Przetargi.pl
ODBIERANIE I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU MIASTA OBRZYCKO

Miasto Obrzycko ogłasza przetarg

  • Adres: 64520 Obrzycko, Rynek
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 61 2913187, 2913248 , fax. 612 913 248
  • Data zamieszczenia: 2018-09-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Obrzycko
    Rynek 19
    64520 Obrzycko, woj. wielkopolskie
    tel. 61 2913187, 2913248, fax. 612 913 248
    REGON: 63125788000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.obrzycko.biuletyn.net

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ODBIERANIE I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU MIASTA OBRZYCKO
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych wskazanych w SIWZ z nieruchomości położonych na terenie Miasta Obrzycko przez okres 2 lat (24 miesiące). Miasto zajmuje powierzchnię 3,7 km2. Na dzień 30.06.2018 r. łącznie na pobyt stały i czasowy na terenie miasta zameldowanych było 2419 osób (dane z Ewidencji Ludności). Według złożonych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami szacuje się, że na terenie miasta zamieszkuje ok. 2217 mieszkańców w 610 gospodarstwach domowych. Liczba zabudowy wielolokalowej 11 budynków. Usługa będzie polegała na odbiorze zgromadzonych w sposób selektywny jak i zmieszany odpadów komunalnych w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów ulegających biodegradacji przekazanych do składowania zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami wprowadzonego uchwałą nr XXXI/810/17 Sejmiku Województwa Wielkopolskiego z dnia 29maja 2017 roku w sprawie uchwalenia „Planu gospodarki odpadami dla województwa wielkopolskiego wraz z planem inwestycyjnym” na lata 2016-2022 i kolejnej uchwały na następne lata, która zostanie uchwalona oraz zgodnie z obowiązującym w czasie trwania umowy, Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Obrzycko oraz uchwałą Rady Miasta Obrzycko w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie Miasta Obrzycko (regulamin i uchwała stanowią załącznik nr 8 i załącznik nr 8A do SIWZ). Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór: 1.Zmieszanych niesegregowanych odpadów komunalnych zgromadzonych w workach, pojemnikach na nieruchomościach ,na których zamieszkują mieszkańcy i nie zamieszkują mieszkańcy, ale powstają odpady komunalne; 2.Segregowanych odpadów komunalnych zgromadzonych w workach, pojemnikach na nieruchomościach, na których zamieszkują mieszkańcy ( gromadzonych w sposób selektywny ) podanych poniżej rodzajów odpadów: - papier ,w skład którego wchodzą odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, - tworzywa sztuczne, metal , w skład których wchodzą odpady z metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe - szkło w tym odpady opakowaniowe ze szkła , - odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów, - odpady wielkogabarytowe, - opony, - zużyty sprzętu elektrycznego i elektronicznego, - odpady budowlano-remontowe i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne. Przedmiot zamówienia obejmuje również wyposażenie przez Wykonawcę, właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej i wielolokalowej wg poniższych zasad: a/w pojemniki, worki do gromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych 120l,240l dla zabudowy jednorodzinnej, b/ w pojemniki, worki do selektywnej zbiórki tworzyw sztucznych, metalu, szkła, papieru, odpadów biodegradowalnych dla zabudowy jednorodzinnej : - tworzywa sztuczne i metale –120l,240l koloru żółtego; - szkło – 120l,240l koloru zielonego; - papier, makulatura – worek 30l,60l, 120l koloru niebieskiego; - odpady ulegające biodegradacji– 120l,240l koloru brązowego, c/ wyposażenie nieruchomości z zabudową wielolokalową z terenu miasta w pojemniki do gromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych 120l,240l,1100l, d/ wyposażenie nieruchomości z zabudową wielolokalową w pojemniki do selektywnej zbiórki: - tworzywa sztuczne i metale – pojemnik 120l ,240l koloru żółtego; - szkło – pojemnik 120l,240l koloru zielonego; - papier, – pojemnik 120l,240l koloru niebieskiego; - odpady ulegające biodegradacji pojemnik 120l,240l koloru brązowego; Worki do selektywnej zbiórki muszą posiadać następujące parametry:  materiał: folia polietylenowa o grubości zapewniającej wytrzymałość worka do wymaganej pojemności i przeznaczenia oraz różne kolory umożliwiające rozróżnianie (kolorystyka j.w.)  oznaczenie na workach: nadruk z oznaczeniem nazwy odpadu z selektywnej zbiórki , dane kontaktowe Zamawiającego (adres, numery telefonu),w miarę potrzeb pojemniki oraz worki do pierwszego odbioru odpadów komunalnych muszą być dostarczone w ilości zapewniającej funkcjonowanie systemu – dla każdego gospodarstwa w mieście Obrzycko w terminie 2 tygodni od dnia podpisania umowy jednak nie później niż do dnia 31 grudnia 2018 roku. Wykonawca zobowiązany jest wydawać worki do selektywnej zbiórki na wymianę (przy odbiorze napełnianego worka należy zostawić pusty w bramie lub furtce) lub w miarę zapotrzebowania na prośbę właściciela. Wykonawca zobowiązany jest stosować przepisy Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U z 2017 r., poz. 1579) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (OPZ),który określa przedmiot umowy, podstawowe obowiązki Wykonawcy , szczegółowy sposób realizacji usługi oraz częstotliwość odbioru odpadów zawarty jest w załączniku nr 9 do SIWZ . Wykaz nieruchomości wraz z szacunkową roczną ilością pojemników, worków i liczbą zamieszkałych osób, z których przewiduje się odbieranie odpadów komunalnych zawarty jest w załączniku nr 10 do SIWZ Częstotliwość odbioru: Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów zmieszanych i odpadów zebranych w sposób selektywny, w tym samym dniu zgodnie z opracowanym przez siebie harmonogramem. Harmonogram powinien być sporządzony zgodnie z następującymi wytycznymi: - odbiór odpadów komunalnych, które odbierane są cztery razy w miesiącu z danej nieruchomości, powinien przypadać na te same dni tygodnia),itp. - należy dążyć, aby odbiór odpadów komunalnych, które odbierane są raz na dwa, cztery tygodnie, został ustalony w ten sam dzień miesiąca (np. każda druga środa miesiąca itd.) Wykonawca jest zobowiązany do przekazania właścicielom nieruchomości harmonogramu wraz z danymi firmy ( tj. nazwą firmy, nr tel. do kontaktu ) do 31 grudnia 2018 r. w następujących formach: - dla nieruchomości z zabudową jednorodzinną – 1 egzemplarz w formie papierowej ulotki, - obowiązek zostanie spełniony poprzez dostarczenie do skrzynki na listy, drogą pocztową, bezpośrednio do rąk mieszkańca danej nieruchomości; - dla nieruchomości z zabudową wielolokalową, gdzie powstały wspólnoty mieszkaniowe – 1 egzemplarz w formie papierowej dla każdego zarządzającego nieruchomością. Wykonawca sporządzając harmonogram odbioru odpadów zobowiązany jest uwzględnić następujące częstotliwości odbioru: Zamawiający wymaga następującą częstotliwość odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz od właścicieli nieruchomości, na której nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne: 1) Odbieranie zmieszanych (niesegregowanych) odpadów komunalnych odbywać się będzie: a) w przypadku nieruchomości wielolokalowych – 1 raz na tydzień, b) w przypadku nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej oraz nieruchomości nie zamieszkałych gdzie powstają odpady – 2 razy w miesiącu. 2) Odbieranie selektywnie zbieranych odpadów w przypadku nieruchomości wielolokalowych odbywać się będzie z następującą częstotliwością: a) papier – 1 raz na 3 miesiące; b) odpady wielkogabarytowe, opony ,zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny – dwa razy na rok; c) odpady ulegające biodegradacji – w terminach: - w okresie od 1 kwietnia do 31 października – nie rzadziej niż 1 raz w tygodniu, - od 1 listopada do 31 marca – 1 raz w miesiącu; d) odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne – odpady będą odbierane indywidualnie na zgłoszenie właściciela nieruchomości, raz w roku z limitem odbioru tych odpadów do 250 kg na lokal mieszkalny; e)tworzywa sztuczne, metale – 2 razy w miesiącu; f) szkło – 1 raz na 2 miesiące; 3) Odbieranie selektywnie zbieranych odpadów w przypadku nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej oraz nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne odbywać się będzie z następującą częstotliwością: a) papier – 1 raz na 3 miesiące; b) odpady wielkogabarytowe, opony,zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny – dwa razy na rok; c) odpady ulegające biodegradacji – w terminach: - w okresie od 1 kwietnia do 31 października – nie rzadziej niż 1 raz na 2 tygodnie, - od 1 listopada do 31 marca – 1 raz w miesiącu; d) odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne – odpady będą odbierane indywidualnie na zgłoszenie właściciela nieruchomości, raz w roku z limitem odbioru tych odpadów do 250 kg na lokal mieszkalny; e) tworzywa sztuczne, metale – 2 razy w miesiącu; f) szkło – 1 raz na 2 miesiące;
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium w wysokości 10 000,00 PLN (dziesięć tysięcy zł ) należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 16.2 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a. pieniądzu, b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c. gwarancjach bankowych; d. gwarancjach ubezpieczeniowych; e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, póz. 1158 oraz z 2002 r. Nr 25, póz. 253, Nr 66, póz. 596 i Nr 216, póz. 1824 oraz z 2004 r. Nr 145, póz. 1537). Oryginał wniesienia wadium jeżeli zabezpieczenie wadialne zostało wniesione w formie niepieniężnej należy dołączyć do oferty. 16.3 Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Bank Spółdzielczy we Wronkach Nr rachunku 83 8961 10120010 0100 1023 0007 z dopiskiem „Wadium odpady". Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w terminie wyznaczonym na składanie ofert zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. Do oferty Wykonawca dołącza kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium. 16.4 Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 16.5 Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a i 5. 16.6 Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 16.7 Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 16.8 Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli: a. wykonawca, którego oferta zostanie wybrana odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b. wykonawca, którego oferta zostanie wybrana nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c. wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej; d. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna ,że Wykonawca posiada kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, jeśli wykaże ,że posiada: 1.Zezwolenie na zbieranie i transport odpadów, o którym mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 2.Aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzony przez Burmistrza Miasta Obrzycko
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.formularz oferty-załącznik nr 1 do SIWZ 2.zobowiązanie podmiotu trzeciego,jeżeli wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu zamierza polegać na zasobach innych podmiotów. 3.oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej 4.pełnomocnictwa w przypadkach wskazanych w SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach