Przetargi.pl
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie miasta i gminy Biała Rawska, na których zamieszkują mieszkańcy, znajdują się domki letniskowe i inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno – wypoczynkowe jedynie przez część roku

Gmina Biała Rawska ogłasza przetarg

  • Adres: 96-230 Biała Rawska, ul. Jana Pawła II
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 468 159 377 , fax. 46 81 59 444
  • Data zamieszczenia: 2019-04-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Biała Rawska
    ul. Jana Pawła II 57
    96-230 Biała Rawska, woj. łódzkie
    tel. 468 159 377, fax. 46 81 59 444
    REGON: 52787100000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bialarawska.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie miasta i gminy Biała Rawska, na których zamieszkują mieszkańcy, znajdują się domki letniskowe i inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno – wypoczynkowe jedynie przez część roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia objętego niniejszym postępowaniem jest: 3.1.1 Odbieranie i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie) wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie miasta i gminy Biała Rawska, na których zamieszkują mieszkańcy, znajdują się domki letniskowe i innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno – wypoczynkowe jedynie przez część roku. 3.1.2 Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów: recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych oraz ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 ze zm.), zapisami Planu Gospodarki Odpadami dla województwa łódzkiego na lata 2016 – 2022 z uwzględnieniem lat 2023 – 2028 uchwalonego w dniu 20 czerwca 2017 r. uchwałą Nr XL/502/17 Sejmiku Województwa Łódzkiego oraz przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta i gminy Biała Rawska. 3.1.3 Wyposażenie w pojemniki i kontenery punktu selektywnej zbiórki odpadów oraz odbiór odpadów z punktu. 3.1.4 Zaopatrywanie mieszkańców (za wyjątkiem mieszkańców w zabudowie wielorodzinnej) w worki do selektywnej zbiórki odpadów, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów. 3.1 5 Wskazuje się regionalną instalację do przetwarzania odpadów komunalnych – ZGO AQUARIUM Sp. z o.o. Pukinin 140, 96 – 200 Rawa Mazowiecka. 3.2. Zabudowa wielorodzinna 3.2.1 niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne zbierane będą do pojemników. Pojemniki ustawione zostaną w miejscach wskazanych przez zarządcę nieruchomości. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów zmieszanych – nie rzadziej niż 3 razy w tygodniu wg ustalonego przez Wykonawcę i podanego do publicznej wiadomości harmonogramu zbiórki. Pojemniki zapewnia zarządca nieruchomości we własnym zakresie. 3.2.2 selektywnie zbierane odpady komunalne Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie zabudowy wielorodzinnej odbywać się będzie do pojemników i worków. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów: papier, tektura, metale, drobne opakowania z metalu, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, szkło i opakowania szklane, odpady ulegające biodegradacji, odpady zielone – nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu wg ustalonego przez Wykonawcę i podanego do publicznej wiadomości harmonogramu zbiórki. Pojemniki i worki zapewnia zarządca nieruchomości we własnym zakresie. 3.2.3 odpady wielkogabarytowe, meble, wyeksploatowany sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony, zużyte baterie i akumulatory, odpady budowlane i rozbiórkowe, przeterminowane chemikalia i leki – będą dostarczane przez mieszkańców do punktu selektywnej zbiórki odpadów. Odbieranie w/w odpadów bezpośrednio od mieszkańców nie jest przedmiotem niniejszego zamówienia. 3.3. Zabudowa jednorodzinna, nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe i inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno – wypoczynkowe jedynie przez część roku. Na terenie w/w zabudowy obowiązywać będzie system mieszany workowo – pojemnikowy zbiórki odpadów komunalnych. Jeden pojemnik oraz worki zapewni Wykonawca i dostarczy właścicielowi nieruchomości. 3.3.1 niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach lub workach. Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę:  dla budynków położonych na terenach wiejskich – nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu wg ustalonego przez Wykonawcę i podanego do publicznej wiadomości harmonogramu zbiórki,  dla budynków położonych na terenie miasta – nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie wg ustalonego przez Wykonawcę i podanego do publicznej wiadomości harmonogramu zbiórki. 3.3.2 selektywnie zbierane odpady komunalne Selektywna zbiórka odpadów komunalnych odbywać się będzie do pojemników lub worków. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów: papier, tektura, metale, drobne opakowania z metalu, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, szkło i opakowania szklane, odpady ulegające biodegradacji, odpady zielone – nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu wg ustalonego przez Wykonawcę i podanego do publicznej wiadomości harmonogramu zbiórki. 3.3.3 odpady wielkogabarytowe, meble, wyeksploatowany sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony, zużyte baterie i akumulatory, odpady budowlane i rozbiórkowe, przeterminowane chemikalia i leki – będą dostarczane przez mieszkańców do punktu selektywnej zbiórki odpadów. Odbieranie w/w odpadów bezpośrednio od mieszkańców nie jest przedmiotem niniejszego zamówienia. 3.4. Wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów i sprzętu technicznego 3.4.1 Urządzenia do gromadzenia odpadów 3.4.1.1 w zabudowie jednorodzinnej, na nieruchomościach na których znajdują się domki letniskowe i innych nieruchomościach wykorzystywanych na cele rekreacyjno – wypoczynkowe jedynie przez część roku  worki do selektywnej zbiórki odpadów: o pojemności 60 – 120 litrów lub pojemniki o pojemności 120 litrów;  worki do selektywnej zbiórki odpadów ulegających biodegradacji o pojemności 60 – 120 litrów, brązowe lub pojemnik o pojemności 120 litrów;  na odpady niesegregowane (zmieszane) minimum 1 pojemnik 120 litrowy na 1 gospodarstwo domowe lub worki o pojemności 60 – 120 litrów; 3.4.1.2 w zabudowie wielorodzinnej  worki do selektywnej zbiórki odpadów: o pojemności 60 – 120 litrów, lub do pojemników o pojemności minimum 240 litrów;  worki do selektywnej zbiórki odpadów ulegających biodegradacji o pojemności 60 – 120 litrów, brązowe, lub pojemniki o pojemności 120 litrów;  na niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – minimum 1 pojemnik 1100 litrów, jeżeli korzysta z niego do 50 osób; wielokrotność kontenera 1100 litrów jeżeli korzysta więcej niż 50 osób. 3.5 Dane charakteryzujące zamówienie: 3.5.1 Powierzchnia gminy: 21 000 ha; 3.5.2 Liczba sołectw: 57; 3.5.3 Liczba mieszkańców (zameldowanych):  miasto – 3.132,  tereny wiejskie – 8.237; 3.5.4 Szacunkowa liczba mieszkańców w zabudowie wielorodzinnej – 1526; 3.5.5 Szacunkowa ilość zebranych odpadów w ciągu roku – 950 ton. W trakcie trwania zamówienia, liczba mieszkańców oraz ilość odpadów może ulec zmianie +/- 5 % 3.6 Obowiązki Wykonawcy przed rozpoczęciem i w trakcie realizacji zamówienia: 3.6.1 Na 7 dni przed rozpoczęciem realizacji zamówienia Wykonawca dostarczy Zamawiającemu harmonogram odbioru odpadów dla terenów zabudowy wielorodzinnej, jednorodzinnej i dla nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe i inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno – wypoczynkowe jedynie przez część roku. 3.6.2 Wykonawca ma obowiązek wyposażyć nieruchomość (w zabudowie jednorodzinnej i nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe i inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno – wypoczynkowe jedynie przez część roku) w pojemnik na odpady komunalne przed pierwszym dniem obowiązywania umowy, zawartej z Zamawiającym, na odbiór odpadów. 3.6.3 W trakcie wykonywania umowy wyposażenie, na zgłoszenie Zamawiającego, miejsc gromadzenia odpadów w niezbędne pojemniki następuje najpóźniej w ciągu 3 dni roboczych; 3.6.4 Wykonawca odpowiada za informowanie mieszkańców o terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu sporządza harmonogramy odbioru, które będą publikowane na stronie internetowej www.bialarawska.pl oraz w formie wydruków. Wykonawca obowiązany jest w ramach umowy na odbiór odpadów zawartej z Zamawiającym do dystrybucji również innych dokumentów związanych z Systemem Gospodarki Odpadami, o ile nie wymagają one potwierdzenia odbioru (kolportowanie ulotek informacyjnych kierowanych do właścicieli nieruchomości jednorodzinnych); 3.6.5 Wykonawca jest zobowiązany do naprawy dostarczonych pojemników, systematycznych konserwacji, oraz wymiany uszkodzonych lub zniszczonych pojemników; 3.6.6 Wykonawca będzie przekazywał sprawozdania z wykonywanych usług zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach; 3.6.7. Wykonawca będzie przekazywał półroczne informacje o ilości i rodzaju odebranych odpadów z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w terminie do końca miesiąca następującego po upływie półrocza, którego dotyczy; 3.6.8 Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca; 3.6.9 Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności:  ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz. 992 ze zm.),  ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 ze zm.),  regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta i gminy Biała Rawska,  rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r poz. 122),  rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 roku w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2017 r. poz. 19); 3.6.10 Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu miasta i gminy Biała Rawska Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować (poddać odzyskowi lub unieszkodliwieniu) zgodnie z obowiązującym prawem, w tym zmieszane odpady komunalne, odpady ulegające biodegradacji oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania przekazywać do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych oraz przedstawiać Zamawiającemu jeden raz na kwartał dowody potwierdzające wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów; 3.6.11 Wykonawca odpowiedzialny jest za osiąganie poziomów odzysku odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomów odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 ze zm.), Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 roku w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2167), oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U z 2017 r. poz. 2412); 3.6.12 Zamówienie nie obejmuje odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy z wyjątkiem nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe i innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno – wypoczynkowe jedynie przez część roku. 3.7 Nazwy i kody wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) Główny przedmiot: 90500000 – 2 Usługi związane z odpadami 90511000 – 2 Usługi wywozu odpadów 90512000 – 9 Usługi transportu odpadów 90513100 – 7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90533000 – 2 Usługi gospodarki odpadami 34928480 – 6 Pojemniki na odpady 3.8 Zamawiający dopuszcza korzystanie z podwykonawców. Wykonawca: 3.8.1 jest zobowiązany wskazać w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SIWZ) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i firm podwykonawców; 3.8.2 w przypadku podpisania umowy wykonawca będzie zobowiązany, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia podał – o ile są już znane – nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w usługi. Wykonawca będzie zawiadamiał podczas realizacji umowy zamawiającego o wszelkich zmianach danych dotyczących podwykonawców, a także przekazywał informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację usług. 3.8.3 Jeżeli późniejsza zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wskazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca jest zobowiązany wskazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełniają je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Kary umowne za nieprawidłowe zgłaszanie podwykonawców oraz realizowanie na ich rzecz płatności określone są we wzorze umowy. 3.9 Zamawiający określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę wszystkich osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: - wykonywanie prac objętych zakresem zamówienia wskazanym w pkt 3.1 SIWZ, tzn. osoby wykonujące czynności związane z odbiorem odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Biała Rawska i ich transportem, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy. Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców – wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o prace wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o prace oraz kontrolowania tego obowiązku przez zamawiającego, a także kar umownych z tytułu naruszenia powyższego obowiązku zawarto w § 4 wzoru umowy stanowiącym załącznik Nr 4 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 9.1 Zamawiający pobiera wadium. 9.2 Wadium w wysokości 3.000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100) (zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy) wykonawca może wnieść w:  pieniądzu;  poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;  gwarancjach bankowych;  gwarancjach ubezpieczeniowych;  poręczenia udzielane przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r., poz. 310). 9.3 Dowód wpłaty wadium należy dołączyć do złożonej oferty. 9.4 Ustanowienie wadium w formie niepieniężnej należy udokumentować załączając właściwy dokument do złożonej oferty (tylko oryginalne dokumenty). 9.4.1 Wadium wniesione w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z Prawem Zamówień Publicznych, a w szczególności: 9.4.1.1 gwarancja będzie zawierała wszystkie przypadki utraty wadium przez wykonawcę określone w art. 46. ust. 4a i ust. 5 Prawa Zamówień Publicznych 9.4.1.2 okres ważności gwarancji będzie nie krótszy niż okres związania ofertą określony w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 9.4.2 Wadium wniesione w formie poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej lub poręczenia udzielanego przez podmiot, o którym mowa wart. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z Prawem Zamówień Publicznych, a w szczególności: 9.4.2.1 poręczenie będzie zawierało wszystkie przypadki utraty wadium przez wykonawcę określone wart. 46 ust. 4a i ust. 5 Prawa Zamówień Publicznych 9.4.2.2 poręczenie będzie zawierało określoną datą i termin odpowiedzialności, nie krótszy niż okres związania ofertą określony w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 9.5 Oferta niezabezpieczona wadium (w formie zgodnej z art. 45 ust. 6 ustawy) spowoduje wykluczenie wykonawcy i odrzucenie oferty. 9.6 Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się na rachunek Urzędu Miasta i Gminy w Białej Rawskiej przelewem na rachunek bankowy Bank Spółdzielczy Biała Rawska nr 51 9291 0001 0000 0723 2000 0110 przed upływem terminu składania ofert (niedopuszczalne jest wniesienie wadium w kasie Zamawiającego). 9.7 Za dzień wniesienia wadium w pieniądzu uważa się datę wpływu środków finansowych (uznanie rachunku) na rachunek Zamawiającego, nie datę obciążenia rachunku wykonawcy (wpłaty).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Posiadanie dokumentu potwierdzającego wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert (o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), samodzielnie (bez odrębnego wezwania ze strony zamawiającego) przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z innymi wykonawcami składającymi oferty w danym postępowaniu (o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP) – wg załącznika Nr 5. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach