zorganizowania na terenie Gminy Dębowa Łąka Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) i wyposaży go w: 1 kontener o pojemności minimum 10m³ do zbiórki odpadów budowlanych i rozbiórkowych, pochodzących z drobnych prac remontowych, z wyłączeniem odpadów niebezpiecznych (eternit) i elementów metalowych, 1 kontener o pojemności minimum 33m³ na meble i inne odpady wielkogabarytowe, 1 kontener o pojemności minimum 7m³ do zbiórki opon, 1 kontener o pojemności minimum 15m³ do zbiórki sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz 1 pojemnik do zbiórki bioodpadów, w tym odpadów zielonych o pojemności minimum 33m³. W PSZOK należy ustawić 1 pojemnik o pojemności 1100 l na papier i tekturę, 1 pojemnik o pojemności 1100 l na tworzywa sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe oraz 1 pojemnik o pojemności 1100 l na szkło. Należy także ustawić 1 pojemnik o pojemności 1500 l na tekstylia i odzież, 1 pojemnik stalowy, zamykany o pojemności 1500 l na chemikalia, 1 pojemnik stalowy zamykany o pojemności 1500 l do zbiórki baterii i akumulatorów, 1 pojemnik stalowy zamykany o pojemności 1500 l na świetlówki oraz 1 pojemnik stalowy zamykany o pojemności minimum 200 l do zbiórki przeterminowanych leków. Odbiór odpadów wskazanych w niniejszym punkcie następował będzie bez pobierania dodatkowej opłaty w częstotliwości związanej z napełnieniem urządzeń przeznaczonych do zbierania powyższych rodzajów odpadów. Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych świadczyć będzie usługi w okresie od poniedziałku do piątku w godzinach od 10.00 do 18.00 oraz w sobotę w godzinach od 10.00 do 14.00. 5.Standardy sanitarne dotyczące wykonywania zamówienia: Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia uwzględniając zapisy ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie wymagań odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi, Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dębowa Łąka. 6.Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia: a)Wykonawca jest zobowiązany do przedkładania Zamawiającemu raportów kwartalnych zawierających informacje o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na nieruchomościach, które obsługuje Wykonawca. Ponadto, Wykonawca zobowiązany będzie sporządzić i przekazać Zamawiającemu imienny wykaz zmian w ilości i rodzaju pojemników, które nastąpiły w danym kwartale. b)Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań kwartalnych o jakich mowa w art. 9 n ustawy o Utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. c)W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu, których będzie Wykonawca, a nie Zamawiający. d)Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu informacji, o jakich mowa w pkt. B.1. lit. o opisu przedmiotu zamówienia. e)Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu najpóźniej wraz z fakturą za dany okres rozliczeniowy raportów wagowych zawierających wyszczególnienie miejsca odbioru odpadów oraz ilości i rodzaju odebranych odpadów ( zgodnie z obowiązującą klasyfikacją odpadów), na których znajdować się winna adnotacja, że odpady pochodzą z terenu Gminy Dębowa Łąka. f)Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do RIPOK-ów bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów stosowanych na potrzeby ewidencji i odpadów, rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzania i przekazywania zbiorczych zestawień danych o odpadach.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w kwocie: 10.000,00 PLN (słownie złotych: dziesięć tysięcy złotych). 2.Wadium musi obejmować okres związania ofertą tj. 30 dni od daty ostatecznego terminu składania ofert. 3.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium może być wniesione w: a)pieniądzu, b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c)gwarancjach bankowych, d)gwarancjach ubezpieczeniowych, e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Dowód wniesienia wadium należy załączyć do oferty. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto: Bank Spółdzielczy w Golubiu Dobrzyniu O/Książki: 56 9489 0002 2003 0007 0221 0004 z dopiskiem: Wadium na ”Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Dębowa Łąka”. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. Wadium wnoszone w formach innych niż w pieniądzu, musi być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania z ofertą. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego Urząd Gminy w Dębowej Łące, w sekretariacie pok. nr 7, I piętro lub włożyć w kopertę, gdzie znajduje się oferta. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 2 Pzp. 7. Zamawiający niezwłocznie zwróci wadium: a)po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, b)po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego – Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, c)na wniosek Wykonawcy który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca którego oferta została wybrana: a)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b)zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 10. Zgodnie z art. 148 ust. 4 Pzp w przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: a) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie ( t.j. Dz.U z 2017 r. poz.1289 z późn.zm), W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa ten z wykonawców składających ofertę wspólną, który w ramach konsorcjum będzie odpowiadał za realizację prac objętych uprawnieniem. Ww. dokument należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. b) aktualne zezwolenie obejmujące prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ( t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 987 ze zm.) lub równoważne, w tym wydane na podstawie wcześniejszych przepisów zakresie obejmującym minimum przedmiot zamówienia. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa ten z wykonawców składających ofertę wspólną, który w ramach konsorcjum będzie odpowiadał za realizację prac objętych uprawnieniem. Ww. dokument należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: oświadczenie w zakresie wskazanym w załączniku nr 2 do siwz, 2) pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego, wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 9 do siwz, 3) pełnomocnictwo ( jeżeli dotyczy).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach