Przetargi.pl
„Odbieranie i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne, znajdujących się na terenie Gminy Niwiska oraz odbiór i zagospodarowanie odpadów z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) w 2020 roku.”

Gmina Niwiska ogłasza przetarg

  • Adres: 36-147 Niwiska, Niwiska
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 17 2279002 w. 33 , fax. 172 279 341
  • Data zamieszczenia: 2019-11-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Niwiska
    Niwiska 430
    36-147 Niwiska, woj. podkarpackie
    tel. 17 2279002 w. 33, fax. 172 279 341
    REGON: 69058167200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.niwiska.biuletyn.net

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Odbieranie i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne, znajdujących się na terenie Gminy Niwiska oraz odbiór i zagospodarowanie odpadów z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) w 2020 roku.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Ogólna charakterystyka Gminy Niwiska w kontekście odbioru i zagospodarowania odpadów. Liczba mieszkańców w Gminie Niwiska, którzy będą objęci usługą odbierania odpadów komunalnych - około 6183 (wg danych ewidencji ludności – osoby zameldowane), w tym szacunkowa liczba osób zamieszkałych na terenie Gminy Niwiska – 4450 (przewiduje się wzrost max. ok. 5%); 1) liczba nieruchomości zamieszkałych – 1430 (przewiduje się wzrost max. ok. 10%); 2) liczba nieruchomości niezamieszkałych: ok. 70 ( zakłada się wzrost ok. 10%); 3) liczba pojemników na odpady podlegające selektywnej zbiórce (tzw. dzwonków: plastik, szkło ,papier): 20 – będących własnością Zamawiającego; 4) liczba kontenerów na odpady KP 7 – 4 szt. - będących własnością Zamawiającego; 5) kosze uliczne na odpady o poj. min. 10 l – ok. 20 – zlokalizowane na przystankach autobusowych w poszczególnych miejscowościach Gminy Niwiska 6) szacunkowa liczba pojemników 120 l – 1450 szt. , 240 l – 30 szt. 1100 l – 10 szt., KP-7 – 1 szt. 7) liczba worków 120 l na odpady podlegające selektywnej zbiórce, przeznaczone do wyposażenia gospodarstw domowych w posesjach jedno lub kilkurodzinnych, około 5000 szt./miesiąc; 8) liczba worków 120 l na odpady zmieszane – ok. 50 sztuk/miesiąc; 9) ciągnik CASE III JX70 453 z przyczepą dwuosiową PRONAR T653/2 – będący własnością Zamawiającego – do prowadzenia systematycznej zbiórki odpadów przy drogach gminnych (w tym przystanki) i miejsca publiczne – udostępniany Wykonawcy przez Zamawiającego na podstawie odrębnie zawartej umowy użyczenia; 10) Ilość odpadów odebranych z terenu Gminy Niwiska w latach 2016 - 2018: Rodzaj 2016 w tonach 2017 w tonach 2018 w tonach Odpady zmieszane 365,00 432,500 390,870 Szkło 43,58 40,000 73,220 Tworzywa sztuczne 44,11 65,110 28,050 Papier 12,24 8,960 0,882 Metale 0,196 0,692 - Wielkogabarytowe 21,100 31,100 33,55 Opony 3,00 11,500 29,40 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałółw ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 16,340 34,640 51,740 Oleje i tłuszcze inne niż wymienione w 20 01 25 0,165 - - Farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice 0,367 - 0,150 Odpady ulegające biodegradacji - - 1,789 UWAGA! Dane powyższe nie stanowią żadnej wartości granicznej, po odebraniu której Wykonawca może zaprzestać odbioru odpadów. B. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania całej ilości odpadów komunalnych wystawionych i przekazanych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych i nieruchomości nie zamieszkałych w tym: 1) zmieszanych odpadów komunalnych i pozostałości z segregacji odpadów 2) papieru i tektury, 3) szkła, 4) tworzyw sztucznych, metali, odpadów wielomateriałowych, 5) odpadów ulegających biodegradacji Wykonawca zobowiązany jest do nieodpłatnego wyposażenia nieruchomości zamieszkałych i nieruchomości nie zamieszkałych w pojemniki, worki lub kontenery na odpady zmieszane spełniające wymagania określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Niwiska na następujących zasadach: 1) wyposażenie nieruchomości w pojemnik lub kontener o pojemnościach 120l, 240l i 1100l będzie następowało po odrębnym pisemnym zgłoszeniu zapotrzebowania przez Zamawiającego, w przypadku zgłoszenia przez mieszkańca Gminy Niwiska Zamawiającemu zapotrzebowania na taką usługę; 2) wyposażenie nieruchomości w worek czarny – przeznaczony na zmieszane odpady komunalne, w przypadku nieruchomości o utrudnionym dojeździe; 3) wykonawca w terminie do 7 dni od dnia złożenia mu przez Zamawiającego zapotrzebowania w formie pisemnej zobowiązany jest do wyposażenia nieruchomości w pojemnik lub kontener na odpady zmieszane. 4) wykonawca zobowiązany jest do naprawy lub wymiany dostarczonego przez siebie kontenera lub pojemnika na odpady, który uległ uszkodzeniu, na własny koszt, w terminie 7 dni od dnia złożenia mu przez Zamawiającego zapotrzebowania w formie pisemnej, tylko w przypadku gdy jego uszkodzenie powstało z winy Wykonawcy. Wyposażenie nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy w worki o pojemności nie mniejszej niż 120 litrów (o grubości zapewniającej wytrzymałość worków tj. co najmniej 60 mikronów) na odpady podlegające selektywnej zbiórce: 5) worki powinny być oznaczone nadrukiem, jakiego rodzaju odpady należy w nich gromadzić oraz winny posiadać kolorystykę: a) niebieski, oznaczony napisem „Papier”, umożliwiający gromadzenie odpadów z papieru, w tym tektury oraz odpadów opakowaniowych z papieru i odpadów opakowaniowych z tektury - na papier, oznaczonych napisem „Papier”; b) zielony, oznaczony napisem „Szkło”, umożliwiający gromadzenie odpadów ze szkła, w tym odpadów opakowaniowych ze szkła; c) żółty, oznaczony napisem „Metale i tworzywa sztuczne”, umożliwiający gromadzenie odpadów z tworzyw sztucznych, w tym odpadów opakowaniowych tworzyw sztucznych, odpadów opakowaniowych wielomateriałowych oraz odpadów metali, w tym odpadów opakowaniowych z metali; d) brązowy, oznaczony napisem „Bio”, umożliwiający gromadzenie odpadów ulegających biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów e) czarny, przeznaczony na zmieszane odpady komunalne. 6) wykonawca jest zobowiązany do oznakowania dostarczonych przez siebie pojemników na odpady w sposób czytelny i widoczny, umożliwiający łatwą identyfikację przedsiębiorcy, poprzez umieszczenie na nich nazwy firmy i numeru telefonu przedsiębiorcy. 7) ilość worków do gromadzenia odpadów podlegających selektywnej zbiórce, w które Wykonawca wyposaża nieruchomości, musi być dostosowana do liczby obsługiwanych mieszkańców i wynikającej z harmonogramu częstotliwości ich odbierania przy założeniu braku limitu ilości odbieranych odpadów segregowanych przy każdym odbiorze w takiej samej ilości i rodzaju jakie zostały odebrane. Worki winny być oznaczone odpowiednia informacją o rodzaju gromadzonych w nich odpadów, nazwą, adresem oraz numerem telefonu Wykonawcy i Zamawiającego. 8) Wykonawca zobowiązany będzie najpóźniej do 31 grudnia 2019 roku do wyposażenia nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w odpowiednie pojemniki i worki oraz wyposażenia Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych ( PSZOK) na terenie Zakładu Usług Komunalnych, Niwiska 112 (część działki nr 542/6) 4. Obsługę i funkcjonowanie PSZOK zapewnia Zamawiający. 1) wykonawca dostarczy i wyposaży PSZOK w niezbędną ilość pojemników umożliwiających prawidłowy odbiór i zagospodarowanie dostarczanych do niego odpadów, w sposób zgodny z wymogami obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa, a w szczególności w: a) kontenery na odpady budowlane i rozbiórkowe o pojemności minimalnej KP-7 m3, b) pojemnik na odpady niebezpieczne - 120l, c) pojemnik na leki i chemikalia – 120l, d) pojemnik na igły i strzykawki – 120l e) pojemnik na zużyte bateria i akumulatory – 240l, f) kontener na zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny KP-7 m3, g) kontener na meble i inne odpady wielkogabarytowe KP-7 m3, h) kontener na zużyte opony – KP-7 m3, i) kontener na popiół,- KP-7 m3, j) pojemnik na tekstylia i odzież – 1100 l k) pojemnik na bioodpady – 1100 l 5. Częstotliwość odbioru odpadów zmieszanych i selektywnych Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych z terenu gminy Niwiska z nieruchomości zamieszkałych i nieruchomości nie zamieszkałych z częstotliwością: 1) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – co dwa tygodnie w okresie od kwietnia do października , raz na miesiąc w pozostałym okresie , 2) zebrane selektywnie – papier, szkło, tworzywa sztuczne,, metale, opakowania wielomateriałowe - raz w miesiącu w okresie od maja do sierpnia, raz na dwa miesiące w pozostałym okresie, 3) odpady ulegające biodegradacji ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów, w tym odpadów zielonych: a) należy poddawać kompostowaniu na terenie nieruchomości w przydomowych kompostownikach (nie może to powodować uciążliwości dla użytkowników nieruchomości sąsiednich), b) w przypadku braku możliwości kompostowania należy je gromadzić w workach, które należy dostarczyć samodzielnie do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych; 4) popiół – należy dostarczać samodzielnie do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych 5) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny – dwa razy w roku, lub dostarczyć do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych 6) odpady wielkogabarytowe, meble, - dwa razy w roku, lub dostarczyć do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, 7) odpady budowlane i rozbiórkowe – dostarczyć do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych 8) zużyte opony - dwa razy w roku, lub dostarczyć do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych 9) przeterminowane leki należy umieszczać w przeznaczonych do tego celu i specjalnie oznakowanych pojemnikach (konfiskatorach) znajdujących się w placówkach służby zdrowia; 110) chemikalia, w szczególności farby, lakiery, środki ochrony roślin należy przekazywać do mobilnego punktu selektywnego zbierania odpadów, odbierającego odpady akcyjnie, raz w roku; 11) zużyte baterie i akumulatory inne niż przemysłowe i samochodowe należy umieszczać w przeznaczonych do tego celu i specjalnie oznakowanych pojemnikach znajdujących się w budynkach użyteczności publicznej lub dostarczyć do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, 12) akumulatory przemysłowe i samochodowe należy dostarczać do placówek handlowych i usługowych prowadzących ich sprzedaż bądź wymianę; 13) z terenów przeznaczonych do użytku publicznego z terenów mienia komunalnego oraz z terenów parku i przystanków komunikacji, opróżnianie koszy ulicznych następuje - nie rzadziej niż raz w miesiącu lub w miarę napełnienia pojemników, nie dopuszczając do ich przepełnienia 14) pojemniki przeznaczone do selektywnej zbiórki surowców wtórnych, stojących na terenach przeznaczonych do użytku publicznego - sukcesywnie w miarę ich zapełnienia, w terminie do 7 dni od dnia zgłoszenia telefonicznie, nie rzadziej niż raz na dwa miesiące 15) z punktu selektywnej zbiórki odpadów ( PSZOK )- nie rzadziej niż raz na kwartał, a w przypadku wcześniejszego zapełnienia kontenerów, na telefoniczne zgłoszenie
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90513100-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 14 000, 00 zł (słownie: czternaście tysięcy złotych 00/100) do 21. 11. 2019 r. do godz. 09:00. 2. Wadium powinno być wniesione w wybranej przez wykonawcę formie zgodnie z art. 45, ust. 6 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 3. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniądza wymaganą kwotę należy wpłacić na konto Zamawiającego na rachunek bankowy : Bank Spółdzielczy w Kolbuszowej Oddział w Niwiskach nr rachunku nr 38 9180 1034 2003 2001 3909 0002, zaś dowód wniesienia wadium tj. potwierdzenie polecenia przelewu lub wpłaty gotówkowej załączyć do oferty. Uwaga: W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniądza Zamawiający uzna, iż wadium zostało wniesione w terminie, jeżeli kwota wadium zostanie uznana przez rachunek zamawiającego najpóźniej do ostatecznego terminu składania ofert. 4. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach - dokument wadium należy złożyć w Urzędzie Gminy Niwiska, pokój nr 10, zaś kserokopię potwierdzoną za zgodność dołączyć do oferty. 5. Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie oraz wymaganej wysokości i formie skutkuje odrzuceniem oferty Wykonawcy z postępowania (art.89 ust.1 pkt 7b) ustawy Pzp). 6. Zgodnie z art. 46 ust. 4a. ustawy Pzp Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7. Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium na rzecz Zamawiającego (art. 46 ust. 5 ustawy Pzp) jeżeli: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 8. Zwrot wadium nastąpi zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu stanowiące załącznik nr 3 do SIWZ oraz dołączy do oferty: a) aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w Gminie Niwiska w zakresie odpadów komunalnych objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z art. 9c ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 z późn. zm.), b) aktualny wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami (rejestr BDO) stanowiącego integralną część Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami, o której mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.) w zakresie podmiotów transportujących odpady oraz zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; (zgodnie z art. 26 ust. 6 ustawy Pzp warunek będzie weryfikowany na podstawie danych z ogólnopolskich baz danych)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach