Przetargi.pl
ODBIERANIE I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD MIESZKAŃCÓW Z TERENU GMINY SADLINKI

Gmina Sadlinki ogłasza przetarg

  • Adres: 82522 Sadlinki, ul. Kwidzyńska
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 552 757 510 , fax. 552 757 580
  • Data zamieszczenia: 2017-06-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sadlinki
    ul. Kwidzyńska 12
    82522 Sadlinki, woj. pomorskie
    tel. 552 757 510, fax. 552 757 580
    REGON: 17074804000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.sadlinki.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ODBIERANIE I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD MIESZKAŃCÓW Z TERENU GMINY SADLINKI
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie gminy Sadlinki w okresie od 1 lipca 2017 r. do 31 grudnia 2018 r., w taki sposób aby zostały zapewnione poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczona masa odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. Nr 250 ze zm.) oraz aktami wykonawczymi do ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z zapisami: ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach oraz aktami wykonawczymi do tej ustawy, „Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Pomorskiego 2022” przyjętego przez Sejmik Województwa Pomorskiego uchwała nr 322/XXX/16 z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie przyjęcia „Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Pomorskiego 2022”, uchwałą Sejmiku Województwa Pomorskiego nr 322/XXX/2016 z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie wykonania „Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Pomorskiego 2022” i uchwałami zmieniającymi tą uchwałę, a także uchwałą Rady Gminy Sadlinki w sprawie uchwalenia Regulaminu Utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Sadlinki i uchwałą Rady Gminy Sadlinki w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi i uchwałami zmieniającymi tą uchwały. 2. Zakres przedmiotu zamówienia: 1) Gmina Sadlinki liczy 1332 gospodarstw domowych, w których przebywa na stałe 4.770 mieszkańców. W Gminie na obszarze 112,26 km2 znajduje się 13 sołectw: Olszanica (355 mieszkańców), Sadlinki (1.663 mieszkańców), Okrągła Łąka (317 mieszkańców), Nebrowo Wielkie (259 mieszkańców), Kaniczki (245 mieszkańców), Glina (285 mieszkańców), Karpiny (313 mieszkańców), Białki (375 mieszkańców), Grabowo (104 mieszkańców), Rusinowo (145 mieszkańców), Wiśliny (138 mieszkańców), Nebrowo Małe (193 mieszkańców), Bronisławowo (296 mieszkańców). W czasie trwania umowy Wykonawca musi wziąć pod uwagę około 10% zmianę ilości nieruchomości. 2) Zakłada się że w okresie od 01 lipca 2017r. do 31 grudnia 2018r. szacunkowa ilość wytwarzanych odpadów łącznie wyniesie 1.506,0 Mg, w tym odpady komunalne 1.050,0 Mg oraz odpady selektywne 456,0 Mg. 3) Ilości odpadów podane powyżej są orientacyjne. Zostały podane w celu sporządzenia oferty. Z tytułu zmniejszenia lub zwiększenia ilości odpadów Zamawiający nie będzie ponosił dodatkowych kosztów. 4) Z terenu gminy Sadlinki w latach 2013, 2014, 2015, 2016 zebrano następujące ilości odpadów komunalnych oraz odpadów segregowanych: a) rok 2013: • szkło – 40,31 Mg • tworzywa sztuczne – 30,02 Mg • zmieszane (niesegregowane) odpady komunalne – 742,24 Mg b) rok 2014: • szkło – 76,3 Mg • tworzywa sztuczne – 104,1 Mg • opakowania z papieru i tektury – 4,0 Mg • popiół – 18,50 Mg • zmieszane (niesegregowane) odpady komunalne – 510,70 Mg c)rok 2015: • szkło – 112,0 Mg • tworzywa sztuczne – 85,4 Mg • opakowania z papieru i tektury – 2,6 Mg • popiół – 28,9 Mg • zmieszane (niesegregowane) odpady komunalne – 641,2 Mg d)rok 2016: • szkło – 116,5 Mg • tworzywa sztuczne – 100,7 Mg • opakowania z papieru i tektury – 3,02 Mg • popiół – 15,03 Mg • zmieszane (niesegregowane) odpady komunalne – 677,3 Mg 3. System zbierania odpadów komunalnych oraz odpadów segregowanych na terenie gminy Sadlinki: a) w zabudowie jednorodzinnej zmieszane (niesegregowane) odpady komunalne zbierane będą w pojemnikach o poj. od 60 l do 360 l., lecz przeważają na terenie gminy Sadlinki pojemniki o 110 l lub 120 l. Natomiast odpady segregowane takiej jak: opakowania wielomateriałowe, papier i tektura, tworzywa sztuczne, metale, szkło zbierane będą w pojemnikach (poj.240 l) oraz (poj. 120 l), pozostałe frakcje takie jak: opakowania z papieru i tektury (kolor niebieski), ulegające biodegradacji (kolor brązowy) oraz popiół (kolor czarny) zbierane będą w systemie workowym. Zamawiający zastrzega sobie możliwość dostarczenia do siedziby Zamawiającego przez Wykonawcę dodatkowych worków w ilościach takich jak: 200 sztuk worków o pojemności 120 litrów w kolorze żółtym do gromadzenia tworzyw sztucznych, 200 sztuk worków o pojemności 100 litrów w kolorze zielonym do gromadzenia szkła, 100 sztuk worków o pojemności 120 litrów w kolorze niebieskim do gromadzenia opakowań z papieru i tektury, 300 sztuk worków o pojemności 100 litrów w kolorze czarnym do gromadzenia popiołu, 200 sztuk worków o pojemności 100 litrów w kolorze brązowym do gromadzenia odpadów ulegających biodegradacji w okresie trwania umowy. b)w zabudowie wielorodzinnej zmieszane (niesegregowane) odpady komunalne zbierane będą w pojemnikach o poj. od 60 l do 360 l., lecz przeważają na terenie gminy Sadlinki pojemniki o 110 l lub 120 l. Natomiast odpady segregowane takiej jak: opakowania wielomateriałowe, papier i tektura, tworzywa sztuczne, metale, szkło zbierane będą w pojemnikach (poj.240 l) oraz (poj. 120 l), pozostałe frakcje takie jak: opakowania z papieru i tektury (kolor niebieski), ulegające biodegradacji (kolor brązowy) oraz popiół (kolor czarny) zbierane będą w systemie workowym. Zamawiający zastrzega sobie możliwość dostarczenia do siedziby Zamawiającego przez Wykonawcę dodatkowych worków w ilościach takich jak: 200 sztuk worków o pojemności 120 litrów w kolorze żółtym do gromadzenia tworzyw sztucznych, 200 sztuk worków o pojemności 100 litrów w kolorze zielonym do gromadzenia szkła, 100 sztuk worków o pojemności 120 litrów w kolorze niebieskim do gromadzenia opakowań z papieru i tektury, 300 sztuk worków o pojemności 100 litrów w kolorze czarnym do gromadzenia popiołu, 200 sztuk worków o pojemności 100 litrów w kolorze brązowym do gromadzenia odpadów ulegających biodegradacji w okresie trwania umowy. Łączna ilość worków jaką wykonawca powinien dostarczyć w okresie trwania umowy to: 400 sztuk worków o pojemności 120 litrów w kolorze żółtym do gromadzenia tworzyw sztucznych, 400 sztuk worków o pojemności 100 litrów w kolorze zielonym do gromadzenia szkła, 200 sztuk worków o pojemności 120 litrów w kolorze niebieskim do gromadzenia opakowań z papieru i tektury, 600 sztuk worków o pojemności 100 litrów w kolorze czarnym do gromadzenia popiołu, 400 sztuk worków o pojemności 100 litrów w kolorze brązowym 4. W ramach zleconej usługi Wykonawca zobowiązany będzie do: 1) odbierania od wszystkich właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy wytworzonych w każdej ilości zmieszanych (niesegregowanych) odpadów komunalnych (kod odpadu 20 03 01), zbieranych w pojemnikach oraz w workach znajdujących się przy pojemnikach (w przypadku okresowych nadwyżek, gdy odpady te nie będą mieściły się w pojemnikach). 2) odbieranie zmieszanych odpadów komunalnych odbywało się będzie w następujących częstotliwościach: a) co 2 tygodnie - w zabudowach jednorodzinnych oraz w zabudowach wielorodzinnych, w których zmieszane odpady komunalne zbierane są w pojemnikach o pojemności od 60 l do 360 l; b)1 raz w tygodniu – w zabudowach wielorodzinnych, w których zmieszane odpady komunalne zbierane są w pojemnikach o pojemności 1100 l – tj. przy ulicy Brzozowej 10 bloków (od Nr 17 do Nr 27) położonych w miejscowości Sadlinki -; 10 sztuk pojemników (Spółdzielnia Mieszkaniowa Lokatorsko – Własnościowa), w miejscowości Sadlinki przy ulicy Szkolnej 2 –; 4 sztuki pojemników (Wspólnota Mieszkaniowa ,,Pod Lasem”), w miejscowości Białki nr 2 -; 4 sztuki pojemników (Wspólnota Mieszkaniowa), w miejscowości Nebrowo Wielkie przy ulicy Nadwiślańskiej 14 -; 4 sztuki pojemników (Wspólnota Mieszkaniowa), w miejscowości Nebrowo Wielkie przy ulicy Nadwiślańskiej 11 -; 4 sztuki pojemników (Wspólnota Mieszkaniowa). 3) odbierania od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy wytworzonych w każdej ilości selektywnie zbieranych, w workach i pojemnikach, odpadów komunalnych następujących frakcji: opakowania wielomateriałowe (kod odpadu: 15 01 05; 20 01 99), papier i tektura (kod odpadu: 15 01 01; 20 01 01), tworzywa sztuczne (kod odpadu:15 01 02; 20 01 39), metale –np. puszki (kod odpadu: 15 01 04; 20 01 40), szkło (kod odpadu:15 01 07; 20 01 02), ulegające biodegradacji (kod odpadu: 20 02 01) oraz popiół (kod odpadu: 20 01 99 – inne nie wymienione frakcje zbierane w sposób selektywny). Zbieranie odpadów segregowanych, przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych, następowało będzie według następujących zasad: a) tworzywa sztuczne i metal (puszki), w tym: butelki PET, plastikowe opakowania po płynach, napojach i chemii gospodarczej, foliowe woreczki i reklamówki, puszki po napojach oraz opakowania wielomateriałowe, będą zbierane razem w workach i pojemnikach koloru żółtego z napisem ,,TWORZYWA SZTUCZNE”, b) szkło, w tym szkło białe i kolorowe, będzie zbierane w workach i pojemnikach koloru zielonego z napisem ,,SZKŁO”. c)papier i tektura, w tym: gazety, książki, zeszyty, torby i worki papierowe, tektura, będą zbierane razem w workach i pojemnikach koloru niebieskiego z napisem ,,PAPIER”, d)odpady ulegające biodegradacji, będą zbierane w workach i pojemnikach koloru brązowego z napisem ,,BIO” e)odpady popiołu, będą zbierane w workach i pojemnikach koloru czarnego z napisem ,,POPIÓŁ”. 4) odbieranie odpadów selektywnie zbieranych odbywało się będzie w następujących częstotliwościach: a) tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metal (worek i pojemnik żółty) – 1 raz w miesiącu. W miesiącach: maj, czerwiec, lipiec sierpień, wrzesień – 2 razy w miesiącu. b) szkło (worek i pojemnik zielony) – co 2 miesiące. c)papier i tektura (worek i pojemnik niebieski) – co 2 miesiące. d)ulegające biodegradacji (worek i pojemnik brązowy) – w okresie od 01 maja do 30 września - 1 raz w miesiącu. e)popiół (worek i pojemnik czarny) – w okresie od 01 października do 30 kwietnia - 1 raz w miesiącu. W przypadku przepełnienia się pojemników do selektywnej zbiórki w zabudowie wielorodzinnej Wykonawca zobowiązany będzie do częstszego ich opróżniania, poza określonym terminem odbioru odpadów selektywnych, niezwłocznie po dokonanym zgłoszeniu przez Zamawiającego. 5) odbierania, w godzinach od 700 do 1900, odpadów komunalnych zmieszanych i odpadów selektywnie zbieranych od wszystkich właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie gminy Sadlinki, zgodnie z wykazem nieruchomości stanowiącym załącznik nr 2, 3, 4 . Wykaz ten zawiera punkty adresowe nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy (gospodarstw domowych), z wyszczególnienie nieruchomości (tj. zabudowy wielorodzinnej – 10 bloków przy ulicy Brzozowej położonych w miejscowości Sadlinki od bloku Nr 17 do bloku Nr 27) -(Spółdzielnia Mieszkaniowa Lokatorsko – Własnościowa), które zostaną wyposażone bezpłatnie prze wykonawcę w pojemniki o pojemności 1100 l na zmieszane odpady komunalne w ilości 10 sztuk oraz będą wyposażone przez wykonawcę w pojemniki o pojemności 1100 l do selektywnej zbiórki w ilości ośmiu sztuk (4 pojemniki na szkło oraz 4 pojemniki na plastik), w miejscowości Sadlinki przy ulicy Szkolnej nr 2 –; 4 sztuki pojemników (Wspólnota Mieszkaniowa ,,Pod Lasem”), w miejscowości Sadlinki przy ulicy Szkolnej nr 10 –; 4 sztuki pojemników (Wspólnota Mieszkaniowa), sztuki pojemników w miejscowości Białki nr 2 -; 4 sztuki pojemników (Wspólnota Mieszkaniowa), w miejscowości Nebrowo Wielkie przy ulicy Nadwiślańskiej nr 14 -; 4 sztuki pojemników (Wspólnota Mieszkaniowa), w miejscowości Nebrowo Wielkie przy ulicy Nadwiślańskiej nr 11 -; 4 sztuki pojemników (Wspólnota Mieszkaniowa). 6)w obecnej chwili 632 gospodarstw domowych na terenie Gminy Sadlinki zdeklarowało chęć odbioru popiołu, zgodnie z wykazem nieruchomości stanowiącym załącznik nr 5. Zamawiający zastrzega możliwość zwiększenia ilości nieruchomości zamieszkałych od których winien być odbierany popiół. 7) w obecnej chwili 25 gospodarstw domowych na terenie Gminy Sadlinki zdeklarowało chęć odbioru odpadów ulegających biodegradacji, zgodnie z wykazem nieruchomości stanowiącym załącznik nr 6. Zamawiający zastrzega możliwość zwiększenia ilości nieruchomości zamieszkałych od których winien być odbierane odpady ulegające biodegradacji. Zamawiający zastrzega, że wykaz nieruchomości może ulec zmianie, zarówno co do ogólnej ilości nieruchomości (gospodarstw domowych), jak i ilości zabudów wielorodzinnych. W sytuacji zaistnienia potrzeby dostawienia lub przestawienia pojemników do selektywnej zbiórki Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania tego zadania po otrzymaniu pisemnego zlecenia od Zamawiającego. 7) zakupu worków w okresie trwania umowy do selektywnej zbiórki odpadów w łącznej ilości co najmniej 52.594 sztuk, o następującej kolorystyce: żółtych (tworzywa sztuczne i metale) – 200 sztuk, zielonych (szkło) – 200 sztuk. Natomiast zakup worków na cały okres umowy o kolorystyce: niebieskich (papier i tektura) – 12.078 sztuk, czarny (popiół) – 40.116 sztuk. Łączna ilość zakupionych worków do selektywnie zbieranych odpadów podczas trwania umowy wynosi co najmniej 52.594 sztuk. Wymaga się aby worki miały pojemność: • 120 litrów – worki na tworzywa sztuczne (kolor żółty), • 120 litrów – worki na papier i tekturę (kolor niebieski), • 100 litrów – worki na szkło (kolor zielony), • 100 litrów – worki na odpady ulegające biodegradacji (kolor brązowy), • 100 litrów – worki na popiół (kolor czarny). Wymaga się, aby worki do segregacji odpadów były o odpowiedniej wytrzymałości mechanicznej, czyli nie ulegające rozerwaniu przy pełnym ich napełnieniu odpowiednią frakcją odpadów, o grubości co najmniej: 30 mikronów – worki na tworzywa sztuczne (żółte) i papier (niebieskie), 60 mikronów – worki na szkło (zielone), 90 mikronów – worki na odpady ulegające biodegradacji (brązowy) oraz 90 mikronów – worki na popiół (czarny). 8) Zakup i dostarczenie na nieruchomość zamieszkałą worków do gromadzenia papieru i tektury, odpadów ulegających biodegradacji oraz popiołu należy do Wykonawcy. Wykonawca dostarcza pierwszy komplet worków do gromadzenia papieru i tektury (kolor worka; niebieski) oraz worków na odpady ulegające biodegradacji (kolor worka: brązowy) do nieruchomości zamieszkałych nastąpić powinno nie później niż do dnia 26 czerwca 2017 roku. Natomiast dostarczenie pierwszego kompletu worków do gromadzenia popiołu (kolor worka; czarny) do nieruchomości zamieszkałych nastąpić powinno nie później niż do dnia 30 września 2017 roku. Szacunkowa miesięczna ilość worków potrzebna do właściwej obsługi gospodarstwa domowego, niezbędna do wyliczenia kosztów zakupu worków na jedno gospodarstwo domowe, 1 worek na papier (kolor worka; niebieski), 3 worki na odpady ulegające biodegradacji (kolor worka: brązowy) – od maja do października oraz 3 worki na popiół(kolor worka; czarny) -w sezonie grzewczym od października do kwietnia przez cały okres umowy. Kolejne worki winny być przekazywane w dniu odbioru odpadów selektywnych wg. potrzeb zgłaszanych przez mieszkańca. Na workach powinna być instrukcja ich używania oraz informacja jakie frakcje i ich pochodne można wrzucać a jakie nie powinny się znaleźć w worku danego koloru. Worki powinny być w kolorach zgodnych z Regulaminem utrzymania i porządku w Gminie Sadlinki. 9) Wykonawca zobowiązany jest sporządzić harmonogram odbioru odpadów z terenu gminy Sadlinki i uzgodnić go z Zamawiającym w ciągu 7 dni od daty podpisania umowy. Harmonogramy muszą zawierać terminy odbioru odpadów zgodnie z częstotliwością wskazaną w pkt. 4 oraz obejmować cały okres realizacji usługi. Pierwszy harmonogram o nakładzie 1324 sztuk będzie obejmował okres od lipca do końca grudnia 2017 roku, zaś drugi harmonogram o nakładzie 1400 sztuk będzie obejmował cały rok kalendarzowy 2018. a)odbiór odpadów komunalnych zmieszanych z danej nieruchomości powinien zawsze przypadać na ten sam dzień tygodnia, w przypadku gdy ustalony dzień tygodnia dla odbioru odpadów przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, Wykonawca zapewni odbiór odpadów w następnym dniu nie będącym dniem wolnym od pracy. b)odbiór odpadów selektywnie zbieranych (tworzywa sztuczne) z danej nieruchomości powinien zawsze przypadać na ten sam dzień miesiąca, w przypadku gdy ustalony dzień tygodnia dla odbioru odpadów przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, Wykonawca zapewni odbiór odpadów w następnym dniu nie będącym dniem wolnym od pracy. W miesiącach czerwiec, lipiec, sierpień na tej samej zasadzie dwa razy w miesiącu. c)odbiór odpadów selektywnie zbieranych (szkło) z danej nieruchomości powinien zawsze przypadać na ten sam dzień co dwa miesiące, w przypadku gdy ustalony dzień tygodnia dla odbioru odpadów przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, Wykonawca zapewni odbiór odpadów w następnym dniu nie będącym dniem wolnym od pracy. d) odbiór odpadów selektywnie zbieranych (makulatura) z danej nieruchomości powinien zawsze przypadać na ten sam dzień co tworzywa sztuczne lecz nie rzadziej co dwa miesiące, w przypadku gdy ustalony dzień tygodnia dla odbioru odpadów przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, Wykonawca zapewni odbiór odpadów w następnym dniu nie będącym dniem wolnym od pracy. e) odbiór odpadów ulegających biodegradacji z danej nieruchomości (zgodnie z wykazem) powinien zawsze przypadać na ten sam dzień miesiąca w okresie od 01 maja do 31 października, w przypadku gdy ustalony dzień tygodnia dla odbioru odpadów przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, Wykonawca zapewni odbiór odpadów w następnym dniu nie będącym dniem wolnym od pracy. f) odbiór odpadów popiołu z danej nieruchomości (zgodnie z wykazem) powinien zawsze przypadać na ten sam dzień miesiąca w okresie od 01 października do 30 kwietnia, w przypadku gdy ustalony dzień tygodnia dla odbioru odpadów przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, Wykonawca zapewni odbiór odpadów w następnym dniu nie będącym dniem wolnym od pracy. Zamawiający zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian do harmonogramów. 10)Rozdysponowanie wśród nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy (gospodarstw domowych) zarówno w zabudowie jednorodzinnej, jak również w zabudowie wielorodzinnej – po jednym harmonogramie w formie papierowej dla każdego gospodarstwa domowego, w terminach: a)do 26 czerwca 2017 roku – na czas od lipca do końca grudnia 2017 roku. b)do 24 grudnia 2017 roku – na cały 2018 rok. 11)zorganizowania i przeprowadzenia, po uzgodnieniu z Zamawiającym , jednej objazdowej zbiórki odpadów wielkogabarytowych (kod odpadu: 20 03 07) oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego AGD i RTV (kod odpadu: 20 01 36) z wyznaczonych na terenie gminy Sadlinki miejsc. Zbiórki te odbędą się w miesiącu maju 2018 roku. W celu zorganizowania zbiórki Wykonawca uzgodni z Zamawiającym do końca kwietnia 2018 roku konkretny termin przeprowadzenia zbiórki przypadającego na soboty, wzór ogłoszeń informujących mieszkańców o przeprowadzeniu danej zbiórki oraz miejsca na terenie każdego z sołectw, w których przed dniem przeprowadzenia danej zbiórki zużyty sprzęt i odpady wielkogabarytowe będą gromadzone przez mieszkańców. 12) przekazywania Zamawiającemu miesięcznych raportów zawierających informację o: a) ilości odebranych i zagospodarowanych odpadów zmieszanych (Mg) - z uwzględnieniem miejsca ich przekazania (Wykonawca załączy Karty Przekazania Odpadów), b) poszczególnych rodzajach i ilościach odebranych i zagospodarowanych odpadów selektywnie zebranych (Mg) - z uwzględnieniem miejsca ich przekazania (Wykonawca załączy Karty Przekazania Odpadów), c) oświadczenie o odebraniu odpadów komunalnych z wszystkich nieruchomości wymienionych w wykazie nieruchomości, z wyszczególnieniem nieruchomości (z podziałem na poszczególne miejscowości), z których odpady nie zostały odebrane z podaniem przyczyny. d) w przypadkach niewłaściwego gromadzenia odpadów lub ich mieszania Wykonawca zobowiązany jest do: odebrania tych odpadów, poinformowania Zamawiającego o adresach nieruchomości, na których odpady nie są gromadzone w sposób odpowiadający wymaganiom Regulaminu, przekazania Zamawiającemu zdjęć w postaci cyfrowej dowodzących, że odpady gromadzone są w sposób niewłaściwy (zdjęcia muszą być zrobione w taki sposób, aby nie budząc wątpliwości pozwalały na przypisanie pojemników lub worków do konkretnej nieruchomości), przekazania danych pracowników Wykonawcy, którzy stwierdzili fakt niezgodnego z Regulaminem postępowania z odpadami komunalnymi. e) wykonawca będzie przekazywał miesięczny raport Zamawiającemu w terminie 7 dni po dniu zakończenia miesiąca, którego dotyczy w formie papierowej lub formie elektronicznej uzgodnionej z Zamawiającym. Zamawiający w terminie do 21 dni od dnia otrzymania raportu akceptuje go bądź zgłasza uwagi. Zaakceptowany przez Zamawiającego raport miesięczny będzie podstawą do wystawienia faktury za wykonaną usługę. 13) prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą przedmiotem niniejszego zamówienia, sporządzanie wykazów i półrocznych sprawozdań w formie pisemnej oraz przekazywanie ich do Zamawiającego w terminie nie później niż do końca miesiąca następującego po półroczu którego dotyczy. Sprawozdania należy składać zgodnie ze wzorem określonym w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi; 14) odbierania odpadów komunalnych w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego oraz ochrony środowiska, a w szczególności do: a) świadczenia usługi odbierania i zagospodarowania odpadów w sposób zapewniający przestrzeganie zasad wynikających z prawa ochrony środowiska, ustawy o odpadach, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz aktów wykonawczych wydanych na ich podstawie, b) zapobiegania wysypywania się odpadów z pojemników i worków podczas ich odbierania, c) uprzątania i odbierania odpadów z miejsc ich gromadzenia np. altanek śmietnikowych, w tym także odbierania tych odpadów, które nie zostały umieszczone w pojemnikach, d) zabezpieczenia przewożonych odpadów przed ich wysypaniem w trakcie transportu. 15)spełnienia wymogów dotyczących przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych: a) obowiązkiem Wykonawcy jest przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy: zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych, a także pozostałości z sortowania odpadów przewidzianych do składowania do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych (RIPOK), b)W przypadku awarii instalacji regionalnej bądź w stanach odbiegających od normalnych eksploatacji, dopuszcza się skierowanie strumienia odpadów do instalacji zastępczych. Zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami Województwa Pomorskiego WPGO 2022 dla gminy Sadlinki został wyznaczony region gospodarki odpadami – Region Wschodni. W regionie tym funkcjonowały będą 2 instalacje regionalne, RIPOK Gilwa Mała (położony na terenie gminy Kwidzyn) oraz RIPOK Tczew. W ramach zagospodarowania selektywnie zebranych odpadów zielonych, również jako instalację regionalną wyznaczono, należącą do firmy KommunalserviceVornkahl Polska, kompostownię pryzmową. W przypadku awarii instalacji regionalnej bądź w stanach odbiegających od normalnych eksploatacji, dopuszcza się skierowanie strumienia odpadów do instalacji zastępczych RIPOK Stary Las, RIPOK Szadółki. W celu potwierdzenia realizacji powyższego obowiązku, Wykonawca przedstawi Zamawiającemu dokumenty potwierdzające wykonanie obowiązku przez przedłożenie kart przekazania odpadów. 16) przekazywania odpadów selektywnych ( opakowań wielomateriałowych, tworzywa sztucznego, metalu, szkła, papieru oraz popiołu) zebranych z terenu gminy Sadlinki do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 17) osiągnięcia wymaganych poziomów: a) recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: metali, tworzyw sztucznych i szkła - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, b) ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów. 18) wykonawca zapewni Zamawiającemu, po uzgodnieniu z Zamawiającym, stały dostęp do systemu monitorowania pracy pojazdów obejmujący: a) bieżące określenie pozycji pojazdów w oparciu o wykorzystanie systemu GPS, b) odwzorowanie aktualnej pozycji i przebytej trasy na mapie gminy Sadlinki (w formie elektronicznej), z możliwością ustalenia miejsca (adresu) wykonywania pracy, c) odtwarzanie i analizę historii pracy pojazdów z okresu realizacji zamówienia. 19) wykonawca zapewni odbiór odpadów komunalnych, również w przypadkach, utrudnionego dojazdu do miejsc odbioru odpadów, czy to z uwagi na np.: trudno dostępne usytuowanie nieruchomości na terenie gminy, drogi gruntowe, przeprowadzane remonty dróg – objazdy, warunki atmosferyczne, itp. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu zamówienia. 20) wykonawca zobowiązany jest posiadać i okazać na żądanie Zamawiającego wszelkie dokumenty związane z realizacją przedmiotu zamówienia, w szczególności: karty przekazania odpadu, dokumenty potwierdzające odzysk/recykling. 21) wykonawca ponosi odpowiedzialność za zniszczenia lub uszkodzenia, pojemników służących do zbierania odpadów należących do właścicieli nieruchomości, powstałe w związku z realizacją przedmiotu zamówienia, na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym. 22) Wykonawca, na wniosek właściciela nieruchomości, umożliwi kupno pojemników na zmieszane odpady komunalne. 23) Z informacji posiadanych przez zamawiającego wynika, iż ok. 600 gospodarstw domowych posiada własne pojemniki o pojemności 110 – 120 l na odpady komunalne zmieszane. 24)W obecnej chwili 34 gospodarstw domowych na terenie Gminy Sadlinki nie zdeklarowało chęci segregacji odpadów, adresy tych nieruchomości zostaną przekazane Wykonawcy po podpisaniu umowy z Zamawiającym. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia ilości nieruchomości odnośnie wywozu odpadów selektywnie zbieranych. 25) W ramach świadczonej usługi wykonawca zobowiązany będzie do obsługi Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK). Zamawiający wyznaczył PSZOK w miejscowości Nebrowo Wielkie przy ulicy Szkolnej 17 (na terenie bazy Rolniczej Spółdzielni Handlowo-Usługowej). 26) Zamawiający posiada w PSZOK pojemniki o pojemności 1100 L w ilości 20 sztuk. Do wykonawcy będzie należało oznaczenie odpowiednimi opisami tych pojemników. W PSZOK-u znajdować się będą pojemniki lub kontenery na: popiół, akumulatory, zużyte opony, odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe, odpady metalowe, odpady ulegające biodegradacji i odpady zielone, zużyty sprzęt RTV i AGD, świetlówki, chemikalia, przeterminowane leki, chemia gospodarcza i PET, makulatura, szkło oraz folie po kiszonkach, sznurki i bigbagi. W ramach przedmiotowego zamówienia wykonawca zobowiązany będzie do zagospodarowania zebranych odpadów w PSZOK-u. Wymaga się opróżnianie pojemników co najmniej 1 raz w miesiącu. Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia ilości pojemników w PSZOK-u. Zagospodarowanie zebranych w PSZOK odpadów komunalnych należy dokonywać zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013r., poz. 21). W szczególności Wykonawca zobowiązany jest przekazać zebrane w sposób selektywny odpady komunalne w PSZOK do uprawnionych podmiotów prowadzących działalność w zakresie recyklingu i odzysku. 27)W uchwale Rady Gminy Sadlinki z dnia w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną opłatę za gospodarowanie odpadami Zamawiający określa ilości zbieranych odpadów w sposób bezpłatny w PSZOKU. 28)Wykonawca w miesiącach od maja do końca września ustawi na nieruchomości oznaczonej numerem geodezyjnym 169/1 położonej w miejscowości Sadlinki (Przedsiębiorstwo – Produkcyjno – Usługowo - Handlowe ,,WAFIOZ” przy ulicy Kwidzyńskiej 24, 82-522 Sadlinki) dwa pojemniki z przeznaczeniem na popiół. Wymaga się opróżnianie pojemników co najmniej 1 raz w miesiącu. 29)Wykonawca sporządzi i wywiesi w widocznym miejscu wykaz przyjmowanych w PSZOK odpadów zgodnie z załącznikiem nr 7 do SIWZ. W przypadku przepełnienia się pojemników do selektywnej zbiórki w PSZOK-u Wykonawca zobowiązany będzie do częstszego ich opróżniania, poza określonym terminem odbioru odpadów selektywnych, niezwłocznie po dokonanym zgłoszeniu przez Zamawiającego. 30)Wykonawca w ramach świadczonej usługi zobowiązany jest również do odbierania przeterminowanych leków z punktu aptecznego położonego w miejscowości Sadlinki przy ulicy Kwidzyńskiej 20A, niezwłocznie po dokonanym zgłoszeniu przez Zamawiającego. W obecnej chwili przeterminowane leki są odbierane co dwa lub trzy miesiące w zależności od natężenia ich wytworzenia. Szacunkowa wielkość jednorazowego odbioru przeterminowanych leków to ok. 10 kg.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90533000-2

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach