Przetargi.pl
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Bądkowo.

Gmina Bądkowo ogłasza przetarg

  • Adres: 87704 Bądkowo, ul. Włocławska
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 54 272 41 00 , fax. 54 272 40 54
  • Data zamieszczenia: 2017-06-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bądkowo
    ul. Włocławska 82
    87704 Bądkowo, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 54 272 41 00, fax. 54 272 40 54
    REGON: 91086642000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Bądkowo.
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Charakterystyka Gminy:Powierzchnia Gminy wynosi około: 79 km2, liczba nieruchomości zamieszkałych wynosi około 1 025, w tym 75 nieruchomości zadeklarowały niesegregowane odpady komunalne, liczba mieszkańców zamieszkałych na podstawie złożonych deklaracji wynosi 3 773. Ilość odpadów zebranych w poprzednich latach:2016 – 470,7 Mg, w tym 307,6 Mg frakcja sucha,2015 – 455,4 Mg,w tym 283,8 Mg frakcja sucha,2014 – 394,9 Mg, w tym 117,0 Mg frakcja sucha, 2013 – 366,8 Mg, w tym 87,6 Mg frakcja sucha.2.Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych: a)z nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców Gminy Bądkowo: niesegregowanych (zmieszanych), zbieranych selektywnie (tj. odpadów mokrych i suchych) b)z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych:odpadów komunalnych zbieranych selektywnie. 3.Częstotliwość i rodzaje odbieranych odpadów:a)Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne odbierane będą z pojemników, ustawionych na terenie nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców z częstotliwością:z terenów zabudowy jednorodzinnej 2 razy w miesiącu, z terenów zabudowy wielorodzinnej 2 razy w miesiącu.Pojemniki do niesegregowanych odpadów komunalnych zapewniają właściciele nieruchomości.b)Selektywnie zbierane odpady komunalne suche powstające w gospodarstwach domowych takie, jak: papier, metale, tworzywa sztuczne, szkło, opakowania wielomateriałowe, odbierane będą z pojemników przeznaczonych do selektywnego zbierania odpadów komunalnych suchych z częstotliwością:- z terenów zabudowy jednorodzinnej 1 raz w miesiącu,- z terenów zabudowy wielorodzinnej 1 raz w miesiącu.Pojemniki(worki) do selektywnie zbieranych odpadów komunalnych suchych zapewniają właściciele nieruchomości.c)Selektywnie zbierane odpady komunalne mokre powstające w gospodarstwach domowych takie jak: ulegające biodegradacji odpady kuchenne, odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji; odpady zielone, inne odpady mokre ulegające biodegradacji, pieluchy oraz popiół, odbierane będą z pojemników przeznaczonych do selektywnego zbierania odpadów komunalnych mokrych z częstotliwością: - z terenów zabudowy jednorodzinnej 2 razy w miesiącu,- z terenów zabudowy wielorodzinnej 2 razy w miesiącu. Pojemniki(worki) do selektywnie zbieranych odpadów komunalnych mokrych zapewniają właściciele nieruchomości.d)Odpady selektywnie zbierane przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych, odbierane w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych. Wykonawca wskaże w optymalnej odległości dla mieszkańców Gminy Bądkowo Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK), do którego mieszkańcy Gminy Bądkowo będą mogli dostarczać odpady komunalne. Dodatkowo Wykonawca w porozumieniu z Zamawiającym zorganizuje dwa razy w roku (wiosną i jesienią), z uzgodnionego miejsca na terenie Gminy Bądkowo, odbiór następujących odpadów komunalnych:wyeksploatowany sprzęt elektryczny i elektroniczny,zużyte akumulatory, meble i odpady wielkogabarytowe,zużyte opony. W czasie trwania zbiórki wykonawca zabezpieczy odpowiednią ilość kontenerów (pojazdów) w celu odebrania wszystkich dostarczonych odpadów przez mieszkańców oraz zapewni obsługę do załadunku i uprzątnięcia odpadów niezaładowanych przez mieszkańców. Wykonawca poza tym dokona odbioru: zużytych baterii, przeterminowanych leków.Dla zużytych baterii oraz przeterminowanych leków udostępni na czas obowiązywania umowy po jednym oznakowanym pojemniku oraz odpadów budowlanych i rozbiórkowych w ilości nie większej niż 500kg z jednej nieruchomości raz w roku na zgłoszenie właściciela nieruchomości. Sposób realizacji usługi a)Realizując usługę Wykonawca będzie odbierał odpady komunalne od właścicieli wszystkich nieruchomości zamieszkałych (nieruchomość, w której znajduje się co najmniej 1 lokal, w którym zamieszkuje co najmniej jeden mieszkaniec) z terenu Gminy Bądkowo z pojemników (kosze lub worki) na odpady komunalne. b)Pojemniki lub worki na odpady powinny być ustawione na terenie nieruchomości w miejscu widocznym, dostępnym dla podmiotu uprawnionego do odbioru odpadów. Jednakże Wykonawca ma podjąć wszelkie niezbędne czynności celem odbioru odpadów, których można wymagać przy uwzględnieniu zawodowej staranności Wykonawcy. c)Wykonawca na podstawie informacji przekazanych przez Zamawiającego (Zamawiający po podpisaniu umowy przekaże aktualny wykaz nieruchomości, z których odbierane będą odpady komunalne), uwzględniając postanowienia dotyczące sposobu i częstotliwości odbioru odpadów komunalnych, opracuje harmonogram odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i przedłoży go Zamawiającemu w formie elektronicznej do akceptacji w ciągu 7 dni od otrzymania ww. wykazu. d)W harmonogramie musi być podany termin zbiórki akcyjnej (wiosną i jesienią) odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, akumulatorów, opon oraz sposób odbioru (miejsca odbioru odpadów). e)W harmonogramie musi byś podana nazwa i nr telefonu firmy świadczącej usługi. f)Wszelkie zmiany harmonogramu wymagają zachowania formy pisemnej oraz uprzedniego powiadomienia Zamawiającego. g)Wykonawca jest zobowiązany do skutecznego informowania mieszkańców o terminach odbioru odpadów komunalnych oraz o wszelkich zmianach w tym zakresie, poprzez dystrybucję wśród właścicieli nieruchomości harmonogramu po jednym egzemplarzu dla każdego właściciela lub zarządzającego nieruchomością. Dostarczenie harmonogramu może się odbywać poprzez przekazanie go w każdy sposób umożliwiający zapoznanie się z jego treścią (np. listem, przez bezpośrednie wręczenie właścicielowi posesji, czy też za pomocą poczty elektronicznej). Zamawiający dopuszcza dodatkowo możliwości przekazania harmonogramu w inny możliwy sposób (np. w środkach masowego przekazu, wywieszenie harmonogramu w widocznym miejscu na terenie posesji). h)Wykonawca będzie zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w dni robocze w godzinach od 7:00 do 20:00. W uzasadnionych, wyjątkowych przypadkach, za uprzednią zgodą Zamawiającego, możliwy będzie odbiór odpadów w inne dni lub w innych godzinach. i)Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody wyrządzone Zamawiającemu lub osobom trzecim w związku z realizacją przedmiotowej usługi. j)Wykonawca zobowiązuje się do sprzątania w miejscach odbioru odpadów, tj. porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami wysypanymi z pojemników, worków czy też pojazdów. Obowiązek ten dotyczy sytuacji, gdy zanieczyszczenie terenu zostało spowodowane postępowaniem Wykonawcy. k)Wykonawca w ramach wykonywania przedmiotowej usługi obowiązany jest nie mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości. l)Odpady przekazane przez właściciela nieruchomości, deklarującego selektywną zbiórkę odpadów, jako wyselekcjonowane, zostaną potraktowane przez Wykonawcę jako zmieszane, jeżeli właściciel nieruchomości umieści w jednym pojemniku odpady suche łącznie z odpadami mokrymi. m)Wykonawca zobowiązany jest powiadomić Zamawiającego o powtarzających się przypadkach niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych (w przypadku deklaracji selektywnej zbiórki odpadów). Przez powtarzające się przypadki Zamawiający rozumie drugi i każdy następny taki przypadek. Wykonawca poinformuje Zamawiającego pisemnie lub drogą elektroniczną o w/w przypadkach w terminie 2 dni roboczych od zaistniałej sytuacji, załączając dokumentację zdjęciową (z której będzie wynikało jednoznacznie istnienie naruszeń, o których mowa powyżej na danej nieruchomości) oraz protokół z zaistniałego zdarzenia. Zamawiający nie stawia konkretnych wymagań co do rodzaju urządzeń, za pomocą których Wykonawca będzie sporządzał dokumentację zdjęciową. Zamawiający nie wymaga również przedstawienia fotografii w ściśle określonym formacie i rozdzielczości. Zamawiający wyjaśnia ponadto, że obecność właściciela nieruchomości lub jego przedstawiciela przy spisywaniu protokołu jest wskazana, jednakże jeżeli bez winy Wykonawcy nie można zapewnić obecności takiej osoby (np. z powodu nieobecności na terenie posesji) Zamawiającemu wystarczy jednostronny protokół sporządzony przez Wykonawcę. Zagospodarowanie odpadów a)Wykonawca w ramach realizacji usługi odbierania odpadów komunalnych zobowiązany jest do:przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych (tzw. RIPOK), wskazanej w Uchwale Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego w sprawie Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko-pomorskiego,przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której stanowi ustawa o odpadach. b)Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne w sposób zapewniający osiągnięcie określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U z 2012r. poz. 645) poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych, szkła w wysokości:w roku 2017 – co najmniej 20%, w roku 2018 – co najmniej 30% c)Osiągane przez Wykonawcę poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku obliczane będą na podstawie wzorów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012r. poz. 645)d)Wykonawca ma obowiązek w każdym półroczu obowiązywania umowy zagospodarowania w inny sposób niż składowanie na składowisku co najmniej: 45% w 2017r., 40% w 2018 r. (wagowo) odebranych odpadów ulegających biodegradacji w stosunku do masy tych odpadów wytworzonych w 1995 r., zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczenia poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z 2012r. poz. 676). e)Wykonawca odpowiedzialny jest za zastosowanie niezbędnych przedsięwzięć i czynności do odbierania odpadów komunalnych w sposób zapewniający osiągnięcie wymaganych prawem poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych, szkła oraz poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych przekazanych do składowania. f)Wykonawca w ramach realizacji niniejszej usługi będzie sporządzał sprawozdania i przekazywał je Zamawiającemu do końca miesiąca następującego po półroczu, którego dotyczy. Wzór sprawozdania winien być zgodny z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi (Dz.U. 2016 poz. 934). g)Wykonawca będzie sporządzał co miesiąc protokół, w którym wskaże m.in. informacje o ilości odebranych odpadów zmieszanych jak i selektywnie zebranych oraz sposobie ich zagospodarowania, napotkanych problemach przy świadczeniu usługi oraz podjętych środkach zaradczych. h)Zobowiązuje się Wykonawcę do dostarczenia Zamawiającemu kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem kart przekazania zebranych odpadów komunalnych z terenu Gminy Bądkowo w terminach miesięcznych jako załączniki do raportów potwierdzających realizację usługi za miniony miesiąc. i)Zamawiający oczekuje, że Wykonawca będzie prowadził dokumentację wymaganą przez wszelkie przepisy prawa polskiego i wspólnotowego przy świadczeniu usług z zakresu odbioru i zagospodarowania odpadów, o stopniu szczegółowości wynikającym z przedmiotowych przepisów, a także dokumentację do której prowadzenia jest zobowiązany na mocy niniejszej SIWZ, zgodnie z wymaganiami Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest okazać przedmiotową dokumentację na każde żądanie Zamawiającego. j)Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia we własnym zakresie kontroli sposobu wykonywania przez Wykonawcę przedmiotu umowy, w szczególności poprzez wgląd do dokumentów sporządzanych w związku z prowadzeniem ewidencji odpadów. Opis potencjału technicznego Wykonawca musi dysponować odpowiednim potencjałem technicznym, niezbędnym do należytego wykonania przedmiotowego zamówienia tj: 1)posiadać bazę magazynowo-transportową: a)usytuowaną na terenie, do którego posiadają tytuł prawny; b)położoną w Gminie Bądkowo lub w odległości nie większej niż 40 km od granicy Gminy; c)zabezpieczoną w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym; d)zapewniającą miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu; e)zapewniającą miejsca magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych; f)posiadającą urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania; g)wyposażoną w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. – Prawo wodne (Dz. U. z 2015 r. poz. 469 ze zm.); h)wyposażoną w miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, i)wyposażoną legalizowaną samochodową wagę najazdową – w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów. j)wyposażoną w punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów, o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo-transportowej. k)wyposażoną w miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo-transportowej. 2)posiadać pojazdy do odbioru odpadów w zakresie każdego zamówienia częściowego: a)co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych; b)co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych. Zamawiający oczekuje, że pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych będą spełniały wymagania określone w niniejszej SIWZ – Opis przedmiotu zamówienia, a także umożliwiały załadunek, transport i rozładunek selektywnie zebranych odpadów zgodnie z wszelkimi przepisami prawa, a zwłaszcza ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach; c)co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej; d)pojazdy powinny być trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości; e)pojazdy powinny być utrzymywane w odpowiednim stanie technicznym i sanitarnym poprzez:zabezpieczenie ich przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu;poddawane ich myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnieniem właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie oraz posiadanie dokumentów potwierdzających wykonanie przedmiotowych czynności, na koniec każdego dnia roboczego opróżnianie pojazdów z odpadów i parkowanie ich wyłącznie na terenie bazy magazynowo-transportowej. f)konstrukcja pojazdów powinna zabezpieczać przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizować oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady nimi przewożone; g)pojazdy powinny by wyposażone w system pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów zarówno przez Wykonawcę jak i Zamawiającego oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów; h)pojazdy powinny być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników; i)dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90000000-7

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach