Przetargi.pl
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy na terenie Gminy Sońsk

Urząd Gminy ogłasza przetarg

  • Adres: 06430 Sońsk, ul. Ciechanowska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 023 6713811, 6713818 , fax. 236 713 818
  • Data zamieszczenia: 2016-12-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy
    ul. Ciechanowska 20
    06430 Sońsk, woj. mazowieckie
    tel. 023 6713811, 6713818, fax. 236 713 818
    REGON: 55121400000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy na terenie Gminy Sońsk
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie) wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Sońsk, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250, z późn.zm.), zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr 211/12 z dnia 22.10.2012 roku w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012- 2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 z załącznikami, oraz przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sońsk Uchwała Nr XXII/129/2016 Rady Gminy Sońsk z dnia 11 lipca 2016 r. Wykonawca jest obowiązany do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania, do regionalnych instalacji przetwarzania odpadów (RIPOK) wskazanych w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012 – 2017 z uwzględnieniem lat 2018 – 2023 oraz przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji przetwarzania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. Za odpad komunalny rozumie się odpady powstające w gospodarstwach domowych, z wyłączeniem odpadów pochodzących z produkcji rolnej, prowadzonej działalności gospodarczej oraz innych odpadów nie pochodzących z gospodarstw domowych. Zamówienie nie obejmuje odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy. Przedmiotem zamówienia jest: 1) Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych zmieszanych (niesegregowanych). Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne wraz z odpadami zielonymi zbierane będą tylko w systemie pojemnikowym. Szczegółowy wykaz nieruchomości zawiera Załącznik nr 10 do SIWZ. Częstotliwość wywozu odpadów zmieszanych wynosić będzie co najmniej 1 raz na 2 tygodnie. 2) Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych zbieranych w sposób selektywny: Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenach zabudowy jednorodzinnej odbywać się będzie w systemie workowym (w workach z folii PE-HD) lub pojemnikowym. Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenach zabudowy wielorodzinnej odbywać się będzie w systemie pojemnikowym „w sąsiedztwie” w pojemnikach o pojemności 1,1 m3 i 2,2 m3. W zbiórce selektywnej odpady będą oddzielane na następujące frakcje:  papier, tworzywa sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe – odpady zbierane będą do worków lub pojemników w kolorze niebieskim,  szkło opakowaniowe, bez podziału na białe i kolorowe – odpady zbierane będą do worków lub pojemników w kolorze zielonym,  komunalne odpady zmieszane i komunalne odpady zielone ulegające biodegradacji odpady zbierane będą do worków lub pojemników w kolorze czarnym. Wykonawca może zaproponować i po zaakceptowaniu przez Zamawiającego wprowadzić stosowanie zbiórki selektywnej innych wyodrębnionych frakcji odpadów, jednakże na zasadzie dobrowolności zbierania dodatkowych frakcji przez mieszkańców. Zgodnie bowiem z miejscowym prawem obowiązującym w Gminie Sońsk mieszkańcy deklarujący selektywną zbiórkę odpadów zobowiązani są do zbierania w systemie workowym oddzielnie szkła, tworzyw sztucznych, metali i opakowań wielomateriałowych oraz odpadów zielonych. Odpady zielone – będą w większości zagospodarowywane na nieruchomości (kompostowane w przydomowych kompostownikach, skarmiane - ok. 65% właścicieli nieruchomości, którzy zadeklarowali zbiórkę selektywną oświadczyło, że odpady zielone będą zagospodarowywać na nieruchomości poprzez kompostowanie i skarmianie). Odpady zielone, które nie będą zagospodarowane na nieruchomościach będą zbierane do worków lub pojemników w kolorze czarnym. Zamawiający dopuszcza, aby odpady zielone zapakowane w worki, odbierane były razem z odpadami zmieszanymi pod warunkiem, że Wykonawca dokona oddzielenia odpadów, odczytu znaków identyfikujących właściciela i ważenia odpadów zielonych. Szczegółowy wykaz nieruchomości, na których odbywać się będzie selektywna zbiórka odpadów zawiera Załącznik nr 10 do SIWZ. Częstotliwość wywozu podstawowych frakcji odpadów zbieranych w sposób selektywny: a) papier, tworzywa sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe, szkło oraz pozostałe suche opakowaniowe odbierane będą z częstotliwością nie rzadziej niż 1 raz na 2 miesiące, b) odbiór odpadów zielonych (zebranych w workach koloru czarnego, które nie zostały zagospodarowane na nieruchomościach właścicieli) w I i IV kwartale - 2 razy w ciągu każdego kwartału, natomiast w II i III kwartale - 1 raz na 2 tygodnie. 3) Odbiór i zagospodarowanie odpadów wielkogabarytowych (w tym mebli), zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych opon. Odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz zużyte opony będą odbierane co najmniej 2 razy w roku – wiosną i jesienią. 4) Prowadzenie punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych, w których właściciele nieruchomości będą mogli zostawić selektywnie zebrane odpady. Wykonawca zobowiązany jest odbierać odpady z istniejącego na terenie Gminy Sońsk punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów zorganizowany dla wszystkich mieszkańców gminy, zlokalizowany jest w miejscowości Komory Dąbrowne na terenie gminnej oczyszczalni ścieków, w którym odbierane będą odpady zbierane selektywnie zgodnie z wymogami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Punkt (PSZOK) w Komorach Dąbrownych prowadzony jest przez Zamawiającego. Odbiór zgromadzonych w punkcie odpadów odbywać się będzie w częstotliwości zależnej od zapotrzebowania i pojemności pojemników. Wyposażenie w pojemniki będą obowiązkami Wykonawcy. Zamawiający wymagać będzie ażeby Wykonawca dostarczył do PSZOK w Komorach Dąbrownych pojemniki dostosowane do gromadzenia odpadów zielonych z ogrodów i parków, papieru i tektury, odpadów opakowaniowych ze szkła z podziałem na szkło bezbarwne i kolorowe, tworzyw sztucznych i metali, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlano-remontowych oraz do gromadzenia zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych baterii i akumulatorów, przeterminowanych leków, chemikaliów (farb, lakierów, olejów odpadowych, klejów, rozpuszczalników, środków ochrony roślin, aerozoli, środków czyszczących, wywabiaczy plam, środków do konserwacji drewna oraz opakowań po tych substancjach itd.) a także lampy fluorescencyjne. Przyjmowanie odpadów przez pracowników Zamawiającego w punkcie i ich ewidencjonowanie odbywa się w częstotliwości zależnej od potrzeb (na obecnym etapie jest co jeden miesiąc). Uzgodnienie terminów przyjmowania odpadów zebranych selektywnie w PSZOK, a w szczególności ich odbioru polegać będzie na wybraniu dogodnych terminów przez Wykonawcę na podstawie wcześniej wskazanych przez Zamawiającego z 7 dniową tolerancją (Wykonawca może wskazać inny termin niż zaproponowany przez Zamawiającego, maksymalnie do 7 dni wcześniej lub do 7 dni później). Wykonawca nie będzie zobowiązany do odbierania selektywnie zebranych odpadów, które nie są odpadami komunalnymi tj. wytwarzanymi w gospodarstwach domowych. Dotyczy to między innymi odpadów budowlanych, wytwarzanych przez firmy zajmujące się wykonywaniem robót budowlanych i świadczących usługi w tym zakresie. Odpady wytwarzane przez przedsiębiorców i gospodarstwa rolne nie są zaliczane do odpadów komunalnych i nie będą przyjmowane w PSZOK-ach. Utrzymanie czystości w punktach selektywnej zbiórki odpadów należeć będzie do obowiązków Wykonawcy. 5) Odbiór i zagospodarowanie odpadów budowlanych i rozbiórkowych. Odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z drobnych remontów i innych robót budowlanych wykonywanych we własnym zakresie, na wykonanie których nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę lub na wykonanie których nie jest wymagane zgłoszenie do administracji budowlano-architektonicznej gromadzone w odpowiednich workach lub pojemnikach należy odebrać od właścicieli nieruchomości 1 raz na 6 miesięcy zgodnie z harmonogramem opracowanym przez Wykonawcę. Zamawiający na 7 dni przed planowanym terminem odbioru przekaże Wykonawcy wykaz nieruchomości, z których należy odebrać wymienione w tym punkcie odpady. 6) Odbiór i zagospodarowanie odpadów z palenisk – popiołów. Wykonawca zobowiązany będzie ustawić w wyznaczonych przez Zamawiającego miejscach pojemniki do gromadzenia popiołów i opróżniać je regularnie w terminach zależnych od ich napełniania w taki sposób, żeby nie występowały okresy 100% zapełnienia uniemożliwiające mieszkańcom możliwość przekazania odpadów lecz nie rzadziej niż 1 raz na 1 miesiąc w okresie sezonu grzewczego tj. w miesiącach od października do kwietnia. W pozostałych miesiącach roku w zależności od potrzeby (zapełnienia). Popiół w gospodarstwach może być wytwarzany z pieców na dogrzewanie lub przygotowanie ciepłej wody użytkowej. Pojemniki o min. poj. 1,1 m3 mają być ustawione w terenach zwartej zabudowy w miejscowościach: Sońsk (min. 3 pojemniki), Gołotczyzna (min. 3 pojemniki), Gąsocin (min. 3 pojemniki), Soboklęszcz (min. 3 pojemniki). Miejsca na terenie ww. miejscowości, w których mają być ustawione pojemniki wskaże Zamawiający. Obszar realizacji umowy dotyczy nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Sońsk. Szczegółowy wykaz posesji, liczby osób w gospodarstwie domowym, liczby i wielkości pojemników na zbieranie odpadów, sposobu gromadzenia powstających odpadów, niezbędny do obliczenia wartości oferty zawiera Załącznik nr 10 do SIWZ. UWAGA: Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ww. wykazu posesji w zależności od składanych przez mieszkańców zmian deklaracji (w tym zmiany ilości osób i zmiany sposobu gromadzenia odpadów).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-0

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 8.1 Zamawiający wymaga wniesienia wadium. 8.2 Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 8.3 Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.). 8.4. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 8.5. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Gąsocinie Nr 11 8218 0003 2001 0000 1052 0005 W tytule należy wpisać: Wadium na: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy na terenie Gminy Sońsk 8.6. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 8.7. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty natomiast oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w kasie Urzędu Gminy w Sońsku lub także dołączyć do oferty w sposób umożliwiający wypięcie i zwrot w sytuacjach przewidzianych ustawą Prawo zamówień publicznych. 8.8. Niewniesienie wadium w terminie lub wniesienie w sposób nieprawidłowy spowoduje odrzucenie oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7b ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach